Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:12

Mandarijn schreef:
Suus als in jij ja :') .

Haha, ik moest daarna snel parcours lopen en later bij de stallen twijfelde ik of je het nou wel of niet was... :+

OE REALY nice!!!
Ik heb geen foto;'s kunnen maken, ja een paar van Asra zn vader voor de kar, ;( sorry!!

It was me :j denk ik hahaha.

Mandarijn

Re: Haflinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:16

Ik heb hele gave foto's van het springen - had m'n moeder de camera in d'r handen geduwt, dus maakt niet uit hoor :D !

Ook nog een mooie blooperfoto van de noodsprong op 3 _O- Oh, en van dat Fam het Wilhelmus meezong... :')

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:28

Mandarijn schreef:
Heeft er trouwens iemand gefilmd met de parade?

2 vriendinnen van me hebben verschillende onderdelen gefilmd, kaylee is uiteindelijk alleen gestopt wegens langdurende gesprek (we houden het kort i.v.m de lucht) en het weer. we zijn ook eerder uit de parade vertrokken, Anton werd poep chago en Asra kreeg het echt koud door de regen,
ik had mn HV fleece wel mee en uiteraard kreeg ie die direct om op stal/trailer maar toen we thuis kwamen had ie het natuurlijk weer koud, dus even regendeken omgedaan , tot ie opgewarmd was, en nu staat ie heerlijk hooi te kauwen, extra Fibra wat ie nog had van Ermelo en nog een handje extra uit mn ton.

Veulen idem :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:30

Mandarijn schreef:
Ik heb hele gave foto's van het springen - had m'n moeder de camera in d'r handen geduwt, dus maakt niet uit hoor :D !

Ook nog een mooie blooperfoto van de noodsprong op 3 _O- Oh, en van dat Fam het Wilhelmus meezong... :')

_O-
Asra doet 100 buigingen met zn hoofd voor Wilhelmus (Gewoon omdat ie zich stront verveelde :Y) )
En natuurlijk, meedoen met afgroeten ...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:31

Fam ging weer continu met d'r hoofd slaan en soms tegelijkertijd flemen :') Staat precies op de foto :D !

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:31

VET :D Ben zo benieuwd naar foto's!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:34

Ik ga morgen even kijken of ik tijd heb om ze uit te zoeken en evt na te bewerken :j .
Heb vanavond alleen snel wat foto's van mezelf geupload :)) .

Morgen eerst crossen, 's middags de paarden naar hun nieuwe stal brengen en dan eens zien of ik nog energie over heb voor de foto's.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:36

[quote="S_uus]

Je zou meerennen madam! :P

2 jaar geleden was dat ook, sommige kregen totaal verkeerde plaatjes op hun beker bokaaltje, noem maar op.
Gelukkig had ik de goede zo ook vandaag weer.

Bij mij wist een man mn proef een beetje te verzieken Asra vond hem vet eng en hij stond gewoon te lummelen naast mn ring :\ bedankt. Hij stond er ook ineens, had hem helemaal niet aan zien komen niks, zo pats boem HAI ....[/quote]

Jaaa ik dacht er nog even over maar toen ik zag hoeveel paarden het waren dacht ik.... Hmmm das niet veiligggg! Maar moet zeggen dat ik dit nooit had verwacht hahaha!

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:40

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:41

Mandarijn schreef:
Ik ga morgen even kijken of ik tijd heb om ze uit te zoeken en evt na te bewerken :j .
Heb vanavond alleen snel wat foto's van mezelf geupload :)) .

Morgen eerst crossen, 's middags de paarden naar hun nieuwe stal brengen en dan eens zien of ik nog energie over heb voor de foto's.

Meid , doe rustig aan joh!
Iedereen is gesloopt en denk dat de meesten pas zin/tijd hebben als het weekend over is.
De meesten komen ook morgen pas terug enzo en zijn dan nog steeds gesloopt hahah.

