Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miiejs

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:28

Das wel ideaal an! :D

Bij ons zijn de lessen in de 20x40 binnenbak dus daar heb ik nooit last van en je mag 2x in de week
gratis meerijden maar dat gaat nu voor mij helaas niet, anders was het altijd wel leuk om te doen.
Ben wel blij dat ik er nooit ben tijdens die kinder lessen hoor pfff wat een gekrioel is dat soms zeg!
en als die kinderen achter bri aan want daar zijn ze stuk voor stuk verliefd op haha! pas liep ik op t erf gewoon
zonder paard.. hoor ik ineens een groepje kindjes ' kijk das de eigenaresse van briala! ' haha te grappig :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:36

Haha leuk he al die fans van je paard, dat heb ik met Storm ook.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:41

Das heel fijn Viet!
Perfecte combinatie werk/stal :j

Asra heeft ook fans , v/d week mag een meisje hem uitstappen ze kan nu al niet wachten haha.
Dat worden 4 slagen in de stijgbeugelriemen denk ik _O-

Op de vorige stal zat er eens iemand van 11 op, hij was rustig die dag dus ze mocht van mij wel proberen te galopperen.
Toen dacht ik ineens misschien wil ie ook wel een galopwissel uitvoeren met haar en hij deed het ook nog haha!
Wel erg grappig om te zien want ze kwam net met haar benen onder het zadel uit.

Bij ons zijn de kinderen zich er volgens mij wel bewust van dat het geen speelplaats is en ze zijn ook zeer gefocust op het rijden , de meesten dan :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:43

apollootje schreef:
Ik vind het ook wel erg gezellig! Met de meeste mensen..
Maar als het op rijden aan komt heb ik liever wat meer rust :P

Ja ik ook :)
Vind het verder wel erg gezellig al die mensen, sommigen ben ik ook goed mee bevriend.
Vind ik ook wel belangrijk goed met de mensen op stal overweg kunnen.

Ik heb een keer gehad in de Z binnenbak bij een stal waar ik tot 2009 stond, dat we met 8 mensen aan het rijden waren dat vond ik al irritant.
Op zich is dat wel te doen, als mensen bakregels kennen maar die weten de meesten niet .
Zijwaartse gangen is sowieso bijna niet te doen in een hele drukke bak.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:43

Nou bij ons af en toe niet hoor.. zelfs de kinderen met eigen paardjes denk dat het er een speeltuin is!
Maar goed dat heb je nou eenmaal op een manege... grote mond en ze zijn stil haha :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:52

Bij ons werkt het vaak ook wel hoor als je die meiden daar even op aan spreekt. Vind het ook wel gezellig al die bedrijvigheid.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:55

Ja dat is bij een manege.
Een vriendin van me stond ook op een manege alleen dan privé kant.
Ik moet er niet aan denken, want dat vliegending voor de deuropening weerhoud de kinderen er echt niet van om bij eigen paarden te komen.

Haha hier heb ik dat nu 1x moeten zeggen geloof ik , ach er word wel eens geouwehoert maar niet dat anderen daar last van hebben.
1 van de meisjes bij ons is zooo gericht op het rijden met haar pony dat de anderen haar meestal wel volgen en dat is wel fijn :j

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:57

Woeii wat een luxe allemaal! Ik mag ook niet klagen hoor haha. Twee buitenbakken 20x40 en 20x60, 2 longeerringen, paddockje en een overdekte stapmolen. We staan met zo'n 30 paarden geloof ik. Ik rij eigenlijk ookheel vaak alleen haha.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:00

wij staan met in totaal 24 paarden op stal, hebben 2 binnenbakken een hal van 20x40 en een oude kleine binnenbak met palen erin van 15x30 ofzo die voornamelijk gebruik wordt om los te gooien, de buitenbak is 17x40 ofzo, iets smaller dan gebruikelijk.
Het was altijd een manege maar sinds een jaar ofzo is het alleen nog maar een pensionstal, ideaal *\o/*
Vanavond lees ik even verder bij :)
Laatst bijgewerkt door Hanke_k op 05-12-12 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:01

Afbeelding

even dollen in de sneeuw met Jeszy haha

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:04

Haha wat een lieve foto!

Onze stapmolen is sinds kort ook overdekt, en van alles aangepast om het veiligheidcentificaat te halen.
Losgooi bak mis ik wel , maar die missen er meer bij ons.

Vrijdag 20/30 cm sneeuw lees ik overal, eh hallo?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:10

Neeeeeee ik wil géén sneeuw! Ik wil het rijden weer oppakken vrijdag! Nu worden alle bakken altijd wel goed onderhouden zodat we de hele winter kunnen rijden (in de buitenbak ja :) ) maar ben niet
Zo'n held met de auto! En een harde wind als ik er na 1,5 week weer op ga is ook not-done!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:11

Leuke foto!!

Ik kom van een pensionstal met 18 paarden en alleen een modderige paddock en kleine buitenbak. Voor mij zijn deze 2 buitenbakken, 2 losgooi/longeerbakken, wasplaatsen en dat er voor me wordt gemest al een luxe. Straks wordt het alleen maar luxer als alles klaar is :-). Moet zeggen dat ik er ook echt van geniet.

De voorspelling voor vrijdag is niet best nee. Hoop wel dat er in de middag sneeuw ligt, want dan kan ik foto's maken in het park in de sneeuw :-)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:12

lieve foto hanke!

Sneeuw? Waar?? Niet hier hoor... t regent hier af en toe een beetje, maar meer ook niet!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:14

Vrijdag miejs _O-

Sneeuwfoto's vind ik leuk om te maken ! Heb ik ook zin in.
Fietsen in de sneeuw geen zin in.

