Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:12

Ik heb vandaag mijn pony binnengezet en voer gegeven en verder kon ik niets dien door tijdgebrek

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 22:59

??? jij bent ????

98xsophiex98 schreef:
Ik heb vandaag mijn pony binnengezet en voer gegeven en verder kon ik niets dien door tijdgebrek

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:06

98xsophiex98: wie ben jij?
Marga: fijn dat je wel weer opgeknapt bent en dan je weer bij Sjors lang kan.
rijden komt vanzelf wel weer,, maar gelukkig kan je hem nu lekker tuttelen.
iemand zoeken is inderdaad lastig, en dan ook nog de juiste persoon? pffff inderdaad ook veel slechte ervaringen mee.
rijd je lesgevster Sjors niet meer?

YEEEAAAY, ons oude groepje is weer bij een gekomen.
ik heb jullie zo gemist meiden. al me haffie verhaaltjes kon ik moet niemand delen alleen me mama/papa dan.

Jodie en Delano
17-02-2013
-----

Met delano alles lekker Vrijdag is hij ingeent dus heeft het weekend even half rust gehad.
We hebben het een en ander kwa grondwerk gedaan, ik ben hiermee begonnen omdat ik merk dat Delano het leuk vindt als dingen op een speelse wijs gedaan worden. en dan is grondwerk natuurlijk super. Bezig zijn maar toch strikt.

Ook merkte ik vrijdag dat hij wat vocht bij zijn knieen (achter) had, heb dit goed gecoolt en beweging.
Dus veel gelopen met hem, vandaag was het al vele male minder dus hoop dat het morgen gewoon weg is.
Wel deed het hem wat zeer als je er aan zat maar hij liep gewoon goed.

Ik hoop dat ik meneertjee morgen weer lekker kan gaan rijden.

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:32

Ja lekker he Jodie ons oude groepje

Marga en Sjors:
============
Vandaag had Sjors voor het eerst een maatje, een maatje om mee te spelen in de bak, ze waren aan elkaar gewaagd en het ging stik goed. Alleen jaaaaaaaaaaaa het zal Sjors niet zijn he pfffff ze mochten los naar binnen, maar natuurlijk ging meneer zooooooooooooooooooo hard dat ie de bocht niet kon maken en op zijn plaat ging. Resultaat een kreupel lopende Sjors. Hmmmm rest van de dag maar op stal gezet, hopen dat ie morgen goed loopt. Vanavond zal ik misschien een paar foto's van hun samen hierop zetten.

@ Jodie, nee die rijdt Sjors niet meer, ze reed hem 3x per week maar ja das eur 50 per week en dat maal 4 das eur 200 per maand extra, dat kan ik ff niet missen.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:46

Jeeh echt ons oude clubje.
@marga balen zeg van sjors. sommige paarden leren het nooit om rustig te lopen.
@jodie ook bal van delano. zomaar ineens vocht?

Harmanda en Heidi
zaterdag les gehad. Ging niet zo. Ik ben gewoon niet consequent genoeg. Been is been maar soms tja. is vrouwtje zelf ook laks. Moet ik dus echt mee bezig.
Zondag zelf gereden ging al iets beter.
Vandaag even aan de longeerlijn gedaan ze was erg fanatiek. Wel tevreden. Nu moet ik gewoon echt doorzetten.
Laatst bijgewerkt door mandje op 18-02-13 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:52

Ik hoop dat je snel weer zelf aan de slag kan Marga! Haha handige Sjors! Gellukig kan je ook van hem genieten zonder te rijden!

Jodie inderdaad leuk zo dat groepje bj elkaar!! Dat is veel leuker :)
Mooi om te lezen dat het met jou en Delano zo goed gaat! Mjn oom zegt altijd vocht in de knie, dan komt er kou (helaas brrrr....)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 20:05

Hey Aranka is er ook weer, hoe gaat ie???

Ja zonder te rijden geniet ik ook van hem, hij vindt het heerlijk om gepoetst te worden en ja hij kan heel goed kussen en op commando voet geven, we zijn dus wat aan het vd-en en hij leert wel erg snel. Toen die viel, stond hij op en ging bij het andere paard in stal staan, jaja of dat zou passen hahahaha hij is soms zo lekker lomp he. Alleen is de rijbak nu ook niet te doen bij ons, dus hopen dat het lang droog blijft

sjors voetgeven
Afbeelding

kussen
Afbeelding

Afbeelding

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:32

Ja hier alles goed!
Het gaat eindelijk eens lekker hiero! Ik geef op mijn stage paardrijles aan de kits, heb een leuk baantje gevonden in de paarden en ik mag examen doen dit jaar!
Ook mag ik met de haflinger van mijn stage begeleidster op vakantie dus daar ben ik druk mee bezig :)

Sjors ziet er goed uit! Echt een heel lief hoofd ;)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:47

jeetje Marga, 200 euro per maand en dan ook nog eens je stallingsgeld.
nee inderdaad dat wordt wel een beetje een gekke grap.
misschien een verzorg meisje/jongen?

jaa zo leuk ons oude groepje, hihi.

