Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 21:58

ja alleen weet nog niet hoe ze rijdt dat moeten we even afwachten

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:24

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 14:21

hoi Armanda: nee nog niet, de bak moet nog vlak getrokken worden, dat gebeurd van de week denk ik (hoop ik)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:24

Jammer ze is al wel geweest te poetsen enzo?
Klein foutje mijn naam is Harmanda ;)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 14:47

hihi sorry Harmanda: ja ze is al wel weesten poetsen enzo

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:07

@Marga: Ok nou nog even afwachten dus.

@Harmanda: Het ziet er hartstikke netjes uit, en je noemt zelf al de punten op.

Aranka, Daisy en Topenqa:
-------------------------
Ik heb weer een super leuk stage weekend achter de rug.

Za: Een tijd terug heb ik samen met een collega, een zwaar autistische jongen te paard gekregen. Hij vond het geweldig en heeft alleen maar gezongen op Daisy's rug. (terwijl hij normaal heel gesloten en stil is)
Zaterdag heeft hij ook weer met Daisy gelopen maar hield er al gauw mee op. Een andere cliënt wilde graag rijden, dus cap gepakt en hop te paard. Geen zadel, hoofdstel of singel, helemaal niks. Daisy is een super zorg paard! Hierna kwam er nog een meisje bij die als de dood was voor Daisy en toen hebben ze samen op Daisy's rug gezeten. Hartstikke gezellig! Daarna ben ik nog gaan rijden (even rust aan mijn hoofd) en ze was HEET, haar rem was gewoon weg! Dus die hebben we even flink op haar plaats gezet }:)

Vandaag: Daisy heeft iets nieuws bedacht... De kleine shetjes waar ze bij staat pakt ze vast in de nek en tilt ze met 4 benen van de grond.... pffffff raar beest.
Daarna heb ik samen met haar 2 verzorgster Daisy leren longeren (ja ze is 15, maar ze kan het nog niet). Ze gaf ons zo een blik van: ik gaan niet domweg rondjes lopen! Maar ze pakte het gelukkig vrij snel op.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 00:55

@Aranka wat een verhaal zeg hahaha die Daisy

Marga en Sjors:
---------------
Vandaag voor t eerst sinds hele lange tijd weer gereden op Sjors. Pffff wat al te verwachten wa,s hij was heel stug, kop weer in de lucht en zich sterk maken, helemaal op t laatst zaten er wat betere stukjes bij maar heb het gevoel dat we helemaal opnieuw moeten beginnen. we moeten hard aan t werk. Heb maar meteen een les ingepland.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 19:10

Marga en Sjors:
============
Vandaag mocht meneertje de wei op, alleen alle andere 7 paarden kwamen achter hem aan, hij vloog dus door de draad :(
Vandaag gestopt met mijn bijrijder, is toch niet echt wat ik zoek geloof ik.

Waar blijven de rest van de verhalen???

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:07

hii meiden,
sorry erg druk met school, heb nog maar 20 officiele lesdagen daarna beginnen mijn examens.
dus de stress en het leren begint nu al aardig te beginnen.

natuurlijk is er ook ontspanning met Delano.
hij is de laatste periode weer erg aan het uitproberen om te kijken of hij de baas is.
maar neeeneee meneer dat ben je niet!!!
rijden gaat wel weer lekker ontspannen, okal is ie nog steeds een bom van energie okal staat ie op ander voer.
na me examens ga ik weer lekker prive les nemen, en proberen om ons zelf veder te ontwikkelen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:55

Hoi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meld zich ook weer :D

An en Storm;

Met ons gaat het prima hoor. Lekker aan het rijden in de bak, buiten en vandaag voor de allereerste keer met een pessoa gelongeerd. Hij deed het echt zo supergoed. Ben trots op hem :-). 1 april doe ik weer mee met een onderling wedstrijdje. Wordt de tweede keer en dit keer moeten we verkleed. Ben nog een beetje aan het verzinnen wat ik aan ga trekken. Heb eigenlijk niets en wil er ook niet teveel geld aan uitgeven.

Fijn dat het met jullie ook goed gaat!!

[TVG-ITP] 1ste keer pessoa voor Storm

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:45

Heyyyyyyyyyyy Annemarie, leuk dat je er ook weer bent. Super van storm zeg.

