Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simonesimone

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:29

@Aranka en Lore :

Ik heb het misschien wat vaag uitgelegd inderdaad haha. Maar een volkstuinencomplex kan je zien als een soort zomer huisjes. Hier woon ik dus permanent het hele jaar door, de meeste mensen gaan na de zomer weer naar huis.

@ Lore : leuk zo die korte manen staat echt heel leuk!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:31

@ aranka en Sabrina en lore: Ja ik moest het in mijn jeugd ook zonder paardenfans doen en mijn dochter is nog net niet tussen de paarden geboren. wel altijd een paardenhoofd in de kinderwagen gezien.
met 3 jaar zat ze voor het eerst op een shet. en nu nog steeds. op nelleke mag ze af en toe.
Ze is trouwens in juli 8 jaar geworden.
@jodie :heel leuk en vlot paardje om te zien.

Kim en Nelleke.
Vanmiddag even een lekker rustig ritje gehad samen met een kennis . die belde spontaan op of ik zin had om mee te gaan. dus zijn we samen 1.5 uur op pad geweest. het was hoofdzakelijk stappen omdat zij al een 14 dagen niet gereden had. en wij beide twee skippyballen onder het zadel hadden als we harder wilde en dat was voor even te veel van het goede. al met al wel een leuke middag gehad en is mijn hoofd nu weer een beetje leeg. vanavond nog met mijn vriendin naar de manege en dan weer een dag voorbij.
Laatst bijgewerkt door kinel op 13-09-12 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 16:32

@Jodie: wat een mooie Delano, mooie foto's

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:42

heb nogmaals geprobeerd om een foto te plaatsen maar lukt niet. helaas. :D :+

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:45

Ympi bedankt meis,, hihi was niet helemaal gelukt bij mezelf en moest werken en daarna vergeten.

Hihi,, bedankt voor jullie lieve reactie's,, ja het is een erg mooie haflinger.
Hoor ook regelmatig of het wel een echte haflinger is,, maar hihi in ze papieren staat van wel.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:47

Aranka: ja meis ik ben er weer.
als je dat voor me zou willen opzoeken heel graag,, zou er wel intressen in hebben.
alvast bedankt.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:49

@Jodie: Zie dat je ook uit Zaanstad komt. Volgens mij geven ze op Stal Wendy in Assendelft ook schriktraining. Mooie foto’s, leuk paard is Delano!

@Kim: Spontane ritjes, altijd gezellig! Lekker om je hoofd even een beetje leeg te kunnen maken. Jammer dat het je niet lukt om een fotootje te plaatsen.

Sabrina en Harry
Vanmiddag uit het werk meteen naar het land gegaan. Was toch wel benieuwd hoe het met Harry ging.
Hij kwam heel enthousiast aan en liep naar de uitgang van het weiland en bleef daar op me wachten. Heel fijn, vandaag geen strijd in het land.
Mijn schoonzusje was mee, zij zou vandaag het paardje rijden van een stalgenootje.
We hebben de paardjes even gepoetst en zijn toen in de bak gaan rijden.
Vol spanning heb ik zitten luisteren of Harry weer zou gaan piepen. Dit was gelukkig niet het geval, heel fijn!!
Deze vliegenspray gaan we voor Harry dus maar niet meer gebruiken.

Even een foto van Harry en zijn rijmaatje
Afbeelding

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:05

Zo moeilijk is het nochtans niet foto's plaatsen hoor Kim, wou dat ik je even kon komen helpen, maar dat is wat ver eh! Hoop dat het je alsnog lukt!

Harry is grijs van manen en staart? Ook speciaal!

Lore en Formera

Om nog terug te komen op een vraag die hier werd gesteld: nee ik ben niet bang dat Formera gaat veranderen door er kinderen mee te laten rijden. Als ik kindjes les geef, begin ik sowieso met wat rondjes meestappen. Mijn pony volgt mij dan los de hele piste door terwijl de kinderen hun fantasie op hol slaat omdat ze kunnen sturen, helemaal alleen... Dit is wel leuk, want zo bouw ik terwijl aan mijn band met mijn pony. Ook in het verdere rijden doet ze eigenlijk gewoon wat ik zeg, zeg ik draf dan draaft ze, zeg ik ho dan stapt en stopt ze. Is een beetje zoals longeren, maar dan ook los en met een kindje erop. Natuurlijk leer ik die kinderen ook sturen en zelf mijn pony in draf zetten maar dan nog ben ik op een leuke manier met mijn pony bezig en zij weet echt wel dat ik erbij ben en dat ik diegene ben die ervoor zorgt dat alles goed gaat. Zo gaat ze achteraan altijd lopen als ze door een bepaalde hoek moet behalve als ik daar sta, dan draaft of stapt ze netjes door. We vinden samen les geven dus best leuk om te doen.

