Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1987

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:28

hier staat alles op care4life, en doen ze het prima op, Lux is gewoon zichzelf, niet vlugger of trager :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:53

Zaterdag een wedstrijd gehad 1x 181 en 2e 174 jammer maar terecht
Almiro moest plassen maar dat doet hij alleen op gras (stal en paddock gelukkig wel)
Ik kon geen stukje gras vinden jammer want met een volle blaas loopt niet lekker
na de proeven een stukje van het terrein af toen liep hij bijna leeg
Weer wat geleerd voor de volgende x voordat ik opstap even kijken waar er gras is.
Wel heel vervelend dat hij het niet in de bak of trailer doet.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:26

suffie schreef:
xLeoniee schreef:
Ik weet eigenlijk nog niet zo goed of ik gelijk over wil. Ik start sws in maart in Ambt Delden nog M2 en daarna hebben we even geen wedstrijden meer.. Ga dan pas bepalen of ik ons Z klaar vind of dat we nog even in t M2 rond gaan tuffen :j

Mareja is drachtig begrijp ik hieruit, of ben jij druk met je studie?

Neehoor niet drachtig.. :o Gaan gewoon even met iets anders bezig ipv alleen maar trainen voor de wedstrijden. Gewoon lekker door trainen zonder steeds bezig te zijn met de wedstrijden :j

En over t voer ik ben nog steeds super tevreden over de PowerPlus van Havens! :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:33

Welkom Devica!

Vervelend is dat jessie84! Wel herkenbaar. Helaas wil Marena echt alleen maar op stal plassen dus die doet het pas als ze weer thuis is. Best vervelend soms!

Voerpraatjes.. Marena staat op sportbrok en sinds een tijd ook op de Powerplus muesli van Havens.
Merk eigenlijk geen verschil..

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:35

Care4life wil die van mij niet eten.

Die van mij staat nu op basisbrok en basismuesli met een scheut lijnzaad olie er overheen.
In de zomer alleen basismuesli maar in de winter is dit te weinig.
Ik heb wel eens gelezen dat olie voor paarden een goede energieleverancier is.
Lijnzaad olie kan volgens mij ook vervangen worden door zonnebloemolie.

Maar is altijd al een actieve dame geweest, omdat ze eigenlijk elke dag gereden wordt doe ik er een olie er overheen en merk dat ze meer dan actief genoeg is.

Scheren heb ik nog nooit gedaan, zit mooi in haar velletje .
Omdat ze conditie zat heeft, zweet ze eigenlijk ook haast niet.
Ze wordt gereden door mijzelf en meerdere dochters gereden in diverse lessen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:49

Die van mij staat gewoon 24/7 buiten met onbeperkt hooi, en na het rijden krijgt ze altijd een half schepje basisbrok met een beetje lijnzaadolie. Nu we naar een andere stal gaan moet ze wel over op ander voer, maar ik zit nog uit te zoeken wat het beste is.. Ze heeft eczeem dus iets met weinig of geen suikers. En zit te twijfelen tussen sportbrok of gewoon weer basisbrok. Ze is het eerste half uur altijd ontzettend voorwaards, maar na dat half uur is ze zo voorwaarts geweest dat ze niet meer vooruit te branden is. En ja dit is een rijtechnisch probleem, maar ben bang dat dit met sportbrok nog erger wordt, maar ze kan de extra energie ook prima gebruiken. Met name omdat we (als ze weer helemaal is opgeknapt) meer gaan trainen, en weer les gaan nemen etc.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:08

janouk schreef:
Tip voor voer
Als ik Janouk Care for Life geef, explodeert ze. Dan is ze zo nerveus, spooky. Daar zijn we weer mee gestopt, want ze was echt niet Janouk. Ze mag best vrolijk en gezellig zijn, maar niet zo nerveus.

Maar misschien helpt het om een paar handjes per dag care for life wel om jullie hafjes meer activiteit te geven.
Het rare is dat er heel weinig suikerin zit en geen granen. Dus waar ze nu zo nerveus van wordt?! Er zal een kruid in zitten wat haflingers nerveus maakt.
In het topic lees je dat meer haflingers en fjorden er zo op reageren, terwijl het voer zou moeten zij voor sobere paarden.

heb ik ook gegeven aan me haf, nog steeds geen verschil hahaha. MAar bedankt voor de tip.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:44

Ik val even binnen... C4L bevat weinig magnesium (nog wel meer, maar even simpel houden), dus als er weinig magnesium in je overig voer (ruwvoer bvb) zit, kan je paard daar erg nerveus van worden. Het is geen geconcentreerd vit/mineralen brokje dus dan moet je al heel veel voeren om de juiste hoeveelheden te voeren. Maar dan moet je je gaan afvragen of je wel dagelijks zoveel kruiden in een lichaam wil stoppen, aangezien die medicinaal kunnen gaan werken als je ze continu aanbiedt.

