[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:38

Oooh ik ben zo trots op Angel <3
Heb haar weer gelongeerd met bijzet.. en het ging echt super goed! :D Had contact met haar.. luisterde goed naar me stem. Enn.... voor het eerst was er een paard bij haar in de bak! Ik dacht ooohjee dit gaat zo fout! Maar ik gewoon doorgaan waarmee ik bezig was. 1 keer stopte ze en wou ze kijken en maakte ze een gekke sprong maar daarna heel netjes lopen en heel druk bezig met mij en zichzelf! Ik was zo trots op haar.. En allebei de kanten 2 keer gehad dus had haar extra laten werken want we meoten er weer tegenaan!

Daarna heb ik haar nog even los gegooid in de bak en kwam de eigenaar en zei dat de andere paardjes ook naar buiten.. dus konden ze gelijk aan elkaar wennen! Ze hebben zeker wel dik 10 minuten lopen galloperen ! Heb helaas geen foto's gemaakt! ;( Had geen zin in! vond het te mooi om te zien! daarna kwam de grote erbij dus angel werd even apart gezet en loopt nu nog steeds voor de bak.. zodat ze gescheiden zitten maar toch aan elkaar kunnen wennen.. En zo gaan we dat opbouwen :D

@peelie: minder dat je waarschijnlijk migraine hebt!
Laatst bijgewerkt door nts19 op 31-08-10 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo ziet peep er van de winter weer uit :D
Lekker teddybeertje met een dikke buik erbij dan van de beeb haha.

Kan morgen eindelijk me brommer ophalen waarschijnlijk. Ben benieuwd naar het prijskaartje wat er aan hangt :O

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:40

Liekjje schreef:
Oooh ik ben zo trots op Angel <3
Heb haar weer gelongeerd met bijzet.. en het ging echt super goed! :D Had contact met haar.. luisterde goed naar me stem. Enn.... voor het eerst was er een paard bij haar in de bak! Ik dacht ooohjee dit gaat zo fout! Maar ik gewoon doorgaan waarmee ik bezig was. 1 keer stopte ze en wou ze kijken en maakte ze een gekke sprong maar daarna heel netjes lopen en heel druk bezig met mij en zichzelf! Ik was zo trots op haar.. En allebei de kanten 2 keer gehad dus had haar extra laten werken want we meoten er weer tegenaan!

Daarna heb ik haar nog even los gegooid in de bak en kwam de eigenaar en zei dat de andere paardjes ook naar buiten.. dus konden ze gelijk aan elkaar wennen! Ze hebben zeker wel dik 10 minuten lopen galloperen ! Heb helaas geen foto's gemaakt! ;( Had geen zin in! vond het te mooi om te zien! daarna kwam de grote erbij dus angel werd even apart gezet en loopt nu nog steeds voor de bak.. zodat ze gescheiden zitten maar toch aan elkaar kunnen wennen.. En zo gaan we dat opbouwen :D

@peelie: minder dat je waarschijnlijk migraine hebt!

Lekker joh mooi dat het zo goed gaat op je nieuwe stal.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:40

@ Peelie: Ik zou toch even naar de dokter gaan hoor.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:42

Bedankt voel me echt blij !
En er kwam ook even een vriendin langs.. en die zei ook al dat Angel er goed uitzag :D
heb gelijk mijn zadel gepast en hij lag goed! Over paar weekjes maar uitproberen! eerst angel daar laten wennen :o

@marlis : wat een teddybeertje .. angel is nog erger volgens my! Zal zo even foto's zoeken

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:45

Ik zou er lekker gelijk op gaan en op gana bouwen hoor. Op vreemd terrein horen ze ook te kunnen rijden dus waaro, op een nieuwe stalling niet. Maar dat is ieder zijn eigen keus natuurlijk

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:54

Jaa iedereen zijn eigen mening.. Maar aangezien ik bijna nooit rij en laatst nog een ongeluk heb gehad met een paard wil ik het gewoon rustig opbouwen.. Misschien volgende week eventjes een rondje stappen enz.
Want voor de zomer ging het sowieso niet echt lekker met mij en Angel. Maar merk dat ze er weer helemaal zin in heeft.. en als ze zo doorgaat ga ik volgende week misschien eventjes rijden ;)

hier foto's van angel winter 2010:
Afbeelding
Afbeelding

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:15

haha wat lekker altijd in zo'n heerlijk wintervachje in de winter ! :D

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:32

Afbeelding
Mijn modder monster vandaag...

