Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:46

Mensen, jullie gaan echt te hard :D

Donderdag 11 augustus:
Lief dagboek,

Een drukke dag vandaag! Twee jonge merries, Mega Mindy en Evy-Eclaire, moeten ingereden worden voor verkoop. De start (longeren, aan de hand werken) was al gemaakt, maar nu ze na een paar maand op de wei terug binnen gekomen zijn, was het toch even 'spannend' hoe ze zouden reageren op het opnieuw oppikken.
Eerst Evy aan de beurt. Ze was zo rustig, dat we na een paar rondjes longeren al begonnen met overhangen. Eerst een krukje in de buurt, wennen aan het krukje, dan wennen aan dat gekke hoge mens op dat krukje, dan dat krukje opeens naast je, later mét dat mens er op... Maar eigenlijk bleef het gewoon bij verbaasd kijken, haha.
Al gauw kon ik op Evy leunen. Stapje verder dan? Er op liggen? Ze merkte het niet eens! Dan maar rustig een beetje er over... en ja hoor, een paar minuten later zat ik er op, ze keek er niet eens van op. Ook het stappen ging relax! Echt leuk! Goed beloond en weer naar stal.
Volgende gevalletje dan maar. Mega is een bijzonder paardje. Aanvankelijk reageert ze met grote ogen op de dingen: Wat is dat éng! Maar als ze ziet dat jij het niet eng vind, nou, dan is het dat ook niet. Maar echt meteen, he. Niet nog twijfelen (is het écht niet eng?) maar gewoon lekker relax. Mega was een pak minder in de hand geweest, dus vond het krukje-routinetje wat vreemder. Toch liet ze het lekker toe.
En ja hoor, ook op haar kon ik na een paar minuutjes zitten! We stapten zelfs rond!
Eigenlijk waren we (eigenaar en ik) wel wat verbaasd, ze deed het zo goed! Nou, ook uitgebreid beloond en op stal.

Vrijdag nog een keertje doen!

Balou_k

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:48

Mooi hier is het droog maar grauw..
Boy is knap!

:Daphne

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 08:23

Marga:
@Wendy: wat goed joh dat het met beiden zo goed ging. Met Azkaban heb ik ook geen problemen gehad.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:30

Annemarie:

@Wendy, super dat ze het allebei zo braaf deden de eerste keer.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 08:31

Marga:

IK HEB NIEUWS VOOR JULLIE ALLEMAAL :)

Annemarie (Farengo) gaat mij meehelpen dit topic goed te kunnen onderhouden en op iedereen te kunnen reageren.

Wat wij graag willen in dit topic:

Plaats als je wat schrijft graag je naam erbij, we willen het lekker persoonlijk maken, het is de bedoeling dat we allemaal van de dagboek verhalen gaan leren en hierover met elkaar kunnen kletsen.

Voor Offtopic kletspraat willen we een apart topic aanmaken. Als je bijvoorbeeld met iemand verder wilt kletsen anders dan over het dagboek etc. dan kun je bijvoorbeeld een berichtje typen :

Marga:
@ Daphne (ik neem jou even als voorbeeld :)) dan schrijfje Offtopic?? tegen die persoon en kunnen jullie lekker verder kletsen in dit topic. Iedereen van dit topic kan daar lekker in verder kletsen dus.

De bedoeling is dan om dit Dagboek schoon te houden zodat het lekker overzichtelijk blijft.

IK HOOP DAT JULLIE HIER ALLEMAAL AAN MEE WILLEN WERKEN.

Annemarie, ik vind het super dat je me gaat meehelpen in dit topic, alvast bedankt.

Ik hoop dat dit berichtje opvalt en Annemarie en ik zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 08:52

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:57

Annemarie:

Super Marga!!

Dus meiden als jullie lekker off topic willen kletsen over van alles en nog wat dan kunnen jullie daar terecht. Dit topic kunnen we dan echt gebruiken voor onze belevenissen, ervaringen, tips enz met onze blondjes :-)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:07

Heidi:

Ik wilde mij hier al bijna gaan afmelden... :o
het is gewoon niet bij te houden zo haha
Ik ben dan ook zeer blij te lezen dat er een appart topic word geopend voor ''geklets'' :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:16

Freya:

Sjemira schreef:
Marga:

IK HEB NIEUWS VOOR JULLIE ALLEMAAL :)

Annemarie (Farengo) gaat mij meehelpen dit topic goed te kunnen onderhouden en op iedereen te kunnen reageren.

Wat wij graag willen in dit topic:

Plaats als je wat schrijft graag je naam erbij, we willen het lekker persoonlijk maken, het is de bedoeling dat we allemaal van de dagboek verhalen gaan leren en hierover met elkaar kunnen kletsen.