Bijna alle paarden (en mensen) hebben een magnesium tekort omdat onze bodems te weinig rusten en het daardoor weinig aanwezig is in het oppervlak.

Raven werd ook volledig gek toen ik een tijdje C4L gaf uit noodzaak. Hangt ook erg van paard tot paard af hoe daarop gereageerd wordt.

Hier staan ze allemaal graanvrij ivm zware eczeem (en persoonlijke overtuiging). Ze krijgen agrobs naturmineral en een handje alpengrun musli en de jonge dieren + merrie met veulen aan de voet ook de fetura. Daarnaast olie (olijf) en af en toe gerichte supplementen.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:32

Nathalie83 schreef:
92smartie92 schreef:
Hoe lang werk je er al Nathalie als ik vragen mag?

Komende zomer 6jr, vrijwilliger werk :)
Heb daar al zo vreselijk veel geleerd!

Wauw, gaaf hoor! Super leuk :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:31

Zo, ik heb even vrije tijd om gezellig bij te kletsen maar vooral om bij te lezen :)

Eline_S_S, hoe gaat het nu met je paardje? minder snot?
Lisette, wat vorm je een mooie combinatie met je haflinger. Ziet er goed uit!
Assie, ja klopt! Athos is daar wel geboren :) alleen heet hij van de Vogelenzang als "achternaam" :)
Janouk, wat is Meneer Anton een spierbundel geworden zeg :D
Suffie, wat gaaf dat je deze zomer Z2 wilt starten!
Mando, wat voer jij je haflinger nu? i.v.m. zijn "luiheid" ben ik nieuwsgierig. Wat voor baan zoek je?
Plutolover, heb je je haflinger inmiddels geschoren? :)

Athos krijgt Care 4 Life na het rijden. Meestal 300 gram tot halve kilo.
Maar ik kan niet echt zeggen of ik nou verschil merk. Dagelijks krijgt hij max. een halve kg basis brok.

Afbeelding
Athos en ik, vorige week :D het gaat steeds meer op een dressuurpaardje lijken :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:08

Zo mooie foto van athos.

Stan is IND geschoren. Zadel is ook weer op maat gemaakt. Zijn benen heb ik niet geschoren.

Stan voor het scheren (streep was al in okt geschoren)
Afbeelding

Stan na het scheren. En hij vond t heerlijk
Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:27

Met star gaat het al aardig goed. Ik heb volgende week toetsweek dus ze staat deze week stil en de week daarna ook. Lekker uitzieken en dik worden dus. Vriendin van me houdt haar neusje in de gaten, maar heeft tot nu toe geen snot meer gehad gelukkig.

@plutolover wat komt daar een mooi vachtje onder vandaan :j

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:07

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:38

Vanochtend een lesje gereden en wat ging ze fijn! <3 Appuyementen gingen ineens vlekkeloos en ze heeft zo goed haar best gedaan.. Kan dan toch wel merken wat een instructrice kan doen die bij je past.. Ik ga nog even op mn roze wolkje zitten :D :o

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:49

Dat kan idd een wereld van verschil zijn!
Dat heb ik ook wel gemerkt,ik les sinds April bij mijn huidige instructrice en we
gaan echt met sprongen voor uit!

Blijf jij nog maar even lekker zitten hoor Afbeelding

Stanley is vast blij dat hij zijn warme jas kwijt is in het werk!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:58

Getverdemme. Ik dacht star even te longeren vandaag met mijn nieuwe Pessoa, gaat ze weer hoesten, niezen, gapen ed. Maar weer de DA bellen.. Bah.
Ik word er zo moedeloos van..
Longeren (het stappen dan) ging wel best fijn. Ze is niet bekent met pessoa oid. Normaal als ze een goede ontspannen houding aanneemt geef ik haar een complimentje zodat ze weet dat het zo goed is. Maar nu heb ik haar zelf laten zoeken naar een fijne houding. Ze vond het heel lastig, maar ging wel "opzoek". Na een tijdje kreeg ze het wel door, maar ze vond het lastig om het zelf te doen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:27

Op de foto loopt ze niet goed, misschien is dat een momentopname ?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:30

Moment opname, had hem geplaatst om te latenzien dat ze wel wat aan het 'zoeken' was. Dit was namelijk de enige foto die ik had :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:33

aha, dat is mooi. En ja dat zoeken is wel logisch uiteraard. Wat balen dat de DA weer moet komen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:55

@Leonie: fijn zon roze wolk! Hoe langer hoe beter, dan hou je t goeie gevoel ook!

