Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:50

LoveLita schreef:
Ben te geirriteerd nu :') dus even kort:

Lita heeft het echt top top top gedaan. Met bestgaand liet ze zich super zien en we waren door naar de finale :D In de finale zaten we bij de laatste 6, en ze ging er helemaal voor. Ze gaf echt alles wat ze in huis had. Dat voelde echt enorm gaaf en machtig, wat een pony <3 We werden we reserve kampioen :):) :):) :):)

Proeven in de ochtend gingen voor mijn gevoel echt minder. Ze negeerde mijn been weer compleet, dus heb niks fijn af kunnen werken. Werden toch 1ste en 2e met 182 en 177 punten :)

Vandaag de crosstraining was ook weer super gaaf. Lita deed het weer super met de meest gruwelijke sprongen ertussen wat haar hoogte betreft _O- het is me er ene!

wat goed! :D gefeliciteerd!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:53

Nessie schreef:
Pony denkt er anders over, wanneer ze te lang moet wachten bij veel weigeringen, wanneer het dus niet vloeiend doorloopt. En toch vind ik het leuker om wat uitdaging erbij te hebben, in plaats van allemaal oefeningen die we al duidelijk beheersen.
En daarnaast we crossen tussen de paarden, voor MIJ hebben we dan wel een mentale voorbereiding nodig op de hindernissen.

Weet niet waar je haha oke vandaan kwam, maar ik zou graag een training willen doen die ook bij het niveau van een meer ervaren springpony aansluit, en als ik dan in een uiterst beginnersgroep zit met nog niet veel springervaring, reken maar dat Goldy zich verveelt. Ik ken dit nog uit de wedstrijdles, en zo heb ik géen goede voorbereiding op wedstrijden waar zo'n training ook deel van uit maakt. Want als ik alleen maar 20 cm zou springen bij wijze van spreken, vind ik uiteindelijk een meter ook hoog ;)

Als het niet doorloopt draai je gewoon een volte zodat je alsnog aan de gang blijft. Lita wordt er ook vervelend van als een ander weigerd en ze dus zou moeten wachten, maar dat moet je toch op een of andere manier oplossen.

Ik zou zeggen, je moet het eens proberen. Ik vind het absoluut geen beginners trainingen, er zit genoeg uitdaging in..

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:54

Bailey_4ever schreef:
wat goed! :D gefeliciteerd!

Dankje!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:55

Ja dat bedoel ik dus, er moet wat te doen zijn. En in Leusden moesten we toen heel lang op de anderen wachten, dus ik zat gewoon die kant op te kijken, springt Goldy opeens een boomstam van 80 cm uit stilstand omdat ze het wachten zat was (die was een stukje naast ons) :+ Kijk dat krijg je dus als je Goldy verveelt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:01

LoveLita schreef:
Paulusjuh schreef:
Maar aaargggghhh wat heb ik me op staan vreten bij de prijzen ophalen zeg! Mensen voor mij met springen kregen de verkeerde hoogte mee, verkeerde plaats... en toen was ik. Eerste proef, eerste plaats, tweede proef vierde plaats. Hadden ze de beker voor de eerste plaats niet meer!!! De reactie was: ja sorry, die is verkeerd weggegeven, we hebben wel een halster voor je! Ik zeg: sorry, een halster? Voor de eerste plek, beetje banketstaaf vind je niet. Jaaa ze kon me op dit moment niet helpen dus gingen een oplossing zoeken. Misschien een mooie medaille? Of ik moest een alternatief hebben. Ik zeg: een alternatief? Een eerste plek beker, wat dacht je daarvan!? Pfff banketstaaf hoor... Benieuwd wat ik er nog voor krijg...beetje jammer zo. En ook ZO ongeorganiseerd!!! bah!