Voor Offtopic kletspraat willen we een apart topic aanmaken. Als je bijvoorbeeld met iemand verder wilt kletsen anders dan over het dagboek etc. dan kun je bijvoorbeeld een berichtje typen :

Marga:
@ Daphne (ik neem jou even als voorbeeld :)) dan schrijfje Offtopic?? tegen die persoon en kunnen jullie lekker verder kletsen in dit topic. Iedereen van dit topic kan daar lekker in verder kletsen dus.

De bedoeling is dan om dit Dagboek schoon te houden zodat het lekker overzichtelijk blijft.

IK HOOP DAT JULLIE HIER ALLEMAAL AAN MEE WILLEN WERKEN.

Annemarie, ik vind het super dat je me gaat meehelpen in dit topic, alvast bedankt.

Ik hoop dat dit berichtje opvalt en Annemarie en ik zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Helaas ben ik dan genoodzaakt om me terug te trekken, hier ga ik niet aan mee werken.
Speciale regeltjes omtrent het posten van berichten en dan vervolgens het in twee topic's bij gaan houden, dan hou ik liever me eigen digitale dagboek bij.
Helaas de manier waarop het meerdere malen herhaald word, zit me niet lekker. Zoals ik ook al eerder in de topic heb aan gegeven. Waar totaal niet op gereageerd wordt.
Sorry, maar ik post hier geen dagboek verhalen meer. Voor wie onze dagboekverhalen wil blijven volgen kan ze lezen op de site van mijn hafdames, die te vinden is elders hier in de topic of via ons profiel.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 09:46

Marga:

Heidi ja ik denk dat er anders meer mensen hier niet meer hun dagboek geplaatst zouden hebben, vandaar.

Freya jammer dat je het zo ziet

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:49

Laura:
Mag je dan ook niet meer reageren op het dagboek van een ander?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:53

Annemarie

Ja hoor dat zeker wel, graag zelfs :-), maar het is zeg maar niet de bedoeling dat we pagina's vol krijgen over dekenmaten, afstammingen enz.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:58

Amanda:

Ik vind het een beetje overdreven gedoe allemaal :o je naam boven je bericht zetten ala, maar dit gaat me toch een beetje te ver..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:20

Rianne:

Ga met Amanda mee.. :) Het is toch juist leuk om hier ook wat andere dingen neer te zetten dan alleen je dagboek en that's it?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:24

Rianne_ schreef:
Rianne:

Ga met Amanda mee.. :) Het is toch juist leuk om hier ook wat andere dingen neer te zetten dan alleen je dagboek en that's it?

Ik volg... Maar dan kunnen we gewoon beter op een HK kletsforum zitten, waar we onder andere dagboekverhalen zetten, al krijg je dat sowieso wel denk ik :)
Als er zo eentje loopt, wil ik me graag aansluiten :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:31

Laura:
Ik denk dat het een goed idee is de dagboeken dikgedrukt te posten. En het overige normaal...
Zo blijft het toch overzichtelijk.

amigo01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:37

Rianne_ schreef:
:wow: Wat gaan jullie hard!

Fijn dat je je beter voelt Marga! Heb je in ieder geval nog even wat met Azkaban (leuke naam!) kunnen doen.. :D Getsie, wat vervelend dat hij onregelmatig liep! Hopelijk komt het inderdaad van het bekappen.. Wat is het een mooierd zeg! <3 Had hem ook al voorbij zien komen in het verzameltopic.
Ja ik ben ook zo blij dat ze zo braaf is! Had ook niet anders verwacht, maar op een nieuw plekje is altijd weer even spannend natuurlijk..

Wayne is leuk Charlotte! En super dat je hebt doorgezet. Zo zie je maar weer.. :D Alvast succes met je 1e springwedstrijd!

Ook Storm is een leuk dier Annemarie! Heerlijk even een buitenritje..

Leuke foto's van een schone Luna, Nathalie! ;) Haha lekker is dat, als je net zo nat wordt als het paard zelf. Trutje! Mooi dat je toch nog even hebt kunnen oefenen voor Ermelo! Daar ga je met Angelina rijden?

Louise, ik ken ook een Arendo! Edit: even nagekeken in je profiel en het blijkt dezelfde te zijn! Ken hem nog van de tijd dat ie bij z'n vorige eigenaresse stond! Grappig zeg.. :D

Leuk verslagje van je dag met Willem, Heidi! Lekker ook dat 'ie zo braaf was. Lijkt me toch elke keer weer een verrassing met hengsten met al die hormonen! :))

Super dat het zo goed gaat nu je Floor weer oppakt Amanda! Ik vond haar helemaal niet zo koel altijd, maar dat kwam meer door mijn eigen spanning.. Hihi. O de trukendoos, haha. Wat probeerde ze deze keer uit? :))

Leuk dat je misschien over gaat naar western, Marlous. Zelf al wel ervaring mee of dat nog niet? Succes met de overgang iig, lijkt me best lastig.

