Hoezo niet parkeren?
Wat betreft de staart... Is hij wel wit van zichzelf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hinke schreef:Ik denk niet dat je keuringen met het jureren van wedstrijden kunt vergelijken. De definitie van wat goed is bij haflingers is volgens mij nogal veranderd namelijk. Wat een jury 10 jaar geleden een goed paard vond waar je niet omheen kon vinden ze nu een ouderwets paard
Hinke schreef:Ik denk niet dat je keuringen met het jureren van wedstrijden kunt vergelijken. De definitie van wat goed is bij haflingers is volgens mij nogal veranderd namelijk. Wat een jury 10 jaar geleden een goed paard vond waar je niet omheen kon vinden ze nu een ouderwets paard
Mystica schreef:Nee, dat is ze niet. Om ster te worden moet je merrie 3 1e premienakomelingen, zelf stamboek zijn en de vvop lopen en daar minimaal een bb certificaat voor krijgen.
Een 2e premie is geen 2e prijs. Een 2e premiemerrie is een merrie die net niet goed genoeg is. Het puntenaantal staat toch op een papier dat je hebt gekregen?
Tootz schreef:Hinke: ik heb je gezien: sterker nog ik stond bij je in de ring naast jet commentaar was idd dat Ankie te vet was en Magic te dik.. vond beetje jammer dat ze dat via de speaker rond riepen, de uitslag alleen was voldoende geweest
maar je had wel 2de premie en 2de plek met 70.5 punten! Mooi toch!?
Magic was 2de premie eerste plek en reserve kampioenIk ben helemaal happy!
Volgend jaar gaan we weer maar dan in topcondite en bestgaand onder het zadel!
Hinke schreef:Mystica schreef:Nee, dat is ze niet. Om ster te worden moet je merrie 3 1e premienakomelingen, zelf stamboek zijn en de vvop lopen en daar minimaal een bb certificaat voor krijgen.
Een 2e premie is geen 2e prijs. Een 2e premiemerrie is een merrie die net niet goed genoeg is. Het puntenaantal staat toch op een papier dat je hebt gekregen?
Beetje flauw die gniffel... Niet iedereen is alleen maar met haflingers en keuringen bezig!
Nathalie ik vond het ook raar dat jij geen commentaar kreeg, alsof ze er niet de moeite voor namen. Je moet niet te veel waarde hechten aan de keuringsuitslag hoor! Indra heeft eerder 1ste premies gehaald, dat had ze niet gekregen als het geen goede haflinger is. Ik vind dat we volgend jaar weer moeten gaan, dan haal ik mijn E rijbewijs en hoeven we geen paardentaxi te huren!Tootz schreef:Hinke: ik heb je gezien: sterker nog ik stond bij je in de ring naast jet commentaar was idd dat Ankie te vet was en Magic te dik.. vond beetje jammer dat ze dat via de speaker rond riepen, de uitslag alleen was voldoende geweest
maar je had wel 2de premie en 2de plek met 70.5 punten! Mooi toch!?
Magic was 2de premie eerste plek en reserve kampioenIk ben helemaal happy!
Volgend jaar gaan we weer maar dan in topcondite en bestgaand onder het zadel!
Waarom zei je niks tegen mij! Jij was dus met die haflinger naast mij waarvan ze nog steeds zeiden dat hij te dik was maar die de helft van Ankie was! Een 2de premie is absoluut gezien niet slecht, maar ankie kan hoger halen. Ze heeft eerder 2 keer een eerste premie gehad nl. Maar goed, ze letten heel erg op gewicht, en ankie was letterlijk de dikste die er bij liepIk ga volgend jaar ook weer mee doen, en dan ook onder het zadel, heb er nu al weer zin in! Maar ik ga ankie wel wat op dieet zetten. De fokker van ankie was er ook, en die zei dat ik wat strenger moet zijn voor ankie qua dieet
![]()
Foto's:
Het lijkt of ik vrijheidsdressuur doe maar ankie is gewoon haar ketting aan het opeten en die wil ze niet loslaten![]()
Opstellen, ankie wilde niet stilstaan!
Rennen! :
Stappen (okee misschien heeft Ankie een buikje)
Draven, ik draaf precies uit de pas met Ankie:
Hinke schreef:Yvank: jouw haflinger, hofdame van de wortel, stond in de paardenkrant! Gaaf als je zo'n goede haflinger hebt![]()
MariekeB hoe is het gegaan met je haflinger?
guanacotje: geen idee! Heb je al gegoogled?
Ik heb vandaag het programmaboekje gekregenJammer genoeg net een week te laat.
Heb ook ankies cijfers terug: ze had een dikke acht voor haar hoofdTerecht natuurlijk want ze heeft ook een mooi hoofd. Weet iemand of daar wel eens 9ens of tienen voor worden gegeven? Hoe je het hoofd waardeert lijkt me nogal subjectief nl...