Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:37

Annemarie:

Gelukkig dat je op je gevoel bent afgegaan!! Je moet er inderdaad niet aan denken als je de andere keuze had gemaakt nu je ziet hoe hij opknapt.

jolly_joyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:44

Hallo allemaal leuke haflinger zie ik voorbij komen.
Ik ben Anneke ben 25 en mijn haflinger merrie heet jolly joyse en ze is 5 jaar.
Ik heb haar gekocht toen ze 1,5 jaar was.
We hebben ups en downs gehad maar nu zijn we samen een echt team, en heb ik een vriendin voor het leven erbij.
We zijn nu sinds een half jaar wat fanatieker aan het trainen, en hoop binnenkort ons eerste wedstrijd te starten.
O ja we rijden western.

dit zijn wij
Afbeelding

met deze foto staan we in het magazine paints en quaters, waar ik natuurlijk trots op ben.
Afbeelding

Een heel fijn rustig galopje wat eerst ook nogal een probleem was
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:50

doei schreef:
Laura:
Ik denk dat het een goed idee is de dagboeken dikgedrukt te posten. En het overige normaal...
Zo blijft het toch overzichtelijk.

Dit vind ik een goed plan... dan hoef je alleen maar het dikgedrukte te lezen.

amigo01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:53

annemiek:

Hoi Anneke leuk haffie heb je.
dat van de galop dat ken ik die van mij ging eerst ook 180 in galop door de bak heen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 11:59

Marga:

Hoi Anneke welkom hier.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 12:02

Mando schreef:
doei schreef:
Laura:
Ik denk dat het een goed idee is de dagboeken dikgedrukt te posten. En het overige normaal...
Zo blijft het toch overzichtelijk.

Dit vind ik een goed plan... dan hoef je alleen maar het dikgedrukte te lezen.

Marga:

@ doei, goed idee om het dagboekverhaal vetgedrukt te doen, de reacties hierop dus normaal en de of topic in amigo01 @ [HA] Het Haflinger Dagboek OFF TOPIC

@ Mando, je hebt het Of topic al gevonden zie ik, super.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:07

Annemarie:

Welkom Anneke!! Mooie haflinger heb je zeg :-)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:10

@ Klaaske

Hallo Anneke welkom hier, leuke haflinger heb je, en leuk dat je ook western rijdt.

Trouwens het gaat hier wel erg hard :)

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:17

Wow gisteren kwam ik dit topic tegen, maar geen tijd te reageren en nu zijn jullie al op pagina 13! :wow:

Ga straks alles even lezen, maar ze me eerst even voorstelen:

Susanne, 26 jaar en sinds 1,5 jaar de trotse eigenaresse van een prachtige dame: Katja van Steenbergen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Katja is 7 jaar oud en vorig jaar zomer heb ik haar ingereden. Sinds afgelopen maart zijn we fanatiek aan het lessen met als doel om in ieder geval een onderlinge mee te gaan rijden komende winter!
Afgelopen vrijdag is de zadelmaker geweest en dinsdag komt hij opnieuw om het bestelde zadel (Massimo Trail) met de juiste maat te passen :D
Vanmiddag ga ik naar dr toe, dan zal ik ook starten met mijn dagboek! Erg leuk idee!

jolly_joyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:36

Anneke:

Bedankt allemaal!!!!!

@annemiek: ja die galop en haflingers hihih maar als het kwartje 1 keer is gevallen dat het ook best wel iets langzamer kan, dan ben je al een heel eind!!!

@klaaske: Ja leuk, jij rijd ook western en je komt ook nog uit friesland zeg ik in jouwn profiel hihih.
Die galop komt echt wel hoor ze moeten het even snappen dat het allemaal niet zo snel hoeft, had die van mij eers,t ook met de jog ging ook snel en nu heerlijk rustig. veel oefenen en vooral veel geduld hebben.

