Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiim

Re: Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:07

Goeiemorgennn,
Ik heb de carnaval ook weer overleeft jezus zeg, ben vandaag voor het eerst nuchter op gestaan :').
Doei ziet er goed uit op de filmpjes! Hele verbetering met het laatste wedstrijd filmpje wat ik van je gezien hebt. Idd mag die iets wat terug in het tempo maar las dat je daar al mee bezig was :)).
Nou nog hopen dat je hem zondag wel voor kunt zijn als die een versnelling hoger wilt.

Danielle doe je wel eens longeren met bijzet eraan? Misschien dat dat kan helpen Laura er lekker doorheen te krijgen? Druk aan de voorkant is namelijk niet echt de goede manier :o.
Als je paardje van achter lekker actief is en over de rug loopt zal ze van voren uiteindelijk echt wel zakken.
Longeren is dan een goede optie om haar goed actief en over de rug te krijgen zonder jou als 'stoorzender'.

Hier meer tijd in de kroeg doorgebracht als op het paard de afgelopen week :=, heb gister avond les gehad en het ging wel heel lekker dus we zullen wel zien zondag..

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 14:36

Zuipschuit _O-
Soms doet een weekje niks een paard juist goed en lopen ze beter als daarvoor ;) :P

Ik wilde Alves do,vr,za ook rust geven en lekker spelen en vrijheidsdressuren, maar ik wil voor mezelf toch nog 1x oefenen met het tempo.
Dus denk dat ik vrijdag erop klim en heel kort ga rijden om even te checken :=

Ik heb geleerd dat je wel druk mag geven van voren, maar niet langer als 1 seconden.

Gaan jullie naar www.haflingerdag.nl ?
Ik heb ons ingescheven, lijkt me echt super gezellig!

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:35

Ja ze doet eigenlijk wel vaker een weekje niks :+ maar meestal niet de week voor de wedstrijd achjaa..
De druk wat jij bedoeld is denk ik meer een soort ophouding om je paard eventjes alert te maken.
Dat is wat anders als je paard met druk laten nageven (wat eigenlijk voort moet komen uit ontspanning).
Ik ben vaak geneigd om teveel vast te houden maar probeer eraan te werken :=.

Ik ga niet naar de haflingerdag, beetje te ver rijden..

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:50

Dames, het er voor vanaf blijven en hem actief rijden heeft bij ons geen zin. Ben al dik 2 jaar op veel verschillende manieren bezig om haar nageefelijk te krijgen. Met de juiste begeleiding van mijn intructeurs.
Dit heeft echter allemaal geen nut.
Ze moet haar spieren ontwikkelen in haar bovenhals. Voorheen had ze een hele dikke onderhals, en loeisterk.
Heb haar een klein jaar alleen maar met stof gereden, zodat ze leert haar spieren te gebruiken en zodat ze weet dat ze daar moet lopen. De laatste maanden zijn we steeds meer bezig met de afwisseling. Met en zonder slof te rijden.
Aangezien ze haar hele leven (15 jaar) met haar neusje in de lucht heeft mogen lopen, is dit natuurlijk even heel iets anders voor haar. Met de nodige verzet natuurlijk. Nu moet ze leren om te ontspannen in haar hals en rug.
Met de juiste druk op twee teugels en mijn geduld zijn we al een heel eind. Ze heeft al die tijd mijn druk op de buitenteugel niet geaccepteerd, deze die juist bedoelt is om haar te begrenzen wanneer ze over de schouder probeert te ontsnappen. Als zij verzet geeft bouw ik mijn druk weer op. Als zij ontspant, ontspan ik ook. Verder rij ik haar lekker actief zodat ze weet dat ze in alle gangen voorwaarts moet zijn.
En bij het ene paard heb je meer druk nodig dan bij de ander. Deze week veel getraint zonder slof en kan haar nu fijn nageefelijk rijden. We zijn nu druk bezig om het een constant beeld te geven.
Het geeft in ieder geval een heerlijk gevoel dat ze nu zo goed voor mij wil werken en dat we samen nu bereiken waar we al 2 jaar mee strijden. Heerlijk toch.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:01

Danielle dat lijkt me ook heel moeilijk om Laura ontspannen te krijgen, respect dat je al zolang geduld hebt!
Fijn dat je er een goed gevoel over hebt nu, dat is het belangrijkste :j