Ook stouter wordt ze niet en harder in de mond ook niet, kindjes die trekken rijden met halster en teugels daaraan 8-) En waar ik zelf bang voor was dat ze stijver zou worden en niet meer netjes aan teugel zou komen is ook niet waar, als die kleine mannen maar genoeg voltes rijden en overgangen maken zonder aan de teugels te zitten, ontspant ze en loopt ze zich lekker los, ga niet zeggen dat ze aan teugel komt, maar ze komt niet tegen de teugel en dat is voldoende voor mij! Ze doet ook helemaal niet lastiger na een lesdag!

Zo wat een verhaal, mijn excuses!

Gisteren was ik héél erg moe, alweer! %) Toch mijn moed bij elkaar geraapt en naar mijn pony vertrokken, weet namelijk dat buitenlucht in combinatie met Formera wonderen voor mij doet! Heb dan ook lekker gereden en linksom lekker gegaloppeerd! Tijdens het uitstappen ging de zon al onder, was ongeveer 8uur! Was wel een mooi roze lucht, maar voor mij mag het toch wat langer licht blijven! Binnenkort weer in het donker gaan rijden! Daarna kreeg ze net eten en mocht ze nog even wat uurtjes op de weide!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:32

Lore: een paard weet toch altijd wie op der zit, oke als het een manege knol worddie 6 uur achter mekaar moet lopen met onervaren ruiters dan veranderen ze. Wat jij doet is helemaal niks mis mee hoor :)

Maureen en Angel:
Gisteren naar mijn lieve angel gegaan. Helaas was ik mijn kastsleuteltjes vergeten en moest ik dus maar wat longeren aan het halster. Omdat de paddock een grote natte zooi was ben ik daar ook meteen mee gestopt. Ik heb haar staartje mooi geknipt en haar manen ook een klein stukje. Haar oortjes en voorpluk was toch nog even nodig hoor ! Dus goed.. lekker getut
Wel beter nieuws *\o/* omdat ik nu eigenlijk iedere zaterdag weg ben met die vriendin voor in de bossen te rijden met muppet of jitske gaat een goede vriendin van mij Josephine (fientje1111 @ bokt, niet vaak actief hoor) angel iedere zaterdag rijden! Of ze rijd haar in de les een uurtje, of na of voor de les. Ik vind dit heel erg leuk omdat ze altijd erg lief is voor Angel, daarom vertrouw ik ze ook gewoon volledig. Sws omdat Angel gewoon ontzettend braaf is de laatste tijd, uiteraard een haflinger blijft een haflinger. Dus als ze soms iets uitvreet hoop ik dat ze blijft zitten haha :D Gelukkig vind zij Angel ook helemaal geweldig en fijn! Ik ga me snel omkleden want ik moet over een uurtje naar school vertrekken.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:13

Heee meiden, ik zit nu in Antwerpen, dus reageer even op niemand
Maar wel even op jodie: wat is Delano mooi zeg!!!!!!! Wauaw :wow:

lisa_ayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:12

vande week ben ik ng niet echt op het forum geweest daardoor dat het zolang durde voor een reacte , maar ik lees me zometeen in

lisa en ayka
gisteren voor ht 1st met ons ayka in de piste geweest. wat mee aan de hand gestapt . al bij al ging het goed juist zenuwachtig omdat ze no niet in de piste geweest was en omdat het een eindeke van de andere paarden is. maar tvoel mee heb het niet lang laten aanslepe een paar rondjs gestapt en paar keer laten halt houden en erna mocht ze lekker loslopen. dat was beetje een ramp ik kon ze niet nemen.... maar uiteindelijk mee gedult ging het en een lekker koekje. op de weide ga het al goed voor ze te nemen. maar ik denk omdat het nieuw was en daardoor haarniet liet nemen. maarja we gaan nog veel mgn oefenen.
maaral bij al gaat het supper ze kmt eigenlijk nog maar een goede 2weeken van de weide zeg maar en ze staat al mooi stil om te poetsen van en op de weide halen gaat ook supper blijft mooi stil staan voor de draad open en dicht te doen.

