[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:11

Lekker hoor Bente!
Ik hoop dat je het ergste gehad hebt indd.. Ellende als je pijn in je mond hebt!

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:33

ooooh Dominoday begint zo'n beetje tochh ? Clown
kweeet niet of ik de hele avond ga kyken.
word soms beetje saaai .
WEEKEND Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:54

Ooh komt dat vandaag al.. Jammer, ik moet zo naar n verjaardag..
En eigenlijk heb ik daar nog niet zoveel zin in, maar meestal als je er eenmaal bent is het altijd wel weer gezellig! Heb al die meiden al een tijd niet gezien, dus dat is wel weer leuk.. Pling

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:56

Ik ga zo ook naar een verjaardag, mijn schoonbroertje wordt al weer 17 haha..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:50

Jeetje wat een gedoe zeg.. Ik ben oude video's op dvd aan het zetten.. Nog een hele klus.. maar hij loopt Lachen
Ook nog een band gevonden van jonge Quarters inrijden incl vliegles van mezelf.. Knal echt hard op m'n achterste Nagelbijten / Gniffelen Vet grappig om terug te zien:P
Worden trouwens nog 2 anderen van het zelfde paard gegooit op die band *LOL*

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:52

haha leuk man! zo heb ik videobanden van een oud schooltoneelstuk en de slingshot op scheveningen!

Ik ben echt een lui avondje aan het hebben, we hebben chinees besteld:P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:00

Hee nog een Belgje gespot Haha!

Vandaag niet veel tijd gehad voor m'n paardjes Verdrietig

Amore is door de draad gegaan, dus haflinger en andere merrie compleet over de zeik en ja, is Zyta over de zeik, dan is het precies een arabiertje! Neusgaten wijd open, staart omhoog en galoperen als een konijn Huilen van het lachen

Nog drie weken en ik ga lessen met Zyta Haha! Heb er zin in maar nog steeds zoveel schrik, wordt er echt gek van! Aan de longe wil het best lukken Haha! Nog even op m'n tanden bijten dus...

Dit zou zoveel gemakkelijker zijn als Zyta niet zo heet was Tong uitsteken

@Klijntjuh: bij ons is het net pizza geweest en straks lekker filmpje kijken, ook luie avond dus Haha! Helaas morgen nog werken...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:02

Haha chinees is precies het goeie ingredient voor een luie avond Tong uitsteken
Ik heb idd ook nog een band van de basisschool die gaat hierna er in.. ik moet namelijk de band helemaal kijken tijdens het opnemen Tong uitsteken Maar is echt leuk om terug tezien.. Heb al in geen jaren mee een video gekeken.. Heb nu een oude videorecorder gekregen voor dit klusje Lachen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:06

Of pizza idd Tong uitsteken Ik ga een avondje geschiedenis van mezelf tegemoet Haha!
En hopen dat het weer morgen beetje beter is.. Wil echt weer rijden.. Heb de binnenkant van de schuur ook wel weer gezien.. Levera ook trouwens Nagelbijten / Gniffelen

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:33

Aaaahg wie heeft er ook vaker last van de pokkeherrie wat je buurmeisje als "wannabe rocker" maakt Stoom uit je oren jeetje man ik kon noch niet eens meer fatsoendelijk tv kijken! (ofja luisteren) maar had wel een reactie erop terug gedaan gnehgneh Bloos (gewoon de tv op zijn hardst gezet op TMF Bloos ) hihi was blij dat mijn ouders niet thuis zijn Clown

maar gelukkig is de rust wedergekeerd nadat ik thuis ben gekomen van mijn training Knipoog
ik heb trouwens net met de verzorgster afgesproken dat we morgen eens gaan proberen om naar buiten te gaan op blaze en zo die wereld ook eens gaan ontdekken Clown (voor wie het nog niet weet: blaze staat sinds kort op een nieuwe stal) nou ik ben in ieder geval benieuwd of we het allemaal overleven Duivel

@ nathalie: geniet van je eigen geschiedenis! (achja je hoeft in ieder geval niet bang te zijn omdat je niet weet of de hoofdrolspeelster het overleeft Clown )

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:56

Hihi idd Tong uitsteken
Ik moet de eerste band alleen nog een keer kijken want er is iets niet goed gegaan en heb dus gewoon een uur tv opgenomen pff Stoom uit je oren

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:25

Hej, even tussendoor, De eerste 3 mensen die mij een PBtje sturen maak ik gratis een illustratie voor! Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:55

Zo ik ben weer thuis!
Verjaardag was uiteindelijk toch best gezellig... Nu ben ik echt gaar, had vannacht ook al niet zo veel geslapen... Nouja morgen lekker een vrije zaterdag, heb net een toetsweek achter de rug dus is wel even lekker!

