Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:35

Gefeliciteerd yvanka!

Leuke foto's madeira! Ziet er netjes uit :D

Mies :(:)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:10

Nou, dan voel ik me welkom in dit topic!

Leuke foto's allemaal van de sneeuw! Als er morgen niet te veel sneeuw ligt ga ik ook foto's maken, kunnen jullie meteen "mijn" haffie zien.

Zal mij en hem even kort voorstellen;

Ik heet in het echt Kim en ik ben 22 jaar.
"mijn" haflinger heet Stitch en hij is 6 jaar. Ik rijd hem nu een jaar. Hij is ook een jaar onder het zadel. Veel meegemaakt in het jaar en vooral een grote down gehad. Zijn spieren zaten vast door het gevolg van gigantische haken op zijn kiezen. Toen de tandarts is geweest is hij helemaal losgemasseerd en heeft een cranio-sacraal behandeling gehad. Volgende maand krijgt hij nog zo'n behandeling.
Sinds een maand rijden we weer (dit was onmogelijk geworden door de vastzittende spieren, kreeg hem niet meer vooruit, als hij dat deed was het bokken..) en dit gaat wonderbaarlijk goed. Natuurlijk blijft het een haflinger en heeft hij ook nog eens de pech dat hij middenin de pubertijd zit, dus ik verwacht binnenkort de volgende uitdaging :D

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:29

Welkom! Wat een pech hebben jullie gehad zeg. Fijn dat je nou weer lekker kan rijden!

Afbeelding
Kijk ik heb er nog een gekregen <3

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:31

Aahhh.. Echte liefde! :))
Ik hoop zaterdag foto's te maken...

Welkom Kim! :)

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:36

Ik ben zo stom, mijn spiegelreflex is al een jaar stuk.. Nog niet laten maken. En daar baal ik nu best wel van :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:45

Wat een leuke foto's :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:56

Nice pics vieterd!

Nou Mikkiej hopen dat het nu goed zit en jullie mooi verder kunnen!

Morgen gaat mn camera mee, maar als het wat uitloopt morgenmiddag doe ik alleen de fries bij ons op stal die verkocht is , en zaterdag Asra.
Mochten we aardig op tijd op stal zijn gaat Asra eerst en zaterdag nog eens met nog een paar foto's van andere paarden!

Gelukkig gaan we morgen bij echt poedersuiker weer met de auto, daarbij vind ik het niks om te fietsen bij storm/gladheid met mn camera tas en al die lenzen erin.

Hier volgens mij nog geen sneeuw, iig voor een half uur geleden op de fiets niet wel HEEEL koud!!!
Haltie´s van de honden weer opgezocht, voor het begin van het rondje wandelen want dan zijn ze vooral met deze kou nogal hyper.
Daarna gaan ze weer aan de halsband vast.

Ik ga zo mooi mn nest in :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 06:46

Hier nog geen sneeuw

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:59

Hier een echt soort van sneeuwstorm en al flink wit. Geen leuk weer om de weg op te moeten. Heb het zelden zo zien waaien en sneeuwen tegelijk in die 32 jaar dat ik leef. Ga zo voirzichtig met de auto naar het metrostation en dan zie jk wel of die vertraagd zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:13

Ik was 06.50 op de zaak en het alleen eenklein beetje beginnende sneeuw gehad bij H'veen
Dus het viel mee gelukkig, Nu sneeuwt het hier ook wel hoor. Niet hard maar het begin is er

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:02

Ik zal eens buiten kijken, hier vanaf de keukentafel kan ik iig geen vlokje bespeuren... :=

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:04

Hier is het gelukkig nog droog!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:07

Hier is het droog... Het sneeuwveld barst in 2 op de buienradar, hopelijk komt hier niks meer..

