Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperAssie schreef:Net al even bij Andor geweest, weer een hele schep met haar eruit gehaald en meteen z'n jongeheer schoon gemaakt, leuk verjaardagsklusje![]()
Hij stond er zo mee te zwaaien dat ik dacht, nja dan moet het maar![]()
Op zich verwacht ik verder niet echt bezoek of zo, mja toch maar even alles poetsen hierzo en dan zien we wel wat er komt haha
Polkiej_x schreef:Net les gehad op angel! Goh wat was ze lief... Not haha rodeo bok hihi!
Nordsvensk schreef:Vandaag weer kes gehad niet Mia, en wat liep ze fijnLinkergalop aanspringen was geen probleem
aan het begin liep ze heerlijk los, aan het einde werd ze moe en ging ze zo ontzettend hangen. Maar zaten echt fijne stukken in. Ik ga haar eens proberen te longeren met passoa hulp, denk dat dat haar kont wel goed doet en haar hals. Daar mist ze nog de nodige kracht.
SuperAssie schreef:Toen ik hem kocht had zijn oude eigenaresse de ijzers eraf laten halen omdat ze niet meer met hem op de weg kwam. Ik heb ze er toen voor de winter(kocht hem 6 nov.) af gelaten. Ging toch niet vaak naar buiten dus dat maakte niet uit. Toen heb ik echter 3 ritten gemaakt in 2 weken en waren ze drastisch gesleten. Hij had echt nog maar heel weinig over dus hij heeft extra dunnere eronder moeten maken.
Met een week of 9/10 zouden zijn hoeven dan genoeg gegroeid moeten zijn zodat hij er dikkere ijzers onder kon maken, die gaan wat langer mee en zijn wat steviger.
Dus ik twijfel wat ik deze winter moet doen.
Of hem gewoon vierkant laten staan, of alleen voor of toch helemaal eraf.. Moet ik denk ik even over een paar maanden bespreken met mn smid..
Stomme is dat hij nooit een ijzer afgetrapt heeft toen ik hem verzorgde, ja als ze los zaten raakte hij er wel eens een kwijt, maar dat was pas na een week of 6 dan of zo, en niet in de eerste week 2 keer..
noaxhorses schreef:Ik heb vandaag Jens gereden, het ging best goed en heb ook wat balkjes gedraafd en gestapt. De galop gaat voor mij eindelijk beter, het heeft een paar maanden geduurd maar ik kan eindelijk goed blijven zitten zonder dat ik uit het zadel word gegooid, hij gooit zo hoog op haha. Ben dat helemaal niet gewend want Starwien heeft een hele vlakke galop. Maar het ging wel goed dus
SuperAssie schreef:Pff ik kom weer even zeuren hoor..
Mijn vader komt net binnen lopen en geeft me meteen een hand en feliciteert me, hoor ik mijn zus zo zeggen; "Och je was jarig."
Pff ik had niet gerekend op een cadeautje van d'r, maar een felicitatie is zeker ook al teveel gevraagd?
Bah wat kan ik daar slecht tegen hoor..
Het is echt niet zo dat ik ga zeuren dat ze me niet gefeliciteerd heeft maar kom op ze is mijn zus? Ze weet toch wel wanneer ik jarig ben?
Pff sorry, zeurmodus uit
noaxhorses schreef:En Starwien heb ik 31 mei alweer 4 jaar, ohh wat gaat de tijd ook snel trallaa
_Sanne schreef:PFoeeh! Op whatsapp mis ik smileys van Bokt en op Bokt mis ik smileys van Whatsapp... Kunnen die 2 niet gaan samen werken ofzo?![]()
stvieee schreef:Ik ben vandaag bijnzit schatje geweest kijken en nu al verkocht.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer
Morgen overleggen met eigenaren van Jelle, omdat die daar zal komen te staan.. spannend
stvieee schreef:Tjaa.. verzorgpony is heeel leuk, maar echt een paardje helemaal van mezelf blijft kriebelen.![]()
Super fijn dat ze (90% zeker) bij elkaar komen te staan, dus 2 hafjes tot mijn beschikking en mijn verzorgpaardje hoef ik niet te missen
Kennen jullie hafingers afkomstig van Liz Arachon?ben benieuwd naar foto's en karakters van deze beestjes
xLaraaj schreef:Wauw al lekker door gebabbelt
Ik heb lekker geen wedstrijdkriebels. Heb 3,5jaar lang bijna om de 2 weken wedstrijden gereden en nu heb ik er totaal geen interesse meer in. Mij lekker amuseren dat is wat nu telt bij mij![]()
Stvieee: Zo een cute veulen, zo leuk dat je er een 2de kan bijnemen en zeker als ze samen kunnen staan![]()
Gisteren gelongeerd voor de 1ste x om te zien hoe ze zou doen met mij. Ze was super braaf ! de zweep kan haar niets schelen en luistert goed op mijn stem ook altijd haar binnenoor naar mij gedraaid ^^
Daarna zo beetje zitten stappen, stoppen en achteruit en dit deed ze echt nog goed voor de 1ste x dat ik dit oefenNiet 1 x proberen weg te lopen ofz.. Was wel met hoofdstel met bitje erin en denk wel dat ze weet dat ze dan minder kan maar is toch al goed (denk ik) en geeft mij toch terug hoop
![]()
Ff Spammetje (Sorry)
[ Afbeelding ]
Lekker actief
[ Afbeelding ]
Ontspanning opzoeken
[ Afbeelding ]
My pretty monster![]()
[ Afbeelding ]
Toch wel een beetje verliefd op deze foto![]()
Vandaag komt ook een vriendin die al kennis heeft van grondwerk met mij oefenen
Eleentje schreef:Ik ziek vandaag nog een dagje uit en dan ga ik morgen weer naar Lu.
