Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:12

Doet er nog iemand mee met de wedstrijd van NHPS in Vinkega 24jan? :)

Wat balen Eline!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:12

Eline_S_S schreef:
En vandaag had ze toch weer een snotneusje.. Maar weer de DA bellen..

Oh bah :(

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:29

O wat vervelend dat ze toch weer aan het snotteren is Eline. Beterschap.

Leuk dat je naar Vinkega gaat Leonie. Voor Aaf is het nog wat te vroeg. Die mag binnenkort hard aan het werk tijdens de zojuist gewonnen privéles :D . Ben benieuwd wat Aaf daar van vindt.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:14

Jaa hopen op ons laatste M2 puntje! *D

Ik heb vorig weekend gelest bij degene waarvan ik dacht dat ze me wel goed zou kunnen helpen maar dit viel me toch een beetje tegen. Ik (en Mareja) ben gewend om als iets even niet goed gaat met iets anders bezig te gaan en daarna weer op te pakken wat niet goed ging zodat we beide even ons koppie leeg hebben. Bij de les vorige week zijn we een heel uur bezig geweest met 1 dingetje waardoor Mareja echt heel narrig werd en mij uiteindelijk ook de moed in de schoenen zakte.. Nu heb ik besloten om toch weer terug te gaan naar degene waarvan ik les heb gehad bij het JSP omdat ik vind dat haar manier van lesgeven veel beter bij ons past. Hier gaan we volgend weekend weer heen dus ben benieuwd! :j Soms moet je gewoon even wat puzzelen met instructie om bij het gene te komen wat bij je past. Heb absoluut dingen geleerd van mn vorige les wat we ook zeker mee gaan nemen maar het pastte helaas niet bij onze manier van trainen..

@Astrid: Leuk een gewonnen les! Bij wie heb je die les gewonnen?

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:59

Ik ben van plan naar Vinkega te gaan!

Jammer van die les Leonie. Ik heb zoiets ook wel eens gehad. De manier van lesgeven moet wel bij jou en je paard passen anders heeft het geen zin!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:14

@Eline: he balen zeg! Echt goed de tijd geven is mijn ervaring..
@Leonie: voor mij geen Vinkega, vind ik te ver rijden, we hebben meerdere wedstrijden hier dichterbij nog, dus dan ga ik liever daar naartoe... de 30ste heb ik weer 1 staan.
@Assie: leuk zeg, zo even een les winnen!

Ik heb maar even een paar trainingsweekjes ingelast nu het weer ff wat minder is/was. Dit weekeind al even naar indoor Drachten geweest om inspiratie op te doen :D verbaas me alle keren weer dat er toch zo weinig mensen daar komen kijken, is toch wel op t hoogste niveau dressuur.. zet mij op de tribune en je hoort me de rest van de dag niet weer :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:58

Hoi hoi :D
Ooit heb ik mij hier gemeld, maar nooit actief mee gesproken.
Ben ik nog welkom?

Ik ben Devica en mijn haflinger heet Athos :)
Samen maken we momenteel grote stappen onder het zadel!
Ik ben niet een wedstrijdruiter, maar vind het wel leuk om thuis "de sterren van de hemel" te rijden :D
Alleen ben ik erg benieuwd hoe andere haflinger-eigenaren het soms kunnen ervaren.
Athos is namelijk echt goud eerlijk, en zo gevoelig, dat ik soms even niet meer weet hoe ik moet zitten in het zadel :P

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:16

Tuurlijk! Welkom devica :)
Heb geen ervaring met gevoelige paarden, maar anderen in dit topic vast wel.

