Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLita

Re: Haflinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:35

Ik zal mijn camera eens zoeken :') Volgens mij ligt hij nog in de auto..

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:35

Zo wel aardig bijgelezen. Ben echt gesloopt van het weekend, had vannacht ook slecht geslapen en moest vandaag ook al weer om 8.00 op Ermelo zijn om Annebel te voeren. Beetje nadeel was bij aankomst wel dat de voorganger van de stal niet had afgemest. Al het zaagsel was door de stal heen gelopen en er lag veel mest achterin de stal onder een laagje zaagsel. Maar we hebben gelukkig een nieuwe baal zaagsel gekregen zodat ze wel in een lekkere stal heeft kunnen overnachten.

Wij hebben ook wel een super weekend gehad. Vaardigheid ging zoals verwacht, niet helemaal foutloos, maar is altijd wel leuk om te doen.
Springen ging de eerste ronde wel foutloos, maar niet met erg veel pit. In de barage hadden we 1 balk, ik meen op de eerste dus gelijk wat tempo bij gezet en wat afgesneden dus toch nog mooi een tweede plaats.
Daarna heb ik naast Margot de parade gereden, was ook gezellig. Van die hengst hadden we niets meegekregen, hoorden we vanmorgen pas bij het crossen.

Vandaag dus in de eerste crossles gereden. Was een leuke groep, ook hoge afsprong nu eens in galop gereden, vond ik eerder altijd wat lastig. Was wel blij dat ik toch nog kleine kalkoenen had ingedraaid. We hebben dus wel mooi kunnen springen. Iemand die ik ken zat in de tweede groep en die sprongen wel veel minder, ze vond de les zelf was minder uitdagend.

Prijzen ophalen gaat inderdaad wle vaker wat mis, mijn moeder had gelukkig onze prijs al gelijk na de parade al opgehaald dus we konden Bel daarna zo op stal zetten.

Spiegelparcours vond ik ook wel erg mooi om te zien.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:36

Een vriendinnetje van mij vond het nog het mooiste dat ik vrijdag avond zei "Ja wow, morgen bij finale bestgaand moet je eens kijken hoe al die haflingers gaan joh! Echt geweldig om te zien" En dan rij je er zelf tussen :') Ik ben er nog steeds overdonderd van!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:37

LoveLita schreef:
Een vriendinnetje van mij vond het nog het mooiste dat ik vrijdag avond zei "Ja wow, morgen bij finale bestgaand moet je eens kijken hoe al die haflingers gaan joh! Echt geweldig om te zien" En dan rij je er zelf tussen :') Ik ben er nog steeds overdonderd van!

COOL he!!!!

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:38

Baily_4ever
volgensmij stond je naast ons met de trailer.

Ik vond dit keer de cross training niet zo geslaagd
ik heb nu al 4 trainingen gehad en ik was ingedeeld bij allemaal mensen die voor de 1e keer mee deden
dus dat was wel balen we hebben dus niet zoveel gedaan.
ik had wel bij het inschrijven er neer gezet
dus volgend jaar hoop ik op een leuke training:P

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:40

De eerste en tweede groep deden inderdaad andere sprongen, die hebben als ik het goed heb de afsprong de bak in en de boomstam tussen de marathonhekjes niet gedaan.
En ook niet gelijk door met de hoge afsprong op de wal, ook deed de eerste groep (heb de tweede niet helemaal gezien) maar 1x over de brug galopperen en daarna het pad op (hebben wij in groep 3 niet gedaan, het pad).

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:40

Flurk schreef:
LoveLita schreef:

COOL he!!!!

Ja echt :)) Vind het nogsteeds zo gaaf en ben ZO trots op mn Lietje.. Ze is nog maar 6 en als ik dan kijk naar alles wat ze al bereikt heeft!!!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:41

Mandarijn schreef:
De eerste en tweede groep deden inderdaad andere sprongen, die hebben als ik het goed heb de afsprong de bak in en de boomstam tussen de marathonhekjes niet gedaan.
En ook niet gelijk door met de hoge afsprong op de wal, ook deed de eerste groep (heb de tweede niet helemaal gezien) maar 1x over de brug galopperen en daarna het pad op (hebben wij in groep 3 niet gedaan, het pad).