Van het weekend word het ook heerlijk weer zag ik.
Dus misschien dat ik vriendlief kan overhalen om op de fiets mee naar het bos te gaan
SuperAssie schreef:Whiee poown heeft weer een ijzer! Heeft ook lekker nog op de wei gestaan dus ik ben blij haha!
PeerAppel schreef:Ik ga dit weekend weer op Peggy rijden en mee op wedstrijd met mijn stalgenoot. Ik zou eerst ook aan die wedstrijd meedoen, maar ja. Alsnog heb ik er enorm veel zin in! Al met stalgenoot afgesproken dat ze maar wel even in de prijzen gaan vallen.
SuperAssie schreef:Wauw, vanmiddag buiten gereden(weer alleen maar gestapt haha) maar jullie geloven nooit wat ik gedaan heb! TWEE keer door een veld gereden!!
Oh man wat was het eng
Het eerste stukje ben ik gewoon voor de zekerheid afgestapt, had ik best kunnen blijven zitten achteraf maar goed, en toen moesten we daarna óf een enorm stijle berg af(zag me al glijden over het asfalt met andor..) óf tussen twee enórme velden door.. Nja ik dacht, kan het wel blijven uitstellen maar dan gebeurt het nooit, dus flink in en uit geademt en huppakee dat pad op(nja, het is zo smal dat je het niet eens ziet). Ik zat helemaal in mezelf te zingen om rustig te blijven en het ging echt goed, hij bleef netjes stappen enz, en we hadden ruim 90% gehad van de wei, dus ik voelde langzaam opluchting, maaaarrr, toen moesten we nog over een laatste stukje gras. En toen begon hij te trippelen. Ik durf hem dan een tik met de zweep te geven dus ben shakend afgestapt, heb 50 meter gelopen en toen ik 'veilig' tussen de prikkeldraad stond weer opgestapt
Maaaar ik heb het wel geflikt! Zo trots op Andor en ook op mezelf!!
Whieeeee
Sorry happy modus uit
noaxhorses schreef:Zozo deborah haha!
De les ging echt super! Jens gaat zo vooruit, hij loopt al hele stukken aan de teugel en ruim etc. Heel gaaf! Het is zo'n schatje, nergens van geschrokken, hij beschermde mij toen ik in het pikkendonker terug liep en aan het bibbberen was omdat ik doodsbang was in mijn 'eentje' ( hoorde allemaal enge geluiden ) En Jens liep heel stoer voorop haha. Ben zo blij met hem!
romyloverrr schreef:1 haflinger 4 a 5 keer per week
1 haflinger 3 a 4 keer per week
1 merrie die Z2 loopt 3 keer per week
1 jong paard (net zadelmak) 4 keer per week
2 span welsh pony's 1 keer per week voor de koets
1 welsh pony 4 keer per week wat mee wandelen/vrijspringen/longeren. Voor de rest heb ik een bijrijdertje.
De merrie die Z2 loopt krijgt over 3 maanden een veulen dus dan heb ik al wat meer rust
Bij ons is de goedkoopste vereniging 250 euro per jaar
Je krijgt dan wel 1 keer per week les erbij maar dat hoef ik echt niet.
Je kunt daar ook steunend lid worden (60 euro) maar daar kan je weer geen wedstijden meer starten
noaxhorses schreef:Ze waren elkaar lekker aan het kroelen:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto's van het rijden:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En longeren:
[ Afbeelding ]
noaxhorses schreef:
noaxhorses schreef:Ik heb zo om 10 uur afgesproken met Jasmijn ( bijrijdster ) dan gaan we rijden , ik op Starwien en zij op Jens. Daarna rond 11 uur gaan we op pad. We moeten ongeveer 20 minuten rijden naar het weiland, langs een weg. Ze zijn allebei ongeveer wel bom proof alleen vrachtwagens zijn nog een beetje eng maar daarom gaan we ook op zondag![]()
Wish me luck!
SaartjeNina schreef:Succes Noa!
Mijn blauwe setje is compleet
[ Afbeelding ]
en ja die ezel bemoeit zich overal mee, hij springt over de hindernis
[ Afbeelding ]
en kijkt zo als ik met Saartje naar hem toe kom rijden
[ Afbeelding ]