Dit gaat helaas al 3 jaar fout :o Heb al 3 jaar in de prijzen gereden en dit jaar was het de eerste keer dat het goed ging bij mij. Vorig jaar heb ik een cadeaubon gekregen, waar ik nooit wat mee kon. Het jaar daarvoor kreeg ik ook maar wat omdat mijn prijs al weg was. Vriendinnetje van mij (mocht als eerste naar voor :') Als je iemand hoorde joelen en gillen, dat was ik _O- ) was 2x eerste, maar voor haar 2e proef kreeg ze enkel haar rozet, want de prijs was al opgehaald door het andere meisje, omdat ze exequo eerste was...

Nou ik heb tot nu toe beide 2 keren wel gewoon mn goede prijs mee gehad.
Ze zeiden wel wil je anders een 1ste prijs mee, ik zo NEE wil gewoon mijn 2de prijs, want dat is wat ik behaald heb, wil geen 'nep' beker in de kast zetten :\

Staat misschien 'mooier' volgens sommige maar ik ben zo eerlijk om dan echt wel uit te leggen dat ik helemaal geen 1ste was.
Zet ik toch mezelf mee voor schut + dat ik geen prijs van een ander wil innemen.

Do nogmaals enorm bedankt ,voor support fotografie met mn camera en gezelligheid + je paps vervoer +:)+ Moon / Anouk idem :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:02

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:04

Flurk schreef:
vandaag kwamen de andere deelnemers niet opdagen in de springles en kreeg mijn groom dus privé les.
Zie link hoe het eraan toe ging
http://www.youtube.com/watch?v=N8FqR3mOxIw

Ja, dat zag ik ook.. Dacht al "euh, klopt dit?" :)) wel lekker!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:09

LoveLita schreef:
Flurk schreef:
vandaag kwamen de andere deelnemers niet opdagen in de springles en kreeg mijn groom dus privé les.
Zie link hoe het eraan toe ging
http://www.youtube.com/watch?v=N8FqR3mOxIw

Ja, dat zag ik ook.. Dacht al "euh, klopt dit?" :)) wel lekker!

ja was heerlijk want ze hebben nog niet zo veel ervaring dus dit kwam super gelegen

Flurk

Re: Haflinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:09

volgend jaar wil ze meedoen aan het springparcours

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:11

Ik twijfel om mee te doen met springen volgend jaar.... Heb wel zin in volgend jaar.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:12

fijn man flurk ! :))

@suus gewoon proberen! :D

hihi mijn vader is sinds gisteren helemaal gek van haflingers. Hij wil misschien over een jaar of 2 wel een haflinger bij liet hij net ontsnappen. Als we uit wat zwaarder vaarwater zijn en één van de twenters is verkocht, en er dus een stalletje vrij is.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:12

Ik niet, ik doe weer bestgaand :)) _O-

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:14

als weekend gunstig valt zijn we zeker weer van de partij in 2012
zijn er al data bekend?

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:15

Wij hebben vandaag ook mee gedaan met de crosstraining. Voor ons de aller eerste keer, maar het was echt super gaaf!
Ben erg trots op mn toppertje, ze heeft zonder twijfel alles gesprongen :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:15

Oe nice!
Grotere als Bails dan?
Tank of sport, ik gok sport :D
Wat leuk zeg!!

Lianman, ja ik twijfel joh, vond bestgaand best leuk hoewel het niet echt eerlijk was tegen Tirana _O-
Dus denk toch dat ik ook bestgaand weer pak.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:17

Ik vond de crosstraining ook gewoon goed 'geregeld' :j .
Vond het ook wel fijn dat je niet persé hoefde als je een hindernis niet durfde :) .

Ik heb de hoogte afsprong, de hogere boomstam (tussen die marathon (?) hekjes) en de afsprong door de heg de bak in niet gedaan. Vind afsprongen nogal spannend en had door een foutje met de afsprong op de bunker behoorlijk last van m'n nek dus leek 't me slimmer om 't bij de lagere sprongetjes te houden.
Was tenslotte ook pas onze eerste crossles, dus ik ben evengoed trots op paard :D .

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:19

S_uus schreef:
Oe nice!
Grotere als Bails dan?
Wat leuk zeg!!