Uitmesten word hier ook gedaan, maar heb het wel gemist in het begin.
Nu is het alleen maar handig, en als ik straks werk helemaal scheelt toch veel tijd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:15

Hier erg natte sneeuw

Ik sta hier http://www.wobbesheerd.nl een super pensionstal met 50 klanten maar als ik in de gehele winterperiode 4x met 4 in de bak rij is het veel.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:16

Oooo haha := ben nog niet helemaal wakker hoor :D

Mesten wordt hier ook gedaan, alleen opstrooien moet je paard of jij zelf doen...
Gister is bestudeerd hoe een manege fjordje dat deed was echt grappig :P met z'n been erover schrapen
en dan een paar rondjes er op draaien en dat achter elkaar en toen ik klaar was met rijden was zijn stal
een heerlijk bedje geworden haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:17

Faringo schreef:
Leuke foto!!

Ik kom van een pensionstal met 18 paarden en alleen een modderige paddock en kleine buitenbak. Voor mij zijn deze 2 buitenbakken, 2 losgooi/longeerbakken, wasplaatsen en dat er voor me wordt gemest al een luxe. Straks wordt het alleen maar luxer als alles klaar is :-). Moet zeggen dat ik er ook echt van geniet.

De voorspelling voor vrijdag is niet best nee. Hoop wel dat er in de middag sneeuw ligt, want dan kan ik foto's maken in het park in de sneeuw :-)

Ik kom ook van een pensionstal, die voor deze zeg maar met alleen een buitenbak met zandbakzand en een binnenbak ook zandbak zand.
Een kleine paddock waar wel in gelongeerd mocht worden maar de paarden komen er niet lekker rond Asra ging nog wel maar die is ook wat kleiner als 1,75.

Het leek ook goedkoop tot ik erachter kwam wat ik mijn veulen en asra allemaal moest bijvoeren , en zo zat ik op 300 euro meer voor alleen al te zorgen dat mn paarden op gewicht blijven vooral mn veulen.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:18

Ik heb het voordeel dat ik mijn paard thuis staat en als het slecht weer is ik naar de binnenbak van de vereniging kan.
Daar staan geen paarden gestalt dus hooguit dat ik een keer met 1 iemand in de bak rij.

Hebben jullie paarden ook zoveel last van de kou?
Die van mij is gewoon echt geflipt.
Gister lag ik er alweer bijna naast, zo debiel als ze dan doet.
Na een kwartiern gaat dit wel beter en loopt ze lekker, maar dat begin.
Heb haar nu voor de 2e keer geschoren, maar de 1e keer was het lang niet zo erg

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:18

Hahaha dat zelf de stal zo maken zoals zij dat willen is echt grappig.
Op een stal waar ik een tijdje een traject volgde deden de paarden dat ook.
die man had liever dat we zaagsel vooraan neer gooiden en dan liepen de paarden dat de stal wel door.
nou indd :Y)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:20

Rosanna1990 schreef:
Ik heb het voordeel dat ik mijn paard thuis staat en als het slecht weer is ik naar de binnenbak van de vereniging kan.
Daar staan geen paarden gestalt dus hooguit dat ik een keer met 1 iemand in de bak rij.

Hebben jullie paarden ook zoveel last van de kou?
Die van mij is gewoon echt geflipt.
Gister lag ik er alweer bijna naast, zo debiel als ze dan doet.
Na een kwartiern gaat dit wel beter en loopt ze lekker, maar dat begin.
Heb haar nu voor de 2e keer geschoren, maar de 1e keer was het lang niet zo erg

Ideaal!!

Asra was wel goed te doen gisteren, vandaag willen we balkjes parcours doen haha.
Hij loopt indd wel na een kwartier echt lekker, want eergisteren was hij BOM.

Maar hij moet weer geschoren worden nu voor de 2de keer eind deze maand en ik denk dat ik dan wel een bom krijg, want nu zijn zijn haren alweer best terug.
Gelukkig is gisteren zijn nieuwe jas voor buiten binnengekomen, met hals en mooie dikke klittenband flappen voor de hals en borst. i like nou hij nog haha!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:21

Das wel lekker Rosanne!
Had bri maar last van de kou, dan liep ze misschien nog...

Mooie stal hoor Mando!

Haha die paarden doen t echt wel hoor die gaan niet op de stenen liggen, en ik wist eerst niet
eens dat je zelf moest opstrooien, ik kom altijd 's avonds maar dan had ze het zelf al gedaan
dus dacht dat hun het deden tot ik een x overdags was haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:21

Hoe gaat het met Bri eigenlijk?

Handig he haha

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:23

Ow maar die van mij flipt altijd van eind nov tot half jan ben er al aan gewoon
Doe gewoon wat minder want ik heb geen zin in een stuiterbal onder me, zelfs met longeren
gaat ie aan de kletter ... dikke boef

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:25

Die van mij veranderd niet door het koude weer. Hij kijkt misschien wat meer en is sneller afgeleid. Bok- en renpartijen doet hij zelden tot nooit onder het zadel. Ideaal is dat, want hij is wel gewoon lekker voorwaarts en werkwillig maar niet met de kolder in zijn kop. Dat doet ie wel met losgooien en longeren trouwens.

Storm schuift zijn stro bijna altijd naar achter of opzij zodat hij de zaadjes er uit kan peuzelen. Beetje jammer dat hij zijn nieuwe stro op zijn stronthoop schuift en er dan weer overheen kakt waardoor het dus lijkt alsof ie nooit een schone stal krijgt....maar ja weinig aan te doen, dat doet ie toch echt zelf en kan hem niet vertellen dat ie dat niet moet doen haha.