[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:25

Ik heb net zo iets leuks met Nikita beleefd; stond met haar in de bak en ging haar op haar schouder kriebelen en toen ging ze terug kriebelen in mijn nek en op mijn schouder! Helemaal leuk omdat ik haar dit echt nog nooit met een ander paard heb zien doen, ze is niet zo sociaal en gaat meestal alleen staan.[eten zoeken Vork ] Geeft echt een heel fijn gevoel. Haha!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:42

Dapnik schreef:
Ik heb net zo iets leuks met Nikita beleefd; stond met haar in de bak en ging haar op haar schouder kriebelen en toen ging ze terug kriebelen in mijn nek en op mijn schouder! Helemaal leuk omdat ik haar dit echt nog nooit met een ander paard heb zien doen, ze is niet zo sociaal en gaat meestal alleen staan.[eten zoeken Vork ] Geeft echt een heel fijn gevoel. Haha!

dat deed madeira ook altijd bij mij:'(
Huilen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:40

Jeetje.. Rustig hier zeg.. Gaaaap

nicole1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:43

Goedeavond allemaal!
Heb vandaag een post geopend over het overbrengen van een allergie naar een veulen..
Krijg alleen maar geen reacties misschien weten jullie of dat mogelijk is?
Me haffie heeft een grasallergie en vroeg me af of dat over te brengen is op een eventueel veulen.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:49

ik zou het echt werkelijk niet weten Verward ik denk dat je dat het beste aan een veearts kunt vragen of een erkende fokker..
Bij mensen zijn ook niet alle allergiën erfelijk..

nicole1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:02

Bedankt voor je reactie!
Ga morgen Utrecht maar eens bellen Bloos

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:15

Ik ben er ook weer.
Arno vanavond voor 3/4de geschoren, want daarna waren de messen bot, vervolg is dus voor morgen of overmorgen. In elk geval was hij superbraaf (maar goed ook want ik had geen verdoving mocht het nodig zijn Lachen ).

Voorlopig resultaat:
http://farm4.static.flickr.com/3032/303 ... 377ef6.jpg

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:21

Nog zo'n kale! Tong uitsteken
Wel fijn dattie braaf was hoor!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:13

naomimak schreef:
Dapnik schreef:

Huilen

Is zo lief! Madeira is zeker weten een knuffel Lovers

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:15

ben er ook aan aan het denken om m'n haf te scheren... Maar overdag staan ze nogal in de blub en 's nachts gaan ze op stal. Ze krijgt ongeveer 3x in de week beweging als het weer het toelaat, is het dan wel nuttig om haar te scheren? Nu is ze echt zo'n gigantische beer in haar nek!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:27

Chipieke: hier ongeveer dezelfde regelmaat. Nu is het wel de bedoeling dat hij toch zeker een 4-tal keer aan het werk gaat gaan. Overdag staat hij ook "in weer en wind" buiten en 's nachts komen ze op stal. Ik heb hem 400 grams opgelegd gisteren, omdat ik niets anders had liggen en ik heb toch ook nog geen telefoon gehad dat hij het te koud of te warm had. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:32

Peelie schreef:
naomimak schreef:
heey
kan iemand mij vertellen wat ze tijdens je gesprek gaan vragen voor het aan nemen voor paardenhouderij??
naomi

waarom je het wil doen... of je genoeg ervaring hebt en genoeg motievatie... dat soord dingen... wat je er later verwacht mee te gaan doen...

haha ja Clown en dat het zo zwaar is enzo ..
t is niet zo heel moeilijk om aangenomen te worden hoor.. gewoon je verhaal doen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:19

ja indd....

Ik gistere weer eindelijk op mijn bolle rijden na een week... Dus ik denk laat ik de kussen van het zadel eens nakijken. Ik had namenlijk al zo'n vermoede dat hij toch weer scheef lag... En la hoor... de vulling in een van de kussen is dus helemaal ingezakt... dus de zadlemaker kan weer komen... ZUCHT... kan ik dus weer niet rijden... (ja, zonder zadel) maar ik mag alleen maar met een lange teugel rijden... werkt dus ook m\niet echt want ik ken mara langer dan vandaag Tong uitsteken die gaat daar volop gebruik van maken...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:51

Madeira_ schreef:
naomimak schreef:

Huilen

ja ik kan er over mee praten:D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:52

VivaLaVida schreef:
naomimak schreef:
heey
kan iemand mij vertellen wat ze tijdens je gesprek gaan vragen voor het aan nemen voor paardenhouderij??
naomi

haha ja Clown en dat het zo zwaar is enzo ..
t is niet zo heel moeilijk om aangenomen te worden hoor.. gewoon je verhaal doen

oke denk je dat ik het red..?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:16

Madeira_ schreef:

Nikita dus helemaal niet, dus ik was best verbaasd!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:09

Peelie: wat gek dat het aan 1 kant inzakt... Komt dat doordat je dan steeds scheef zit oid?

chipieke schreef:
ben er ook aan aan het denken om m'n haf te scheren... Maar overdag staan ze nogal in de blub en 's nachts gaan ze op stal. Ze krijgt ongeveer 3x in de week beweging als het weer het toelaat, is het dan wel nuttig om haar te scheren? Nu is ze echt zo'n gigantische beer in haar nek!

