[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:15

Ik denk, ik ga maar eens even kijken voor een ponymeter... dan kan mara gemeten word... Dus ik zoeken en een man gevonden die maar op 20 minutjes afstand zit... dus ik hem bellen... kan hij vandaag al! Dus ik denk YES!! Nou moet je het paspoord van je paard ehbben dan.. Maar aangezien dan de papieren van mara verstuurd zijn om haar op mijn naam te zetten op stamboek zijn die verstuurd naar de kvth... us ik aan mijn moeder vragen of het paspoord zelf hier wel gewoon was... en ja dat zou hier zijn... Maar nee dat is er dus niet wat de kvth moet alles hebben maar mijn moeder begreep me verkeerd... (die denkt dat paarden ook een blauw paspoord hebben met als honden en katten... Dus ik maar gelijk weer de ponymeter afgebeld... Boos!

aah leuk klijntjuh

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:14

Zoo pony is weer kaal, en hij is best goed gelukt!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:20

haaaj iedereen!
ik heb eindelijk de foto's van mijn haflinger binnengekregen!hij staat op itp!wie benieuwd is naar mijn moppie kan daar kijken! Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:44

Leuke foto's hoor nikilover!

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:25

Hallo allemaal!
Zo eerst maar eens even bijgelezen..
@ Dapnik: echt lief dat Nikita zo deed Lachen Voel me zelf ook helemaal gelukkig als Sjouks zo iets liefs doet.
@ Lanita: welkom!
@ Peelie: echt balen van je zadel. Denk je een goede te hebben Boos! Heb zelf ook heel erg lang gezocht naar het juiste zadel. Was ook een drama.
@ Natahalie83: wat erg van je auto zeg! Dat sommige mensen dat zo onbeschaamd kunnen doen zeg. Ach gut
@ Klijntjuh: wat fijn dat ze dan eindelijk komen Lachen Je bent van de dagen al aan het aftellen Knipoog
@ Joopiexx:heb je een foto van hoe hij er nu uitziet? Lachen

Gisteren eindelijk weer eens les gehad na een paar maanden. Ging echt zo goed boven mijn verbazing. Tijdens de les loopt Sjouks altijd zo heerlijk ontspannen, dat moet zonder les toch ook kunnen haha.
Vandaag heeft Sjoukje trouwens voor het eerst weer zonder haar eczeemdeken gestaan en voor zover ik nu heb gezien heeft ze helemaal geen jeuk meer Go jij! Go jij! Eindelijk wat dat gedoe met die deken af en Sjouks was helemaal vrolijk vanochtend toen ik haar zonder deken in de wei zette Lachen
Kunnen mooi haar manen weer gaan groeien.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:45

Nienke_17 er zitten nog wat scheerstrepen op, dus over n paar dagen zal ik wel een foto maken!
Hij is echt super licht geworden. Mn camera ben ik toch vergeten op stal, dus die kan ik niet meer vergeten mee te nemen.

Het lijkt me inderdaad best wel een gedoe met die deken. Ik vind het in de winter al een hoop gedoe, en dan kies ik er nog eens zelf voor. Bij exceem ligt dat natuurlijk ook nog is heel anders denk ik? maar een met de zoekfunctie wat lezen over exceem want ik heb er geen kaas van gegeten.

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:46

Vind het altijd leuk als ze zo veranderen van kleur als je ze gaat scheren.
Als Sjouks haar eczeemdeken niet op heeft, vergaat ze echt van de jeuk en dan zit ze binnen een week onder de opgenschuurde wonden. Echt ontzettend sneu. Maar met die deken heeft ze gelukkig totaal geen last. Maar die deken opdoen is altijd zo'n gedoe. Hij gaat ook over het hele hoofd en de hals heen dus dat is wel lastig..Nu is het gelukkig weer kouder en tot nu toe heeft ze nog jeuk gehad Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:02

Hoi Dames, ik meld me ook weer eens.

( heb niet alles bijgelezen, de laatste 2 pagina's ) heb me al een tijdje niet laten zien hier.'