Ik ben afgelopen week even met een vriendin mee geweest naar haar les te kijken. Ze rijdt bij een grandprix amazone, alleen kijken is al zo leerzaam! Denk dat ik ook maar eens een paar lesjes bij haar moet gaan doen, ze zit redelijk in de buurt, dus dat is wel ideaal :D
Wij zouden vandaag naar de friese hengstenkeuring, maar dat bleek uitverkocht te zijn. Afgelopen week er ook niet meer aan gedacht om kaarten te bestellen door alle drukte.. heb nl totaal onverwacht te horen gekregen dat mn contract niet verlengd word.. :( even een fikse domper, maar goed, maar weer op zoek naar een nieuwe uitdaging!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:34

Super dat je zo fijn gelest hebt Leonie! :D

Ach wat balen Eline.. -O- Hopelijk valt het allemaal wat mee. Heb je de DA er inmiddels al bij gehad?

Wat rot van je werk Maessie! Sterkte er mee en succes met het zoeken van een nieuwe uitdaging.
Bij wie had je vriendin les? Jammer van de Friese hengstenkeuring..

Hier vandaag weer op wedstrijd geweest. Helaas net geen winstpunt. Eigen schuld wel. Kende de proeven niet omdat ik ze niet had voorbereid. Verder was Marena de hele week al sloom en kon ik er in de proef niet genoeg aan werken. Volgende keer beter! Voor a.s. donderdag weer een lesje gepland.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:32

Eline_S_S schreef:
Getverdemme. Ik dacht star even te longeren vandaag met mijn nieuwe Pessoa, gaat ze weer hoesten, niezen, gapen ed. Maar weer de DA bellen.. Bah.
Ik word er zo moedeloos van..
Longeren (het stappen dan) ging wel best fijn. Ze is niet bekent met pessoa oid. Normaal als ze een goede ontspannen houding aanneemt geef ik haar een complimentje zodat ze weet dat het zo goed is. Maar nu heb ik haar zelf laten zoeken naar een fijne houding. Ze vond het heel lastig, maar ging wel "opzoek". Na een tijdje kreeg ze het wel door, maar ze vond het lastig om het zelf te doen.
[ Afbeelding ]

Wat balen zeg! :( Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op! :(:)

maessie schreef:
@Leonie: fijn zon roze wolk! Hoe langer hoe beter, dan hou je t goeie gevoel ook!

Ik ben afgelopen week even met een vriendin mee geweest naar haar les te kijken. Ze rijdt bij een grandprix amazone, alleen kijken is al zo leerzaam! Denk dat ik ook maar eens een paar lesjes bij haar moet gaan doen, ze zit redelijk in de buurt, dus dat is wel ideaal :D
Wij zouden vandaag naar de friese hengstenkeuring, maar dat bleek uitverkocht te zijn. Afgelopen week er ook niet meer aan gedacht om kaarten te bestellen door alle drukte.. heb nl totaal onverwacht te horen gekregen dat mn contract niet verlengd word.. :( even een fikse domper, maar goed, maar weer op zoek naar een nieuwe uitdaging!

Waar rijdt je vriendin? :o
En jeetje wat balen dat je contract niet wordt verlengd, hopelijk vindt je gauw weer wat nieuws! :j

Ik had vandaag echt een pechdag, de rits van m'n mooie rijlaarzen was net kapot gegaan, en ik had nog geen tijd gehad om ze weg te brengen om te laten maken. En ach, ik had toch nog wel een paar oude staan die ik nog wel even aan kon. Maar ook die rits ging vandaag stuk |( En laat ik nou net morgen wedstrijd hebben.. :( Maar gauw een paar goedkope chaps gekocht, zodat ik morgen toch nog kan starten :')

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:37

Wat zonde! Maar met chaps mag je toch niet starten? Of zeg ik nu iets raars :=

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:49

Jawel hoor! Ik heb een keer mijn rits gebroken voordat mn proef begon en toen chaps van iemand geleend en over mn laars gedaan :+ Zijn genoeg mensen die starten met chaps!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:10

Volgens mij moeten het wel van die laars-achtige-chaps zijn zeg maar. Dus niet die goedkope stoffen dingen. Balen van je pechdag zeg.

Leonie, hoe is het op je roze wolkje? Heb je ook al wat gehoord van de knhs over je ontheffing?

Eline, beterschap zeg. Wat balen dat het nog niet 100% over is.

Maessie, dat is balen zeg, van je werk. Wat voor iets zoek je en in welke regio? Anders weet ik wel wat in Assen, daar zoeken ze nu wel mensen. En anders sowieso vanaf februari. Maar dat is wellicht wat te ver vanuit hurdegaryp. Reiskosten worden overigens wel vergoed