[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elinenikita

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:57

Ho te vaak op enter gedrukt Bloos

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:32

Lachen Welkom!

Ik heb zo schoolfeest incl. buffet en alleen voor de examenklassen. Lachen

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:03

zooo , ik laat maar even weer wat van me horen.

ik kom net weer van de kaakchirurg xd.
Het zag er heel goed uit Lachen
over 2 weken weeer.
als het zo vooruit blijft gaan,
hoeven ze er misschien niks aan doen Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:12

Afbeelding

Afbeelding

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:16

Jippieee gelukt!

Mijn bolle is ook weer geschoren, maar zn benen en hoofd niet.
Ik denk dat hij dan een rol beroerte krijgt, en mn moeder heeft hem geschoren en die durfde zn hoofd ook niet zo goed aan.

Wel een meevaller Bente_

Freya hier in de buurt is heel moeilijk stalling te vinden.
Ypenburghoeve heeft wel paarden in de wintermaanden buiten, maar echt goedkoop zijn hun niet volgens mij.

Dapnik leuk buffet met examenklassen, mogen op schoolfeest wel alle leerlingen komen? Op mijn stage gaan we kerstdineren met de examenklassen, dat is ook altijd erg leuk.

Eline welkom! Leuke haflinger hoor!

Volgens mij heb ik nu alles weer bij Clown

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:45

joopiexx schreef:
Jippieee gelukt!

Freya hier in de buurt is heel moeilijk stalling te vinden.
Ypenburghoeve heeft wel paarden in de wintermaanden buiten, maar echt goedkoop zijn hun niet volgens mij.

De Ypenburghoeve, Is dat bij het Kamp op de grens Nootdorp/Delft/Den Haag ? Afslag Delft, en dan langs de Mac en de voetbalvelden van Delft ?

En hoe hebben jullie het klavertje er in geschoren? Ik wou dat ook altijd, maar krijg het niet voor elkaar. Misschien wel leuk voor volgend jaar als ze weer geschoren moet worden.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:52

Daar is inderdaad Ypenburg hoeve. Calice die hier ook op het forum zit staat daar met haar haf.
Heb er zelf ook gekeken voor Boy, en het ziet er goed uit. Paarden zien er goed uit!

Ik heb een plaatje uitgeprint, overgetrokken op een kartonnetje, en toen op zn bil gelegd. Daarna heb ik het uitgeknipt met een schaar en vervolgens weggeschoren. De eerste keer was hij wat mooier, omdat het nu een vrij dik klavertje is.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:56

joopiexx schreef:
Daar is inderdaad Ypenburg hoeve. Calice die hier ook op het forum zit staat daar met haar haf.
Heb er zelf ook gekeken voor Boy, en het ziet er goed uit. Paarden zien er goed uit!

Ik heb een plaatje uitgeprint, overgetrokken op een kartonnetje, en toen op zn bil gelegd. Daarna heb ik het uitgeknipt met een schaar en vervolgens weggeschoren. De eerste keer was hij wat mooier, omdat het nu een vrij dik klavertje is.

ff een vraag
die vlecht die jij in de manen doet is dat gedraait of zo
x naomi

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:59

naomimak schreef:
[ff een vraag
x naomi

Nee dat is gewoon door de wind gewaaid. Hij heeft gewone vlechtjes in zn manen..
het zit wel een beetje wild, het waaide best wel hard!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:59

joopiexx schreef:
naomimak schreef:
[ff een vraag
x naomi

Nee dat is gewoon door de wind gewaaid. Hij heeft gewone vlechtjes in zn manen..
het zit wel een beetje wild, het waaide best wel hard!

ik bedoel de 1ste foto op je profiel

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:03

K snapte het al niet Clown
Nee die is ook niet gedraait!
Ik vlecht gewoon langs zn manenkam en dan zit de vlecht zeg maar aan de onderkant.
Vlechten dat hij mooi op de bovenkant ligt kan ik niet.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:04

joopiexx schreef:
K snapte het al niet Clown
Nee die is ook niet gedraait!
Ik vlecht gewoon langs zn manenkam en dan zit de vlecht zeg maar aan de onderkant.
Vlechten dat hij mooi op de bovenkant ligt kan ik niet.

ow oke:p
kan ook ja:P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:07

Freya; tegenover stal delfse hout, daar zit nog een stal van duyndam, is dat niets voor je anders?
Hij heeft volgens mij alleen pony's staan, en ik hoor altijd goede verhalen over hun.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:07

joopiexx schreef:

Ik heb daar gestaan , jan en half feb 2006. Alleen mijn merrie kwijnde weg daar , dus ben toen weggaan daar ...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:30

Vind het ook erg lastig om een geschikte stal te vinden die goed bij je paardje past hoor, jeetje elk paard verschilt, en waar je de een blij mee maakt wordt de ander diep ongelukkig.