Slaap lekker allemaal!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 07:49

Wat een drukte hier zeg! Wel tijd om bij te lezen maar niet om iets bij te tikken Knipoog
Gaan zo beginnen met Daimy Haha! Grondwerk en basis. Ben echt heel benieuwd hoe meneer dit op gaat pakken!
Klijntjuh mag ik vragen wat de afstamming is van jou hafjes?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 08:59

Heb straks eerst les en daarna nog trail ; staan hier veel westernruiters, maar deze keer is het voor de dressuurruiters.Ik hoop dat ze het gordijn ophangen. Ben benieuwd wat Nikita ermee doet, ze is nogal een scheiterd afentoe Clown

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:57

Goedemorge allemaal Haha!
Ik had even een vraagje en was benieuwd hoe jullie erover denken:
Ik heb een nu 3 jarige Haflinger die lekker iedere dag buiten komt 12/24 in de winter en 24/7...
Hij staat bij een boer, en een bak of longeercirkel hebben we niet.
Ik wil hem van het voorjaar beleren, hij is dan bijna 4.
Ik wil inprincipe eerst grondwerkles gaan volgen bij de manege, 2x per week.
Dat houd dus in dat ik een trailer aanschaf en dan bij de manege les volg..
Ik kijk dan hoe hij het oppakt, en dan langzaam erop enzo.
Ik heb geen haast, geen limiet, niks Knipoog Wil alleen maar dat het op een rustige en prettige manier gebeurd.

Aan de andere kant wilde ik aan een kennis vragen of zij met mijn pony aan de slag wil gaan om hem te beleren, dus dat hij dan tijdelijk naar een andere stal gaat en daar getraind word.
Wel dat ik er zelf bij ben enzo, want ik wil hem niet naar een africhtingsstal wegbrengen, dat lijkt me niks.
Maar ik twijfel zo Bloos
Ik haal hem dan weg bij z'n vriendjes, hij kn daar niet 24/7 buiten staan en ik kan niet 100% bepalen wat er met hem gebeurd...

Optie 3 zou nog zijn om naar een stal te verhuizen die wel een bak hebben en dan daar (met dezelfde instructrice die mij grondwerkles zou gaan geven) met hem aan de slag gaan.
Maar waar ik nu sta, sta ik in principe super goed en wil liever niet weg Tong uitsteken

Wat zouden jullie doen? Vind het echt een dilemma Verward

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:18

Arlando: dat is wel lastig! Dat probleem had ik op mijn vorige stal ook wel een beetje, maar daar had je nog wel op 10 minuten lopen een verenigingsbak. Ik sta nu op een andere stal waar ze wel een longeercirkel ed hebben en dat werkt toch wel beter. Ik weet niet of jij een verenigingsbak hebt?
Anders zou je hem ook naar een andere stal kunnen verhuizen, want als hij beleerd is wil je misschien toch ook in een bak rijden?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:22

Arlando, lastig probleem.. Ik zit zelf ook beetje met een dillema: ze hebben alleen bij ons een buitenbak en die is momenteel heel drassig door het weer.. Want ze willen van alles aan de buitenbak doen, dat weet ik.. maar ik wil het liefst rijden in een binnenbak.. Maar verder is daar alles super, de mensen, hoe ze met paarden omgaan enzo..

Ik heb straks om half 3 privéles.. Misschien komen er nu wel foto's Lachen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:23

Madeira_ schreef:
Owja van privéles had ik geen foto's gemaakt, ja 2 zijn er gemaakt maar die zijn zo donker je ziet er niets op! Dus aankomende zaterdag om half 3 heb ik privéles, dan is het wat lichter en zou ik foto's maken.

