Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lin88

Re: Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:27

Hoe is het gegaan bij jullie!! Ben benieuwd!!

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:35

Hoeveelste zijn jullie geworden? :D

Ik stop net dat kaartje van m'n camera in de pc, 544 foto's :wow:
En dan heb ik nog niet eens alle ;( De batterij raakte leeg :\
Ik ben wel teleurgesteld over de foto's ;( Ze zijn bijna allemaal niet mooi scherp :n

Was ik trouwens de enigste of hebben meer van jullie gezien dat een paardje van uit het Z bloed in de mond had? Ö

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:19

Voor mijn gevoel is het vandaag goed gegaan. Voor 80 % was ze nageefelijk. We hadden een super galop zonder bok. Beide voltes had ik een 7. Ook hierin goed nageefelijk. Verder mocht het iets meer actiever. Stond 2 keer op de coupon dat impuls ontbrak. Helaas te weinig hslsstrekken. Daar was ik nog te voorzichtig in. En ze verruimt te weinig. Maar dat wist ik al en er wordt hard aan gewerkt.
Nu wil ik haar eerst doortrainen op de nageefelijkheid. Daarbij komt het verruimen wel en het halsstrekken kan ik ook hierin meenemen.
Maar wat ben ik trots op haar. We hebben nog nooit een proefje gereden die ik zo onder controle had. Nog nooit zo'n fijne galop. En nog nooit zo veel stukken nageefelijk.
Geweldig.

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:49

Is netjes hoor Daniellelau.. Meeste haflingers zijn moeilijk in het verruimen. Je kan proberen een overgang naar stap te rijden en dan flink naar voren, dan zit de achterhand er goed onder. Niet te vaak herhalen want het is wel zwaar voor ze. Weet je hoeveelste je geworden bent?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 23:39

@KoetJS
Ik heb je nog gezocht toen Alves op de veewagen stond maar kon je niet vinden :n

Wij hadden 185 punten en een 7de plaats.
De onderdelen tot de gallop gingen onwijs goed en werden beloond met 6-en en 7-ens (7-en halsstrekken, middendraf, voltes).
Vanaf de inzet van de eerste gallop ging het niet zo best :n Ik baal er goed van dit resulteerde in 4-en en 5-en!
Alves was te heet en ik had de controle pas terug bij afwenden en groeten. Ik vind het zonde hij ging netzo lekker, met losrijden voelde ik al dat het pluis zat en hier had ik ook meerdere keren gegaloppeerd zonder problemen.
Helaas!

Ik heb mezelf net getroost met een berg spare ribs in bed en 2 bakken ben en jerry ijs en Alves met een berg peen _O-
Hij heeft vanaf vandaag 2 weken vakantie *\o/*

@Danielle
Ik had het je al gezegd, maar ik zag dat Laura al een stuk lekkerder liep met losrijden! +:)+

Ik ben benieuwd naar de foto's!

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:51

@Laura, Ik heb bijna de hele middag langs de rijbak gestaan en af en toe bij de inrij piste's :=
Heb inderdaad op een paar foto's verzet van Alves erop staan. Ik kan ze wel sturen via de mail als je wilt als ik ze verkleint heb/© erop heb gezet? :)
Maarja, volgende keer beter :D

Ik een paar foto's waar ik zelf tevreden over ben. Was in de buitenbak, dus mooier licht.
http://i51.tinypic.com/2cy5z6e.png

Hebben jullie het trekpaard met de snor ook gezien? :=

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:05

Ja Laura, idd jammer van je vurige einde. Terwijl het op het filmpje dat ik van je gezien heb toch best meeviel. Maar het voelde natuurlijk niet fijn. Goed dat je hem vakantie geeft en jezelf goed beloont hebt. Haha.
Jammer dat de foto's niet goed gelukt zijn, zonde.
Ik had trouwens ook 185 punten en stond gelijk met Laura. (Doeii hier op bokt.)
Laura, weet jij toevallig hoe de fotograaf van vandaag heet. Heb jij daar de site van. de foto's zullen er over enkele dagen opstaan.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:18

:n Ik heb geen idee!
Ik zal het eens aan Mascha of Marjolein vragen :j Ik vond het echt top voor hun een mooie eerste en tweede prijs *\o/*
De verzet foto's zouden wel erg zijn :n
Ook de laatste overgang naar stap heb ik hem veel teveel in zijn mond gezeten zag ik net in het filmpje, echt tegen al me principes in :n -O-

