[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:31

Owja... Ik ga met Madeira waarschijndelijk verhuizen naar een andere stalling (waar ze ook een binnenbak hebben met goede bodem). Alleen weet écht niet of Madeira het goed vind als er meerdere paarden in de bak rijden... hoe kan ik zoiets uitvissen zonder er gelijk naast te liggen bewijze van ? Tong uitsteken

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:33

Ik moet zeggen dat ik het ook heerlijk vind. Mijn andere paardje staat op een mega stal, en ik haat het! Altijd druk, nooit gewoon doen waar je zin in hebt, want altijd zijn er anderen voor je, je bent nooit ff heerlijk alleen.
Bij Daimy staan 3 andere paardjes en een paar shetlanders. Die shetlanders gebeurd nooit iets mee, dus je bent maar met max 4 voor de bak ofzo. Tot nu toe dus altijd helemaal alleen, heerlijk! Niet meer wachten enzo. Zou niet anders meer willen geloof ik Tong uitsteken

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:33

Phoe madeira_ ik vrees dat je er alleen maar achter kunt komen door gewoon maar te doen!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:39

pff ik een heel verhaal typen is het ineens weg Clown

Vooral voor de zomer is het wel lekker met minder paarden te staan. Op onze vorige stal gingen ze met 22 paarden de wei in, en hier met 4. Dat vind ik toch wel een fijner idee.

Madeira_ misschien kun je naomimak vragen of zij er toevallig al ervaring mee heeft? En gewoon proberen, desnoods even zeggen dat je dit voor het eerst met dr doet.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:06

Naomiiiii vertel me is?? Tong uitsteken

Weet alleen dat ze deze paarden van deze stal niet leuk vind Clown

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:17

Dat heb ik ook wel met sommige paarden, maar daar kan ik wel mee in de bak samen rijden, en ook samen mee op buitenrit gaat super, maar met elkaar loszetten hoef ik niet te proberen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:47

Ik ik heb het voor elkaar hoor Clown

Ik giostere bij de springles kijken en helpen. (ik mag nog niet mee doen met mara anders had ik dat wel gedaan.) Ik moest even op een andere pony rijden want het meisje van wie ze was kon hem echt niet aan. Dus ik er op...
een kruisje springen... geen probleem. dubbel de 1ste keer wou de pony niet naar me luistere dus het 1ste kruisje wel en daarna gelijk stilgezet. Daarna nog een keer. Met wat hanngen en wurgen ging ze dan toch. En daarna na nog een paar keer ging ze best heel netjes overheen. Dus toen van de 2e sprong een oxer gemaakt... Man o man o man... Beesje gaat netjes over de 1ste, 2de HOO MAAR!!! Doet dus alsof ze gaat springen en ze hangt dus al half boven de sprong. op dat moment zie ze dat het een oxer is en besluit dus om te draaien! dus ik spring maar de pony niet.
dus ik met de teugels tussen mijn benen. Nu heb ik een dikke vette blauwe plek op mijn been en zit mijn broek aan de ene kant strakker dan de andere kant Tong uitsteken

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:38

muppetmayo schreef:
Ik moet zeggen dat ik het ook heerlijk vind. Mijn andere paardje staat op een mega stal, en ik haat het! Altijd druk, nooit gewoon doen waar je zin in hebt, want altijd zijn er anderen voor je, je bent nooit ff heerlijk alleen.
Bij Daimy staan 3 andere paardjes en een paar shetlanders. Die shetlanders gebeurd nooit iets mee, dus je bent maar met max 4 voor de bak ofzo. Tot nu toe dus altijd helemaal alleen, heerlijk! Niet meer wachten enzo. Zou niet anders meer willen geloof ik Tong uitsteken

Ik sta nu ook op zo'n drukke stal en ik voel met je mee Knipoog De stal waar ik nu sta heeft heel veel voordelen (binnenbak,longeercirkel,buitenbak,wasplaats,weidegang) maar ik wordt af en toe ook doodmoe van de mensen Clown Vooral als ze adviezen gaan lopen geven Slapen 1 advies okee, maar met zoveel mensen heeft iedereen wel wat te melden. Ik wacht daarom meestal ook tot iedereen weg is, voordat ik ga rijden erg he? En dan moet ik weer opschieten, omdat de stal om een bepaalde tijd dicht gaat...