Ja de mijne wordt nie blij van de hele dag buitenstaan in een paddock, geef hem maar zn warme stal. Maar dat heeft gewoon met zn verleden te maken, terwijl een ander beestje die buitenlucht maar al te goed kan gebruiken.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:44

Inderdaad, als je die van mij opsluit in een box, wordt ze eerst erg sjaggie en daarna gaat ze met haar hoofd in een hoek staan en reageerd ze nergens meer op.
Die van mij loopt het liefst de hele dag buiten te spelen, paddock of weide, als ze maar buiten is en kan spelen, dan is ze happy.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:45

Ik ga even mijn truusje pesten en me bijrijdfjordje rijden ...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:49

Freya: loopt je paard nu elke dag buiten? Het hangt er ook maar net vanaf wat je paard gewend is. Sommige paarden houden er echt niet van om in de blubber en kou buiten te staan.
Ik heb ankie zo lang ik haar heb nog geen dag op stal laten staan, en eigenlijk ben ik dat ook niet van plan. Maar probeer maar eens een stal te vinden waar ze swinters de hele dag buiten mogen staan... Op de stal waar ik nu sta moet ze van februari tot en met maart op stal, maar ik denk dat ik haar dan tijdelijk ergens anders stal...

Mag ik vragen hoeveel je nu betaald voor je stal freya?

Mijn vriend is nu naar mn pony toe, want ik zit nog steeds op de uni te werken (oftewel te bokken Clown )

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:52

Bij ons op stal komen ze in de winter een dagdeel in kampjes en kuddes buiten.
bij ons betaal je nu 325 , maar vanaf 1-1-2009 340 per mnd

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:56

Het is ook ontzettend lastig om een goede stal te vinden hoor, pffffff.
Die van mij die wordt dus helemala gek alsie binnen staat, en moet zo veel mogelijk naar buiten, wat hier in de randstad maar lastig te vinden is!
Bente fijn dat t weer wat beter gaat!
Mijn kleine monster is aan t wisselen! De tand zit los maar is er nog niet uit... Ik hoop zo dat ik m wel vind als hij eruit valt! Zou wel graag een tand van mn ukkepuk willen!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:02

Freya schreef:
Bij ons op stal komen ze in de winter een dagdeel in kampjes en kuddes buiten.
bij ons betaal je nu 325 , maar vanaf 1-1-2009 340 per mnd

Sjeetje kan me wel voorstellen dat dat te duur wordt... Ik betaal nu 185 euro, en dan mogen ze 10 maanden overdag op de wei (waarvan 6 maanden dag en nacht), maar je moet wel alles zelf doen.Ik vind wat ik betaal al veel Clown

muppetmayo schreef:
Het is ook ontzettend lastig om een goede stal te vinden hoor, pffffff.
Die van mij die wordt dus helemala gek alsie binnen staat, en moet zo veel mogelijk naar buiten, wat hier in de randstad maar lastig te vinden is!
Bente fijn dat t weer wat beter gaat!
Mijn kleine monster is aan t wisselen! De tand zit los maar is er nog niet uit... Ik hoop zo dat ik m wel vind als hij eruit valt! Zou wel graag een tand van mn ukkepuk willen!

Ankie moet nu ook tanden gaan wisselen maar ik kan ze wss niet vinden want dan zou ik de hele wei moeten doorzoeken Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:07

Ik zal ze waarschijnlijk ook in de blub moeten gaan zoeken vrees ik...
Voor Wally (mijn oude paardje staat dus ergens anders) betaal ik 350 in de maand, echt belachelijk veel maar het is teveel stress als ik haar nog verhuis.
Bij Daimy moet ik zelf mesten/voeren/binnenhalen (die 2 laatsten wisselt iedereen af dus maar 1 ochtend en 1 avond per week) en betaal ik 130, dat is dan wel excl bix (of in het geval van daimy muesli)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:18

Randstad is inderdaad duur.
Ik betaal nu gewoon kale huur 85, en dan komt daar nog je hooi/stro/voer bij.

Boy heeft vanaf 1/2 jaar tot 31/2 alleen in een modderlandje gestaan. Zonder schuilstal oid, en alleen met een beetje hooi. Hij is ook niet bepaald sociaal met andere paarden, en hij staat na een uurtje paddock als een geslagen hondje op je te wachten. Hij gaat van april t/m oktober van 8 tot 7 het land in, en in de winter een uurtje los + dan nog rijden/longeren.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:23

Daimy gaat dagelijks van 8 tot 6 op het land nu, zo tot april. Vanaf april (of als het weer het eerder toe laat eerder al) gaat hij weer 24/7 naar buiten. Ik merk dat hij dat zo lekker vind buiten, hij staat al helemaal te trappelen als hij mag!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:28

Het is wel ideaal dat je die mogelijkheid hebt!

K merk nu ook wel hoe lekker het is om op een kleine pensionstal te staan zeg! Ik kan hem nu bijna altijd zo naar buiten doen, op een tijdstip dat mij het best uitkomt, en zonder dat ik rekening met iemand anders zn tijd hoef te houden.
Maar soms is het ook wel heel stil hoor Clown