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:27

De overgang naar stap, als dat die lijn is dat je recht op mij afkwam, dan staat die er ook op Laura :o

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:52

Hier het filmpje van de proef: http://www.youtube.com/watch?v=YKyJZusvAZQ

Ik ben totaal niet blij met de overgang naar stap voor het groeten. Vind het echt zielig voor Alves en hij doet helemaal zijn mond open :(:)
Ik had dit anders moeten oplossen of gewoon door moeten blijven draven en een kleine volte moeten draaien, want dit is het me niet waard :n

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:55

Laura, Maak je niet zo druk over die overgang. Alves hoord wel gewoon jou overgang te accepteren. Moet ie maar luisteren. Laat hem 2 keer zo corrigeren, dan weet hij heus wel " oejhhh dat moet ik niet doen". Hij moet weten dat dit niet hoord tijdens een wedstrijd.
Kom zeg, hij houdt je gewoon voor de gek, en weet dat jij hem niet corrigeert tijdens de proef.
Probeert ie de vlogende x weer.
Heb even je hele proefje gezien. Jammer van de contra galop. Weet je in ieder geval dat hij straks in de hogere klasse daar geen moeite mee heeft. Haha
Verder vindt ik het eerste stuk er goed uitzien, waar we het gister ook al over hadden.
En toch wil hij na de galop wel lopen. Kijk eens zijn knie actie. Actief is ie zeker.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:35

Meld me hier ook eventjess :D.

Laura heb je proefje gezien vanuit de kantine, het zag er echt super uit tot de galop idd, wat super jammer zeg!
Jouwe heb ik ook voor een deel gezien danielle (werd weggestuurd door de organisatie :Y)). Zag er ook netjes uit, wat actiever als de vorige keer en wat meer sprong in galop!
En misschien heb ik het verkeerd gezien (is ook niet stom bedoeld) of was het spanning in de proef maar Laura leek best wel scheef.. Weet niet of dat ook zo is hoor :P.

Verder mijn proefje ging niet heel super, losrijden ging echt goed op een gegeven moment, lekker actief, ontspannen, goed aan de hulpen en los..
Kom in de bak in bats boem weg ontspanning. Scheef over de hoefslag, alleen maar voorwaarts reageren op alle hulpen :roll:.
2 keer overkruisd in galop, gebeurde eerst bijna altijd maar ging de juiste tijd eigenlijk heel goed :+.
Maar al met al ben ik niet heel ontevreden.. vond voor de 1e keer mijn punten passen bij de uitvoering (rest van de keren vond ik veel te hoog gepunt) dus dat is ook wel fijn :D.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 15:55

Mijn instructrice heeft het filmpje gezien :j
Zij zegt dat vanaf de tik met de zweep onze eenheid kwijt was.
Volgende les gaat ze mij leren hoe ik het anders op kan lossen (als Alves door mijn been heen loopt) en hoe ik me beter kan voorbereiden om hem op te vangen.
Ik moet van haar naar het positieve kijken, hij loopt heel erg fijn, er zit zeker meer in en hier heb ik van geleerd!

Weten jullie ondertussen al hoe die fotograaf heet?

Vanaf November is er heel veel veranderd met Alves en daar ben ik trots op.
De draf wat jij zegt Danielle is echt beter geworden :) We zijn van 5-en naar 7-ens gegaan.
Rechtgerichte, impuls en mijn houding zijn gestegen.
De middendraf, middenstap en het halsstrekken is echt goed voor elkaar :j
Hij is nagevelijk in gallop (zonder dat ik dit ben gaan vragen van hem, het mag nog ronder maar dat is voor later).
Hij voelt soepel, buigzaam en lekker aan.

Ik gun hem nu echt even zijn rust voor 1 of 2 weken lekker paddock en wat VD.
Daarna wil ik gaan voor de gallop en meer controle over heetheid.

Eigenlijk best jammer dat de competitie is afgelopen, dit is best een gezellig topic :P
Wanneer staat jullie volgende wedstrijd?
Wij 17 April in Zevenaar...

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:14

Ja is idd wel jammer!

