Haflingerdagen 3 t/m 5 juni 2011.. Kom je ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Re: Haflingerdagen 3 t/m 5 juni 2011.. Kom je ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:18

Wij gaan ook op Zaterdag :D

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:20

Leuk! Dan zien we je nog wel
Doe je zelf mee of je zus? Ook springen of cross?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:27

Nee ik alleen, nog in het L1 hoor, er is nog niet veel bevestigd :) jij gaat voor de 2e keer L2 he?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:35

Ik was ook een van de weinige zonder sporen. Ik heb mijn beugels uiteindelijk nog een gat korter gedaan. Als ik ze nog korter had gedaan, had ik niet meer normaal kunnen springen met mijn dressuur zadel.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:36

Jaa klopt!
Nou, wij waren er ook nog niet echt klaar voor hoor. Zeker na de winter dat ze ziek was heb ik haar nog niet super in vorm, maarja toch maar weer rustig wat wedstrijdjes mee pakken.

We gaan ook springen! :P dat word voor ons beide de 3e keer ooit haha

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:58

Succubi schreef:
De lange beugels viel mij op omdat veel geen goede steun konden vinden (waaronder jij ;) )
Maar die sporen viel mij pas op toen ik de filmpjes van de waterbak zag en allemaal glimmende dingetjes zag aan de hakken... En toen kwam ik, geen glim :')

Op zich kon ik die sprong best wel uitzitten/vasthouden maar ik was zo moe en zo geen zin en ik wist dat Roderiquez stil zou staan als ik zou vallen dus liet me maar gewoon gaan :') (achteraf spijt want ik heb de rest van de dag zitten knarsen tanden van het zand ^) )

Viel mij inderdaad ook op dat er eeb aabtal met lange beugels waren.

Ik heb eigenlijk altijd wel sporen om. Maar dat komt omdat die van mij bang is voor een zweep, gaat wel steeds beter maar vind het dan net prettiger om dan een spoortje om te hebben. Maar glimmen zullen die van mij denk ik niet doen, moet ze nodig weer eens schoonmaken :D.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:57

Succubi schreef:
De lange beugels viel mij op omdat veel geen goede steun konden vinden (waaronder jij ;) )
Maar die sporen viel mij pas op toen ik de filmpjes van de waterbak zag en allemaal glimmende dingetjes zag aan de hakken... En toen kwam ik, geen glim :')

Op zich kon ik die sprong best wel uitzitten/vasthouden maar ik was zo moe en zo geen zin en ik wist dat Roderiquez stil zou staan als ik zou vallen dus liet me maar gewoon gaan :') (achteraf spijt want ik heb de rest van de dag zitten knarsen tanden van het zand ^) )

ik rijd ook niet met sporen,

Ow lekker zand in de broek XD
Nog maar een paar dagen:D

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:03

Wat ontzettend jammer dat ons Haffie op stalrust staat en dus niet mee kunnen doen. Maar misschien komen we wel ff kijken.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:38

:') Vraag me af waar ik al die sporen dan heb gezien :')

Jammer Prutsmuts! Wat heeft je haf?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:38

Drukknoopjes van chaps? :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:52

Ik had wel sporen tijdens de cross. Als ik met James op buitenrit ga, of springen in de bak rijd ik zonder sporen. Dressuur les wel met sporen, maar dat is onder begeleiding. :j
Verder rijd ik ook niet met zweep, moest hem tijdens de cross er wel bij pakken, want ik kreeg James niet over de picknick bank.....
Aankomende zaterdag pak ik meteen de zweep erbij en ook de sporen doe ik gewoon weer aan. ;)
Maar vond je dat mijn beugels te lang waren? Ik had zelf het idee dat ze wel goed zaten. Ik had al 2 extra gaatjes in de beugels gemaakt. Moet ik dan nog een gaatje maken? :')

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:11

Ja, ik vond ze echt lang. Op sommige foto's kan je dat ook zien.
Bij mijn eerste crossen had ik ze ook te lang.
Toen ik echte crossles kreeg in Ermelo werden allereerst alle beugels korter gemaakt en ineens kon ik wel crossen :').
Maar goed, van Herrie moet je ook "ZITTEN, ZITTEN, ZITTEN".. Bij een springparcour wel ja. Maar een crossparcour leg je vaak een mooi lijntje af in de verlichte zit :) (Dan zoef je er zo doorheen :D)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:13

Succubi schreef:
:') Vraag me af waar ik al die sporen dan heb gezien :')

Jammer Prutsmuts! Wat heeft je haf?