Afbeelding
Kimmie vandaag

Afbeelding

Kitzbi die ziet er zo uit s,winters....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:37

Mooie foto's :)

Ik heb Nash te koop gezet.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:46

peellie wat dan????

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:53

van cupido hebben wij nog geen winter foto :o
heb net weer de dagen afgesproken met de eigenaar :)
want in de zomervakantie heb ik ze heel de vakantie elke dag gedaan en nu vrijdag zaterdag zondag zijn ze van 'mij' hahaha :D

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:02

Peelie schreef:
Mooie foto's :)

Ik heb Nash te koop gezet.

Noooo! Ik zag je advertentie al!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:06

Ik vind 3 paarden te veel... In de toekomst ga ik op mij zelf wonen, dan heb ik geen tijd om 3 paarden te doen, laatstaan financieel te onderhouden. Daarbij heb ik eigenlijk al vanaf gebrote af aan nooit echt een klik gehad met Nash... Het heeft geen zin een paard aan te houden als hij et misschien beter heeft bij iemand anders, die er naartoe gaat omdat hij hem zo leuk vind...

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:07

Dan ben je idd wel eerlijk tegenover Nash. :) Hopen dat je een fijn baasje vind!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:12

Tjah, aan de ene kant vind ik het wel jammer hoor. Het is toch mijn eerste...
Maar aan de andere kant. Hij staat nu in de opfok, en ik heb gewoon geen behoefte om er naartoe te gaan. Dat vind ik zonde van Nash, want hij is super veelzeidig. en het zou zonde zijn dat ik hem daarom zou laten staan, of dat er later iets fout gaat met beleren omdat we gewoon stomweg geen klik hebben...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:29

Gail; Jammer dat je Nash gaat verkopen, maar ik begrijp je beslissing heel goed! Ik vind 1 paard naast mn werk en aankomende studie al behoorlijk aanpoten, kan je nagaan 3. En het is ook eerlijk tegenover Nash. Hopelijk vind je een geweldig leuk baasje voor hem!

Wenner krijgt ook vroeg een deken op, ik wil hem liever niet scheren maar als het niet anders kan, dan gaat zn haar er ook gewoon af. Ik vind het waardeloos om een pony zo lang bezweet te hebben, en het kan ook nadelig zijn voor paarden die er gevoelig op zijn. Mijn vorige haf kreeg snel bronchitis en wanneer hij geschoren was niet.

Horsi; super dat je een brommertje hebt!

Suus_elviera, bijna trouwen, schiet al op zeg!

Liekjje; opbouwen op je eigen tempo is voor jullie beide lekker, en beter en wanneer dat is voel je vanzelf vind ik altijd!

Verder een hoop leuke foto's gezien!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:40

ik ga zo willempie rijden. :D

@lisa ben heel benieuwd naar het veulen...klinkt erg appart. :D
@gail,ik zou er ook geen 3 kunnen houden,denk dat je een wijs besluit hebt genomen,hopelijk krijgt hij een leuk baasje waar het mee klikt.
@joopie,kort in het haar is gewoon zoveel makkelijker en fijner voor het paardje,mits er mee gewerkt word dan. ;)
@horsi heel veel rij plezier met je nieuwe brommert :D hopelijk doet deze het beter.
@liekjje,je moet doen waar JIJ je eigen goed bij voeld.

tot laters weer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:53

tjah, Mara gaat zowizo nooit meer weg...

