Geschoren Haflingers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:52

IloveMickey schreef:
Hebben jullie haflingers al serieus zo'n dikke vacht dat scheren al nodig is?

Die van mij is juist nog heel glad, dus ik heb nog geen idee wanneer ik haar ga scheren..

die van mij is nog glad. *D

Viet

Re: Geschoren Haflingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:53

Die van mij zit ook nog erg kort in het haar :j

A_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:23

Die van mij is erg dik in haar haar. Had 3 kwartier springles en was helemaal nat. Zweetdeken erop gedaan en naar huis gegaan, 2 uur later eraf gehaald en was nog steeds nat.

Ik wil haar laten scheren zoals figuurtje 6 of 7 omdat ze dan ook nog naar buiten kan zonder al te veel gemiep met de dekens. Maar hoeveel gram moet je er dan nu opleggen? En als het echt koud wordt?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:54

hier vrij kort in het haar,alleen balou zweet vreselijk vandaar de optie voor vroeg scheren en ivm het scheerapparaat wat ik heb,komt beter door een dunnere vacht ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:57

die van mij zit ook nog steeds kort in het haar :j en train in een binnenbak daar zweet ze ook niet extreem :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:44

Even een stippie hoor, heb dan wel een fjord, maar qua vacht zit dat toch vrij dicht bij elkaar..

Heb mijn fjord een week geleden geschoren, daarna de 200 grams erop gedaan, toen het weer zo warm werd 's middags de 0 grams erop gelegd. Gaat prima. Heb wel met veel tegenzin het hoofd en de benen overgeslagen, maar ik denk dat volgende keer het hoofd er ook afgaat, over de benen zit ik nog te twijfelen omdat ze wel veel op het land staat, iemand daar ervaringen mee?

Voor als het kouder wordt heb ik de Bucas All-in-one met losse hals, kost wat, maar dan heb je ook wat..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:50

Tjah, ligt er een beetje aan hoe je land is... De mijne heb ik toen met kale benen op het land gezet. Maar dat land was droog.... Ik zou niet de benen scheren als ze op kleigrond worden gehouden. Dat blijft zo ontiegelijk nat. Zowizo ben ik van mening dat je paard dan niet meer op het land thuis hoor, door de hoefproblemen die het kan geven...

Suflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:13

Heyz,

Ik scheer mijn haf ook altijd en heb hem vorige week geschoren, voor de temperaturen hoefde het niet... Maar voor zijn vacht die was ongeloofelijk dik.... Kon geeneens rondje galoperen of hij was nat van het zweet :(

Kan zo snel geen foto's uploaden maar ik scheer zijn hoofd ook helemaal sinds vorig jaar en ziet er mooi uit al zeg ik het zelf!!!!

Zal snel fotos proberen te laten zien.

Groetjes

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:20

hier staan ze vandaag een dagje naakt,zou warm worden ;-)

Suflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:29

De foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:55

Peelie schreef:
Tjah, ligt er een beetje aan hoe je land is... De mijne heb ik toen met kale benen op het land gezet. Maar dat land was droog.... Ik zou niet de benen scheren als ze op kleigrond worden gehouden. Dat blijft zo ontiegelijk nat. Zowizo ben ik van mening dat je paard dan niet meer op het land thuis hoor, door de hoefproblemen die het kan geven...

Tja.. Het is niet éen grote modderpoel, maar bij de in/uitgang kan nog weleens een grote plas liggen en kurk droog is het natuurlijk niet.

Suflo, ik vind m erg mooi als ie geschoren is, ik houd wel van dat lichte. :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:44

suflo,lekker ding hoor ;-)

(even oftopic,wat voer jij,hij is zo slank :-) )

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:48

Ik ga donderdag scheren :) hij heeft al vrij veel vacht en ik moet de 17e binnen starten. Ik scheer zelf de benen niet (vind ik niet zo mooi met die sokken, ik heb een wat ouderwetser type met wat meer behang) en zijn hoofd voor de helft (onderkant wel, bovenkant niet). Foto's staan in mijn profiel.

Scheren is altijd wel even een gevecht, hij vind het echt niet leuk, maar voelt zich daarna wel happy. Ik moet in de winter alleen wel longeren voordat ik ga rijden anders lig ik er op koude dagen naast := (en hij is pas 17..)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:54

Afbeelding
Close-up hoofd

Afbeelding
En hij is ook mooi licht van kleur :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:24

Bij de jouwe is het hoofd zo donker dat de die overgang helemaal ziet. Bij Mara heb ik daar geen last van, maar ik scheer ook ietje verder doo naar het oog, zodat de overgang zo min mogenlijk is...