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:20

Hier sneeuwt het nu een heel klein beetje en waait het wat. Mijn vader belde net of die mij op moet halen (auto staat vanwege lekkage in de garage), het schijnt daar op de weg geen pretje te zijn. Maar mijn e-bike en ik kunnen dit weer heus wel aan ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:28

Hier sneeuwt het nog, maar vind het geen extreem weer of zo. Volgens de buienradar wordt het hier ook alweer bijna droog. Daar komt ook nog bij dat het gewoon boven nul is hier en het dus gewoon dooit. Hier voor mijn werk is een busstation en dat was echt vieze drap allemaal. Kortom er ligt een laagje of 4 cm denk ik, maar als het droog wordt zal het wel best snel weg dooien.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:35

Haha Klasien dapper hoor! Het begint hier nu net aardig te sneeuwen. Heb me voor gisteravond om niks druk gemaakt, heb geen vlokje sneeuw gehad onderweg! (wel file, dat even terzijde, maar was precies op tijd gelukkig!) Vannacht net over 1 weer thuis, heenweg drie uur werk gehad, terugweg maar 2uur, was geen kop op de weg 8-)

@Viet: Superfoto's zeg! De liefde straalt van die ene af :D
@Sita: Was je toen naar Groningen geweest? Daar ben ik vorig jaar geweest, maar wel netjes reactie gehad (dat ik te ver weg woonde, hadden ze vantevoren wel kunnen weten :+ )

@Mikkiej: Heb je een foto van Stitch? Vervelend dat hij zo'n last van zijn spieren heeft gehad, maar mooi dat het nu weer goed gaat! Wat houd een cranio-sacraal behandeling precies in?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:23

Nee, ik was in Drachten geweest... :+ Assistent filiaalmanager zochten ze toen..
Ik voldeed aan alles, had alleen iets te weinig werkervaring... Maar ze zag me wel al helemaal in de winkel staan.. :+ Ze bedoelde vast alleen als klant.. :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:28

Haha Sita, die heb je leuk omschreven. Liever als klant.

Hier is het gestopt met sneeuwen...het is aardig wit maar voor het mooie mag er wel wat bij.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:30

Nou, hier geen beetje sneeuw hoor.. Af en toe een verdwaalt poedervlokje... Stuk verder op schijnt t met bakken uit de lucht te komen...
Ach, hopelijk kan k dan vanavond wél naar les!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:35

Hier wel een paar cm sneeuw. Ik maak me een beetje zorgen hoe ik vanmiddag naar stal ga, brrr!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:41

Hier is nu nog steeds droog, maar wel dreigend. Ligt wel een lekker laagje. Hoop echt een paar leuke foto's te kunnen maken. Heb gelukkig thuis nog een harde placemat gevonden :-)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:18

-O- Geen berg sneeuw hier. Wel sneeuw maar blijft amper liggen, nu ong 1 a 2 cm..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:22

Nou hier dooit het echt als een gek, de sneeuw die er ligt veranderd al in drap...jammer.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:12

Hier ook nog geen sneeuw meer gevallen. Maar geloof dat het zo gaat sneeuwen hier.. De katten vermaken zich iig prima buiten :-)

Even een stukje gekopiërd van de website http://www.multisouplesse.com

Wat is Cranio Sacraal
Cranio-sacraaltherapie is ontstaan uit de osteopathie en gaat er van uit dat het lichaam een eenheid is. Het “cranium” is de schedel en het “sacrum” is het heiligbeen. Ieder orgaan, bot, spier, pees of zenuw is omgeven door bindweefsel (fascie). Zo ook de schedel en het heiligbeen. Al deze bindweefselstructuren in het lichaam zijn met elkaar verbonden en vormen samen een groot geheel. Beperkingen in het bindweefsel kunnen hierdoor klachten veroorzaken op vele plaatsen in het lichaam . Cranio-sacraaltherapie is er op gericht het oorspronkelijke natuurlijke evenwicht te herstellen en te versterken en daarnaast het zelfgenezend vermogen van het paard te activeren.

Afbeelding
Dit is vorig jaar rond deze tijd, 3e keer denk ik dat ik op hem reed, ongeveer 2 maanden onder het zadel.

Afbeelding
En afgelopen zomer. :-)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:30

Wat is zijn afstamming? Hij heeft wel wat van die van mij.