Ik doe mee aan deze wedstrijd http://koudbloedenwedstrijd.come2me.nl/ ... jdkalender, maar hoop dat er tussendoor ook nog wel iets komt :Y).
Vind het ook jammer dat het afgelopen is, zouden ze eigenlijk het hele jaar door moeten doen!
Het op 1 na laaste weekend van augustus was een wedstrijdje toch in Rosmalen?

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:16

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:19

Ja volgens mij 21 Augustus Rosmalen en 27,28 Augustus Ermelo.
Er was ook iets in Lunteren maar was alleen voor M en Z haffies...

Die site die jij stuurt ziet er ook goed uit! Ga het eens uitpluizen!

xxx

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:21

Wauw!!!
Die foto's zijn helemaal geweldig :~
Super mooi hoofdfoto van Alfie <3 *\o/*

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:23

Wauw :~ *\o/* *\o/* *\o/* :D

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:24

Ojaa Ermeloo, ga ik ook weer heen.. Jij ook?
Jaa jullie staan er netjes op!

Salt is mager maar op die foto's lijkt het helemaal een scharminkel :=... ze krijgt echt super veel maar komt momenteel niet echt aan :=..

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:38

Waren mijn foto's maar zo scherp geworden o.o
Maarja, wat wil je met mijn lensje tegen zijn mega lens :=

Hariètte met Nassau is niet geweest of heb ik die gemist? ;(

Ermelo, wil ik ook heen :))

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:39

Wat krijgt ze te eten dan?

Alves is ook slank maar dat doe ik met opzet. Hij eet de hele dag oud hooi en staat op vlas (en een pavokoek met wat peen per dag).
Maar stel ik geef hem krachtvoer dan wordt het echt een varkentje!

Wij gaan ook naar Ermelo :)) Lijkt me super tof!
Wat ik jammer vind is dat er mei, juni, juli nauwelijks wedstrijden zijn en in Augustus iedere week, dat is best veel op elkaar ineens...

De foto's van die site kan je niet kopieren?
Ik wil ze eigenlijk om op bokt en hyves te zetten... En misschien eentje groot laten maken...
181,184 of 185 welke vinden jullie het mooiste?
Beengebruik van 185 vind ik prachtig, alleen ik zit niet mooi :')

Ben ook benieuwd naar de foto''s van Koetjs *\o/*

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:50

Ommie heeft ook eindelijk d'r goede gewicht gekregen, maar binnenkort begint het gras weer te groeien dus wordt ze weer dikker :\
Onze Haffie's krijgen strucomix (Ommie 1,5 schep, Nancy 0,5 schep) en krijgen hooi (nu van dat hooi in plastic pakken om te proberen) rond 4 uur en in de zomer krijgen ze niks extra's.

Ik denk dat je de foto's niet kan kopiëren om het copycatten tegen te gaan. Dus dan moet je ze bestellen wil je ze hebben. Aan de ene kant slim, aan de andere kant weer wat lastig.
Ik begin dalijk aan je foto's Laura! :D
Zeg maar gewoon Tanja ipv KoetJJs hoor ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:53

Ow ja _O-
Hoe ben je eigenlijk bij die naam gekomen? :P

Ik ben benieuwd naar de foto's *\o/*

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:02

Heb ooit een keer op een spel die naam aangemaakt omdat ik koeien toen helemaal geweldig vond :')
Omdat ik daar bekend was onder de naam KoetJJs en ik het persoonlijk niet heel handig vindt als ik hier iemand ken via een accountnaam en op een andere site die persoon weer een andere heeft, nam ik maar dezelfde x] Heb deze accountnaam ook op een site waar veel fotograven, bewerkers, tekenaars en alles zitten (en ik zelf ook foto's bewerk en (digitaal)teken) heb ik ook daar die naam gekozen. Het is dus voor andere wat makkelijker die mij via meerdere site's kennen :P

Heb 35 foto's van jou en Alves :=
Maar zijn niet allemaal even geweldig gelukt, en sommige heel donker omdat ik de camera op een andere stand had staan (had ze toen bekeken en geschrokken dat ze donker waren, dus op een stand gezet die ze wel licht houdt maar helaas niet altijd even scherp).

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 17:04

Ik ben benieuwd naar je foto's :#
Tussen 35 zit er vast wel een mooie :P

Zonde dat je zat met de belichting, heb je hem later nog wel op een goede stand gekregen?...