[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:50

Klijntjuh schreef:
muppetmayo schreef:
Wat een drukte hier zeg! Wel tijd om bij te lezen maar niet om iets bij te tikken Knipoog
Gaan zo beginnen met Daimy Haha! Grondwerk en basis. Ben echt heel benieuwd hoe meneer dit op gaat pakken!
Klijntjuh mag ik vragen wat de afstamming is van jou hafjes?

Dan mag je vragen hoor Lachen Ik heb alleen de papieren nog niet, en weet het dus niet uit mijn hoofd.. Iniedergeval uit de A-lijn maar dat mag duidelijk zijn Knipoog Ze hebben belgische stamboekpapieren Knipoog

Zou me niks verbazen als er 1 van amarok is. Vind ze echt op die van mij lijken toennie nog een puppie was hihi.
Daimy heet officieel ook Alex van de pruttieshoek Knipoog[/quote]

Ik zal het laten weten zodra ik het weet! Haha!
Zou leuk zijn als ze familie zijn!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:54

ArlandoO schreef:
Ik wil voornamelijk recreatief rijden.
En voor de dressuur ga ik dan rijden in de les op de manege Knipoog Dat is met de trailer 10 min rijden...
Dus dan zou ik 2x per week gaan lessen en de rest buitenritjes ofzo.
Als hij natuurlijk eenmaal het longeren snapt kan ik hem in het land longeren, maar daar lijkt me nu geen beginnen aan.
Hij kijkt niet op of om van een zweep, en lopen?! Hij is liever lui dan moe Knipoog

Dan zou ik gewoon lekker blijven waar je staat en af en toe naar die manege rijden Knipoog
Madeira_ schreef:
Ik heb maar 1 goede foto gevonden van onze privéles. De rest zijn gewoon lieve foto's... Zie onderschrift Lachen

Leuke fotos madeira, maar waar is je rijfoto! Hier wordt je heus niet afgekraakt hoor, dit is geen HAW!

Maikaatje schreef:
Halooo mensen!
Het rijden ging echt lekker vandaag. duurde wel ff voordat ze zich echt ontspande maar toch ging wel goed! De bak was eindelijk een beetje droog na die hele week regen zowat. haha:P dus kon weer normaal rijden Tong uitsteken

Fijn dat het zo goed ging!

Amanda schreef:
muppetmayo schreef:
Jeeeeetje wat balen amanda! Toch niet goed aangemeten?

Nee, dat niet.
Het zadel zou hetzelfde moeten zijn als het testzadel, alleen een inchmaat groter.
Het testzadel lag perfect. Dus zou dit ook goed moeten liggen.
Maar goed, het kan vast opgelost worden Ja

Wat een dikke sh*T! Heb je enig idee waardoor het komt?

Nathalie83 schreef:
Gewoon plaatsen joh!! Ik zit ook nogsteeds met western benen op een dressuurpaard.. Komt vanzelf!! Ik ben benieuwd naar je foto's!! Enne als aanmoediging zal ik mijn foute benen foto ook plaatsten Tong uitsteken
Afbeelding

Ze loopt netjes hoor.

Nathalie83 schreef:
@ Hinke..
Jeetje echt k*t man dat het binnen en buiten zetten zulke problemen geeft.. Zou echt jammer zijn als je daarom zou moeten verhuizen.. Maar was ook niet echt slim van die stalgenoot om Ankie alleen buiten te laten.. Als ze wist dat ze wat moeilijk kan doen is het naar mijn idee logisch denken dat je haar dan ook niet alleen moet laten.. Als ik het had moeten doen had ik haar juist als eerste gepakt! Ik hoop echt dat je nog een oplossing vindt want ik kan begrijpen dat dit echt een probleem gaat worden.. En als je dan toch echt moet gaan verhuizen is het misschien een idee om haar dichterbij huis te hebben zodat je haar zelf binnen en buiten kunt zetten.. Iig heel veel sterkte en succes ermee...

Idd vervelend, maar gelukkig is het allemaal weer niet zo erg als dat ik zelf dacht Knipoog Heb met die stalgenoot gepraat, en ze wilde ankie wel weer doen als het wat droger is, ik ga dan denk ik ook voor de zekerheid een hengstenketting kopen (zij is wel heel voorzichtig dus dat durf ik dan wel aan). Dus voorlopig is het hopelijk opgelost, maar ik moet wel voor de komende dagen mijn vriend even overhalen om ankie binnen te zetten Haha!