Ik rij nu een oudere kwpn-er bij ons op stal, hij heeft hoog in het dressuur gelopen, maar heeft nooit geleerd te ontspannen.
Hij is puur te rijden op de buitenteugel, wanneer je deze tegelijk met hem ontspant gaat hij ja-knikken.
Eigenlijk heel sneu, want hij vertrouwd je hand niet meer...
Bij een ouder paard is het er niet heel even uitgereden, al blijf je consequent, iedere dag valt hij in zijn oude patroon en moet je hand het vertrouwen weer van voor af aan winnen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 01:46

Alves was vandaag uber schattig <3
Ik zat op een stoel met het scheerapparaat in me handen, Alves stond los zonder halster om :P
Hij kwam met zijn hoofd op mijn benen liggen/ oogjes dicht en liet zijn bakkebaarden en oorplukjes scheren, echt super schattig +:)+

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 02:08

Aah <3 Wat schattig:))
Die bakkebaarden moet ik er ook een keer afknippen, ziet er niet uit :=
En de sokken eraf. Uitstekende plukjes uit de oren knip ik al heel lang af :P
De rest mag ik niet aanzitten van m'n pa, ik zou dan het mooie van de haflinger afhalen 8)7
Toch gaan ze eraf, met of zonder toestemming O:)

Weet iemand toevallig of de rijbak voor de finale wedstrijd aardig licht is? Als dat zo is kom ik misschien foto's maken :))

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:03

Ahhhh wat schattig die Alves. Leuk. Dat hij zo makkelijk is met het scheerapparaat. Of is het een kleintje. Zo'n tondeuse. Dat gaat bij lau ook goed maar ohwee kom niet aan haar horen. Ik moetvandaag ook even de kleintje plukjes bijwerken. Scheer ook altijd haar neusgaten weg. Lekker insmeren met baby olie. Moet vandaag ook even haar benen scheren. Die haren en sokken groeien harder als de rest van al het haar. ben even aan het twijfelen of ik vandaag moet rijden. Ben haar al de hele week aan het trainen en het gaat hardstikke goed. We gaan zo lekker momenteel. Denk dat ik haar even loswerk. Zul je zien dat het morgen weer slechter gaat. Spanning van mij, spanning van haar en alles eromheen. Moet eigelijk vanavond flink gaan stappen. Sucses allemaal met klaarstomen voor morgen.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:08

Weet iemand toevallig of de rijbak voor de finale wedstrijd aardig licht is? Als dat zo is kom ik misschien foto's maken :))[/quote]

Ja de rijbak is vrij licht. Tijdens de vorige wedstrijd heeft daar een fotograaf ook foto's gemaakt. Je kunt via de korte zijde aan de bakrand staan maar ook via een lange zijde. Zou wel leuk zijn als je komt kijken met uiteraard je toestel.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 14:48

Op stal vroeg iemand of ik Alves wat had gegegeven, omdat hij er zo bijstond :')
Om de benen te scheren etc. kan je ook zo onder zijn buik gaan liggen :))

Ik heb gister gereden om te kijken of we het tempo onder controle hebben. Dat ging goed, met de gallop ging hij klieren dus ik had langer gereden als gepland. Uiteindelijk ging de gallop ook goed.
Vandaag ga ik longeren met pessoa, alves wassen, tuig schoonmaken, veewagen klaar maken := := :=
Alles weer eens op het laatste moment!

Ik vind dat ook altijd moeilijk om te bepalen Danielle...
Wanneer loopt Laura het lekkerst? Als je haar de dag ervoor rijdt, longeert, of rust geeft?
Woensdag liep Alves onwijs goed en de dag daarvoor had ik hem gelongeerd, dus ga vandaag ook longeren :+

Ik heb trouwens een bruin leren halster van HV polo gekocht met een bijpassende zweetdeken *\o/* <3

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 15:44

@KoetJJS
Zou leuk zijn als je foto's komt maken!

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:32

Zit alleen met het probleem hoe ik m'n camera meeneem.
Ik heb nog geen camera tas, dus zou hem weer in de doos moeten proppen en er dan weer uithalen daar :=
Ben ook benieuwt hoe ik bij de groote wielen kom met het ov :o

Ik zie net op de startlijsten staan dat Nassau ook mee doet <3
Welk startnummer hebben jullie? :D

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:18

Kun je hem niet in een gewone tas doen? Dekentje of handdoek er omheen oid?
Ik heb nummer 45, moet als eerste in de B dressuur.

Pff Danielle respect voor je geduld, 2 jaar is niet niks.
Vandaar dat ik eigenlijk ook vroeg van longeren, onbelast bewegen maar wel lekker met koppie naar beneden rug los en buik aangespannen.. Weet niet of je dat al doet hoor :P

Oo wat lief van Alves :+:, salt vind dat zo heerlijk als ik dr baardje knip gaat ze ook slapen :)).