Oh, dat is ook raar dan.. Want hij zei nog dat dat helemaal niks was, dat alles daar weg was := Had die hoge heg ook nog wel willen doen!

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:47

Mandarijn schreef:

De pad was ook niet zo bijzonder had liever denk ik in jouw les gereden:P
hahah volgendjaar maken we ermelo wel weer gek:D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:48

Mistymuis schreef:
Baily_4ever
volgensmij stond je naast ons met de trailer.

Ik vond dit keer de cross training niet zo geslaagd
ik heb nu al 4 trainingen gehad en ik was ingedeeld bij allemaal mensen die voor de 1e keer mee deden
dus dat was wel balen we hebben dus niet zoveel gedaan.
ik had wel bij het inschrijven er neer gezet
dus volgend jaar hoop ik op een leuke training:P

oh dat kan wel :P Ik had die hele donkere kleine haflinger in het rood/wit/blauwe setje

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:49

Flurk schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Vhl6KYAKaIs
hier een filmpje van het spiegelparcours
tjonge was Kick en spannend om te doen.

Hey wat cool!!! Ik heb jou zien rijden met spiegel!! Dat was idd erg kick :P Enne nog ff positief complimentje voor jou! heb je namelijk paar keer als voorbeeld gebruikt zie ik nu, nu ik je filmpje zie :P
Heb me namelijk dood geergerd aan sommigen die alleen maar liepen te roppen en te trekken aan die paarden doordat er gewoonweg geen ervaring was..
Maar wat ik zo super gaaf vond van jou en ik tegen meerderen had verteld was dat stukje dat Wervelwind op gegeven moment twijfelde waar hij heen moest en jij roept LINKS en hij ging links!! Dat is gewoon echt een super teken van controle en ervaring dusssss van mij nog ff een super dikke duim!! +:)+ +:)+

*gaat weer verder bijlezen*
Laatst bijgewerkt door Nathalie83 op 28-08-11 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:49

LoveLita schreef:
Mandarijn schreef:

Oh, dat is ook raar dan.. Want hij zei nog dat dat helemaal niks was, dat alles daar weg was := Had die hoge heg ook nog wel willen doen!

Daar waren nog wel sprongen inderdaad, wij waren hier dan als eerste groep. Maar hele andere hindernissen dan vorig jaar, wat hogere sprongen. Geen leuke sprongen denk ik als je voor het eerst een lesje hebt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:50

LoveLita schreef:
S_uus schreef:
Ahaha ja maar ik rijd B met Asra en jij M1 dus al enorm werk aan dat uitstrekken :D

Hoe dan ook donders goed gedaan :):) Zei ik aan de tel al, maar ach ik herhaal graag haha.

Wil je geloven dat ik in mijn proeven alleen maar 6'jes voor haar gangen had? _O- Ik snap ook nog steeds niet dat we 2e hebben kunnen worden. Lita heeft een enorm sterke draf, maar normaal altijd 4-tact in galop met veel te weinig sprong en haar stap is ook geen sterke gang..

Commentaar gisteren was toch een fijne stap, met af en toe een tactfoutje, sterke en correcte draf met fijne mogelijkheid tot schakelen en een goed gesprongen galop.

En nogmaals bedankt Suus :D Ik moest het echt even laten bezinken toen je belde _O-

Nou liever wil ik dat niet geloven haha :\ is toch kats vaag.
Asra heeft ook wel een goede draf maar we zijn nu vooral bezig met dat er ook uitrijden.

Toch wel fijn commentaar toch?
Hoe vond jij haar galop gisteren dan??

Haha echt zo aan de telefoon: Wat? *Suus herhaald* Lianne: ECHT?????????? :):)

Asra net weer even gereden, ik kwam op stal en hij had het weer koud, dus nu heeft ie zn regendeken ook 's nachts gewoon op, hij liep lekker, heel lekker in mn hand, goede draf, heerlijk gegaloppeerd, niet te lang maar enkel zodat ie even zijn spieren heeft gebruikt.
Morgen een dagje vrij, tenzij ie erg boos word dan maar ff longeren, hij houd niet zo van vrij.