lisa_ayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:32

Oreade_ schreef:
Orpha

Gisteren een les gehad, maar verliep eigenlijk niet zo goed...
Had een week niet met haar kunnen rijden waardoor ze supr hevig liep.
En ik niet veel te zeggen had aan haar. Aangezien ze haar energie kwijt wou:p na een uur werken had ze nog net evenveel energie als in het begin.

Vandaag nog eens proberen rijden als het weer een beetje beter wordt...

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

orpha ziet er goed uit !!
is eentje met karakter he, maar eerlijk en een tof karakter. vroeger toen ze klein was kon ze soms ook zo hevig zijn zeker als ze niet buiten kon want op de manege geweest vroeger mogte ze alleen als het zomer was op de weide en wnr het goed weer ws (als de weide niet nat lag) en in de winter liet ik ze dan zveel moglijk toch elke dag hun energie kwijt te raken in de piste.

sins 2weeken heb ik nu trg een hafje genaamt ayka van 2j en een half dus kan een beetje de draad opnemen waar ik geeindigt ben. maar de band moet nog groeien word ik aan mn eigen ook gewaar probeer er zoveel mogelijk mee bezig te zijn om der ok een goede band mee te krijgen maar het zal natuurlijk helemaal anders zijn he.
maar tis ook een gouden karaktertje , wel veel minder gwn omdat ze bijna 2j en een half op de weide in een kudde heeft gelopen maar tga supper

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:13

@lore: die vraag had ik gelsteld. Hiet op de manege zijn mensen als de dood dat hun paard zijn "perfecte" houding verliest (wat ik nooit helemaal snap dat ze er zo over kunnen stressen) as ik vroeg me gewoon af of jij daar ook niet bang voor was maar gelukkig nieg ; )

Ik ben nu op mijn stage en hb net achter de paarden aangerend ind het donker :P die haflinger had met haar dikke kont de poort open geduwd!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:02

@Kim: Jammer dat het niet lukt met de fotootjes. Heb je het al eens geprobeerd met de uitleg uit de help van Bokt?
@Lore: Ja klopt Harry heeft grijs in zijn manen en staart. Ik vind het ook jammer dat het al zo vroeg donker wordt.
@Maureen: Lekker tutten moet ook kunnen toch?! Wat fijn zeg dat je vriendin nu op zaterdag voor Angel gaat zorgen. Heb je vandaag ook weer een leuke bosrit gemaakt?
@Aranka: Leuke Haflinger streken ;).

Sabrina en Harry
Vandaag het idee van Marga en Sacha overgenomen. Harry mocht voor het eerst vrij springen.
Harry mag zijn achterhand nog wel iets beter gaan gebruiken, dus dit was al een leuke oefening voor hem.
Ik had eerst een paar balkjes neergelegd, terwijl Harry al in de bak aan het wachten was. Dat vond hij al erg interessant.
Als ik er over heen stapte, kwam hij achter met aan met oortjes naar voren, en vrolijk kijkende oogjes.
Daarna een mini hindernisje gemaakt, weliswaar geïmproviseerd met een balkje op twee omgedraaide emmers, maar het ging om het idee.
Harry had even een kleine aanmoediging nodig voor zijn eerste sprongetje, maar kreeg daarna de smaak te pakken!
Oortjes naar voren en springen maar.
Hij heeft zich aardig aan het werk gezet en leek moe daarna :D.
We lijken weer iets gevonden te hebben waar hij plezier in heeft!
Bedankt Marga voor het delen van je dagboek, ik heb er leuke ideeën door opgedaan.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:41

Annemarie en Storm!!