Madeira: waar ben je bang voor, dat jouw paard vervelend doet tegen andere paarden of dat andere paarden vervelend doen tegen jouw paard? Ik zou het gewoon proberen...
Met ankie doe ik het liever ook nog niet, maar dat is omdat ze nog niet zo lang is ingereden.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:24

joopiexx schreef:
Jippieee gelukt!

Mijn bolle is ook weer geschoren, maar zn benen en hoofd niet.
Ik denk dat hij dan een rol beroerte krijgt, en mn moeder heeft hem geschoren en die durfde zn hoofd ook niet zo goed aan.

Wel een meevaller Bente_

Freya hier in de buurt is heel moeilijk stalling te vinden.
Ypenburghoeve heeft wel paarden in de wintermaanden buiten, maar echt goedkoop zijn hun niet volgens mij.

Dapnik leuk buffet met examenklassen, mogen op schoolfeest wel alle leerlingen komen? Op mijn stage gaan we kerstdineren met de examenklassen, dat is ook altijd erg leuk.

Eline welkom! Leuke haflinger hoor!

Volgens mij heb ik nu alles weer bij Clown

Nee, ook alleen schoolfeest voor examenklassen, whaha kom net mijn bed uit! En ik heb spierpijn! Vork

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:33

Wel grappig om te lezen dat de stalhuur zo verschilt!
Ik sta nu bij een boer en betaal 80,- per maand voor m'n box, inclusief stro/vlas/hooi en weidegang.
Zomers 24/7 en nu een halve dag...
We hebben ook een soort spuitplaats.
Ik heb dan alleen geen bak. Wel redelijk fijne uitrijmogelijkheid Knipoog

Edit: We staan met 5 mensen daar, en totaal 11 paarden...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:35

*jaloers* Waar woon je arlando?

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:36

Krimpen aan de Ijssel Tong uitsteken
Ligt aan Rotterdam, dus zit wel in de Randstad maar heb het erg getroffen Haha!
Op de manege hier betaal je ook 340,- p.m. en dan heb je geen weidegang Boos!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:00

Madeira_ schreef:
Naomiiiii vertel me is?? Tong uitsteken

Weet alleen dat ze deze paarden van deze stal niet leuk vind Clown

na ik heb met madeira 1 keer gerede dat me tante ook ree dus met ze 2je en dat vond z eniet zo erg
wat ik anders zo doen als ik jouw was
vragen aan die eigenaar of ze rekening willen houde met je slechttzient heid en dan eerst met 1 er bij en dan 2 en zo steeds beetje op bouwe
maar ga eerst amar aan de hand of longeer der in dei binne bak want da tis matuulijk weer anders
xx naomi

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:00

Ik meld me ook eens aan Pling
Ik ben iris ik ben 16 jaartjes oud
Ik heb een verzorgpaard haflinger heb al meer dan 1 jaar
Ik rij 5 dagen in de week
Hij heet Goldie
Afbeelding
Deze foto is nog van deze zomer

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:02

welkom

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:04

Hoi Iris, welkom!

Zo heerlijk weekend, heeft iemand de zon besteld?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:12

Ik heb dan gelukkig wel een (buiten) bak waar we alles in kunnen, erg fijn!
Voor krimpen is dat erg goedkoop zeg! Als ik ooit die richting op verhuiz weet ik je te vinden Clown

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:12

ArlandoO schreef:
Krimpen aan de Ijssel Tong uitsteken
Ligt aan Rotterdam, dus zit wel in de Randstad maar heb het erg getroffen Haha!
Op de manege hier betaal je ook 340,- p.m. en dan heb je geen weidegang Boos!

Idd je hebt het behoorlijk getroffen dan. Maar heb je ook een bak met licht? Of kun je er alleen buitenritten maken?

Irise:leuke haflinger!

Joopie: idd wat een f*ckweer Huilen Blubber, wind en regen....