Ik ben zelfs te gesloopt om een verslag van de dag te maken en te typen wrom ik baalde van pa haha.
Kan alleen uitbrengen dat we 2de en 8ste zijn geworden.
Leuke beker :j .
Ik twijfel over in de B blijven , heb 28sept nog wel een cc maar ik heb het idee dat Asra zich verveeld in de B , hoewel ik niet eerder naar de L1 ga als het wijken er nog niet goed inzit.
Even kijken hoe en wat, morgen even rustig spieren los werken, weet nog niet of het rijdend of met de longeerlijn gebeurt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:42

Paulusje nee was ook een grapje hahaha , hoewel, het idee is best vet!

Mnooon, ik kijk zo even, had ze nog prijs?

Oké tijd voor chins snoepjes geven, honden voerpakken vullen en ik ga op bed, laptop mee, en chillmodus aan.

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:44

Nee helaas niet -O-

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:45

Ik denk dat jullie de L1 makkelijk kunnen hebben Suus, zag er echt heel netjes uit :j .

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:47

Van B naar L is niet zo'n heftige overstap, is prima te doen :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 00:06

He jammer, vind Noortje altijd een bijzonder leuke vertoning!

Naaaaaaaah Clau ik twijfel nog al omdat ik niet zoals ik zooooooooveel mensen zie doen, te vroeg over naar de L1 terwijl ze meestal dat wijken er nog niet eens normaal in hebben.q

En dan heb ik het over paarden concoursen dus niet gebaseerd op wat ik vandaag zag, maar puur tussen de paarden.
Daarom wil ik eerst een goede manier van wijken erin hebben en een nette middengalop , en niet wat aanprutsen.
Wijken zijn we wel mee bezig maar echt bevestigd is het nog niet .

Ik heb wel het idee dat Asra een beetje uitgekeken is op B en dat het hem misschien wel verveeld.

Nessie/Margot, weet ik maar zie hier boven :D Daarom twijfel ik, het enige wat er echt bij kom is wijken links/rechts en midden galop. Dus of die overstap voor hem helpt weet ik niet.
Wat heb jij vandaag gemaakt? Ben het even vergeten wat je nou getypt had.

Nu echt ff alles doen wat ik net zei en op bed met laptop :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 03:16

Net wakker geschrokken van de harde regen, dan maar even mijn verslagje typen en een kopje thee drinken:

Gezellig vandaag in Ermelo. En prachtig weer tot 14.00 u. Lekker zonnetje. Ik heb genoten en Janouk ook. En gezellig om weer veel bekende Hafjes te zien met eigenaren/verzorgers. *\o/*

Vandaag goede generale repetitie gehad in Ermelo voor de Hippiade.
1 balletje in de M vaardigheid mennen en binnen de tijd. 1 winstpunt. 2 prijs.
Heel jammer een balletje op de 1e hindernis. hahaha maar verder ging het helemaal top. Wij zijn klaar voor de Nederlandse Kampioenschappen.

En in de dressuur was de impulsknop er weer. Super proeven gereden ; wij waren er zo blij mee na de slechte proeven op de Districtskampioenschappen. Wij zaten de schateren op de koets; ze vertrok zo fanatiek in de uitgestrekte galop, dat ik bijna van de koets viel. :j _/-\o_
Jury 1e proef was minder tevreden 196 punten, maar de jury in ring 2 beloonde Janouk met 207 punten. Dat is een winstpunt. *\o/*
Het maakte ons niet uit, want wij waren zo blij dat de impuls er weer was.
Stand is nu Z dressuur plus 8. Nog 2 te gaan voor het ZZ.

Voor ons dit jaar geen parade met Janouk; het risico op overbelasting/blessure is te groot. Dus Janouk lekker naar huis gebracht na de dressuur. De parade vanaf de kant kijken is een prachtig gezicht.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 07:02

Goh en ik maar vragen waar je was ;-)

Ja we hebben haar wel gezien. _O-

Ik was er pas rond kwart voor 2, idd net voor de bui, heb weer genoten, veel bekende gezien en zo te lezen heeft iedereen een topdag gehad.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 07:06

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 07:49

Ja dat was een smerig streekje van Newton...
Hoe is het met de amazone... ?