Ben ik weer :-). Wat een heerlijke week hebben wij gehad zeg in Epe. Hebben supermooie ritten gemaakt en een fotoshoot gehad. Klein minpuntje is dat Storm ineens niet meer op de trailer wil. Hij wordt echt een soort van gevaarlijk zeg maar. Hoog steigeren en naar achter slaan. Uiteindelijk hebben we hem verdooft met tranquigel en konden we hem er letterlijk optrekken/duwen. Voorlopig hoeven we toch even niet meer weg. Maar tjee wat zit ik nog na te genieten zeg. Linkjes naar de foto's volgen nog!!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:05

Jodie@ Wat een knapperdd!! Volgens mij worden het mooie foto's als een shoot kom doen :D
Sabrina@ wat een aparte pony harry mooi hoor :D
Maureen@ Angel is weer helemaal op en top bijgeknipt, moet ook gebeuren. ;)
Wieneke@ veel plezier. Hoe is het??
Annemarie @ Waauw leuk door de bossen! Jammer dat hij de trailer niet is wilde. Ik ben benieuwd naar de foto's :P

ik heb een tijdje geleden niks neergezet dat kwam omdat ik even bezig was met werken en beslissen of ik zou verhuizen met Shakira.
Helaas kan ik niet verhuizen. Ik wil zo graag naar een andere stal. bij ons zijn de bakken zo slecht. :(

Josien En Shakira
Nou ik heb dus een tijd niet kunnen rijden naja ik kan wel rijden maar ik wil echt trainen maar dat kan niet in een te zware bak en een bak die te hobbelig en hard is.
Dus dan ga ik maar wat hobbelen zonder zadel. En wat VD doen. Shakira vind het allemaal best ;). Ik heb gisteren een nieuw kunstje aan geleerd. Ze kan met haar lippen klapperen.
Echt grappig.
Ik was 4 sept nog jarig en ik had dit nog gekregen van me pap en me zus. Ik word elke dag wakker met Shakira <3
Afbeelding
http://imageshack.us/a/img818/2154/20120915150620.jpg
Afbeelding
Shakira met haar vriendinnetje
http://imageshack.us/a/img214/6413/20120912192654.jpg

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:28

Laatst bijgewerkt door Faringo op 15-09-12 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:30

Wat voor zadel heb jij?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:31

Ruiz Diaz, zit heerlijk.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:34

ok ik ken dat merk niet ;)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:16

wauuuww mooi josien!

ik ben weer thuis, heb t echt suppeeer gehad in Vlaanderen

Wieneke & Tjessie
ja jullie lezen het goed, weer een ander paardje, een andere friese merrie die er staat, de man waarvan ze zijn zei tegen mij, probeer die maar eens, had ik al 1x op gezeten, maar die is qua rijden zoveel fijner en zit echt meer in, dus misschien ga ik met die merrie verder, zal zo kijken of k een foto heb :)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:35

ze heeft minder uitstraling dan Trinke, maar qua lopen zit er meer in :j
1e keer erop, nja 2e keer, maar dit keer heb k echt goed gereden zeg maar
Afbeelding

Afbeelding
te diep, maar ze was zooooo heet

Afbeelding
lopen ken ze wel :))

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:39

Leuke fries Wieneke

lisa_ayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:54

mooie foto's Faringo ze zijn echt prachtig zo een shoot zou ik ook wel eens willen doen of aan zee dat moet ook zalig zijn

lisa en ayka
vndg heb ikniet zoveel gedaan , gepoetst en wat geoefend met stalband aan en uit te doen want ze kan haar hoofd zo in de lucht steken en ze heeft absolut niet graag dat je haar oren aanraakt. verder heb ik niet veel gedaan.want vndg had ik gereden met een manege paardje ook een haffie tof beestje om mee te rijden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:04

@Wieneke: leuke foto's alleen vind ik je behoorlijk streng in je handen.. :o
@josien: prachtige foto boven je bed! zou ik ook wel willen :D
@sabrina: leuk van het vrijspringen

maureen en Muppet :

vandaag weer een enorme tocht (42 km) gemaakt met muppet. Zoveel moois gezien! We zijn deze keer vanaf een andere plek gestart, dat beviel ons ook wel. paardjes gezadeld en vertrokken. heerlijke lange stukken gegaloppeerd, leuke foto's gemaakt, 1 pauze en maar blijven knallen. Er waren enorm stijle bergen, en muppet galoppeerde die af alsof het niks was, sterke jongen :j ook waren ze gewoon ontzettend braaf :) heerlijk paarden toch. Een lekkere dag met weer een geweldige tocht, veel gelachen ook om de grapjes die de hafjes telkens maken. Wat wil je natuurlijk :D haflingers hebben ALTIJD humor :D