Jodie en Delano
18-02-2013
----------------
vandaag Delanotjee gereden het ging niet zoals gehoopt, maarjaa.
volgende keer weer beter, hij is echt 1 bom energie, heb hem nu ook al op ander voer staan was niet te doen anders.
morgen maar weer longeren, en al die energie ereven uit gooien. (gekkke vogel)!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 21:04

@Jodie, ja ik ben op zoek naar een ervaren iemand die hem wil leasen voor 2 x per week, maar dat valt niet mee zeg. Zodra ze iets moeten betalen hoeft het niet meer. Ja voor niks gaat de zon op hoor. een meisje of een jongentje wordt hem dus niet, Sjors is niet de makkelijkste met rijden. Hij is ook erg op 1 hooguit 2 personen met rijden, als er iemand op hem gaat die hij niet kent gaat ie alle trucjes die hij kent uitproberen hahaha.

@Aranka: jeeeeeeeeee leuk joh, nou heb je voldoende te doen in en met de paarden. Ja sjors is ook heel lief voor mij, tis een lief maar dominant paard. Ik kan er goed mee overweg :). Hij heeft alleen een verschrikkelijk verleden gehad en moet dus ook oppassen met wie ik op hem laat rijden want daar is het in t verleden helemaal mis gegaan.

nog 1 fotootje hahaha (ben blij jullie weer gevonden te hebben) ook weer met mijn tel. genomen dus niet echt goed van kwaliteit, maar hier kunnen jullie zijn dikke hengsten nek zien.
Afbeelding

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:22

@marga mooie foto's van sjors. Hij ziet er goed uit.
@aranka fijn dat je er ook weer bent.

Harmanda en heidi
Vandaag gereden. Echt consequent geweest en heeft zijn vruchten afgeworpen. Na eerst een strijd voor voorwaarts te gaan op been te zijn overwonnen kreeg ik haar niet meer nagevelijk en werd ze echt zwaar. Heb ik haar even laag en rond laten lopen en daarna rustig weer opgepakt. Toen begon ze lekker los en voorwaarts op mijn been te gaan. Dit wel allemaal met zweep eerst maar even met. Hoop dat ik dit later weer af kan bouwen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:56

@Harmanda, goed bezig

Marga en Sjors:
============
Vanmiddag even naar Sjors geweest, hij liep al wat beter, nog niet helemaal goed maar al wel een heel stuk beter. Heb hem even een grote poetsbeurt gegeven en even op het harde aan de hand gestapt, toen weer terug in zijn schone stalletje gezet. Hij heeft het duidelijk naar zijn zin waar hij nu staat, hij is veel minder dominant en een echt kroelmonster geworden.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:15

Ik kwam nog een foto tegen die ik nog even wil showen. Was in de herfst vorig jaar.
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 00:45

wat een knappie, leuke foto

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:56

Mooie foto Harmanda!

Jodie: Is Delano zijn knie al minder dik? Maar helpt ander voer wel? Dat ligt dan toch aan hoeveel beweging die krijgt en hoelang hij buiten staat?

Marga: Gellukig gheeft Sjors er niks aan over gehouden, anders was je nog langer bezig! En hij heeft inderdaad een lekker dikke nek.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:11

aaaah wat een lieve foto(L)..

Aranke: hij krijgt nu 'coolmix van Havens'
dit voer is speciaal voor koudbloeden gericht die niks extra nodig hebben.
en omdat Delano te veel energie van zich zelf heeft, en dus geen sportbrok/ extra pit nodig heeft.
en hier zitten toch al ze vitamines is, dus als het goed is de este oplossing.
dus we hopen dat hij hierdoor misschien iets minder ADHD wordt.
hahahahahah!!!
Delano loopt onder het zadel/aan de long/stapmolen elke dag 1 uur lang.
Ook staat hij elke dag 4 uur buiten in de padock, dus beweging komt ie wel.
sommige dagen loopt hij zelf wel eens 2x, 1 uur stapmolen en 1 uur rijden. (inverband te veel energie)!!

Marga: Fijn om te horen dat hij weer goed loopt.
een last van de schouder zeg ik altijd!!!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:15

Jodie_Delano schreef:
aaaah wat een lieve foto(L)..