Lianman, ja ik twijfel joh, vond bestgaand best leuk hoewel het niet echt eerlijk was tegen Tirana _O-

Ja, dan wel echt een grote sport haflinger. Je gokt helemaal goed haha :D Het is nog wel even weg maar de gedachte alleen is al heel leuk.

Het is toch jammer dat er geen groeimiddel is om bails te laten groeien :Y)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:21

apollootje schreef:
Wij hebben vandaag ook mee gedaan met de crosstraining. Voor ons de aller eerste keer, maar het was echt super gaaf!
Ben erg trots op mn toppertje, ze heeft zonder twijfel alles gesprongen :D

volgend jaar wil ik ook meedoen aan cross training

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:26

S_uus schreef:

Euj, mond dicht jij _O- ik moest ook tegen Tirana!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:28

Mandarijn schreef:
Ik vond de crosstraining ook gewoon goed 'geregeld' :j .
Vond het ook wel fijn dat je niet persé hoefde als je een hindernis niet durfde :) .

Ik heb de hoogte afsprong, de hogere boomstam (tussen die marathon (?) hekjes) en de afsprong door de heg de bak in niet gedaan. Vind afsprongen nogal spannend en had door een foutje met de afsprong op de bunker behoorlijk last van m'n nek dus leek 't me slimmer om 't bij de lagere sprongetjes te houden.
Was tenslotte ook pas onze eerste crossles, dus ik ben evengoed trots op paard :D .

Idd, was ook dit jaar weer super geregeld!

Jammer idd dat je niet alles meer mee kon springen, en dat je het een en ander niet durfde geeft helemaal niets. Lekker vertrouwen opbouwen in meerdere crosstrainingen, komt helemaal goed :)

Die afsprong over de heg de bak in was echt gaaf :)) Vond hem eerst wat akelig, maar na 1 keer wilde ik nog wel een paar keer _O- Hebben meer groepen die gedaan? Dacht dat hij zei dat hij dat verder eigenlijk met de andere groepen niet had gedaan..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:29

Bailey_4ever schreef:
S_uus schreef:
Oe nice!
Grotere als Bails dan?
Wat leuk zeg!!

Ja, dan wel echt een grote sport haflinger. Je gokt helemaal goed haha :D Het is nog wel even weg maar de gedachte alleen is al heel leuk.

Het is toch jammer dat er geen groeimiddel is om bails te laten groeien :Y)

Haha precies, ze is echt wel leuk, dus zoek een groeimiddel +anti jeuk middel en alles is perfect :):)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:32

LoveLita schreef:
S_uus schreef:

Euj, mond dicht jij _O- ik moest ook tegen Tirana!

Ahaha ja maar ik rijd B met Asra en jij M1 dus al enorm werk aan dat uitstrekken :D

Hoe dan ook donders goed gedaan :):) Zei ik aan de tel al, maar ach ik herhaal graag haha.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:32

haha het zou wat zijn als dat kon <<) Nou komop jongens! Foto's plaatsen! *\o/* We willen nagenieten!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:33

Bailey_4ever schreef:
haha het zou wat zijn als dat kon <<) Nou komop jongens! Foto's plaatsen! *\o/* We willen nagenieten!

ik wacht nog op foto's staan op camera's van andere mensen

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:34

S_uus schreef:
Ahaha ja maar ik rijd B met Asra en jij M1 dus al enorm werk aan dat uitstrekken :D

Hoe dan ook donders goed gedaan :):) Zei ik aan de tel al, maar ach ik herhaal graag haha.

Wil je geloven dat ik in mijn proeven alleen maar 6'jes voor haar gangen had? _O- Ik snap ook nog steeds niet dat we 2e hebben kunnen worden. Lita heeft een enorm sterke draf, maar normaal altijd 4-tact in galop met veel te weinig sprong en haar stap is ook geen sterke gang..

Commentaar gisteren was toch een fijne stap, met af en toe een tactfoutje, sterke en correcte draf met fijne mogelijkheid tot schakelen en een goed gesprongen galop.

En nogmaals bedankt Suus :D Ik moest het echt even laten bezinken toen je belde _O-