Tommie en ik deden L1 met startkaart. Alleen wel in de ochtend.
Hij was met losrijden heel druk. Wilde alleen maar het liefst rennen en gek doen. Tijdens de eerste proef nam hij dit mee. Ik kon er niet fijn aan rijden. Voelde me af en toe echt een dierenbeul. Hij was drammerig en ik moest alle zeilen bijzetten om hem nog enigsinds fatsoenlijk door de baan te krijgen. Tweede proef kon ik er fijner aan rijden. Hij liep nog lang niet zoals hij in de training liep. Maar stuk fijner dan de eerste proef. Al met al was ik nog steeds helemaal trots op 'm hoor, kanjertje. Hij heeft het heeft goed naar zijn zin gehad.
En toen de prijsuitreiking.......
2 keer 1e. Eerste proef 186 ( ) en tweede proef 191.
Ik ben super trots op 'm. Ondanks dat hij veel en veel fijner kan lopen. Het was onze eerste wedstrijd, dus heb absoluut niks te klagen.
Na bijna 1,5 jaar niet kunnen starten hebben Tommie en ik onze 2e winstpunt in het M1 gehaald. Hij liep braaf, maar we hadden wel wat fouten. Ik ben wel supertrots!
Ik ben ook mooi in de prijzen gevallen. 2 x 2e met 195 en 192 punten. Ik ben echt trots aangezien ze al niet meer had gelope nadat het was gaan sneeuwen, dus zeker al anderhalve week niet meer...
Toch maar weer mooi gedaan
sbdw
Geplaatst: 14-02-10 19:34
allemaal tevreden mensen dus fijn dat het geslaad was
Ik doe niet mee. In Leusden was vooral omdat het zo lekker dichtbij was en even kijken wat madame deed tussen vreemde paarden op een vreemd terrein. Misschien, als ik volgend jaar weer wat meer heb kunnen rijden, dat ik dan wel alledrie de wedstrijden mee doe
Ach het gaat wel goedkomen. Alsof ik er om gevraagt heb is het hier nu wel gaan dooien.
RvdB
Geplaatst: 16-02-10 19:53
Nope, had me voor afgelopen wedstrijd ingeschreven met als doel dat als we winstpunten zouden halen, ik ook mee zou doen in Hoofddorp. Omdat de wedstrijd helaas niet door is gegaan voor mij, ga ik nu ook niet meer naar Hoofddorp .
Uiteraard moest je aan 2 wedstrijden deelnemen om afgevaardigd te kunnen worden voor de Nationale, dat gaat nu helaas ook over.
In leusden hebben wij ook weer 2 winstpuntjes gehaald (182 & 185), we waren ook eerste in het L1, maar dat is niet zo moeilijk als je als enigste in die rubriek rijdt.
In hoofddorp doen we ook mee. Gelukkig een stuk dichter bij en hoop ik dat de bodem te doen is. In leusden heb ik niet losgereden, was mij te hard.
In Leusden kon je van 8:40 tot 9:00 losrijden in de binnenbak
SannevdM
Geplaatst: 17-02-10 09:46
In Leusden was je in rubriekjes ingedeeld zodat je binnen 20 minuten kon losrijden. Er was 4 of 5 keer de mogelijkheid om 20 minuten binnen te kunnen rijden. Buiten was om in te stappen en voor tussen de proefjes door, zodat je paard lekker warm bleef. Dus wat dat betreft prima geregeld.
Ja, maar dat was voor mij net rot. Ik moest als laatste (om 15.15) en ik kon dan losrijden van 14:00 tot 14:20 uur. Dan kon ik een uur buiten gaan stappen. Dat zag ik echt niet zitten. Voor de meeste natuurlijk prima geregeld, maar voor mij was dat niet zo'n goed plan.
Ik had hetzelfde probleem, maar ben er gewoon tussendoor even een half uurtje afgegaan, en daarna nog even buiten gaan stappen. Ik had haar op stal met een dekentje staan. Ging super Maar is inderdaad wel vervelend als je als laatste moet
Nouja, was verder toch prima geregeld, idd wel wat rot voor de mensen die als laatste in zo;n rubriek zaten, maarja...