Met me zwangere stalmus alles goed, zit nu alweer goed over de 135 dagen, gaat hard, nog even en het is al weer juni 2009 Haha! Ja ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is.

Hopelijk kan ik het weekend of volgende week weer foto's spammen van me meisje ...

Klein vraagje tussen door ... Weet iemand nog een leuk stalletje in de buurt, die niet de hoofdprijs vragen ?

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:03

Heey Allemaal,

Ik had vandaag vrij van school, dus ik heb eerst heerlijk uitgeslapen. Haha! Toen naar Lanita gegaan met een vriendin. we hebben haar lekker gepoetst en geknuffelt en zijn een stukje wezen wandelen. Ik heb cowboy magic in haar manen gedaan en haar gevlochten, kijken of het helpt. (en maar hopen dat ik morgen geen punk-haflinger heb, of een haf met 1 vlechtje minder Duivel )
Verder niet zoveel nieuws..

Dus nu ga ik slapen Slapen , want ik moet morgen helaas weer naar school Boos!

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:39

Ik gebruik ook cowboy magic en vind het echt wonderspul, de jeuk is veel minder daardoor en de haren groeien er bij sjouks echt door Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:52

Arno is vandaag ook helemaal geschoren, hij is bijna wit hihi. Heb wel foto's mochten er geïnteresseerde zijn. Tong uitsteken

Ik gebruik overigens showsheen ofzoiets voor de manen. En dreft om ze te wassen. Knipoog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:16

Kom maar op met die foto's bluem Tong uitsteken

Freya schreef:

( heb niet alles bijgelezen, de laatste 2 pagina's ) heb me al een tijdje niet laten zien hier.'

Met me zwangere stalmus alles goed, zit nu alweer goed over de 135 dagen, gaat hard, nog even en het is al weer juni 2009 Haha! Ja ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is.

Hopelijk kan ik het weekend of volgende week weer foto's spammen van me meisje ...

Klein vraagje tussen door ... Weet iemand nog een leuk stalletje in de buurt, die niet de hoofdprijs vragen ?

In de buurt van zoetermeer? Nee Knipoog Ik woon zelf in oegstgeest, en zit ook af en toe op marktplaats te kijken naar stallen in de buurt en er staat echt bar weinig op. Als je een nieuwe stal zoekt kun je beter in de zomer zoeken.
Ben je niet tevreden over de stal waar je nu staat?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:34

Ben wel tevreden over de stal, heerlijk de paarden ook in de winter naar buiten, maar de stallingskosten rijzen de pan uit. En aangezien ik er volgend jaar 2 heb , wordt het wel een heel erge dure hobby. Vandaar dat ik op me gemak op zoek ben naar een stalletje om ze straks alle 2 te kunnen laten wonen. En een ding moet voorop staan op de nieuwe woning van me peerdjes, dat ze ook in de wintermaanden buiten kunnen spelen. En dat gaat denk ik moeilijk worden ... maar ja wie weet, ik gooi me voelhoorns uit ...

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:08

Bluem schreef:
Arno is vandaag ook helemaal geschoren, hij is bijna wit hihi. Heb wel foto's mochten er geïnteresseerde zijn. Tong uitsteken

Ik gebruik overigens showsheen ofzoiets voor de manen. En dreft om ze te wassen. Knipoog

Ben ben benieuwd Haha!

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:10

Freya schreef:

Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot het veulen er is Haha!
Wil zelf als ik klaar ben met mijn studie en een vaste baan heb ook een veulentje van Sjouk.
Door wie is ze eigenlijk gedekt?

Weet zelf geen staling voor je in de buurt, maar misschien kun je een oproepje plaatsen hier op bokt bij gezocht? Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:25

Arno aan het woord: Knipoog

Baasjes!!!!!! arghhh Boos! Boos! Boos! Zo liep ik er dus 2 dagen bij.. met uitzondering van men hoofd dan..
Komen al die mensen op stal 'oei blijf jij er zó bij lopen? Nagelbijten / Gniffelen '

Afbeelding

Kijk wat voor elegante kippepootjes ik heb! onder die iets minder elegante graston dan Schijnheilig

Afbeelding

Mijn kale kop is best wel leuk.. toch?