Ik wens jullie iigv allemaal veel succes morgen!
Zit nog ffe te twijfelen of ik Salty tussendoor naar huis breng of niet dus weet niet of ik jullie zie rijden maar ga mn best doen!
Laura zal wel opvallen met dr sjieke outfit :D

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:26

Hm, ik denk dat ik dan gewoon de lens en body van elkaar los haal en in dat bubbeltjes papier stop. Handdoekje erom en in m'n tas. Hopen dat er niks kapot gaat :o

Jammer dat je zo vroeg moet Kim ;(
Als ik de allereerste bus neem ben ik rond 12.20 bij de manege, áls de bussen op tijd rijden.
Hopen dat ze iets eerder rijden, dan kan ik Alves iniedergeval misschien nog zien :))

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:37

Waar moet je vandaan komen?
Das irritant ja altijd op zondag die bussen!

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:39

Alverna, vlak bij Nijmegen :o
Het zou veel makkelijker zijn als de bussen op zondag ook om dezelfde tijden rijden ipv totaal andere tijden en meestal maar om het uur ;(

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 00:50

-O- De warmwater kranen waren vandaag kapot op stal...
Ik heb 2 uur heen en weer lopen rennen met waterkokers en emmers :oo

Alles staat gereed :D
Morgen paard op de trailer en we kunnen gaan!

@KoetJJS
Zeg even wie je bent als je er morgen bent :)
Alves en ik zijn nummer 22

Dames heel misschien ga ik jullie proefje kunnen zien!
Anders heel veel succes!

xxx

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 01:01

Hopen dat 'ie zich niet weer snel viesmaakt :=
Ik was eigenlijk nooit met warm water :o

Laura, ik kan jou morgen misschien zien rijden en dus foto's maken, áls de bussen optijd rijden :)
Als het in de manege niet te koud is ben ik wel herkenbaar. Heb een zwarte trui met achterop een foto met de tekst I < 3 Prinses Omelia erop. Zijkanten van m'n mouwen staat Tanja & Prinses Omelia :)
Als het niet al te warm is zal ik het zoiezo wel even zeggen dat ik het ben :P

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 01:10

Je kan ons herkennen aan de witste manen _O-
Ik hoop dat hij morgen nog schoon is := := :=

Ik hoop dat je het gaat redden! Wij hebben eigenlijk nog helemaal geen echte mooie rijfoto's!

xxx tot morgen :wave:

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 01:11

Zo mijn paardje staat ook helemaal schoon op stal.
Wat balen Laura met dat water. Maar Alves is in ieder geval weer schoon. En wat is ie toch braaf.
Ik heb vandaag toch even gereden. Ze was wel sterk maar wel nageefelijk. ik had een hele fijne galop. Als ze morgen niet bokt ben ik heel tevreden. Verder zie ik wel hoe het gaat.
Wat zonde dat de bussen zo niet optijd rijden. Ik start na Kim als tweede in de klasse B. Dus dat ga je niet redden. Jammer. Dames als ik jullie morgen niet kan zien. Veel sucses. Tot morgen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 01:14

_-:( Ik was echt chagerijnig door dat water 8)7
En het was vandaag nog niet eens de 13de :=

Wij rijden om 10 uur weg als het meezit zijn we er om 11 uur en dan ga ik super snel naar jullie proefje kijken!
Ik ga duimen voor je dat ze niet bokt.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 01:15

Haha, als 'ie ze in de tussentijd niet weer vies heeft gemaakt :=

Als alle bussen op tijd rijden, zal het net op tijd moeten zijn. Volgens 9292ov ben ik dan om 12.21 bij de manege, hopen dat ze iets sneller rijden.
Ik moet om 5 voor half 11 de eerste bus hebben :P

Tot morgen :)

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 01:19

Slaap lekker allemaal en rust maar goed uit. Ik moet om half 7 opstaan. Poehhhhh

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 01:23

:(:) Ga maar snel slapen!!!
Ik moet op een wasje wachten, me laarzen poetsen en me wenkbrauwen epileren :')

xxx

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 01:28

Haha _O-

Ik lees nog even wat comments op een digitale tekening van Ommie die ik een uurtje geleden online heb gezet, praat nog even wat op msn en ga dan ook slapen :P
Ohja, en de busreis even uitprinten, want wat daar allemaal staat ben ik binnen 5 minuten weer vergeten 8)7 Camera inpakken en straks maar zien of de foto's een beetje willen lukken. :o

Slaap lekker :)