[Centraal] Keuringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LyonesseJarig

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:43

je hoeft niet als eerste denk ik, dus ga gewoon even bij de ring staan kijken hoe je moet lopen Knipoog
Hoezo niet parkeren?
Wat betreft de staart... Is hij wel wit van zichzelf? Nagelbijten / Gniffelen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:51

Mystica: ja hij is wel wit van zichzelf Ja Met niet parkeren bedoelde ik dat ik de parkeerkaart die in mijn programmaboekje hoorde te zitten niet had.
Ik hoefde inderdaad niet als eerste, maar ik was zo laat dat ik meteen ankie uit de trailer moest halen, in draf naar de ring moest rennen, en opmeten. Ik rende eerst verkeerd, maar daarna ging het goed. Behalve dan dat ze absoluut niet stil wilde staan! Het voorbrengen op zich was niet zo moeilijk maar het was handiger geweest als ik van te voren had geweten wat ik moest doen Haha!
Ankie haalde een 2de premie. Ik kon het commentaar niet goed verstaan, maar volgens mij zeiden ze dat ze te dik was en dat daardoor de bewegingen niet geod uitkwamen Knipoog en dat ankie een klassiek type was. Pauk en tootz, ik heb jullie niet gezien Bloos Jullie mij wel? Ankie wilde niet stilstaan, dus ik had helemaal geen tijd om rond te kijken! We zijn ook vrij snel weer weg gegaan, omdat we ze niet met die warmte op de trailer wilden zetten. Wel jammer want ik had er nog wel langer rond willen kijken.
Ankie staat nu weer lekker in de wei zich vol te eten en haar staart vol te schijten!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:56

Wat ik trouwens wel heel opmerkelijk vond was dat het paard van mijn oud stalgenoot een 2de premie kreeg, en 1 van de laatsten was, terwijl ze eerder een 1ste premie had gehaald en 1ste was! Is het beeld van de ideale haflinger zo snel veranderd? Of is elke jury weer verschillend? De haflinger was goed getraind en is niet echt dik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:58

Elke jury is anders Ja maar goed het is net als met dressuur als je goed bent kunnen ze niet om je heen Knipoog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:05

Ik denk niet dat je keuringen met het jureren van wedstrijden kunt vergelijken. De definitie van wat goed is bij haflingers is volgens mij nogal veranderd namelijk. Wat een jury 10 jaar geleden een goed paard vond waar je niet omheen kon vinden ze nu een ouderwets paard Knipoog

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:07

Hinke schreef:
Ik denk niet dat je keuringen met het jureren van wedstrijden kunt vergelijken. De definitie van wat goed is bij haflingers is volgens mij nogal veranderd namelijk. Wat een jury 10 jaar geleden een goed paard vond waar je niet omheen kon vinden ze nu een ouderwets paard Knipoog

Niet waar.. Bewijs staat bij mij op stal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:12

Hinke schreef:

Nouja mijn bijrijdpaard loopt al 7 jaar keuringen en haalt alleen maar super scores Knipoog dus lijkt me niet dat het steeds verandert

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:40

Hinke: ik heb je gezien: sterker nog ik stond bij je in de ring naast je Knipoog t commentaar was idd dat Ankie te vet was en Magic te dik.. vond beetje jammer dat ze dat via de speaker rond riepen, de uitslag alleen was voldoende geweest Tong uitsteken maar je had wel 2de premie en 2de plek met 70.5 punten! Mooi toch!?

Magic was 2de premie eerste plek en reserve kampioen Haha! Ik ben helemaal happy!

Volgend jaar gaan we weer maar dan in topcondite en bestgaand onder het zadel! Haha!

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:30

Hi...ik ben de oud stalgenote van Hinke en ik baal er voornamelijk van dat je alleen aan het einde een rozet krijgt en verder helemaal geen commentaar. ik had graag willen weten wat ze van mijn paardje vonden! Hofdame was trouwens super..toen ik haar zag lopen dacht ik al : die wordt eerste!!:-)
Gefeliciteerd!

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:32

Er was nog een merrie van Atlantic, die vond ik super mooi! maar ja aan het eind van de dag vind ik mijn paardje nog steeds het liefst Knipoog! (ook al misdroeg ze zich vreselijk in de ring en werd ik alle kanten op gesleurd..adhtje!)

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:34

In Zeeland 2 x 1e premie gehad en een goedgekeurde zoon...ben ik nou ster?? en is tweede premie een tweede prijs? en hoe kom ika chter het puntenaantal??? Blijkbaar hebben ze in Zeeland andere smaak.maar ik moet eerlijk zeggen dat er ook wel mooie paarden in de concurrentengroep zaten..tough luck. Heb nog wel steeds het enige westernpaardje..
ps hinke wanneer zet je de filmpjes op youTube?

LyonesseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:07

Nee, dat is ze niet. Om ster te worden moet je merrie 3 1e premienakomelingen, zelf stamboek zijn en de vvop lopen en daar minimaal een bb certificaat voor krijgen.
Een 2e premie is geen 2e prijs. Een 2e premiemerrie is een merrie die net niet goed genoeg is. Het puntenaantal staat toch op een papier dat je hebt gekregen? Nagelbijten / Gniffelen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:56

Nee Hinke, heb jou niet gezien.. Liep steeds met paarden in de ring, was flink doorwerken..

Maar wel met nette resultaten.
m'n hengstveulen had een tweede premie.
Alle andere paarden van ons stonden allemaal 1B
Stalgroepen, fokgroepen en merries met afstammelingen, allemaal 1B

Met onder het zadel stond ze 4e van haar groep, daarvoor net niet genoeg maar Pauk was druk zat want die stond te gillen naar haar veulen die we verstopt hadden in de vrachtwagen.

Met bestgaand enkelspan zijn we allebei door voor de nationale!
Zowel Kyra als Alonna!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 01:59

Mystica schreef:
Nee, dat is ze niet. Om ster te worden moet je merrie 3 1e premienakomelingen, zelf stamboek zijn en de vvop lopen en daar minimaal een bb certificaat voor krijgen.
Een 2e premie is geen 2e prijs. Een 2e premiemerrie is een merrie die net niet goed genoeg is. Het puntenaantal staat toch op een papier dat je hebt gekregen? Nagelbijten / Gniffelen

Beetje flauw die gniffel... Niet iedereen is alleen maar met haflingers en keuringen bezig!
Nathalie ik vond het ook raar dat jij geen commentaar kreeg, alsof ze er niet de moeite voor namen. Je moet niet te veel waarde hechten aan de keuringsuitslag hoor! Indra heeft eerder 1ste premies gehaald, dat had ze niet gekregen als het geen goede haflinger is. Ik vind dat we volgend jaar weer moeten gaan, dan haal ik mijn E rijbewijs en hoeven we geen paardentaxi te huren!

Tootz schreef:
Hinke: ik heb je gezien: sterker nog ik stond bij je in de ring naast je Knipoog t commentaar was idd dat Ankie te vet was en Magic te dik.. vond beetje jammer dat ze dat via de speaker rond riepen, de uitslag alleen was voldoende geweest Tong uitsteken maar je had wel 2de premie en 2de plek met 70.5 punten! Mooi toch!?

Magic was 2de premie eerste plek en reserve kampioen Haha! Ik ben helemaal happy!

Volgend jaar gaan we weer maar dan in topcondite en bestgaand onder het zadel! Haha!

Waarom zei je niks tegen mij! Jij was dus met die haflinger naast mij waarvan ze nog steeds zeiden dat hij te dik was maar die de helft van Ankie was! Een 2de premie is absoluut gezien niet slecht, maar ankie kan hoger halen. Ze heeft eerder 2 keer een eerste premie gehad nl. Maar goed, ze letten heel erg op gewicht, en ankie was letterlijk de dikste die er bij liep Haha! Ik ga volgend jaar ook weer mee doen, en dan ook onder het zadel, heb er nu al weer zin in! Maar ik ga ankie wel wat op dieet zetten. De fokker van ankie was er ook, en die zei dat ik wat strenger moet zijn voor ankie qua dieet Ja

Foto's:
Het lijkt of ik vrijheidsdressuur doe maar ankie is gewoon haar ketting aan het opeten en die wil ze niet loslaten Knipoog
Afbeelding

Opstellen, ankie wilde niet stilstaan!
Afbeelding

Rennen! :
Afbeelding

Stappen (okee misschien heeft Ankie een buikje Knipoog )
Afbeelding

Draven, ik draaf precies uit de pas met Ankie Bloos :
Afbeelding

LyonesseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:54

Hinke schreef:
Mystica schreef:

Beetje flauw die gniffel... Niet iedereen is alleen maar met haflingers en keuringen bezig!
Nathalie ik vond het ook raar dat jij geen commentaar kreeg, alsof ze er niet de moeite voor namen. Je moet niet te veel waarde hechten aan de keuringsuitslag hoor! Indra heeft eerder 1ste premies gehaald, dat had ze niet gekregen als het geen goede haflinger is. Ik vind dat we volgend jaar weer moeten gaan, dan haal ik mijn E rijbewijs en hoeven we geen paardentaxi te huren!