Marga en Sjors:
==============
Vandaag heeft onze nieuwe lesgeefster Sjors voor t eerst gereden. Hij had natuurlijk nu al 1,5 maand stil gestaan en dat was te merken. Zijn goede conditie is erg achteruit gegaan. Oh oh hij moest hard werken en was soms erg sterk. Echt ik denk dat Sjors nog nooit zo nat is geweest, je kon hem uitwringen zo nat. De stoom kwam er van af, t schuim tussen zijn billen en zelfs heel zijn hoofd was nat. Hierna mocht ie lekker rollen in de bak wat hij dan ook wel 5 x deed, daarna op stal gezet met een extra schep voer en 2 welverdiende appeltjes. Zaterdag hebben we samen les, dat kan ik natuurlijk nog niet volhouden maar tussendoor kan ik hem dan rijden. Morgen ga ik hem maar longeren want denk dat ie anders wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stijf zal worden. Arm Sjorsje

oh ja van te voren liep ik met hem richting de weg en hij schrok en sprong zo op mijn voet auwwwwwwwww, die is nu echt helemaal blauw (hij heeft al van die kleine voetjes, maar niet heus)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:15

@marga hoe gaat het met je voet? Arme sjors al dat luie zweet moet er eerst weer uit he.
@an heeej Ziet er ontspannen uit hoor aan de pessoa en ik vind ook de achterhand er al goed onder af en toe. Ik ben er sinds kort ook mee bezig met pessoa. Vind het wel fijn om mee te werken
@jodie Delano lekker op de uitprobeer fase. Hoop dat je straks weer lekker kan gaan lessen.
@aranka Wat een mooi verhaal zeg. Gekke Daisy hihi.

Harmanda en Heidi.
Ooh wat wat het heerlijk weer begin deze week. We zijn even weer lekker verwent. Helaas weinig tijd gehad voor Heidi. Maandag was ik echt kapot dus maar even gauw heen stalletje doen knuffel gegeven en weer naar huis. Dinsdag even lang en laag aan de longeerlijn gehad met pessoa. Ze was wel erg braaf. Woensdag kon ik het echt niet laten om een buitenrit te maken. Heerlijk ritje gemaakt op de terugreis wel erg sterk. Maar heenreis lekker met los teugeltje kunnen rijden. Nog wat paadjes ontdekt wat we de volgende x gaan uitproberen. Verder donderdag niet geweest, Vrijdag even gauw kijken maar verder geen tijd. Vandaag (zaterdag) Even lekker basis gereden. Ging wel erg goed. Heb maximaal 20 min gereden maar ze was zo heerlijk los. Dacht ga niet verder knoeien gaat nu goed.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 21:20

Marga en Sjors:
==============
Gister heb ik sjors gelongeerd, gewoon met alleen zijn hoofdstel aan. Hij was best voorwaarts wat ik niet verwacht had nadat hij donderdag zo hard had moeten werken. Vandaag heeft mijn nieuwe lesgeefster hem weer gereden. Ze waren bij de buren in de tuin bezig met timmeren waardoor Sjors erg kijkerig en aanstellerig was. Ze rijdt hem wel veel strenger dan mijn oude lesgeefster. Maar hij liep erg voorwaarts en had er wel zin in. Daarna heb ik hem nog even gestapt en daarna uitgestapt. De bak was erg nat dus meneer zat echt helemaal onder de modder en hebben hem maar even afgespoeld, daarna lekker op stal met een zweetdekentje op en een halve schep extra brokjes.

Kimmie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:16

Hallo allemaal,

zal ik mij ook eventjes voor stellen,
ik ben Kim op bokt heet ik Kimmie25
ben 16 jaar en heb mijn haffie 4jaar en ben super wijs met hem.
ik hoop dat ook ik mee mag doen in dit gezellige toppic, eerder in dit toppic heb ik al eens een vraagje gesteld en zins die reacties gaat het rijden al veel beter, heb een ander zadel en rijd hem laag en voorwaarts.

Bedankt!

Groetjes kimmie25

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:47

Hoi meiden hoe is het hier? Al tien dagen niemand meer geweest dus geef 'm maar even een schopje :-)

Met mij en Storm alles prima hoor. Zijn lekker aan het trainen enz.
[RIJ-ITP] Haf Storm aan het werk

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 18:56

hey Annemarie, ja ik wachtte tot iemand anders eens zou schrijven ahhahahah. ik zal zo je topic eens bekijken.

