Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_merel_ schreef:Ik heb mijn hafje afgelopen week geschoren! Het was echt nodig! Vorig jaar heb ik nog n mooie racestreep (jachtpatroon geschoren maar nu is ze helemaal bloot! Gisteren gereden en ze liep een stuk beter! Gewoon omdat ze het niet na 3 passen te warm had! Ik ben wel n beetje onzeker met dekens! Ze staan bij ons nog op het land (snachts op stal) en dan ben ik bang dat ze het ondanks een zweetdeken en 200 gram regendeken nog koud heeft!
Dus laat ik het aan de natuur over en stap ik wel wat langer droog en krijgt ze daarna een uurtje een zweetdeken op.
. Maar op de een of andere manier kan ik mijn zenuwen voor een cross wel in toom houden maar minder in een dressuurwedstrijd dus tot nu toe nog niet gedaan. Misschien de onderlinge wedstrijdkalender van de naastgelegen manege maar eens in de gaten houden
.
.janouk schreef:Janouk wordt niet geschoren.
Ze rijdt maar 1 x per week 1 uur menles in een binnenbak, voor de rest rijden wij altijd buiten en staat ze overdag altijd buiten.
Ik vind dat de natuur beter voor Janouk kan zorgen dan ik met dekensDus laat ik het aan de natuur over en stap ik wel wat langer droog en krijgt ze daarna een uurtje een zweetdeken op.
![]()
En met mennen sta je sowieso veel vaker stil: bij inspannen en uitspannen etc. dan met rijden onder het zadel.
Morgen gaan wij 3 dagen met 8 koetsen de hei op in colonne. Gezellig. Helaas belooft het wel heel koud te worden. Dus zo eerst op zoek naar mijn thermo ondergoed, want 5 uur op de koets word je behoorlijk koud van.
Dit was tijdens de laatste rit, authentieke aanspanningen tijdens de Vestingrit Naarden: toen was het lekker warm. Nu gaan we met de marathonwagen. Kan ik in ski kleding.![]()
[ Afbeelding ]
BarbaLala schreef:Ik ben ook nog steeds in dubio of ik ga scheren.
Heb geen zin in al dat gehannes met dekens en ook omdat ze 24/7 buiten staat vind ik het niet ideaal.
Maar aan de andere kant hebben we deze winter wel een binnenbak...dus wellicht rijd ik dan ineens wel in de bak? (Rijd altijd buiten tot nog toe.)
Leer hem maar eens op eigen benen te lopen en zo kan jij oefenen op het rijden op zit en benen, ipv op je teugels. Duurt ff, maar is wel goed!
, maar ik ben heel tevreden en ik heb ook echt een happy paard!
Ga je ook nog naar beilen over 2 week?

Merrie van 11, bijzonder geval en lang verhaal, haha. Maar ben superblij met haar. Ben zelf 21 trouwens. Ik ga dit jaar trouwens weer een mini racestreepje scheren: oksels, tussen voorbenen, boeg en streepje onder de hals. Dan kan ze in elk geval al iets beter haar warmte kwijt als we meer doen

_Nelleke_ schreef:Hee rianne! Wat leuk!
Hoe is het met wallie?
Hij was gewoon echt op... Mentaal nog wel goed, maar gewoon moe. Op van zijn artrose, kon niet meer goed meekomen met de rest. Ik verzorgde hem toen al ruim een halfjaar niet meer. Iemand anders die elke week of om de week een buitenritje deed verzorgde hem. Dat was wel fijn op zijn oude dag, want dat vond hij heerlijk om te doen. Ik heb per januari 2011 Casindy overgenomen (stond op dezelfde stal).
Waar ergens sta jij op stal?
Storm_ schreef:Sita:Ga je ook nog naar beilen over 2 week?
Weer met beide paardjes.. B met Mitra en L1 weer met Willy..
Jij ook?