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:25

ik ben ook weer terug,Mike was gister niet op zijn best,met Layla wou die niet langs de boomstammen,dus huilend op haar paard en afgegroet en ik had 2 x 173,hij wou de hoeken niet in en was gewoon vervelend,ik vond naar mij idee toch nog hoge punten voor de 1ste proef want die vond ik echt rommelig
about die hengst,die stond naast Mike op stal,opzich was het een lief paardje,maar zodra ik Mike uit stal haalde draaide die door op stal

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:32

Jammer dat het niet wilde voor je.

Ow zal best wel een lief paardje zijn.. alleen dit soort streken zou ik me als eigenaar toch eens achter mijn oren krabben of hij zijn ballen wel zou mogen houden.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:37

silby schreef:
Nare situatie idd met die losgeslagen hengst.....
Naarder vind ik dat hij een half uur later(!!) flink wordt afgetuigd in zijn stal met een zweep :x
dat had ik echt niet moeten zien :n had dan niet voor mezelf ingestaan :x

Verder een top dag gehad op Ermelo! :D volgend jaar hopelijk zelf ook weer mee rijden!

sjeetje!
Daar komen ze wel te laat mee! ze moesten hem op het voorterrein even aanpakken en dan klaar!
Die hengst was echt levensgevaarlijk!
Er stond niemand bij de uitgang (waar de parade doorheen ging!
ik dacht ik ga er maar staan! (niet dat het zin had maar beter als niks haha :') )

Ik heb volgens mij echt een mooi hoekje gehad met filmen met de parade!
Ik stond vooraan het hek waar de parade plaats vond! Heb zelf niet gereden, maar mijn zusje wel!

Ik ben echt nog steeds in de wolken hoe goed hij het heeft gedaan!
Iemand nog foto's van Manchester :Y) ?

Ik vond het spiegelconcours echt geweldig! heb niet alles gezien, maar was door het dolle heen! :D

S_uus schreef:
Ach helemaal vergeten om mn eigen resultaten te posten:
2de en 8ste *\o/*

Newton filmpje:
http://blauw00gje.hyves.nl/fotos/139576 ... LF42ISOKCC

Haha daar ren ik in het hoekje met mijn witte rijbroek en mijn beige jasje :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:38

smerige aanval van Newton. Ik hoop dat beide amazones er niets aan over. Jemig, wat zullen die geschrokken zijn. Gelukkig laat Newton zich door de mensen erom heen wegjagen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:50

DDW1190 schreef:
silby schreef:
Nare situatie idd met die losgeslagen hengst.....
Naarder vind ik dat hij een half uur later(!!) flink wordt afgetuigd in zijn stal met een zweep :x
dat had ik echt niet moeten zien :n had dan niet voor mezelf ingestaan :x

Verder een top dag gehad op Ermelo! :D volgend jaar hopelijk zelf ook weer mee rijden!

sjeetje!
Daar komen ze wel te laat mee! ze moesten hem op het voorterrein even aanpakken en dan klaar!
Die hengst was echt levensgevaarlijk!
Er stond niemand bij de uitgang (waar de parade doorheen ging!
ik dacht ik ga er maar staan! (niet dat het zin had maar beter als niks haha :') )

Ik heb volgens mij echt een mooi hoekje gehad met filmen met de parade!
Ik stond vooraan het hek waar de parade plaats vond! Heb zelf niet gereden, maar mijn zusje wel!

Ik ben echt nog steeds in de wolken hoe goed hij het heeft gedaan!
Iemand nog foto's van Manchester :Y) ?