Hier ook alles goed met mij en Sjors, Sjors is hard aan t trainen met mijn nieuwe lesgeefster, in t begin ging het even moeizaam maar nu weten ze wat ze aan elkaar hebben. Hij kan al mooi nageeflijk lopen, de galop zit er nu helemaal op en hij kan zelfs al een pasje wijken. Nu ik nog. Ik heb helaas nog steeds geen uithoudingsvermogen en dat weet Sjors, hij is slim.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:06

Ja vond het zo stil, denk ik moet maar ff posten ;-)

Fijn dat het met Sjors ook goed gaat en hij regelmatig toch lekker wordt gereden en de knopjes steeds meer worden bevestigd. Geloof graag dat jij het nog niet zolang volhoudt, daar gaat wel een flinke periode overheen. Geoon rustig opbouwen dan komt het wel goed. Ja slim zijn ze zeker. Ikk had toen mijn rib herstellende was ook het gevoel dat Storm net even iets sterker deed als anders.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 19:35

@Annemarie, ja hij voelt dat als ik erop zit dat hij kan gaan lopen lanterfanten, hij wil dan niet voorwaarts zijn en dan word ik er zo moe van dat ik na 2 rondjes draf al moet stoppen want dan hangt mijn tong al op mijn knieen. En ja Sjors is niet het makkelijkste paard om te rijden nu voor mij omdat hij nog zo groen is. Het is dus niet even lekker opstappen en een paar rondjes doen, het is echt hard werken. Maar moet zeggen zou niet anders willen ik ben echt stik blij met hem. Bij mijn lesgeefster loopt ie de benen onder zijn kont vandaan en moet ze hem af en toe gewoon tegen de bakrand aan stil zetten omdat ie te hard gaat. Ik heb een fotoshoot van sjors en mij laten maken dus zal over een paar daagjes ook een topic openen van ons.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 21:10

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:44

Haaaj meiden,
het is inderdaad erg stilletjes hiero,, voel me zelf ook schuldig.
maar ik zit in me examentijd, dus ben even helemaal gefocust op scool.
daarna zullen jullie weer van mij horen.

Met Delano gaat alles goed.
groetjes en fijne feestdagen allemaal.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:18

Heeeee meiden, ik dacht laat ik hier eens bij gaan lezen en jullie zijn weer een beetje actief! Leuk!
Ik zelf ben heeeeel druk met school, moet alle zeilen bij zetten om dit jaar te halen, Zaza heb ik nog lekker bij me maar voor hoe lang....

Hoe is het met jullie? En Jodie succes met e examens!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 19:39

Marga en Sjors:
==============
Wij zijn weer volop aan t rijden, is nog wel erg inspannend voor mij en ben daarna dus net zo nat als Sjors door mijn lesgeefster gereden is van t zweet. Sjors doet erg goed zijn best en heeft er dan ook erg veel zin in. Vaak wil hij hard gaan en galopperen. Hij kan zich soms nog sterk maken maar er zitten ook hele fijne stukken bij waarbij hij heerlijk over zijn rug loopt. Bij mijn lesgeefster doet ie het helemaal super en kan zelfs al wijken. Ben eigenlijk op zoek naar iemand die hem wil uitbrengen op wedstrijden want hij wil wel heel graag.

Fijn dat Zaza weer bij je is en welkom terug :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 21:30

Marga en Sjors:

super trots op sjors hij heeft vandaag voor het eerst gesprongen met mijn lesgeefster, ging super goed, hij kijkt alleen een beetje te laat naar de hindernis, maar hij vindt het wel super leuk om te doen.

Waar blijven jullie verhalen????????????

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:53

He leuk dat iedereen nog actief is. Ik heb het hier ook hartstikke druk met school en erg rustig op paarden gebied. Ik ga binnenkort even bij lezen ;)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:55

hoi meiden,
weinig tijd, sorrysorry.
ik zit nu in me eerste week van me officiele examens nog 2 weken te gaan.
daarna begint mij 4.5 maand vakantie, en zullen jullie meer van mij horen.

maar alls gaat hier goed,, hihi!!

groetjes