Tootz schreef:

Waarom zei je niks tegen mij! Jij was dus met die haflinger naast mij waarvan ze nog steeds zeiden dat hij te dik was maar die de helft van Ankie was! Een 2de premie is absoluut gezien niet slecht, maar ankie kan hoger halen. Ze heeft eerder 2 keer een eerste premie gehad nl. Maar goed, ze letten heel erg op gewicht, en ankie was letterlijk de dikste die er bij liep Haha! Ik ga volgend jaar ook weer mee doen, en dan ook onder het zadel, heb er nu al weer zin in! Maar ik ga ankie wel wat op dieet zetten. De fokker van ankie was er ook, en die zei dat ik wat strenger moet zijn voor ankie qua dieet Ja

Foto's:
Het lijkt of ik vrijheidsdressuur doe maar ankie is gewoon haar ketting aan het opeten en die wil ze niet loslaten Knipoog
Afbeelding

Opstellen, ankie wilde niet stilstaan!
Afbeelding

Rennen! :
Afbeelding

Stappen (okee misschien heeft Ankie een buikje Knipoog )
Afbeelding

Draven, ik draaf precies uit de pas met Ankie Bloos :
Afbeelding

Beetje flauw om nu pissed op mij te worden. Je hoeft alleen maar even met je muis op de smiley te gaan staan om te zien dat hij ook "nagelbijten" betekend. Rolleyes

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:22

Geen commentaar? Nou ik weet niet waar ik dan zat maar ik kreeg elke keer duidelijke commentaar over hoe de jury erover dacht.. Heb het zelfs nog nooit zo goed gehad..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:29

Mystica: nagelbijten... dat past toch niet echt in de context? En verder ben ik niet pissed..

Pauk het was bij de oudere merries waar de laatsten geen commentaar kregen. Ik heb ook commentaar gekregen, maar alleen maar over dat ze te dik is, in drie verschillende bewoordingen Nagelbijten / Gniffelen Misschien is de jury voorzichtig met het commentaar geven, omdat ze dan eerder klachten krijgen van mensen die het er niet mee eens zijn?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:33

Kan iemand me misschien vertellen waar ik kan vinden hoe het met keuringen in belgië zit? Ik kom met de zoekfunctie niet meteen wat tegen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:07

Niemand morgen voor Ambt Delden?
Ik ga met mijn 4 jarige merrie Hillie vd Bekenpieper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:18

Ik kom stal de wortel aanmoedigen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:35

Dat is niet moeilijk met zoveel haflingers van hun. Dan kan je de hele dag langs de kant staan aanmoedigen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 07:44

ja daarom zijn we dr ook de hele dag Ja wij kennen hun goed dus hadden belooft om te komen kijken Lachen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:04

Yvank: jouw haflinger, hofdame van de wortel, stond in de paardenkrant! Gaaf als je zo'n goede haflinger hebt Ja

MariekeB hoe is het gegaan met je haflinger?

guanacotje: geen idee! Heb je al gegoogled?

Ik heb vandaag het programmaboekje gekregen Nagelbijten / Gniffelen Jammer genoeg net een week te laat.
Heb ook ankies cijfers terug: ze had een dikke acht voor haar hoofd Haha! Terecht natuurlijk want ze heeft ook een mooi hoofd. Weet iemand of daar wel eens 9ens of tienen voor worden gegeven? Hoe je het hoofd waardeert lijkt me nogal subjectief nl...

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:05

Hinke schreef:
Yvank: jouw haflinger, hofdame van de wortel, stond in de paardenkrant! Gaaf als je zo'n goede haflinger hebt Ja

MariekeB hoe is het gegaan met je haflinger?

guanacotje: geen idee! Heb je al gegoogled?

Ik heb vandaag het programmaboekje gekregen Nagelbijten / Gniffelen Jammer genoeg net een week te laat.
Heb ook ankies cijfers terug: ze had een dikke acht voor haar hoofd Haha! Terecht natuurlijk want ze heeft ook een mooi hoofd. Weet iemand of daar wel eens 9ens of tienen voor worden gegeven? Hoe je het hoofd waardeert lijkt me nogal subjectief nl...

Mijn haf heeft ook een dikke 8 voor haar hoofd en de enige 8 rest was allemaal 7 en 7 en halven

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:30

Maikaatje: Ja maar tegen jouw haflinger kan ik sowieso niet op want zij had een 1ste premie en Ankie maar een tweede Knipoog

Ik heb hier een hele handige rasstandaard beschrijving van de haflinger gevonden, van een belgische site http://www.agris.be/horsis/nl/ras/stahafl.html
Daar staat bij het hoofd:klein en edel,dat Arabische invloed verraadt (licht snoekshoofd). Levendige, grote, donkere ogen. Grote en brede neusgaten. Kleine beweeglijke oren. Goede aanhechting aan de hals;
Ankies hoofd heeft wel een heel klein beetje een arabierendeuk, maar verder is haar hoofd heel groot, haar ogen klein en haar oren weer best groot...