Susanne: mooie haf heb je en welkom

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:29

Marga:

Hoi Suzanne: welkom en wat is Katja mooi zeg, een Massimo zadel, ik ben benieuwd wat je er straks van vind en ik hoop snel je dagboek te kunnen lezen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:40

Rianne

Welkom nieuwelingen! :D

Vrijdag 12 augustus 2011
Vandaag Marena even een lekker dagje vrij gegeven. Heb haar vanmiddag nog even uit het weiland gehaald en even gepoetst en een klein beetje grondwerk gedaan maar in het weiland vond ze dat toch lastiger dan in de bak. 'Wat moet ik nou, eten of met je meedoen?' :+ Maar wat is het toch een heerlijk nuchter dier! Een feloranje pion? Moet ik daar van onder de indruk zijn? Net als een klein gekleurd kruiwagentje of iets wat over de grond wordt gesleept. Het doet haar allemaal niks! Heerlijk. Geloof dat ze nog wel wat heimwee heeft: eet nog niet zoveel als ze binnen staat. Maar buiten in het weiland staat ze constant met haar hoofd omlaag en kijkt ze niet meer op of om dus dat gaat vast helemaal goed komen!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:30

Marga:

@ Rianne: wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met Marena en dat ze zo braaf is. Morgen ga ik Azkaban verhuizen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat, hij zal ook wel stress krijgen, maar eten dan die dan nog wel hoor :) alleen krijgt ie dan meestal een paar dagen diaree dus dat zal nu ook wel het geval zijn.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:47

Susanne:

Vanmiddag even gereden. Katja was erg ondeugend! Ze heeft nog al eens de neiging om naar een ander paard in de bak toe te trekken en dat had ik er eindelijk uit.. Maar ze zou natuurlijk geen haflinger zijn om het niet toch nog eens weer te proberen :j Met als gevolg een bijna botsing met het andere paardje en het hek! Op stal is een meisje, 5 jaar oud, die had besloten dat we de paarden eerst moesten vlechten dus dat ook gedaan 8-) Toen ik klaar was nog even lekker nagepoetst en geknuffeld en mocht het meisje op haar zitten naar de wei, geweldig vindt ze dat! :+ En wat is mijn Kaatje toch lief voor kinderen <3 Voor morgen staat er een geimproviseerde schriktraining op het programma (wie nog tips heeft..? en daarna ff lekker wandelen! Zondag weer les :D

Afbeelding

Zo nu even eten koken en dan zal ik bijlezen :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:56

Marga:
Hey Susanne, haha wat lijkt ze groot met het kind op haar rug. Lekker hoor. Schriktraining, doe je dat alleen of met meerdere van stal. Heb nog wel wat suggesties vd schriktraining:
Een grote bal, iemand met paraplu, een stok ofzo met een krakend zakje eraan, een zeil om over te lopen, een stoel in het midden vd bak, en iemand die een waterslang hoog laat spuiten, een paar palen met slierten eraan waar ze onder door moet lopen, mensen die op emmers aan t trommelen zijn, een wapperende vlag en je kan alles aan de hand doen en erop.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:20

Daphne

Rianne_ schreef:
Rianne:

@ Laura, goed idee! Inderdaad de dagboekgedeeltes vetgedrukt en de rest gewoon. :)

Of.. Zoals Wendy zegt, dan wordt het inderdaad al een gewoon HK waar je ook je dagboekstukjes post. Maar dit topic als alleen dagboek, dat vind ik niet zo geweldig.. :n

Veel van dit reactie's ben het er wel mee eens.
Dagboekjes dikgedrukt inderdaaf een fijn idee.
Echt niet om vervelend te doen uiteraard.

@ Amigo
Fijn dat het goed gaat met Amigo, en wat een lieve vriend!

Heb de rest gelezen hoor maar weinig puf hihi..

12-08-2011
Hele dag gewerkt snel gegeten en op de fiets gesprongen op naar pony toe..
Had eigenlijk besloten te rijden, maar een stalgenoot vroeg of het niet gezellig was een stukje te gaan wandelen, zo gezegd zo gedaan. Ze was nogal happerig richting het gras en de bomen en al wat nog meer eetbaar is of wat er eetbaar uit zag :')
Verder weinig met haar gedaan zag dat haar ijzer los kwam dus de hoefsmid gebeld helaas kon deze pas 22 AUG dus moet even een andere zoeken voor van de week.
Daarna de wei gedaan en dat was het weer voor vandaag.