Ik heb de DA gesproken en het snot was bijna 'wit'. Dit is volgens de DA het laastst komende restje snot wat eruit komt, maar ik moet voor de zekerheid wel weer een paar dagen slijmverdunners geven. Gelukkig wel 1x per dag.
Ondertussen zijn we nog steeds opzoek naar een stalling, maar tot nu toe het 'perfecte' nog niet gevonden.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:47

Zo, wij hebben vanmorgen weer wedstrijd gehad, onze 2e keer officieel :D

2x een eerste prijs tussen de paarden gehaald, 192 en 188 punten !

en zo liep ze in december in de clinic van DAH Oost :)
Afbeelding

Eline, hopelijk issie dan snel weer echt de oude en snotjes vrij :)
Devicia, welkom! ik was ook geen echte wedstrijdruiter, wij hebben net onze 2e wedstrijd achter de rug ;)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:23

Bedankt lisette! En fijn dat je wedstrijd zo goed ging. Heel mooi paardje :j

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:34

wij starten wel in Vinkenga,ik heb dan mijn L2 debuut :)

Waar kan je dat vinden wat en wanneer er iets in Drachten te doen is Afke?
Ik hoor zulke dingen dus altijd te laat...

Hopen dat het idd het laatste restje is dan Eline!

welkom Devicia,gefeliciteerd met je punten!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:30

Leonie: Wat balen dat je nieuwe instructie niet bij je paste. Gelukkig kun je nog terug naar je oude instructie.

Eline, klinkt hoopvol. Hoop dat de laatste kuchjes ook snel voorbij zijn.

Welkom Devica. Is Athos er een Van Steenbergen?

Lisette gefeliciteerd met je punten!

Mijn vriend had de les gewonnen. Op de club werd een verloting gehouden om geld in te zamelen. Er zaten best wel gave lessen tussen; van Emmelie Scholtens, Adelinde Cornelissen en Bram Chardon onder anderen. Die prijzen waren er uiteraard als eerste uit. Vriend heeft nu een les van N.ynke T.ilma uitgezocht. Zin in :) . Ik ga niet zelf rijden hoor, dat mag één van de Penny's doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:33

Meneer Anton eeft vandaag kennisgemaakt met de vaardigheid bij Hubertus in Lisse. Hij staat nu bijna 4 maanden voor de koets.
1e ronde, binnen de tijd, 1 balletje.
2e ronde, binnen de tijd, 2 balletjes.
Hij heeft heeeelll veel geleerd vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:57

Wat een mooie prestatie van Meneer Anton! Foto's zien er goed uit en met die kilometers komt het wel goed.
Leonie, spannend dus dat laatste puntje, gaat vast lukken! Wil je dan meteen door naar het Z1?

Vandaag ben ik met Cato gestart in Vorden tussen de paarden. Mijn laatste puntje in het Z1 gescoord met mooi commentaar. Tot de pauze stond ik nog op de 3e plaats, maar ik heb de rest niet meer afgewaccht, wilde nog graag iets aan mijn dag hebben. Lees wel in de uitslagen wat ik uiteindelijk ben geworden.
Tot april wil ik nog Z1 blijven starten en dan met het buitenseizoen de overstap naar het Z2 gaan maken. Cato is meer een buitenpaard en zo kunnen we de onderdelen nog net wat meer bevestigen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:02

Kciken met mooie Cato in het Z2 mogen starten

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:07

Gaaf astrid!!

En meneer Anton doet het ook niet verkeerd :-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:19

Knappe mijnheer Anton.

Knap hoor van jullie Astrid.

Ik start even niet.
Vind het wel even goed.
Eerst maar weer eens fijn rijden loop beetje te zoeken met zijn voer.
Hij is nu dood braaf en niet echt actief waardoor ik weer wat geïrriteerd wordt door die sloomheid.
Dus heb hem nu op wat meer voer zien of dat helpt.

Longeer nu ook wat vaker train ik hem toch lekker en houden we het samen leuk haha.