Tsjah dat kun je zelf het best beoordelen. Wordt je haf heel snel moe als hij het zo warm heeft? Of zweet ze alleen heel erg?

Dapnik schreef:

Dat doet ankie ook als ik haar ergens kriebel waar ze jeuk heeft. Het is alleen wel ff oppassen, want paarden doen het bij elkaar best wel hard, en dat kan nogal pijnlijk zijn Clown

Nathalie83 schreef:
Vanacht is me auto leeg gejat Boos! gelukkig hebben ze m'n freestyle en poetsspullen laten liggen..
Kwam er vanmorgen achter toen ik naar de paarden zou.. Dus meteen heel mijn humeur verpest, dat voelde Levera ook weer aan dus die was echt super dwars en liep echt niet door.. ben dus na een half uurtje maar weer afgestapt..

Pfff balen! Heb je dure spullen in je auto liggen?

Ankie wordt deze week door mijn stalgenoot binnengezet en dat gaat goed Go jij! Go jij! Enige nadeel is alleen wel dat ze haar al om 2 of 3 uur smiddags binnenzet, omdat ankie dan het gemakkelijkst is. En deze week kan ik alleen sochtends naar ankie toe, dat betekend dus dat ze zich van 3 uur smiddags tot 7 uur sochtends in haar box staat te vervelen. Ze heeft wel hooi, maar dan nog nog...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:22

@Hinke: ze staat echt snel te puffen en zweet enorm!

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:46

Misschien een modelletje? Wij hebben expres gewacht met scheren tot de paardjes weer dag en nacht op stal staan... Dat was voor ons toch iets makkelijker ook qua dekens enzo. Maar als je echt intensief rijd en je hebt genoeg dekens zou ik het zeker doen, ik vind het echt een stuk makkelijker en fijner met rijden

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:55

Wij gaan morgen ook voor de tweede keer scheren.
Hij staat nu met een heel dunne deken op, want zn haren zijn echt super hard gegroeid, en daarbij verhuisd van een halve buitenstal naar een binnenstal.
Nouja hopen dat het bij twee keer blijft, want een derde keer was ik niet bepaald van plan.

Zo'n deken model is wel handig hoor Chipieke, toch niet helemaal kaal, en ze kunnen hun warmte beter kwijt..
Boy heeft het ook jaren lang gehad, en is dit jaar pas voor het eerst helemaal geschoren op hoofd en benen na.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:26

@calice: Beterschap! We kunnen elkaars handje schudden, ik loop met mitella Boos!
@Nathalie: Dat is balen man, snap niet dat mensen dat in hun hoofd halen Hamer
@bente: Heeeeeel herkenbaar Tong uitsteken

Mijn pooniebeest heeft nu ineens door dat rollen in de blubber ook heel leuk is Koe
Dat heeft hij tot deze week nog nooit gedaan...
Hij kan me dan ook zo lekker onschuldig aankijken, en ik maar poetsen Bloos Tong uitsteken

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:53

Dapnik schreef:
Madeira_ schreef:

Nikita dus helemaal niet, dus ik was best verbaasd!

Echt super dat ze het wel bij jouw deed Haha!

Ik denk dat Madeira wel laat merken als ze iemand niet mag.. hmm nee weet eigenlijk niet, ken haar daar niet lang genoeg voor.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:16

[quote="Hinke"]Peelie: wat gek dat het aan 1 kant inzakt... Komt dat doordat je dan steeds scheef zit oid?
[quote/]

Nee... Het zadel lag in het begin goed. Maar daarna ging het toch weer schuiven... Dus ik had al zo'n vermoede dat er 1 kant was ingezakt... En dat blijkt nu dus...
1 kant is ook gewoon veel leger dan de andere kant

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:42

Wel balen van je zadel Peelie!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:50

Peelie schreef:
Hinke schreef:
Peelie: wat gek dat het aan 1 kant inzakt... Komt dat doordat je dan steeds scheef zit oid?

Nee... Het zadel lag in het begin goed. Maar daarna ging het toch weer schuiven... Dus ik had al zo'n vermoede dat er 1 kant was ingezakt... En dat blijkt nu dus...
1 kant is ook gewoon veel leger dan de andere kant

Oh dus dan was het de vorige keer dat de zadelmaker het opgevuld heeft gewoon scheef opgevuld oid?

chipieke schreef:
@Hinke: ze staat echt snel te puffen en zweet enorm!

Tsjah dan zou ik haar gewoon scheren denk ik. Maar het is wel altijd een gedoe met die dekens vind ik zelf. Of heeft ze al een deken op?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 18-11-08 21:06, in het totaal 3 keer bewerkt