Matador is ooit in de toekomst misschien wel optioneel als het onder het zadel niet klikt... Maar die wil ik zowizo zelf inrijden... Dat vind ik veel te leuk...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:07

Liekjje schreef:
Jaa iedereen zijn eigen mening.. Maar aangezien ik bijna nooit rij en laatst nog een ongeluk heb gehad met een paard wil ik het gewoon rustig opbouwen.. Misschien volgende week eventjes een rondje stappen enz.
Want voor de zomer ging het sowieso niet echt lekker met mij en Angel. Maar merk dat ze er weer helemaal zin in heeft.. en als ze zo doorgaat ga ik volgende week misschien eventjes rijden ;)

Je moet alles zeker op je eigen tempo doen en waar jij je goed bij voelt. Jij kent je paard het beste en weet de ervaringen met jullie natuurlijk al een buitenstaander niet.

Naar joh ongeluk met paard. Wat voor ongeluk heb je gehad met paard?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:31

Ik ga even snel in bad en dan bedje in.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:31

Marlis schreef:
Liekjje schreef:

Je moet alles zeker op je eigen tempo doen en waar jij je goed bij voelt. Jij kent je paard het beste en weet de ervaringen met jullie natuurlijk al een buitenstaander niet.

Naar joh ongeluk met paard. Wat voor ongeluk heb je gehad met paard?

Ik was met een andere haflinger van stal gaan rijden.. en wou de brug over maar daar was ze het niet mee eens.. Toen ging ze in volle galop terug richting een drukke weg want het was sowieso druk daar .. het was 5 uur dan is het altijd spits bij die brug.. en ik wou haar een fietsdijk opsturen wat me niet lukte.. toen kwamen we op de weg.. ik wou rechts zij links toen viel ik met mijn hoofd op het asvalt voor een auto! Kon gelukkig alles navertellen! mensen hebben het paard gevangen want die wou terug naar stal en voor mij kwam een ambulance. En heb toen een vriendin gebeld die heeft het paard terug gebracht! Ben haar nog steeds dankbaar! En in het ziekenhuis foto's gemaakt van mijn pols want die kon ik niet bewegen en mn enkel weer zwaar gekneusd. Had de zomer ervoor namelijk scooter ongeluk en was op de moterkap geklapt.. dus had er nu weer last van! 1 week thuis gezeten met lichte hersensschuddig..

En ik doe het zeker op mijn eigen tempo want ik vind het allemaal nog spannend en ben gewoon bang dat ik weer val.. Heb er toch wel een beetje een trauma aan overgehouden. Zei heel stoer stap er zo weer op! Maar vind het toch wel spannend. & met rijden heb ik veel last van mijn enkel!

@peelie: Knap van je dat je een keuze maakt.. Ook al heb je geen echte klik het blijft moeilijk om je paardje te verkopen! Goed van je dat je voor je paard kiest.. Heb ik gelukkig nu ook gedaan :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:33

Jeetje zeg dat is echt de angst van iedere ruiter en kan iedereen overkomen. Brr. Ik zou ook angst hebben dan hoor.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:34

@ Peelie: Ik hoop dat er een geschikt baasje komt voor Nash waar jij een goed gevoel bij heb ook. Succes ermee.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:36

Jaa en ik ben sowieso wel van ooh doet hij niks? is hij wel braaf? Ik heb echt een rustig paardje nodig die ik kan vertrouwen! Gelukkig kan ik Angel wel vertrouwen maar toch houd me iets tegen! En ik vind dat met veel poetsen en longeren je vertrouwen weer gaat winnen en dat je daarna echt zin heb om te rijden!

Ga ook vragen of ik binnen nu en 2 weken priveles kan krijgen met haar.. en als dat goed ga .. dan ga ik misschien meedoen aan de lessen bij ons op stal. Dat is elke donderdagavond! Dat is misschien wel even goed om aan mijn angst te werken en bepaalde punten want zeker verbeterd moet worden. :D
Krijg er altijd veel zin in als ik erover praat. Dus wie weet zien jullie snel een foto dat ik aan het rijden ben!