Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:20

Mag ik mij hier ook melden? :D Momenteel rijd ik geen wedstrijden, maar ik train nog wel dressuurmatig! :)

Dit is Sterre, word dit jaar 10. Op wedstrijd reden we L1, maar door mijn studie komt dat er nu niet meer van, helaas :( Qua training zitten we wel richting het M, maar de basis blijft bij ons een lastig puntje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En springen :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:22

Haha kan ik me voorstellen :') Leest je vriend je ook voor?
Heb ook eens gehad dat ik een waardeloze voorbereiding had. Ging super chaotisch op wedstrijd.. Amper tijd om in te rijden (nog geen 5 minuten) dus was lekker gestrest. Maar kwam toch met een winstpunt en derde prijs thuis, haha.

Ah oké, ja ik houd inderdaad ook 30 km aan. Twijfel nu nog even over een wedstrijd die op 44 km afstand is. Zou op zich wel fijn zijn om nog even een extra wedstrijd in de B in te plannen voor de L1..
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 16-02-15 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:24

Welkom CoronaLime! :) Sterre is leuk! Jammer dat de wedstrijden er door tijdgebrek niet meer in zitten. Maar dressuurmatig "rondhobbelen" is ook leuk! :D

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:27

Ik vind het eigenlijk vreselijk, ik mis het zo! Maar met 4 dagen in de week op kamers wonen zit doortrainen en concoursen er gewoon helemaal niet in.. -O-

Gelukkig is Ster wel weer zo dat als je er een paar weekjes mee aan de slag gaat, dat ze dan alles wel weer supersnel oppikt, dus wie weet van de zomer :Y)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:29

Kan ik me wel voorstellen. Toen ik geen wedstrijden reed begon ik op een gegeven moment een doel te missen en dan rijd je gewoon wat rond zonder echt gemotiveerd te zijn..

Zou fijn zijn als je het in de zomer weer wat kunt gaan oppakken dan! :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:30

Ik rij nooit op zondag dat is de enige dag dat mijn vriend en ik een hele dag samen kunnen zijn, hij heeft een hekel aan paarden, wel 1 x mee geweest op wedstrijd en toen reed ik 2 winst haha.

En ik ga max 20 km ver tegenwoordig :)

Welkom coronalime :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:36

Hier inderdaad net zo Naomi_Haffie :j M'n vriend heeft ook geen zin om mee te gaan op wedstrijd. Al is hij wel een keer mee geweest.. En als er echt een leuke wedstrijd oid is op zondag doe ik daar wel gewoon aan mee.

Zijn er veel wedstrijden in jouw omgeving dan? Aangezien je een straal van 20km aan kunt houden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:38

Ik ga tot max een uur met de trailer rijden weg.

Ik start in Benningbroek als laatste in de L2 (op de nieuwe startlijst zometeeen).

Ik weet even niet wie het zei, maar laat je noet onder de indruk brengen van hogere klasses. Daar heb je voorlopig nog niks mee te maken en als je jezelf daarmee gaat vergelijken, dan kom je daar nu nooit bij in de buurt. Het zorgt er alleen maar voor dat je extra stress krijgt.

Als je al gaat kijken naar de hogere niveaus, doe het dat alleen om te kijken. Gewoon omdat het leuk Is, niet om jezelf er mee te vergelijken. ;)

Zometeen een lesje geven, paardje even longeren en dan zijn We weer klaar voor vandaag.

Mijn vriend Is ook mijn groom. We gaan samen op wedstrijd, hij leest mij voor, helpt mij met spullen pakken en opzadelen. Maar mijn vriend en ik zijn al 5 jaar samen. We kennen elkaar door en door en hij vind mijn paarden leuk :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:39