April maar weet eens starten.
Eerst me maar richten op mijn nieuwe baan dat gaat genoeg energie kosten.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:32

Super van je baan, daar zul je de eerste tijd genoeg energie aan kwijt zijn.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:47

@Marinda: het is vier weken lang indoor drachten. Deze week was de dressuur, nu nog 2 weken springen ;)
Wij zijn vanmiddag ook nog de grand prix kuur op muziek wezen kijken, echt gaaf! T indoor heeft een facebookpagina, en een website waar dan de lijsten op komen. Komende zaterdag is de friese hengstenkeuring in t fec, ook leuk!

Een goeie start voor Meneer Anton!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:19

Mando schreef:
Knappe mijnheer Anton.

Knap hoor van jullie Astrid.

Ik start even niet.
Vind het wel even goed.
Eerst maar weer eens fijn rijden loop beetje te zoeken met zijn voer.
Hij is nu dood braaf en niet echt actief waardoor ik weer wat geïrriteerd wordt door die sloomheid.
Dus heb hem nu op wat meer voer zien of dat helpt.

Longeer nu ook wat vaker train ik hem toch lekker en houden we het samen leuk haha.

April maar weet eens starten.
Eerst me maar richten op mijn nieuwe baan dat gaat genoeg energie kosten.

Dat probleem heb ik ook met stanley. dat hij niet actief is haha. Ik geef nu ook de cavalor. Zelf de algea vitalis wat jij gaf aan Mando. Wordt mijn paard niet actiever van haha. Ga nu equilin proberen ook een korrel waar ze actiever van schijnen te worden. En als dat niet werkt. Leg ik me maar bij neer dat ik gewoon een sul heb van een paard :P.

Ik ga hem nu ook scheren. Hopelijk werkt dat ook

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:38

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed of ik gelijk over wil. Ik start sws in maart in Ambt Delden nog M2 en daarna hebben we even geen wedstrijden meer.. Ga dan pas bepalen of ik ons Z klaar vind of dat we nog even in t M2 rond gaan tuffen :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:48

Tip voor voer
Als ik Janouk Care for Life geef, explodeert ze. Dan is ze zo nerveus, spooky. Daar zijn we weer mee gestopt, want ze was echt niet Janouk. Ze mag best vrolijk en gezellig zijn, maar niet zo nerveus.

Maar misschien helpt het om een paar handjes per dag care for life wel om jullie hafjes meer activiteit te geven.
Het rare is dat er heel weinig suikerin zit en geen granen. Dus waar ze nu zo nerveus van wordt?! Er zal een kruid in zitten wat haflingers nerveus maakt.
In het topic lees je dat meer haflingers en fjorden er zo op reageren, terwijl het voer zou moeten zij voor sobere paarden.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:07

Of toch kiezen voor een sportbrok erbij,dat werkt hier goed.
Op alleen muesli blijft Amino ook te tam maar door een kwart sportbrok erbij is hij net iets actiever en fijner te rijden...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:12

xLeoniee schreef:
Ik weet eigenlijk nog niet zo goed of ik gelijk over wil. Ik start sws in maart in Ambt Delden nog M2 en daarna hebben we even geen wedstrijden meer.. Ga dan pas bepalen of ik ons Z klaar vind of dat we nog even in t M2 rond gaan tuffen :j

Mareja is drachtig begrijp ik hieruit, of ben jij druk met je studie? Ambt Delden doen wij ook mee, maar ik heb dit jaar gekozen voor de buitenrit ipv de dressuur. Een keer iets anders.

Voer kan ik niet over meepraten. Cato krijgt niets anders dan kuilhooi, wortels en een vitamine korrel en nog is ze actief genoeg. Ook heb ik haar dit jaar voor het eerst niet geschoren en het valt mij niet tegen. Ik dacht dat ze veel sneller moe zou zijn door het dikke pak, maar ik merk niets.......

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:42

Hier krijgt Nash 1 schep basisbrok verdeeld over de dag. En mara krijgt alleen hooi. Die krijgt geen brok oid bij. Die is heet zat va zichzelf.