Aranke: hij krijgt nu 'coolmix van Havens'
dit voer is speciaal voor koudbloeden gericht die niks extra nodig hebben.
en omdat Delano te veel energie van zich zelf heeft, en dus geen sportbrok/ extra pit nodig heeft.
en hier zitten toch al ze vitamines is, dus als het goed is de este oplossing.
dus we hopen dat hij hierdoor misschien iets minder ADHD wordt.
hahahahahah!!!
Delano loopt onder het zadel/aan de long/stapmolen elke dag 1 uur lang.
Ook staat hij elke dag 4 uur buiten in de padock, dus beweging komt ie wel.
sommige dagen loopt hij zelf wel eens 2x, 1 uur stapmolen en 1 uur rijden. (inverband te veel energie)!!

Marga: Fijn om te horen dat hij weer goed loopt.
een last van de schouder zeg ik altijd!!!

Jodie: Jup dan is het idd ADHD hahaha! Je mag hem wel hier brengen, ik werk met dat soort mensen een paard moet niet zoveel verschil maken hihi :P
Toch apart dat hij dan zo energiek blijft.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 17:02

Marga en Sjors:
============
Vandaag maar weer even gepoetst en hem even aan de hand op t harde laten lopen. Verder kan ik weinig doen nu dat de bak nog niet goed is :(

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:53

hihi Aranka, ik ben al onder weg.
ja hij is gewoon echt sport gefokt, dus zit een hele andere bloedlijn in.

jodie en delano
21-2-2013
---------------

vandaag even 45 min gelongeerd.
ik heb alleen maar naar een paard gekeken die compleet uit zijn plaat ging en met zijn staart en hoofd in de lucht liep.
er was een vreemd iemand op het terrein en die vroeg aan mij, is het nog een 'hengst' met als andwoord 'uuuhm, als het goed is niet'.
maar toen ik hem zag lopen dacht ik echt van ik weet het niet zeker? whahahaha....

meneer begon helemaal te dansen, leek wel een Arabier.
maar alsnog hou ik ontzettend veel van meneeertjeee(L)(L)!!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:03

Harmanda en Heidi
Gister heb ik heidi even losgegooid. Eerst niet willen lopen he. Lag een pluk kuil in de hoek van de bak en steeds weer proberen te pakken. Na wat rondjes warm gedraafd te hebben ging ik haar echt uitdagenm. Vond het jammer dat er geen camera bij was. staart omhoog hoofd de lucht in snuiven en rennen. duurde niet zo lang maar was wel even gaaf.
Vandaag gereden. had iemand anders les in de bak en mocht er bij in rijden. Ze reageerde veel beter op mijn been. Heb zweepje maar de helft ong. te opzichte van de vorige keer gebruikt. Heb gewoon lekker kunnen rijden. Na afloop stond ik nog even te praten met die gene die les had en kreeg ik compliment dat het er netjes uitzag.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 00:40

@Harmanda: das fijn he als iemand je een compliment geeft, daar doe je het dan weer voor :)

Marga en Sjors:
============
Vandaag weer hetzelfde als gister hahaha, sorry heb nu niet zoveel te doen met Sjors. Wel heb ik vandaag iemand gesproken, die zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer geinteresseerd is sjors te leasen en die ook graag wedstrijden rijdt. Even afwachten dus.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:24

@Harmanda: Leuk dat andere mensen het ook zien! Dat geeft altijd wel een lekker gevoel vind ik ;)

@Marga: Super nieuws Marga! Ik duim voor je mee!

Aranka & Imke (Sorry geen haflinger)
------------------------------------
Imke is de fries van een vriendin van mij, zij is op vakantie dus geef ik Imke wat beweging.
We gingen lekker naar buiten en dat ging super! Ze zit echt heerlijk en je kan lekker op haar doorzitten (ja ik kan niet doorzitten, tips welkom!) Wel wou ze niet over haaientanden die op de weg stonden *zucht*, ik heb daar een kwartier gestaan voordat ze er overheen ging :+. En in de nieuwbouw schoot er een putkabouter voorbij dus kwam ze even met 4 benen van de grond, maar verder ging het hartstikke relaxt!
Ik heb echt voor het eerst in tijden weer genoten van paardrijden :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 20:55

@Aranka: heerlijk joh, ja er is ook nog een jonge man die interesse heeft om sjors te leasen, die komt volgende week kijken. Hij is geselecteerd voor de Cavelarie dus ben benieuwd.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 21:30

Marga en Sjors:
============
We hebben een bijrijder gevonden, nu nog paar dagjes wachten dan is de bak goed en kunnen we aan de slag

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:57

Super Marga! Dat is vast een hele opluchting :)