Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:15

Ik hoop maar dat het donderdagavond wat meevalt, dan moet ik naar de vergadering in Rosmalen. En dat is een héél eind in de sneeuw vanuit hier.. (en terug nog verder ben ik bang :P )

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:16

Ja bij komt een vriendin uit Almere op visite die vanaf daar naar mij moet met de auto.
Als de voorspelling echt klopt dan zal nederland wel weer flink op zijn gat liggen.

Ik ga voor de zekerheid maar even harde placemats kopen die ik in formaat hoef knip/snij en tussen zijn ijzers kan doen. Kan ik in ieder geval nog een beetje met hem doen haha.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:22

Das wel slim bedacht an!
Agh zo lang ik maar van stal naar de binnenbak kom! Nu sta ik wel alleen in een boks die echt het aller verste weg is van de binnenbak... heb ik weer -O-

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:29

Faringo schreef:
Joh wat leuk een witte wereld bij jullie. Vind dat altijd zo mooi. Hier is het droog en wel mooi weer eigenlijk. Hoorde wel dat de sneeuw in de avond deze kant op komt. Hoop dat dat meevalt of niet blijft liggen want moet nog een aardig eindje met de auto op pad :-) en ben niet zo'n held met gladheid haha.

Ik heb een hekel aan sneeuw :') doet zeer aan mijn ogen (maar heb nu een super aangepaste zonnebril dus dat is verleden tijd :D) maar Diezel's pootjes doen altijd zeer :(:) dus dan is die aan het werk en staan we ineens stil en houd-ie 1 van zijn pootjes omhoog :(:) heb al vaseline opgesmeerd werkt een beetje..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:32

Ze hebben tegenwoordig sneeuwschoentjes voor honden, is dat niks voor Diezel? Wrs heeft ie last van t zout in zn kussentjes..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:33

Sita_ schreef:
Ze hebben tegenwoordig sneeuwschoentjes voor honden, is dat niks voor Diezel? Wrs heeft ie last van t zout in zn kussentjes..

Ik zit wel te denken is te kijken voor schoentjes idd.. hij heeft er erg last van (vorige keer dat het zo sneeuwde). Maar ja, ik kreeg tijd terug een nieuwe beugel om uit te proberen en meneer verzette geen stap :') dus hopelijk wel met schoentjes aan hihi :p

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:35

Misschien wil diezel wel uggs :D lekker warm voor zijn pootjes hihi

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:38

Miiejs schreef:
Misschien wil diezel wel uggs :D lekker warm voor zijn pootjes hihi

Hahaha uggs :D ik zie het al voor me! Haha :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:42

Ons hondje had dat inderdaad ook als er sneeuw lag. Die verzette dan echt geen stap meer. Schoentjes kunnen wel gaan werken inderdaad.

Dat idee met de placemats werkt wel redelijk. In ieder geval beter als helemaal niets. Bij ons moet de binnenbak helaas nog gebouwd worden, maar ja dat gaat ook niet gebeuren met zulk weer haha. Nog maar even een wintertje af zien.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:44

Hahah ik zag het ook effe voor me madeira :P jammer dat het geen chihuahua is anders had ie misschien wel die sleutelhangers van uggs gepast :P kindermaatje uggs aanschaffen word ook weer gelijk zo duur! :=

Agh je weet in ieder geval dat er 1 komt an :) ik ben al verziekt met mijn 2 binnenbakken :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:48

Bij ons komt er waarschijnlijk ook nog een tweede maar die wordt dan alleen overkapt. Dan mag ik echt niet meer klagen met een buitenbak (agterberg), binnenbak, overkapte buitenbak en overdekte paddock. Maar goed voor dat dat allemaal klaar is zijn we wel een tijdje verder.

Hoe kom je er op Mies, uggs sleutelhangers voor een chihuahua _O-

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:53

Levendige fantasie :P whahah

Afbeelding

weet niet offie het doet, maar das mijn buitenbak :P agterberg... zo'n 140x60 oid :P

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:55

Ahh arme pootjes van diezel. Lijkt mij anders ook niet prettig als hond zijnde, al die sneeuw en zout aan je poten.

Wauw Miiesj, wat een luxe!
Ik mag al niet klagen met mijn faciliteiten maar dat ziet er wel helemaal perfect uit.
Hoeveel paarden hebben jullie dan op stal staan? Mogen er wel heel wat zijn met zo'n kingsize rijbaan :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:17

Mega bak inderdaad. Ik heb er straks 2 van 20x60, 1 buiten en 1 binnen. Bij ons staan op dit moment bijna 5 paarden, maar er komen nog meer stallen bij.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:38

Fijn he zulke bakken :D
Ik zat te zoeken op de site of ze accommodatie foto's erop hebben staan , maar niet dus.
Beetje jammer haha.

2x 20x40 en 1x een 20x60 buitenbak .
1 x 20x40 binnenbak.

Gisteren zijn alle bakken (behalve de longeerbak) uitgelijnd met zo'n laser ding oid.