Ik vond het spiegelconcours echt geweldig! heb niet alles gezien, maar was door het dolle heen! :D

S_uus schreef:
Ach helemaal vergeten om mn eigen resultaten te posten:
2de en 8ste *\o/*

Newton filmpje:
http://blauw00gje.hyves.nl/fotos/139576 ... LF42ISOKCC

Haha daar ren ik in het hoekje met mijn witte rijbroek en mijn beige jasje :+

8)7 Nou ja zeg.. Een half uur later aftuigen.. Lekker onnozel.. Dat beest weet al geeneens meer wat ie gedaan heeft dan..
Ze hadden hem idd op t voorterrein of desnoods in de ring een schop onder zijn hol moeten verkopen.. :x

Ik heb foto's van Manchester in het bestgaand, maar moet ze nog even uitzoeken.. :)

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:50

Zo, dat was een heftig dagje gisteren. Eerst 6 proeven voorgelezen. Twee met Noa (Naomi v/d Rythpluim). Was erg leuk, foto's met moeder Maïnde v/d Rythpluim en later haar zusje Aïda v/d Rythpluim nog gezien. Noa had 2 keer winst uiteindelijk, dus netjes gereden. Ze had op het gras wat moeite met de galop (beetje glad, beetje moe), dus daar wat minpuntjes op.
Met Samantha iets minder geweldig. Proeven leken aardig. Ze heeft alle onderdelen gedaan, geen gekke dingen. En de punten waren bizar! Eentje rond de 170 (terecht, in de L2 mag je meer vragen) en eentje rond de 150 _-:( Echt onterecht, een 3 voor een overgang naar stap die iets na A was bijvoorbeeld. Heel flauw! Maar goed, laat maar gaan, winstpunt had ze ook niet verwacht. Gelukkig had Hanneke met Elina ook goed gereden daarna, in de B zonder startkaart, met uiteindelijk ook 1 winstpunt. En Elina was zelfs voor het allereerst op wedstrijd mee!!!

Toen was het inmiddels 12 uur en heb ik veel moeite gedaan om mij als vrijwilliger te melden bij het inspringen. Uiteindelijk geregeld en om half 1 zat ik klaar met startlijst, pen en portofoon. Het liep gesmeerd, de persoon aan de andere kant van mijn porto hield me goed up-to-date. Een paar mensen kwamen niet opdagen of veel te laat, mede omdat de dressuur erg uitliep, maar over het algemeen is het allemaal goed gelopen. Op 1 valincident na (weet iemand hoe het met haar is? ze heette volgens mij Manon) ook geen ongelukken gebeurd, dus heel fijn!

Om half 4 was het klaar en ben ik naar het springen gelopen. Wirbelstein was net z'n oververhitte laatste rondje aan het springen (poehee, wat een energiebom!) en daarna lekker even wat gegeten op de tribune. Toen kwam dat nare gevalletje van die hengst. Filmpje is ook duidelijk te zien. Wat een paniek op dat moment en wat een nare nare hengst! Brrrr, dat had veel slechter kunnen aflopen! Gelukkig was die wel snel gevangen (geluk bij een ongeluk) en daarna Noa helpen opzadelen. Ik heb nog wat (heeel veel) foto's gemaakt met de camera van Berlinde, dus die heb ik hier niet, maar ik heb wel 2 filmpjes van de parade. Eentje van het hele kringetje toen jullie allemaal stonden, en eentje van een deel van het rondrijden met die vlaggen enzo. Ik zal even kijken of ik ze vandaag nog kan uploaden, maar anders deze week ergens.

Daarna ben ik lekker naar huis gegaan, want de reden waarom ik niet mee rijdt zit nog steeds in mijn buik (ik ben zwanger), dus ik was helemaal kapot en af 's avonds. Mijn benen... waren spaghetti -O- Maar goed, na zo'n leuke dag, mag je best moe zijn! Ik ben alleen blij dat ik niet vandaag ook nog hoef. Veel succes allemaal nog even!