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:36

Nienke_17 schreef:
Hallo allemaal!
Zo eerst maar eens even bijgelezen..

@ Peelie: echt balen van je zadel. Denk je een goede te hebben Boos! Heb zelf ook heel erg lang gezocht naar het juiste zadel. Was ook een drama.
.

Ik heb het zadel aankoment maart al 2 jaar Lachen daarvoor heeft het goed gelegen. maar de man die het zadel toe aangemeten had die moest wegen mediesche redenen met pensioen.

toen heeft een andere zadelmaker zijn wek overgenomen en verpiept nu dus heel mijn zadel...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:42

hoe scheer je in vredesnaam he hoofd van arno??? moet ik bij mara denk ik niet proberen...

ik ga denk ik binnenkort ook maar weer eens een paar foto's spammen van mijn zwangere bolle. ze zit nu op ongeveer 130 dagen... die van freya en mij komen dus op ogeveer de zelfde dag als we geluk hebben Tong uitsteken

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:48

Uhm.. Zonder verdoving ofzo hoor. Haha! Meneer vond het wel aangenaam denk ik, het "gekietel" aan zijn hoofd. Enkel de oren ging een beetje minder, maar dat wist ik want daar ben ik van als ik hem heb tot nu al mee bezig geweest om daar echt lang aan te mogen komen met tondeuse/schaar. Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:55

aha... Ik wil mara ook heel erg graag laten scheren... maar dan moet ik wel een scheerapparaat hebben... Het zal dan voor mara de 1 ste keer worden dus ik weet ook niet hoe zel het zal doen... Miscchien dat ik het scheerapparaat kan lenen van een stalgenoot van me.

Ik zat te denken aan een jachtmodel of gelijk helemaal kaal op het hoofd en benen na...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:32

Nienke_17 schreef:
Freya schreef:

Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot het veulen er is Haha!
Wil zelf als ik klaar ben met mijn studie en een vaste baan heb ook een veulentje van Sjouk.
Door wie is ze eigenlijk gedekt?

Weet zelf geen staling voor je in de buurt, maar misschien kun je een oproepje plaatsen hier op bokt bij gezocht? Lachen

Mijn merrie is gedekt door Wirbelstein , te bezichten op http://www.kymmelshof.nl

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:34

Peelie schreef:
hoe scheer je in vredesnaam he hoofd van arno??? moet ik bij mara denk ik niet proberen...

ik ga denk ik binnenkort ook maar weer eens een paar foto's spammen van mijn zwangere bolle. ze zit nu op ongeveer 130 dagen... die van freya en mij komen dus op ogeveer de zelfde dag als we geluk hebben Tong uitsteken

Mijn zwangere stalmus is uitgerekend op 14 juni 2009 en die van jouw ?
En door wie is jouw merrie zwanger gemaakt ? ( is weer een ander zinnetje dan het standaart, gedekt door: )

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:55

Hoi! Haha!
Ik wil me graag aanmelden bij t forum.
Om me voor te stellen:
Ik ben eline, 18 jaar, eerste jaar student Nederlands recht& ik woon in Nijmegen.
Op dit moment heb ik geen eigen paardje/verzorgpony maar ik ben druk opzoek!
In de weekenden mag ik gelukkig nog op de pony van een vriendin rijden: Arcas.
Een geweldige haflinger, waardoor mijn liefde voor dit ras is ontstaan Lovers

Afbeelding
Is ie niet leuk!? Kwijl

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:55

Hoi! Haha!
Ik wil me graag aanmelden bij t forum.
Om me voor te stellen:
Ik ben eline, 18 jaar, eerste jaar student Nederlands recht& ik woon in Nijmegen.
Op dit moment heb ik geen eigen paardje/verzorgpony maar ik ben druk opzoek!
In de weekenden mag ik gelukkig nog op de pony van een vriendin rijden: Arcas.
Een geweldige haflinger, waardoor mijn liefde voor dit ras is ontstaan Lovers

Afbeelding
Is ie niet leuk!? Kwijl

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:56

Ho te vaak op enter gedrukt Bloos