Leuk geschreven doei. Fijn dat de galop nu wel goed gaat. Zo zie je maar weer, oefening baart kunst! Het verkeerd aanspringen ken ik inderdaad ook wel. Frustrerend als het elke keer weer mis gaat. Paardrijden blijft moeilijk ja, altijd hard werken! Leuk, een fotoshoot!

Balen dat de zadels niet passen Wendy! Hopelijk vind je snel iets wat goed ligt. Ik heb in principe ook nog steeds geen eigen zadel. Gelukkig heeft de stal eigenaresse een passend zadel liggen die ik mag gebruiken. Scheelt weer! Kan ik rustig op zoek naar iets anders. Sowieso moet ze eerst wat meer spieren krijgen, dan kan ik een zadel aan laten meten.

Heerlijk is dat Freya, als ze dan eenmaal gaan stofzuigen. :D

Super dat jullie beslissing goed heeft uitgepakt voor Amigo. Wat is jouw naam eigenlijk? Maakt het even iets persoonlijker..

ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in mijn naam is annemiek en ik kom uit barendrecht. ben bijna 32 jaartjes oud.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:45

Rianne:

@ Laura, goed idee! Inderdaad de dagboekgedeeltes vetgedrukt en de rest gewoon. :)

Of.. Zoals Wendy zegt, dan wordt het inderdaad al een gewoon HK waar je ook je dagboekstukjes post. Maar dit topic als alleen dagboek, dat vind ik niet zo geweldig.. :n

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 10:48

doei schreef:
Laura:
Ik denk dat het een goed idee is de dagboeken dikgedrukt te posten. En het overige normaal...
Zo blijft het toch overzichtelijk.

Marga:
Hey Laura, goede ochtend. Heb je idd gister gemist op de msn. We moeten nu echt zoeken naar de dagboekverhalen en dat vind ik en nog meer mensen een beetje jammer, dan had het geen dagboek topic hoeven worden. En als er een hoop mensen elders willen babbelen of hun dagboek willen plaatsen geen probleem, dan blijven alleen diegene over die wel serieus een dagboek willen bijhouden.

amigo01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:53

het dagboek van amigo en annemiek.

Zoals ik jullie vertelde is amigo geopereerd en staat bijna 6 weken op boxrust.
Zelf ben ik vier weken geleden geopereerd aan mijn voet dus heb verplicht bedrust.
Mijn vriendje doet dus al vier weken mijn lieffie.
Elke dag komt ie chagerijniger terug want Amigo word met de dag sterker en is al lekker
begonnen met het uit proberen van mijn vriend.
Ben blij als de veearts volgende week zegt dat amigo lekker op een klein stukje wei mag.
Volgende week dinsdag komt ook de hoefsmit even alles lekker bekappen.
Heb het heel even gelaten omdat Amigo de laatste tijd zoveel stress heeft gehad in de kliniek.
Dus toen ie daar van terug kwam alleen even zijn ijzers er onderuit laten halen.
Vanavond gaat vriendje lief weer naar Amigo toe en gaat even lekker zijn stal leeg halen en
weer lekker fris vlas erin.
Ik denk dat ik even een lekker slobbertje voor hem ga maken met heerlijke winterpenen.
Kan ie lekker slobberen en zijn eigen onderkliederen haha.

Groetjes Annemiek

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:56

Annemarie:

Wat een supervriend heb jij Annemiek :-). Fijn dat Amigo weer wat praatjes begint te krijgen. Zo fijn zijn als hij inderdaad groen licht krijgt om op een klein stukje wei te mogen, dan heeft ie toch net wat meer te doen :-)

amigo01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:59

annemiek:

hij zal wel moeten haha anders krijgt ie sávonds gewoon geen eten.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:14

Annemarie:

_O-

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 11:25

marga:

Annemiek, wat goed zeg, wat had hij aan zijn buik? Had hij koliek? Dat je paard er zo van opknapt om gewoon weer lekker thuis te zijn, paarden kunnen dus ook echt heimwee hebben.

amigo01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:31

annemiek:

Hoi marga ja hij ging er met koliek verschijselen heen en knapte eigenlijk helemaal niet op en kwijnde steeds meer weg. ze hebben hem open gehaald en alles lag eigenlijk goed.
op een paar kleine maagzweertjes na maar daar kon ie niet zo heftig op reageren zeize. ze wisten het daar ook niet meer. dus toen maar die keuze gemaakt en hij staat weer op stal. smiddags kijkt ie me aan met zijn ondeugende koppie en dan denk ik wel stel je voor dat je die keus zou hebben gemaakt.