Haflinger kruising ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: Haflinger kruising ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:13

Door het gras lijken ze idd raar kort, maar ik bedoelde eigenlijk vooral of hij er niet erg steil op staat?
Beeld zal wel vertekenen.

En jou roze verschijning... valt me nu pas op, haha :D

NancySita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:25

Safiera schreef:
Die kleur <3 Noem je het zweetvos?

@ NancySita: ja, ik had het tegen jou :j Waarschijnlijk zal je pony dan nog wel een stukje breder worden, niet? Die van mij is nu net 6, en de afgelopen 1,5 jaar echt uitgezwaard. Al lijkt mijn Waldi nogsteeds een sporthaf, wat ik dus eigenlijk niet mooi vind. Maar een gegeven paard... ;)

ik heb geen idee, ik weet wel al dat ik een vreselijk probleem heb met een passend zadel vinden x) heb al een vzh, boomloos zadel en een barefoot gepast. alleen die barefoot ligt redelijk. maar ze is nog zo ontzettend aan het zwalken dat alles schuift x) nouja goed voorlopig maar met die barefoot rijden, en als ze uitgegroeit is laat ik een zadel op maat maken, een mooi dressuurexemplaar!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:58

Heb je al eens een Isabell Werth zadel geprobeerd? Heel fijn zadel, ik heb het zelf ook voor mijn Haflinger!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:12

tess_84 schreef:
Heb je al eens een Isabell Werth zadel geprobeerd? Heel fijn zadel, ik heb het zelf ook voor mijn Haflinger!

ik ook voor mijn hafkruising!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:45

Safiera schreef:
Door het gras lijken ze idd raar kort, maar ik bedoelde eigenlijk vooral of hij er niet erg steil op staat?
Beeld zal wel vertekenen.

En jou roze verschijning... valt me nu pas op, haha :D

Ik denk idd dat het beeld vertekend, hij staat ook wat naar voren geleund :). Hij heeft al vanaf zijn geboorte tip, top op zijn hoefjes gestaan :D

@NancySita: Heb je wel eens een (goede) zadelmaker erbij gehad die een zooitje zadels mee heeft? Mij is nooit meegemaakt dat we geen zadel voor mijn haf konden vinden en zij is vrij breed, geen schoft, rond als een ton en heeft een ietwat verzonken rug ;).
Barefoot had ik persoonlijk geen steun aan en kon mijn paard daardoor ook geen steun bieden, ik ben er heel gauw vanaf gestapt :=

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:50

Ik heb nu een Thorowgood vzh zadel, ben er erg over te spreken. Had hiervoor een wintecje, maar dat lag echt niet goed, de achterkant wipte terwijl de maat van het kopijzer wel goed was. De thorowgood heeft zelfs nog druk aan de achterkant van de kussens terwijl de ruiter in de beugels staat. Dat had de wintec dus absoluut niet.

Heel dure zadels vallen helaas buiten mijn budget. (zo ook maatzadels, waar ik sowieso niet snel aan zou beginnen) Ivm mijn slechtere ervaring met wintec zou ik ook niet zomaar een Isabell durven proberen. Al zijn die, en zeker het nieuwe model, wel heel anders in de kussens. Trouwens, je kunt in de IW geen heel brede voorbomen doen. Mijn pony is niet extreem breed en al helemaal niet dik, maar heeft toch al maat 34.

Wat barefoots betreft ben ik wel erg fan (het eerste zadel dat goed lag op de pony van mijn zusje) maar ook het concept in z'n algemeenheid. Model cheyenne vind ik zelf ook te weinig steun bieden, maar de dressuurvarianten zien er heel goed uit. Die ga ik zeker testen wanneer ik weer echt op mijn pony durf te rijden.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:07

Wintec ligt op mijn pony ook niet goed, Thorowgood en Tekna ook niet (zij heeft boommaat 33/34).
Maar KN, Kieffer (München), County, JC, Massimo en nog wat merken pasten allemaal zeer goed.
En allemaal onder de 500,- 2ehands bij de zadelmaker of marktplaats te krijgen :D.
(dat is ook wat je ongeveer voor een goed boomloos zadel kwijt bent :) )
Barefoot is ook een prima zadel maar ik kan niet zo wijdbeens zitten, dat zit een uur in stap lekker maar als ik echt wil trainen of een lange buitenrit maak dan trek ik dat echt niet.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:31

de witte boom van wintec is 34!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:38

Def schreef:
de witte boom van wintec is 34!

