Donderdag 11 augustus:
Lief dagboek,
Een drukke dag vandaag! Twee jonge merries, Mega Mindy en Evy-Eclaire, moeten ingereden worden voor verkoop. De start (longeren, aan de hand werken) was al gemaakt, maar nu ze na een paar maand op de wei terug binnen gekomen zijn, was het toch even 'spannend' hoe ze zouden reageren op het opnieuw oppikken.
Eerst Evy aan de beurt. Ze was zo rustig, dat we na een paar rondjes longeren al begonnen met overhangen. Eerst een krukje in de buurt, wennen aan het krukje, dan wennen aan dat gekke hoge mens op dat krukje, dan dat krukje opeens naast je, later mét dat mens er op... Maar eigenlijk bleef het gewoon bij verbaasd kijken, haha.
Al gauw kon ik op Evy leunen. Stapje verder dan? Er op liggen? Ze merkte het niet eens! Dan maar rustig een beetje er over... en ja hoor, een paar minuten later zat ik er op, ze keek er niet eens van op. Ook het stappen ging relax! Echt leuk! Goed beloond en weer naar stal.
Volgende gevalletje dan maar. Mega is een bijzonder paardje. Aanvankelijk reageert ze met grote ogen op de dingen: Wat is dat éng! Maar als ze ziet dat jij het niet eng vind, nou, dan is het dat ook niet. Maar echt meteen, he. Niet nog twijfelen (is het écht niet eng?) maar gewoon lekker relax. Mega was een pak minder in de hand geweest, dus vond het krukje-routinetje wat vreemder. Toch liet ze het lekker toe.
En ja hoor, ook op haar kon ik na een paar minuutjes zitten! We stapten zelfs rond!
Eigenlijk waren we (eigenaar en ik) wel wat verbaasd, ze deed het zo goed! Nou, ook uitgebreid beloond en op stal.
Vrijdag nog een keertje doen!