Vandaag het wintec xxl zadel uitgeprobeerd van mijn oud stalgenoot en ik ben verkocht! Het ligt goed op haar, het zit als een huis, en ik heb het idee dat ze haar rug meer ontspant in de draf. Mijn eigen beenligging is ook beter op dit zadel, bij mijn isabelle werth leg ik ze te ver naar achteren. De kussens hadden alleen wat dikker moeten zijn, maar daar ga ik tzt als ik zon zadel koop dan ff een zadelmaker naar laten kijken.

Rijden zelf ging ook goed. Had speciaal gewacht tot bijna iedereen van stal weg was zodat ik even in alle rust aan de slag kon (ze wil nog wel eens lastig doen met opstappen en daar hoef ik geen pottekijkers bij) Vandaag bleef ze netjes stilstaan, en met rijden was ze ook superbraaf dus ik ben blij Haha!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:54

Gister die trail gedaan, viel me erg mee. Ze ging zo over,het bruggetje en de zeiltjes, gordijn was wat moeilijker. Met mandje lopen ging de 1e keer wel, de 2e keer schrok ze Clown .

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:58

Hinke, wel fijn dat ze het nog wil proberen!
Hoop voor je dat het dan opgelost is!

K ga zo lekker buitenrijden met een paar vriendinnen van mn vorige stal!
Heb er wel zin in, ben benieuwd of Boy zich weer een beetje weet te gedragen.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:50

Wat is het dood hierr! Bloos!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:50

Hinke: super van het zadel! Lijkt me een goede oplossing!

En wat bij mij het probleem is? Geen idee. Ik vermoed dat het ergens in de kussens zit.

Even een fotospam: [ITP] Mijn blonde puber spoort niet...
Ik heb nog nooit zo gelachen om die blonde als vandaag Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:19

Geweldige foto's Amanda, doet me erg denken aan die van mij. Knipoog

Ik heb deze namiddag een lesje modderrijden gehad. De piste lag er echt slecht bij, maar ik wou toch graag eens wat cavalettiwerk doen ter afwisseling. Hij pakte het super op zo voor de eerste keer. Eerst even gewoon er aan laten wennen, en dan telkens per keer de afstanden herlegt zodat hij echt goed moest gaan kijken een meedenken. Zag je m echt met die oortjes naar voor er op af gaan. Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:23

Zo, net een afspraak geregeld.. Arno wordt morgenavond of woensdag geschoren. Lachen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:02

@ Amanda: echt super leuke foto's!! Ik probeer al tijden leuke actie foto's van Levera te maken.. Maar ze doet meestal alleen gek als er niemand bij is of als ik met fototoestel niet bij de hand heb Verward

Ik heb vandaag levera haar nieuwe deken omgedaan (die andere heeft ze dus op onverklaarbare wijze in een onbewaakt moment omzeep geholpen) Maar erg lang zag hij er niet uit als nieuw Nagelbijten / Gniffelen

Nieuwe deken voor het rollen:
Afbeelding

Nieuwe deken na het rollen:
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:11

Bloos!
Dat doet ze snel Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:15

Levera heeft de nieuwe deken in ieder geval snel ingewijd!

Leuk weer n foto topic, ga k even kijken..

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:18

Leuke foto's Amanda!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:55

Ik heb een vraagje.. Als een paard drachtig is, mest en plast ie dan meer dan anders?? Heb al gezocht met google maar kan er niks over vinden..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:56

Ja, dat kan Nathalie.
Hoeft niet, maar sommige merries doen dat.

Mensen die zwanger zijn overigens ook Haha!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:01

Haha ja van mensen weet ik dat idd (me zus is zwanger)
De moeder van die merrie heeft dat namelijk nooit gedaan maar Nora is echt erg.. die legt echt stuk of 10 hopen in 1 nacht Verward terwijl dat eerder altijd stuk of 3 á 4 was..