Suflo, jij hebt een ontsettend sjeeke haflinger, mooi hoor :D

Het is dat de mijn van zichzelf best wel robuust is, maar anders zou ze er ook zo uit zien :+

De peesbeschermer zit op de 3e foto helemaal niet goed meer... Viel me even op...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:27

Klopt, maar heel zijn hoofd scheren is een crime (hij haat scheren) en anders blijf je die rare overgang bij zn oren en ogen zien := Ik houd de lijn met de bakstukken aan voor de overgang.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:30

Ja, ik ook :)

Mara is kopschuw waardoor haar hoofd scheren eigenlijk vrijwel onmogenlijk is... Al moet ik zeggen dat haar baard scheren echt steeds beter gaat :D Wat dat betrefd ben ik super trots op haar :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:22

@Peelie: :) Baard scheren mag ik ook, maar oren is echt not done := Ach met een half geschoren hoofd gaat het ook goed.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:38

Dat heb ik dus ook, Als ik Mara's oren wil doen, moet ik er een praam op gooien, anders gaat het echt niet... Ze raakt gewoon helemaal in paniek...

Met haar benen is ze ook wel een beetje lastig, maar niks wat ik niet kan handelen... Ze is opzich best wel braaf :D

Hihi, kwam laatst een stalgenoot naar me toe, zecht hij. Wat is ze lelijk... WAarop ik zeg ja he... (ze was heel vies). Waarop ik vroeg, hoezo eigenlijk lelijk. Waarop hij weer zecht, ze is zo lelijk geschoren. Ik weet, hij was de eerste keer dat ik zelf geschoren heb. Hij, ow... dan hou ik mijn mond, dan valt het nog wel mee :+

hihi

Suflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:49

timokyana schreef:
suflo,lekker ding hoor ;-)

(even oftopic,wat voer jij,hij is zo slank :-) )

Flo krijgt 1 kilo biks en voldoende kuil we trainen ook veel met hem en hij valt sneller af als dat hij aankomt. Soms wel een nadeel.

Zijn hoofd en benen scheer ik met een praam op. Hij heeft mok gehad, vandaar dat alles eraf gaat :D

De rest scheer ik zonder praam of sedatie dat vind hij prima <3

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:59

Knap hoor al die geschoren haflingers, die sterretjes bij flodor vind ik echt leuk!
Mag ik even een offtopic vraag stellen? Heeft een van jullie een ankydeken voor je haflinger en hoe vallen die? Ik zit te twijfelen of ik er een zal aanschaffen (via internet, dus geen pasmogelijkheid).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:51

Ik had ooit een anky staldeken voor Mando die vond ik altijd goed vallen hoor. (heb hem zelfs nog als reserve liggen) Ik heb nu die van equimatch en dan de strombreaker die liggen als een huis.

Vandaag Doos geschoren, niet mooi maar wel functioneel.
Ziet er nu nog niet uit maar dat komt wel weer.
Normaal zou ik hem gelijk een 100 grams op gooien maar het is nog zo warm dat ik hem gewoon in zijn blootje heb laten staan.

Afbeelding

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:11

Die Flo is prachtig zeg, wat een mooi dier!

Overigens scheer ik de benen helemaal, en bij de Friezen laat ik een klein sokje staan. Onze paarden staan altijd buiten op klei-grond. 's Nachts op stal. Nooit ergens last van gehad.

Bovendien hebben wij onze paarden ook geen halzen opliggen. Puur alleen dekens. Ze hebben het nooit koud gehad, en zo wel. Dan schaf ik een nieuwe deken aan, maar het is nog niet nodig geweest.

Paarden hebben vanaf vandaag allemaal een ongevoerd regendek op ivm. nachtvorst en tempraturen van 14/15 graden.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:22

Die van mij blijft in zijn wintervacht ook super glad, alleen hij krijgt een supercompacte vacht, echt waardeloos! :+

Hij gaat vandaag kaal, ga het zelf doen. Zit nog te twijfelen of ik hem een playboy bunny ga geven, of dat ik hem allemaal sterren ga geven, maar dan ook echt veel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:23

Wat ben ik toch blij met en hafje die nog bijna geen winterhaar heeft :D