En lag op Marny waardeloos _O-. (en bij een stalgenoot haar paard met een breede boommaat ligt hij weer wel geweldig! :D)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:31

@succubi: ja raar he... ik heb ook zadels met boommaat 35, 36 gepast en die waren nog te smal! Ligt echt heel erg aan de bouw van je paard dus blijkbaar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:27

*\o/* Grani!!!!!! *\o/*

NancySita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:19

hmm nee maar ik dacht eigenlijk altijd dat een zadelmaker heel erg duur is, en meer dan 300 a 400 heb ik niet te besteden voor een mooi zadeltje.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:51

@Stef: *\o/* *\o/* *\o/*

@NancySita: Je woont hier niet ver vandaan. Je kan altijd County Mill of John Kool (beide fijne zadelmakers) even bellen, voorleggen wat voor paard je hebt en wat je budget is. Dan kunnen hun even kijken of ze wat voor je hebben en wat ze kosten :)
En eeeh... 100,- meer aan een zadel uitgeven om door een goede zadelmaker te laten nakijken is altijd nog stúkken goedkoper dan de kosten van de dierenarts en fysio van het rijden met een slecht zadel ;)

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 14:27

Wat een leuke kruisingen komen weer voorbij!! :D
@Succubi: Die kleur van joun hafkruising <3

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:07

Thanx MBK :D

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:25

Hoe gaat het met alle haf kruisingen?? :o
Met die van mij goed, hij staat lekker strak in het pak exzeemdeken buiten :D

Suzie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:27

MIjn puckje doet het erg goed, ze is alleen erg aan het puberen. Ze probeert alles uit.
gelukkig is ze niet zo goed in bokken en heb je alleen het gevoel op een hobbelpaard te zitten.

En haar mooie lange manen groeien gestaag verder (als de shetlander er tenminste vanaf blijft)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:41

Maddy staat lekker paard te wezen met 6 andere jonge merries in een natuurgebied hier in de buurt :j

Afbeelding

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 17:08

Oeh lekker bol buikie :D

Bij die van mij zijn de manen ook lekker aan t groeien!!
Hij had ze heel mooi lang, maar toen kwam de jeuk ;(
Ik zal binnekort wel eens foto's laten zien hoe hij ze normaal had, na het schuren en van nu ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:43

Mijn pony is een beetje zielig nu, (door mijn schuld, laat dat duidelijk zijn :o ) te kort bekapt.
Verder wel ok hoor, had vorige week weer 'grondwerk' gedaan, was erg goed. Ik probeer hem dan met m'n lichaam te sturen terwijl hij los in de bak loopt. Was even spannend, deze bak was hij nog niet los in geweest, en hij had het in z'n hoofd gehaald dat het wel leuk was om mij te negeren en dus bijna over me heen te lopen. Heb even heel duidelijk gemaakt dat dat echt niet kon. Toen ging het wel redelijk. Vorige keer was alweer bijna een jaar geleden, shame on me. Ook was de bak zo groot/zwaar dat ik niet snel genoeg vooruitkwam en m'n knie heb verdraaid. Maar na een halfuurtje liep hij weer los achter me aan <3

Maak morgen nieuwe foto's, als jullie dat leuk vinden en ik het niet vergeet :))

Gaaf trouwens dat natuurgebied. Dat zou mijn pony ook nog wel wat vinden, heerlijk in een kudde, geen bazen die boos worden, geen dressuurtraining, geen vriendjes die je verlaten omdat ze aan het werk moeten...

Nyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:13

Is er ook iemand met een kruising tussen een haf en een deutsche reitpony?
Ik denk erover na namelijk :)

NancySita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:05

ik heb mijn pony een muilkorf omgedaan, en nu voel ik me vreselijk schuldig haha.
ze werd te dik, en de haf's zijn gevoelig voor suikers, dus om een hele hoop gedonder voor te zijn maar besloten hem om te doen (staan 24/7 int land)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:26

Nyx schreef:
Is er ook iemand met een kruising tussen een haf en een deutsche reitpony?
Ik denk erover na namelijk :)

Wij hebben een duitser op stal staan (v. Champion de luxe) en tja, kruisingen kunnen alle kanten op, dus enkel een kruising tussen dit en dat kan ik persoonlijk niet zoveel mee.
Wil je een bestaande kruising kopen of wil je de ene met de ander laten dekken?

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:09

haflinger x arabier :D

Afbeelding
Afbeelding
heeft een boommaat 4 van Euroriding Diamant erop

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:09

Wat een knapperd Sjoef Habibi!

Stef, Maddy wordt ook al een heel paard.

Hier mijn Halfje
Afbeelding
Een 3-jarige paint x haf

De volgende Halflinger is in de maak. Mijn haflingermerrie staat momenteel bij een PRE hengst om gedekt te worden.