En oooh wat waren de haffies blij om elkaar weer te zien Anton is een paar uur geleden terug gekomen uit Ermelo en ze hinnekten luid naar elkaar haha homo's :D
Laatst bijgewerkt door S_uus op 28-08-11 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:50

Hee!

Ik heb me niet aangemeld bij dit topic, maar ben gisteren met _Sita meegeweest (zouden eerst met pony, maar die haalden we s'ochtends kreupel uit de wei, maarja we hebben ons nog vermaakt en heb een leuke dag gehad :D), en heb heel veel foto's gemaakt tijdens het inrijden , dus plaats ik hier eerst maar even wat foto's. Heb teveel foto's om hier neer te zetten dus als mensen geïnteresseerd zijn in meer foto's als je er zelf tussen zit ofzo moet je me even pb'en dan kan ik ze even via de mail sturen :)). Heb ook van bestgaand gemaakt, en van 2 mensen van de proefjes, die moeten me even ook pb'en dan kan ik ze via de mail sturen. :)

Van het mennen heb ik trouwens bijna niks gemaakt, even om te kijken of de instellingen van mn fototoestel goed stonden maar vond deze wel leuk. :)
Afbeelding

Afbeelding

Hier foto's van het inrijden van de dressuur :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier foto's van de 2 proefjes die ik heb gemaakt, heb meer dus moet je maar even pb'en :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even een paar van bestgaand :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, dat was het :+ Hoop dat er wat leuke tussen zitten ;)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:52

Mistymuis schreef:
Mandarijn schreef:

De pad was ook niet zo bijzonder had liever denk ik in jouw les gereden:P
hahah volgendjaar maken we ermelo wel weer gek:D

Wij deden wel gave sprongen ja, baal ook wel dat ik niet alles heb mee gedaan/kunnen doen - maar het was ook wel genoeg voor 't paard opzich :) .
Volgend jaar weer :D .

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:54

Super gave foto's! Die van het eerste proefje ben ik :D Thnx!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:56

S_uus schreef:
Oe nice!
Grotere als Bails dan?
Tank of sport, ik gok sport :D
Wat leuk zeg!!

Lianman, ja ik twijfel joh, vond bestgaand best leuk hoewel het niet echt eerlijk was tegen Tirana _O-
Dus denk toch dat ik ook bestgaand weer pak.

Haha ik heb nog wel tegen Suzanne gezegd dat iedereen bang was voor Tirana! :')

Lita deed het super, wat een schatje is dat zeg! :o

Nadineex: Heb je nog foto's van Manchester! je maakt erg mooie foto's, erg mooie kwaliteit ook!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:56

Zag je wel staan naast Siet of niet? :D

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:00

DDW1190 schreef:
Nadineex: Heb je nog foto's van Manchester! je maakt erg mooie foto's, erg mooie kwaliteit ook!

Welke is Manchester? :+
Dankje trouwens! :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:02

Ik mis Janise in dit topic, hoe heeft zij eigenlijk gereden? :D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:03

@Nadineex je hebt een PB :) !

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:03

@aranel, geen idee. Weet wel dat ze een groot favoriet is van fotograven want ze is al 100 keer lansgs gekomen op foto's haha :+

Ze had igg geen prijs, heb haar niet gehoord.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:04

Nadineex schreef:
DDW1190 schreef:

Welke is Manchester? :+
Dankje trouwens! :D

De haflinger die dubbel geknot is :o (2 kanten)

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:06

Owja ik mijn pony ingevlkochten en gaat ze schudden net voor de proef alles eruit:S
dus ff kijken wat er wel in gaat blijven voor volgnedjaar
anders worden het er gewonen vlechtjes XD

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:07

Mistymuis schreef:
Owja ik mijn pony ingevlkochten en gaat ze schudden net voor de proef alles eruit:S
dus ff kijken wat er wel in gaat blijven voor volgnedjaar
anders worden het er gewonen vlechtjes XD

En knotten?