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:31

ArlandoO schreef:
Wel grappig om te lezen dat de stalhuur zo verschilt!
Ik sta nu bij een boer en betaal 80,- per maand voor m'n box, inclusief stro/vlas/hooi en weidegang.
Zomers 24/7 en nu een halve dag...
We hebben ook een soort spuitplaats.
Ik heb dan alleen geen bak. Wel redelijk fijne uitrijmogelijkheid Knipoog

Edit: We staan met 5 mensen daar, en totaal 11 paarden...

Paarden houden hoeft helemaal niet duur te zijn.
Een paard kan je makkelijk onderhouden voor ongeveer 75 euro per maand, incl. stro en hooi. Als je je paard op rubberen matten met beetje vlas zet, ben je nog goekoper uit. Wel even afhankelijk wat je voert en hoeveel je voert.

Wij zijn nu bezig om toch te gaan verhuizen naar een huis met land en stalletje en dat wordt waarschijnlijk niet Nederland, de planning is om volgend jaar verhuisd te zijn en merrie en veulen lekker aan huis te hebben staan.
Dan ben ik gelijk van het hele probleem stalling zoeken af. Lekker me eigen tokootje

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:32

@ irise456 , welkom
Leuk Haffie ...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:00

Iris, welkom! Leuke haf! Ik denk als ik zo'n foto maak van Madeira, zonder dat ik haar vasthou, ze lekker gaat lopen Tong uitsteken

Naomi, ga ik zeker proberen Lachen bedankt voor je tips!

Nou meiden.. had vanmiddag een injectie gehaald (hepatites a en b, moet voor als ik later in de zorg wil werken en als ik stage ga zoeken in januari). Maar ik moest opeens overgeven, ik werd huiliger, moe enzo. Nouja, gelukkig voel ik me nu, (heb even paar uurtjes geslapen en daarvoor even lekker gedoucht) weer wat beter Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:05

Ik kom maar even vlug hallo zeggen voor jullie mij hier vergeten Haha!

Heb het zo druk gehad de laatste tijden dat ik geen tijd meer heb om gezellig bij te praten Verdrietig

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:22

Hey Allemaal.

Hoi Iris en Eline,Welkom! leuke Haflingers hebben jullie!

Vandaag heeft Lanita haar enting weer gehad, en Tinker Cas van mijn zusje ook.
Verder vind ik het echt PIEP weer, heb ook niet gereden met dit weer, kon ook niet bak was kletsnat + die bermen langs de weg waren ook niet super, dus mn blondje had vandaag lui daggie. Morgen weer les Haha! ik heb er echt zin in, donderdag liep ze zo lekker.
Verder niet veel te melden......

Ik zag dat jullie het over stallen hadden. ik betaal 100 euro in de maand in de winter, zonder strooisel, hooi en brokken. Wel een buitenbak(2, een grote,,een kleine) En je kan lekker de uiterwaarden in(ook stukje strandje langs de waal) Ook kunnen ze overdag de paddock in met andere paarden, en we hebben voerdiensten afgesproken. mesten en voeren moet je dus wel zelf doen, en nu hebben we met alle eigenaren afgesproken dat iedereen op 1 dag alle paardjes voert= hooi geven en brok geven.(ongeveer 11 paarden en 3 shetten.)

In de zomer betaal ik 50 euro in de maand. 24 uur per dag weidegang, met andere paarden.

Nu ga ik naar bed, morgen druk dagje. Doei doei.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:51

Madeira_ schreef:
Iris, welkom! Leuke haf! Ik denk als ik zo'n foto maak van Madeira, zonder dat ik haar vasthou, ze lekker gaat lopen Tong uitsteken

Naomi, ga ik zeker proberen Lachen bedankt voor je tips!

Nou meiden.. had vanmiddag een injectie gehaald (hepatites a en b, moet voor als ik later in de zorg wil werken en als ik stage ga zoeken in januari). Maar ik moest opeens overgeven, ik werd huiliger, moe enzo. Nouja, gelukkig voel ik me nu, (heb even paar uurtjes geslapen en daarvoor even lekker gedoucht) weer wat beter Lachen

graag ge daan:P
je kan me allees vragen dat weet je
(L)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:17

Vandaag heb ik gewoon in de natte sneeuw/hagel gereden.
Nu heb k echt bevroren voeten, niet normaal! Boy vond het wel leuk allemaal, die was lekker fris, dus die mocht zn benen wel even strekken.