Weet een van julie hou dat eigenlijk gaat met het afvaardigen naar de nationaale? Want ik ben nu 1 keer 1ste en 3x 2e en goede punten. Ik neem aan dat het per punten gaat? En hoeveel per rubriek worden er dan afgevraagdigd?
Nu gaat het voor mij al niet op. Heb maar 1 keer meegedaan. Maar wel de hoogste punten gereden in mijn rubriek. Wel jammer dat je dan niet door kan, maar logisch. Maar naar Hoofddorp gaan wij niet.
SannevdM
Geplaatst: 17-02-10 15:15
Bepalingen Winter Competitie 2009/2010 voor Haflingers en Trekpaarden onder het zadel
KVTH afd. Noord-Holland & Utrecht
* Deze competitie bestaat uit 3 indoorwedstrijden gehouden te Middenmeer- Wieringermeerruiters (29-11-2009) Leusden- Manege “De Vier Hoeven” ( 17-01-2010) en Hoofddorp, Haarlemmermeerse bos manege ( 14-03- 2010 )
* Is zowel voor Met startkaart en promotiepunten als Zonder startkaart
* Deelname geschiedt in wedstrijdtenue.
* Er kunnen 2 proeven gereden worden per wedstrijddag.
* Haflingers en Trekpaarden rijden in aparte rubrieken/klasses
* De Z1 en Z2 wordt in een 20x40m. ring verreden.
* Is tevens de selectie van de afdeling Noord-Holland & Utrecht voor de Nationale tentoonstelling in 2010:
daarvoor moet aan minimaal 2 wedstrijden deel genomen worden
het gemiddelde van de 2 proeven wordt als plaatsing genomen en de 2 beste plaatsingen van de 3 wedstrijden worden als selectie beschouwd
Haflingers: uit de klasse B worden 3 deelnemers geselecteerd en uit de overige rubrieken ( L tm. Z ) de andere 3 deelnemers welke worden afgevaardigd naar De Nationale totaal 6 deelnemers.
Trekpaarden: Alle klasses worden samengevoegd en er worden 3 deelnemers geselecteerd voor De Nationale.
* De dressuurkampioen 2010 wordt gekozen ook uit minimaal 2 wedstrijden en je kan alleen kampioen worden als de eigenaar van het paard in de afd. Noord-Holland & Utrecht woont.
* Bij tussentijdse promotie ben je uitgesloten van deelname aan de selectie voor de Nationale maar kan wel voor je punten blijven rijden in de klasse waarin je dan stargerechtigd bent.
* Prijsuitreiking: U dient aanwezig te zijn bij de prijsuitreiking van de klasse waarin u start gerechtigd bent en graag uw prijs in wedstrijd tenue af te halen. Bent u niet aanwezig dan komt het recht op uw prijs te vervallen.
aprillicious
Geplaatst: 17-02-10 15:28
Dat ik er wat van zeg, wilt niet zeggen dat ik diegene die dit allemaal georganiseerd/ geregeld hebben er op aanval hoor. Het is allemaal prima geregeld. Alleen voor mij was het net rot. Maar je kan niet iedereen tevreden houden.
Ik mag niet klagen verder, zonder losrijden nog 2 puntjes halen vind ik weer knap van me monster.
AshleyvdH schreef:
Het is iets of niets En we konden echt niet anders. Anders hebben we knhs wedstrijd en andere wedstrijden.. Vandaar dat we het zo gedaan hebben
hollie
Geplaatst: 17-02-10 15:32
toch klopt het verhaal niet helemaal, de voorselectie criteria zijn aangepast.
Je mag er maximaal 5 uit de B afvaardigen. waarbij de jeugd opgespiltst wordt. 3 in het L 2 in de M én de Z heeft vrije inschrijving,
dit is alleen voor Halfingers, voor Trekpaarden zijn het er minder. Dus er mogen er meer dan 6 door.