Faringo, hoeveel komen erbij? 5 is wel lekker overzichtelijk.
Hier zijn ze begonnen met 27 stallen, om de binnenbak heen, toen kwamen er wat buitenstallen bij daar wonen nu shetlanders , toen kwam Annemiek bij ons dus voor haar (training)paarden zijn ook aparte stallen , en de paarden die ook te koop staan van stal zelf en van het meisje van stal, staan weer op een ander deel.

Maar eigenlijk hebben we geen 'last' van elkaar dat is echt voordeel aan 4 bakken.

Paulien, het kan zijn dat sneeuw tussen de kussens gaan zitten, die van mij hebben dat ook wel vervelend.
Als je schoentjes hebt gevonden wil je dan weten hoe dat gaat?

Ik zag ook 2 leuke katten weer voorbij komen , heerlijke dieren he!
maessie die van jou heeft echt zo'n 'mooi boy' look :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:50

Haha typfoutje van mij, er staan bijna 50 paarden ipv 5. Weet eigenlijk niet precies hoeveel stallen erbij komen, maar als alles af is dan is het een behoorlijk luxe stalling. Moet zeggen dat ik ondanks het grote aantal paarden nog regelmatig de 20x60 bak voor mezelf heb.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:53

Ik sta op een hele drukke stal. Manege, stalhouderij en pensionstal in een. Ik heb lot van ze gekocht en ben nooit meer weg gegaan. Ik vind het heerlijk die drukte!

Wij hebben buiten 2 20x40 bakken en een binnenbak van 20x40. Is goed te doen zo.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:56

Faringo schreef:
Haha typfoutje van mij, er staan bijna 50 paarden ipv 5. Weet eigenlijk niet precies hoeveel stallen erbij komen, maar als alles af is dan is het een behoorlijk luxe stalling. Moet zeggen dat ik ondanks het grote aantal paarden nog regelmatig de 20x60 bak voor mezelf heb.

Das nogal een verschil _O-
We zitten nu op 45 .

Gek is dat he , ik heb hem of voor mezelf of we rijden met 2 omdat ik vaak tegelijk met een paar vriendinnen ga.
Gisteren was ik er om 16.30 waren er 3 mensen.
Toen we om 19uur weg gingen was er gewoon niemand haha.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:58

Viet schreef:
Ik sta op een hele drukke stal. Manege, stalhouderij en pensionstal in een. Ik heb lot van ze gekocht en ben nooit meer weg gegaan. Ik vind het heerlijk die drukte!

Wij hebben buiten 2 20x40 bakken en een binnenbak van 20x40. Is goed te doen zo.

Ohja Lot komt bij hun vandaan ook he :)*

Ik vind drukte niet erg, maar 10 gillende rennende kinderen vind ik echt vreselijk.
Van die kinderen die je 1000x kunt zeggen dat ze moeten ophouden |o _-:(

Gelukkig gedragen ze zich bij ons , en is het indd ook heel gezellig die drukte.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:01

Bij ons staan er denk ik een stuk of 70? ben niet zo goed in schatten haha!
Ik rij zelf ook regelmatig alleen, en dan maakt het niet uit op welk tijdstip van de dag, snap ik nooit wat van!

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:02

Het verbaasd me dat jullie met zoveel paarden zo weinig last hebben van elkaar.

Wij hebben op dit moment 24 paarden op stal staan, volgens de staleigenaar komt er nu ook écht niets meer bij :+
Er is een buitenbaan van 20x60m vol met hindernissen, dit is dan ook de 'springbaan', en er is een nieuwe 'dressuur'baan maar die bodem is nog snel te nat. We hebben ook een binnenbak maar die is wat kleiner dan normaal, denk zo'n 18x35m.
Daarnaast hebben wij nog 2 longeercirkels en een overdekte stapmolen.

Ik kan niet zo heel goed tegen drukte :o
Zie het nog even een tijdje aan, op dit moment is het nog prima te doen, maar anders ga ik misschien toch verhuizen naar een kleinere stal.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:05

Ik hou niet van rust haha vind het altijd zo gezellig met iedereen.. alleen hoorde van de week dat er 18 man in de binnenbak zaten :+ blij dat ik er toen niet was haha dan was ik wel gillend gek geworden!

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:15

Ik vind het ook wel erg gezellig! Met de meeste mensen..
Maar als het op rijden aan komt heb ik liever wat meer rust :P

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:17

Ik ook hoor :D Maar dan zeg ik gewoon dat bri wild is :P sommige vluchten dan bij voorbaat al haha :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:22

Bij ons zijn inderdaad ook wel van die kids die soms een soort van druk zijn maar over het algemeer valt het reuze mee.

Ik ben inderdaad vaak rond etenstijd op stal. Ga dan gelijk vanuit mijn werk. Heerlijk rustig is het dan en ben dan precies voordat de les begint zelf klaar. Voor mij een perfecte situatie. Als ik een keer in de les mee wil rijden kan ik eerst nog thuis eten en dan ben ik ook nog tijd.