Hebben jullie nog leuke ideetjes wat ik met mijn lieverd kan doen, om gewoon een band op te bouwen/vertrouwen op te bouwen/elkaar beter te leren kennen? Vaak kom ik bijvoorbeeld even in de buitenbak/wei staan als ze daar staan. Gewoon gezellig knuffelen enzo Lachen

Met je paard buitenwandelen, of je paard trucjes leren als spaanse pas enzo? Ik heb daar geen geduld voor Tong uitsteken maar het zal vast leuk zijn om te doen.

Nathalie83 schreef:
haha ach ja, vlieglessen moet je altijd vast leggen, heb een vliegles van mezelf op tape ROFL echt zo grappig Tong uitsteken
Maaruh t was een grapje hoor Tong uitsteken
Is idd goed idee om een zeer ervaren iemand er eerst op te laten..

Ze is er niet meer op gegaan, maar daar waren we ook wat te laat voor want de stal ging bijna dicht. Ik heb wel haar zadel meegekregen en dat ga ik vanmiddag even proberen Go jij! Go jij!

Ik heb nu trouwens wel een serieus probleem met buiten en binnenzetten, gisteren is het ook nogal mis gegaan met de laatste stalgenoot die ankie nog wel wilde binnen zetten. Ze had ankie als laatste in de wei gelaten, eerst haar eigen paard binnen gezet. Maar ankie kan daar gewoon echt niet tegen en die ging heel erg lopen rennen. Tegen de tijd dat zij ankie mee wilde nemen was ankie helemaal in paniek. Eigenlijk had ik even moeten zeggen dat ze ankie niet alleen achter kon laten (maar was er vanuit gegaan dat ze dat zelf wel begreep)
Nu moet ik dan misschien toch op zoek naar een andere stal Huilen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:03

muppetmayo schreef:
Wat een drukte hier zeg! Wel tijd om bij te lezen maar niet om iets bij te tikken Knipoog
Gaan zo beginnen met Daimy Haha! Grondwerk en basis. Ben echt heel benieuwd hoe meneer dit op gaat pakken!
Klijntjuh mag ik vragen wat de afstamming is van jou hafjes?

Dan mag je vragen hoor Lachen Ik heb alleen de papieren nog niet, en weet het dus niet uit mijn hoofd.. Iniedergeval uit de A-lijn maar dat mag duidelijk zijn Knipoog Ze hebben belgische stamboekpapieren Knipoog

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:06

Hahahaaaaa. Sinterklaas komt al in ons land! Gaaaap

lekkerdan Schijnheilig
Heb lekker geslapen joh! de hele nacht niet wakker geworden Haha!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:21

Ik wil voornamelijk recreatief rijden.
En voor de dressuur ga ik dan rijden in de les op de manege Knipoog Dat is met de trailer 10 min rijden...
Dus dan zou ik 2x per week gaan lessen en de rest buitenritjes ofzo.
Als hij natuurlijk eenmaal het longeren snapt kan ik hem in het land longeren, maar daar lijkt me nu geen beginnen aan.
Hij kijkt niet op of om van een zweep, en lopen?! Hij is liever lui dan moe Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:06

Nienke_17 schreef:
Bluem schreef:
Kantelen wil lang niet altijd duiden op gewoon niet voorwaarts zijn hoor, ik vind dat eigenlijk nogal gemakkelijk gezegd. Evenzeer kan ze last hebben van de tanden, gewoon niet genoeg nageeflijk zijn, of vastzitten in de nek bv. Lachen

Ik heb een boek op het oog voor de vrijheidsdressuur, moet alleen even 30 euro kunnen missen hiervoor, momenteel gaan andere zaken even voor. Lachen

En dat ben ik dus helemaal met je eens! Bij Sjoukje zat het probleem er dus in dat ze door mij vast is gereden aan dr rechterkant.

Ik zeg ook niet dat het komt door niet voorwaards rijden... Maar je lost het op met voorwaards rijden Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:09

bente_ schreef:
Hahahaaaaa. Sinterklaas komt al in ons land! Gaaaap

lekkerdan Schijnheilig
Heb lekker geslapen joh! de hele nacht niet wakker geworden Haha!

Ow super Haha!

Gaat het al beter met je pijn in je mond?

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:14

gisteren heb ik de heledag met 4 paracetamollen[ofzoo]
gedaan Lachen vandaag nog nul Schijnheilig

maaar heb nu wel dat antibiotica ofzoo tegen de ontsteking .