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:50

diana:

vandaag bob lekker een vrije dag gegeven alleen een beetje gespeeld met bob en wessel in de bak.
ik heb bob nog niet zolang en er komen via bokt berichten binnen wat niet helemaal overheen kwam met wat het meisje vertelde waar ik hem van gekocht heb.
ik heb een paspoort waar in staat dat hij 12 is al twijvelde ik al wel aan zijn gebit,maar voor de rest ziet hij er nog niet zo oud uit hij is waarschijnlijk boven de 20 maar ga zelf nog een tandarts laten kijken.als hij echt over de 20 is ben ik wel heel benieuwd hoeveel eigenaren hij de rest van zijn leven heeft gehad arm paard.snap nu zijn zenuwachtige gedrag ook wel in het begin,maar bij mij gaat hij niet weg al zou hij 30 zijn.hij word ook al een stuk rustiger,maar we staan ook op een rustige stal waar hij veel buiten staat en in zijn stal ook veel kan zien. heb ook geen hoofdprijs betaald dus vind het goed zo.ik heb er een leuk paardje aan en daar gaat het om.
ben wel blij dat ik de verhalen gehoord heb zodat ik hem nog beter snap in zijn gedrag en hoop dat ik nog meer te weten kan komen over hem.

@susanne wat ziet katja er goed uit en lief dat meisje erop.

x_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:02

Charlotte:

Vandaag heeft Imke die voor Wayne gaat zorgen op hem gereden:). Het ging super goed! ze hebben tot de 1 meter gesprongen. Zelf op een new forest gereden en daarmee 1.10 gesprongen. Daarna zelf nog even freestyle gereden in het paddock, samen met Imke en Dancer. Daar stonden 2 cavelletti's in dus ja daar ook maar over heen gesprongen he hahaha. Wat waren ze toch braaf vandaag hahaha

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:11

Marlies en Kanjer 12.08.11

Vandaag weer heerlijk gereden met Kanjer. Gister wilde ik hem eigenlijk longeren na de springles van woensdag maar het regende erg, dus hij was gister vrij. Gelukkig vandaag niets van spierpijn of iets dergelijks. Hij liep juist heerlijk. Ben d'r heel blij mee, omdat het de laatste 2 weken niet zo lekker ging. Daarom heb ik vorige week vrijdag de paardentandarts laten komen, en die heeft toen Kanjer z'n wolfstandjes getrokken. En ik denk dat dat het probleem is geweest. Tuurlijk pubert hij wel eens met rijden, maar dit vertrouwde ik gewoon weg niet, en m'n gevoel was juist.
Nu lekker doortrainen, vooral op de rechtergalop. 28 augustus en 10 september (haflingerdag Utrecht) hebben we wedstrijd.
@susasuus, mooie haf en mooie foto van vrijspringen, dat wil ik Kanjer binnenkort ook eens laten doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:17

ik dan ook maar.

ik ben rose, en dit is mijn haflinger Viva.
Ik trainde reining met haar maar ben niet ver gekomen, ze heeft een ernstige peesblessure en het is de vraag of ze ooit helemaal beter word;
Afbeelding

Afbeelding

vandaag liep ze redelijk maar ze moet nog sowieso een maand op rust (heeft er 2 al gehad). En ze was weer erg chagarijnig, terwijl mijn haffie altijd vrolijk geweest is..

zie hier mooie hafjes voorbij komen trouwens!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:18

Claudia:

@Rianne: Haha, maar hoe haal je het ook in je hoofd hè om op grás aan het werk te gaan :n _O- ? Fijn dat ze overal zo nuchter op reageert :) .

@Susanne: Wat een lieve foto! Met schriktraining doen wij altijd o.a. een zeiltje, bruggetje, 'wip' , onder een boog met rood/witte linten door, een driehoek met plastic flesjes, bladblazer en rookmachine. Oh en containers om laten vallen, open en dicht klappen etc.

