[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique1983

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:11

lekker dan vie alle lapjes aan elkaar naaien weer hihihi mischien werkt het

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:49

Goeiemiddag,!
Alles goed hier met iedereen verder?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:59

Naomi, vandaag regende het bij ons heel erg. Even in de buitenbak gereden omdat het zo druk was, daarna in de binnenbak :D
Muppet, mooie zadel!
Avalon, ik heb gereageerd in je topic. Sterkte met je katje! Hoe is het nu met hem?
Vie, lijkt me geen fijne kluis nee..
Morya, spannend :D hopelijk komen ze snel!
Gail, leuk dat je een oude vriendin tegen kwam :)
Carosello, super joh gefeliciteerd :D

Daarnet gereden. Begon eigenlijk best wel slecht. Ze wilde niet over de hoefslag lopen, ze schrok van een menkarretje (heeft knal kleuren, zou het daar aan liggen?) dus ze ging er ineens vandoor enzo. Dus uiteindelijk heb ik ontspanning kunnen vinden. Dus toch nog galopje geprobeerd. Paar keer weigerde ze over de hoefslag te galopperen: ik ben gewoon door wezen galopperen, dan maar even een paar voltes (ze was erg druk) daarna even gedraafd om de ontspanning terug te vinden. Daarna weer gewoon gegaloppeerd. En ze ging over de hoefslag heen!! Ik snap nu hoe ik het moet doen, maar om mijn rechter hand bij te houden, en mijn linker been, en dan nog is te blijven zitten in het zadel.. volgens mij leer ik dat nooit :+ ze galoppeerde nu over de hoefslag heen, maar dan wel scheef, moet nu echt leren mijn been er bij te houden zodat ze recht galoppeert.. Maar ik ben tevreden: uiteindelijk heb ik van haar ''gewonnen'' zeg maar en niet opgegeven omdat ik bang was. En ze was helemaal niet gemeen toen ik even liet weten dat ik dit niet wilde. Ze luisterde prima. :+: Maar doordat ik soms wat bang ben (vroeger, nu eigenlijk niet meer) als Madeir iets doet, word ze natuurlijk alleen maar vervelender (nouja dat lag echt aan mij hoor) omdat ik geen hulp gaf ofzo van nee dit wil ik niet ik wil wat anders. Nu begrijp ik haar veel beter. En ik weet dat, als ze af en toe iets doet, en je zet haar op haar plek, is ze mega braaf en doet ze wat je zegt. Alleen om die stap te nemen vond ik zo eng. Maar ik moet het gewoon doen! Ze is zo braaf en echt niet gemeen :+:

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:04

Klinkt goed, na een paar keer zal het vast een stuk beter gaan. Zit er niet over in dat het helemaal goed komt met jullie 2..!

Met onze kleine gaat het naar mijn inzicht iets beter, het is echt afwachten morgen. Updates staan in het topic, om het een beetje overzichtelijk te houden. Hoop zo op een goede uitslag morgen! Bedankt voor je lieve reactie...

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:40

zijn er al puppy's of een veulentje?
peelie het is toch best knap weer vandaag,en dan min combi met de partytent moet het toch wel wat worden.
madeira wat fijn dat je je nu wat zekerder voelt, nou kan nje echt gaan genieten van het rijden.

ben vanmorgen voor het eerst met indy alleen naar buiten geweest!
was alleen maar uitstappen maar door mijn vorige paard ben ik heel onzeker en bang geworden, dus weer een overwinning erbij!

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:51

het is bijna zover, we krijgen en nieuw poesje ons vorige is dood gegaan maar ik ben nog op zoek naar en naam eigenlijk iemand 'n idee?
de vorige heette KAREL en het is en mannetje ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:39

Ik ben net terug van Heusden (Gem. Heusden) daar was Middeleeuws nog iets, met ringsteken :D Superleuk!!

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:50

volg al even jullie topic's en wou me even aanmelden als dat mag natuurlijk ?! :o

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:52

tos schreef:
het is bijna zover, we krijgen en nieuw poesje ons vorige is dood gegaan maar ik ben nog op zoek naar en naam eigenlijk iemand 'n idee?
de vorige heette KAREL en het is en mannetje ;)

Wat voor soort naam wil je? Wij komen altijd op leuke namen door te denken aan bv. tekenfilms van vroeger of gelezen boekjes. En dan kom je op dingen als Arnold, Dexter, Jimmy en in ons geval dus Oscar. (Wat uit een boekje komt van vroeger, over een katje wat in de wasmachine was gekropen.)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:00

Hier nog geen puppies :n
Wel verveel ik mij inmiddels dood.
Ben al vanaf donderdag binnen.
Vrijdag wel paar uurtjes weggeweest en de muren komen inmiddels op mij af :P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:32

ekuh schreef:
volg al even jullie topic's en wou me even aanmelden als dat mag natuurlijk ?! :o

Tuurlijk :D stel je jezelf en je paardje ff voor??

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:43

Dankje
Mijn naam is Emilie ben van belgie en 16 jaar oud
Mijn haffie Sita Van Het Groentenhof
v: Liz. Nebukzaner
m:Sigrun Van Het Groentenhof
is 4 jaar en 1m47
Ze is ongeveer 2 maandjes onder het zadel
we beginnen stilletjes aan te trainen en krijgen binnekort les .
Afbeelding
Niet letten op degene die er op zit is mijn vader :D
Afbeelding

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:47

Leuk paardje, had al even op je profiel gespiekt! Welkom!