Ze heeft na een trap in de wei, van een andere merrie, haar griffelbeentje gebroken. Helaas op een nare plek waardoor ze liever nog niet wilden opereren en het dus met stalrust ( 6 maand!!! ) hopenlijk goed geneest. Als dat niet zo is dan wordt ze alsnog geopereerd met de nodige risico's. Dus afwachten nog ;(

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:17

Oh bah!! Wat naar zeg! Veel sterkte voor jou en je haf!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:18

Dank je!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:40

Mmmm dan zal ik zaterdag even kijken hoe lang ik ze dan heb. Ik moet ze sowieso aanpassen, want ik heb nu een ander zadel in bruikleen.
Ben erg benieuwd hoe dat zit met de cross :). Morgen komt er iemand met kritisch oog naar het zadel kijken. Ikzelf vind het zadel wel goed op James liggen, maarja ik ben daar niet zo'n held in.
Het zadel zit in ieder geval wel 100x beter dan mijn oude zadel. Met m'n oude zadel kon ik niet doorzitten in de galop. Deed zeer aan me kont en rug. Met dit zadel kan ik dat wel! En zit lekker! En m'n houding is beter naar mijn idee.
Morgen even na laten kijken. Als het zadel ook bevalt tijdens de cross dan ga ik hem overkopen.
Zadel komt van een super lieve fjord die aanstaande maandag helaas ehm... tja... 'ingeslapen' wordt. Het is een Fjord van de manege waar ik werk. Wel erg dubbel hoor. Maar goed de manege kan het zadel niet meer gebruiken, want het past niet op de andere pony's. En ik was juist opzoek naar een ander zadel. Zo loopt het wel raar, maar komt dit zadel nu wel op mijn pad. Zelfs het naamkaartje van de Fjord hangt nog aan het zadel. Heb veel meegemaakt met die Fjord. En nu ligt zijn zadel op mijn pony... heel raar. ;(
Afbeelding

Prutmuts, wat vervelend van je Haflinger! Ik hoop dat het goed geneest. En dat ze uiteindelijk geen operatie nodig heeft!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:06

Dat is idd wel ironisch hoe dat zo loopt. Maar zo heb je iig wel een (bruikbaar) aandenken :)
Veel sterkte maandag!
Wat voor zadel heb je er nu op liggen dan?

Ik ben nog steeds in zadel hel.
Onze zadels zijn gestolen, dat zadel waar ik vorige cross op zat is een dressuurzadel wat ik zo 1,2,3 kon regelen. Hij crosst super! Alleen met de dressuur is het een hel.
Mijn rug is helemaal naar de klote van 1 uurtje rijden, ik weet van de pijn niet waar ik het zoeken moet.
Kan er niet op draven, niet op doorzitten.... En ik heb zondag (dag na de cross ook op de Treekhoeve) dressuur wedstrijd... Dat gaat nog wat worden.
Ik ben echt al een jaar bezig om een fijn zadel te vinden maar het is allemaal niks.. Denk eraan om naar ijslander zadels te gaan kijken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:19

Wat vervelend zeg! Ik herken dat eigenlijk best wel! Ik heb een zwakke rug. En op m'n oude zadel kon ik gewoon NIET doorzitten, na een uur rijden voelde ik het in m'n rug. Soms 's avonds in bed met veel pijn, soms zo erg dat ik niet kon slapen. Het merk van het oude zadel weet ik eigenlijk niet. Ik denk merk hutsefluts. :P Maargoed het was eigenlijk een kwestie van geld dat ik nog geen ander zadel had.
Nu komt dit zadel op m'n pad. Een Lemertex Magic.
Afbeelding
En tot nu toe zit hij erg goed. En kan zelfs doorzitten in galop! *\o/*
Ik ben erg benieuwd hoe het zadel met crossen is.
Ik hoop dat je ook een goed passend zadel kan vinden voor jou en je pony. Dat is soms nog best lastig! Ik denk dat je er gewoon een heel aantal moet gaan uitproberen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:35

zit er sterk overna te denken om mee te doen! mijn haf is 5 nog nooit wedstrijd gelopen en ik ook niet! ben even aan het overleggen voor vervoer en of mijn instructrische het ook een goed idee gaat vinden!

op welke dag is B dresuur? officieel

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:43

o0eefje0o schreef:
zit er sterk overna te denken om mee te doen! mijn haf is 5 nog nooit wedstrijd gelopen en ik ook niet! ben even aan het overleggen voor vervoer en of mijn instructrische het ook een goed idee gaat vinden!

op welke dag is B dresuur? officieel

op elke dag :) vrijdagavond, zaterdag en zondag :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:48

uhmmm en je kunt dan kiezen welke dag? want zondag kan ik bv niet

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:49

@o0eefje0o: Als je nog nooit wedstrijd hebt gereden is dit een hele goede eerste keer!
Je bent met allemaal hafjes, sfeer is super gezellig en iedereen is behulpzaam.
En je kan ook gewoon onderling starten, dan kan je gewoon meedoen voor de ervaring :) (en je kan daar ook prijzen winnen := )

De officiële zijn vrijdag avond, za en zondag overdag. Onderling is za en zo :)

@Chasey: Duimen dat hij past! Ziet er goed uit :).
Ik heb al zo ongeveer 10 tot 15 zadels gepast. Bij 3 verschillende zadelmakers -O-

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:49

@o0eefje0o: Je kan ook 1 dag komen :).

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:50

uhhmmm start kaart is binnen wilde binnen seizoen starten! dacht idd tussen de haffies en niemand die ik verder ken als het echt mis gaat hahahaha vrijdag avond B officieel uhmmm eens kijken wat hier te regelen is

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:54

Nou, je word sowieso niet laatste, die plek heb ik al gereserveerd :D.
Het leuke van deze dagen is dat je het mag verknallen en niemand zou je daarop aankijken of aanrekenen.
Dus ideaal om voor het eerst te starten (en het volledig te verkloten :') )