@Daphne: Wandelen is ook leuk toch :) Balen van het ijzer...

@Diana: Da's wel balen zeg dat de vorige eigenaar je niet kloppende informatie heeft gegeven...

@Charlotte: Super van het springen!

@Marlies: Fijn dat hij geen spierpijn had en dat het rijden goed ging :) .

@Rose: Welkom! Gave Haf heb je. Wat balen van die peesblessure :(:) Hopelijk komt het nog weer goed...

Zal zo mijn dagboekje van vandaag plaatsen :) .

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:18

Ingrid:

ga mijn best doen om alles weer bij te lezen.
aangezien ik op het moment nog niks met Niles doe ivm mijn teen vertel ik wat ik vandaag anders allemaal heb gedaan.
Op het moment druk in de ponykampen, vanmorgen vroeg opgestaan, paardjes gevoerd, zelf gegeten en om tien uur begonnen met de dressuurproefjes van de wedstrijd die we altijd op vrijdag hebben, de pony's waren allemaal weer superbraaf.
tussen de middag even jacqueline en lyndsey (twee jaarlingen waarvan 1 twee weken op stal heeft gestaan met boxrust even in de bak gelaten, ze leefden zich flink uit, dus heb maar even de andere kant op gekeken, gelukkig is alles goed gegaan. na het middageten begonnen met de springwedstrijd, daarna de theorieoverhoringen, gevoerd en gaan bbqen. nu bezig met de bonte avond, moet muziek hebben op you tube, dus kan ik ondertussen lekker bijlezen hier:)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:25

Claudia&Famiera, 12-08-2011:

Vandaag eerst maar eens d'r manen verder bijgewerkt, ze heeft nu een sportcoupe. Was niet geheel de bedoeling, wilde laatst alleen de dooie punten eraf halen. Tot mevrouw ineens met d'r hoofd schudde en ik uitschoot ^) Dat zag er helemaal niet uit, dus nu maar weer gelijk gemaakt.
Daarna even gekeken of ik nu dan toevallig wel normaal kon knotten, ging wel redelijk maar ze heeft een deel heel erg dikke manen en dat is dan weer wat minder...
Nieuw hoofdstel+dekje gepast (zie foto) en toen gaan rijden.
Ze liep echt heel fijn! Galop ging ook weer wat gecontroleerder, van nageven of stelling/buiging is nog geen sprake maar dat komt nog wel. Middendraf ging super! Een van de eerste keren dat ze én ging verruimen én netjes rond in de aanleuning bleef :D .
Nog even de proefjes geoefend voor Ermelo over 2 weken en toen gestopt.

Afbeelding

Foto is op het eind gemaakt, dus ze was hier al best moe. Jammer dat de foto net te vroeg gemaakt is qua beenzetting.
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 21:27

Marga en Azkaban:
========================
Vrijdag 12 augustus

Ik ben nu al gestrest want morgen gaan we verhuizen naar een andere stalling. Vanaaf op stal aangekomen en heb ik eerst heel mijn auto ingeladen met alle spullen van Azzie.
Hij was blij me te zien hij stond al met zijn snuffert buiten de staldeur op me te wachten en ik kreeg een kus van hem. Daarna heb ik hem gepoetst nou nou meneertje had lekker in de blubber liggen rollen, hij is nog nooit zo vies geweest hahahaha, dus ik had aardig wat te doen, heerlijk dat aantutten ik werd er weer helemaal rustig van.

Ik hoop zo dat morgenochtend de verhuis een beetje goed gaat en dat mijn Azzie zich snel gaat thuis voelen op zijn nieuwe stal.

Zo ziet meneer er ook wel eens uit maar nu was het nog erger, echt helemaal aangekoekt was het.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 12-08-11 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:28

Claudia:

@Marga: Hopelijk verloopt de verhuizing van Azkaban goed morgen :) .
Haha 'leuk' is dat hè, als ze precies in de modder hebben gerold :') .