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:47

dankje

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:19

@ Ekuh: Welkom ;)

@ Peelie: Aangezien je vandaag nog niet hebt gereageerd, is er een veulen?????????????

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:24

hoi,
nou vandaag zoonlief weer even op Wervelwind zijn rug gezet en hij vind het al normaal.
Verkrampt niet meer als je bijna op zijn rug aangekomen bent.
Kortom redelijk vertrouwd geraakt aan gekke bewegingen op bepaalde hoogte dus. Kortom weer + puntje erbij.
Morgen komt er een masseur op stal en dan laat ik gelijk even spiercheck doen.Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn en hij heeft best wel veel voor de kar gestaan afgelopen week.
Kijken we gelijk mijn zadel na of het past en misschien begin ik dan toch wel deze week met inrijden.
Het begint nu toch een beetje te kriebelen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:33

ekuh mag ik vragen waarom je met dat bit rijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:34

IK VERVEEL MIJ!!!

Wat zal ik eens gaan doen..
Wisten jullie al dat Lambik eergisteren straf had? :))
Hij was echt enorm aan het poedersuiker, ik wou hem longeren en de rest stond in de wei, meneer stond dus regelmatig op zn achterbenen om om te draaien, ik dus zweep erbij maar ik ben niet zo handig met longeerlijn EN zweep dus dat werkte niet snel genoeg, hij kreeg teveel tijd om toch met zn hoofd naar mij toe te draaien.. Op een gegeven moment was hij zo vervelend ik dus lijn losgegooid en hem naarvoren gejaagt met de zweep, werkte wel hij draaide zich niet om :+
Maar toen ik hem weer wou pakken ging meneer zn staart in de lucht en zete hij het op het racen en een spelletje, had ik geen zin in dus ik emmer met water gehaald en in de bak neer gezet, ben naar mn werk gegaan (vlak ervoor nog wel even de lijn losgehaald) en ben pas na 12 uur terug gekomen om hem weer vrijheid te geven, hij vond het maar niks in zn uppie in de bak maar het had wel geholpen haha! Toen ik hem riep kwam hij weer zoals het hoort gelijk naar me toe en toen ik hoooooo zei ging hij slomer! :+

Maargoed, dat was dushet verhaal van Lambik zn straf :')
Interesant he? O:)

O en ik heb een laptop gekocht, 12'' en lekker snel uhuh! :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:34

DAMES HELP ik met een activerende en ondersteundende activiteit bedenken voor de kinderne op mijn werk voor school en ik heb geen idee moet een activiteit zijn die met een grote gebeurtenis in hun leven te maken heeft.. dood trouwen kinderen enz ik ben helemaal leeg snotter al een week mijn kop vol en ik weet gewoon niets... aangezien ik ook totaal niet creatief ben is het nog erger.. hoop dat jullie mij snappen! moet te maken hebben met textiel, handvaardigheid of tekenen.. 1 van jullie misschien heel creatie fop de zondag avond?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:40

Emilie, welkom!
Gail, ik ben ook nieuwsgierig! Hoop zo dat je veulen vandaag is gekomen :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:48

Blz 118
@ _Laura__; Het is een mengelmoes van verschillende onderdelen :P
Kopstuk+bakstukken waren m'n oorspronkelijke hoofdstel, neusriem nieuw gekocht en frontriem gekregen! :P

Blz 119
@ naomimak; Ik had het hele ruiterweekeind een stortbak regen, 'k kon m'n ondergoed helemaal uitwringen.. :S Is niet goed!

Blz 120
@ Madeira_; Fijn dat het rijden steeds beter gaat!!

No Page;
@ Peelie; Ik hoop dat er nu 12 beentjes in de weide staan..?!

@ iedereen;
Ik zal maar beginnen met.. Ik Ben Geslaagd :D
Het was wel echt zwaar.. maargoed :P
Het hele 'verhaal' zal ik misschien zo even uittypen en dan hier of in een topic gooien!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:51

moyra schreef:

heb je het tegen mij?
want dan begrijp ik je vraag niet.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:52

Themba schreef:
DAMES HELP ik met een activerende en ondersteundende activiteit bedenken voor de kinderne op mijn werk voor school en ik heb geen idee moet een activiteit zijn die met een grote gebeurtenis in hun leven te maken heeft.. dood trouwen kinderen enz ik ben helemaal leeg snotter al een week mijn kop vol en ik weet gewoon niets... aangezien ik ook totaal niet creatief ben is het nog erger.. hoop dat jullie mij snappen! moet te maken hebben met textiel, handvaardigheid of tekenen.. 1 van jullie misschien heel creatie fop de zondag avond?

bezoek aan een pretpark is ook grote gebeurenis

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:13

haha jij bent goed flurk jij bent echt goed en laten we nou vandaag net naar het openlucht museum zijn geweest

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:14

moyra schreef:

De kneveltrens?
omdat ze heel veel last had en nog steeds heeft van haar tanden en dit 1 van de enige bitten die echt stil ligt in de mond,
maar ik moet haar binnekort weer laten wenen aan een gewone trens zeker als ik wedstrijden wil rijden.