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:02

Nathalie83 schreef:
@ Amanda: echt super leuke foto's!! Ik probeer al tijden leuke actie foto's van Levera te maken.. Maar ze doet meestal alleen gek als er niemand bij is of als ik met fototoestel niet bij de hand heb Verward

Ik heb vandaag levera haar nieuwe deken omgedaan (die andere heeft ze dus op onverklaarbare wijze in een onbewaakt moment omzeep geholpen) Maar erg lang zag hij er niet uit als nieuw Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Afbeelding

zoo he!

mijne heeft de deken al een paar weken op maar hij is nog niet zoo vies! Bloos!

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:07

ooeii.
ben chocolade letter aan het eten . Duivel
alleen dat gaat wat moeilijker dan een boterham. ,
kan dat dus nog niet met voortanden hmm lastig hoor! Nagelbijten / Gniffelen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:08

Nathalie83 schreef:
Haha ja van mensen weet ik dat idd (me zus is zwanger)
De moeder van die merrie heeft dat namelijk nooit gedaan maar Nora is echt erg.. die legt echt stuk of 10 hopen in 1 nacht Verward terwijl dat eerder altijd stuk of 3 á 4 was..

Pff tien keer plassen in 1 nacht? Dat is wel heel veel...

Amanda: leuke fotos!

Nathalie83 schreef:
bij is of als ik met fototoestel niet bij de hand heb Verward
Ik probeer al tijden leuke actie foto's van Levera te maken.. Maar ze doet meestal alleen gek als er niemand

Afbeelding

Afbeelding

Oh wat zonde! Dat is ook nogeens zo'n dure bucas deken toch?

Leuke foto's amanda Knipoog

Morgen gaat mijn stalgenoot ankie weer binnenzetten. Nu maar hopen dat alles goed gaat...
Laatst bijgewerkt door Hinke op 16-11-08 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:09

En als je het in kleine stukjes hakt en dan opzuigen?
Gaat dat niet beter?
Ik heb ook lekker chocolade letter, in me schoen vanmorgen Clown

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:13

Hoe vaak ze plast weet ik niet, wel vaker dan normaal, haar stal is veel natter dan eerder, ze mest ong 10 hopen per nacht..

Ja is een bucas maar een nieuwstaat 2ehandse Tong uitsteken wou hem al erg lang hebben maar vond hem idd te duur, totdat ze haar andere deken had gesloopt en ik deze tegen kwam op bokt voor leuke prijs Haha! Dat ie zo vies is, is idd beetje jammer maarja had het wel verwacht en liever de deken dan zij zelf Nagelbijten / Gniffelen

Ik hoop dat het morgen goed gaat met Ankie!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:20

Sjesus 10 keer poepen op een nacht! Tsjah alles kan, maar het is wel veel.. Hoelang heeft ze dat al?

Hoop ik ook Tong uitsteken Ze zet haar nu wat vroeger binnen, dan is ze rustiger. In de namiddag wil ze nl altijd heel graag naar binnen en dan is ze gewoon wat lastiger. Ik heb haar nu ook een ketting gegeven, die ze om de neus kan doen, dus als het nu nog niet goed gaat weet ik het ook niet meer.

Ik heb ook nog een bucas big neck liggen, je had die van mij wel over kunnen kopen Tong uitsteken Heb je een gewone bucas?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:29

uh nog niet zo lang.. ik denk ongeveer de laatste 2 week..
Ja is een gewone bucas.. Ik wou idd ook eigenlijk een big neck maar dacht als het niet past dan haal ik zo'n bucas tussenstuk maar ben blij dat ik het zo heb gedaan want hij zit precies goed.. ik denk dat een big neck was gaan schuiven..(zoals haar vorige deken) Levera heeft wel een dikke spek nek maar ze is maar klein (1.39)

Met keting moet het toch zeker wel goed gaan lijkt mij..

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:30

zo ik zou eens even een foto uploaden van mijn dekenn Clown
alleeen heb niet een superduidelijkee Nagelbijten / Gniffelen

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:33

Silly's dekenn Kwijl

Afbeelding
lekkerkondjee Afgod

dat ondertste lijkt blauw maar is paars Clown

Wat vinden jullie ervan? Hyper!
Laatst bijgewerkt door bente_ op 16-11-08 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:45

Gestoord vergeten de was uit de wasmachine te halen... Nou is me rijbroek morgen vast niet droog Huilen