Ideaal is dat Peelie! :D Zou willen dat m'n vriend mij kon voorlezen op wedstrijd. Dan zou ik tenminste niet altijd afhankelijk van anderen zijn/andere mensen moeten vragen. Maar dat zit er helaas écht niet in.. Verder kan ik me prima zelf redden. Mijn vriend en ik zijn 8 jaar samen maar vanaf begin af aan heeft hij al duidelijk gemaakt dat ik van hem niets moet verwachten als het om paarden gaat.. :P Overigens staat hij er wel helemaal achter en is Marena wat hem betreft ook echt een blijvertje. Gelukkig maar.. We wonen namelijk samen, dus dan is het toch wel fijn dat je er het zelfde in staat. Er gaat natuurlijk nogal wat geld richting paard..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:40

Lucky you! Lijkt me heerlijk, lekker met vriendje op stap! Helaas heeft die van mij een dikke hekel aan paarden :+

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:54

Oh heerlijk peelie!

Hier moet ik altijd van te voren iemand regelen, of op wedstrijd zelf vragen. Mijn moeder gaat af en toe mee maar die kan en wil geen proefjes voorlezen.

Hier is wel redelijk veel in de buurt. Wel zelfde locaties maar dat geeft niet :)

Daar heb je wel geluk mee rianne! Die van mij vind dat er ook zoveel naar het paard ga en dat k er zo vaak ben ; p

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:56

Jammer dat je moeder niet wil voorlezen Naomi.. -O- Was anders wel handig geweest, als ze toch mee is..

Zelfde locatie is inderdaad niet zo'n ramp, als het een fijne locatie is dan :P

Haha oh echt? Nee wij hebben gewoon allebei onze eigen hobby's en dat vinden we ook allebei belangrijk.
Maar goed, om er voor te zorgen dat we elkaar nog genoeg zien houd ik dus inderdaad die zondag vrij. En doordeweeks ook wel een avond dat we allebei thuis zijn over het algemeen. Scheelt dat we samenwonen, dan zie je elkaar sowieso tijdens eten etc. wel ;)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:56

Ideaal he Peelie,ik heb ook zo'n vriendje :D
Wij zijn 16 jaar samen :oo, hij traind ze ook aan de hand en in de zomer maken we
wel eens een rondje met de wagen.
Soms wil ie ook nog wel eens mee gaan op bosrit!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:00

Dat is wel echt heerlijk hoor Marinda! :D Vond hij paarden vanaf het begin af aan al echt leuk of is die interesse gewoon gegroeid?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 16:03

Oh wat een geluk! :D

Is het bij jullie ook zo mooi weer?

ben vandaag tot 6 uur aan het werk maar heb morgen een extra dag vrij gekregen en woensdag is mn vrije dag :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:05

Ja heerlijk, lekker zonnetje erbij! :D

Lekker dat je morgen en woensdag vrij bent, genieten!

Vandaag heb ik studieverlof. Morgen even langs kantoor en de rest van de week moet ik nog even zien.. Heb praktijkopdrachten vanuit studie dus moet even kijken of ik die thuis verder uitwerk of op kantoor. Volgende week lekker voorjaarsvakantie! Kijk er naar uit :)

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:22

Hier is het ook heerlijk weer! De osteopaat is net langs geweest dus Rianne heeft weer een weekje vakantie, dan kan ik haar in de voorjaarsvakantie weer lekker oppakken :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:29

Zijn opa had vroeger ook pony's,dus met de paplepel ingegoten zeg maar...
Al hadden we in het begin van onze relatie geen paarden,ook geen honden :')
dat kwam pas later allemaal.

vakantie?? was da?? :?

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:35

Hier gelukkig ook een vriendje die meegaat naar stal, helpt en ook filmt met de wedstrijden op stal!
Helaas kan ik nu 4 dagen niks vanwege carnaval hier in het zuiden pfff aangepaste openingstijden op stal en dat met zo'n mooi weer |(
Zaterdag dagje Parijs geweest, gisteren was stal open van 9 tot 12 en ik was te moe om te gaan, vandaag gesloten en morgen open van 9 tot 12 en dan moet ik de hele dag werken pffff

Hebben jullie stond ook van die speciale openingstijden op stal?

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:42

ik heb mijn eigen stallen dus gelukkig niet nee :oo
moet er niet aan denken om niet naar mijn paarden te kunnen als ik dat wil...

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:46

vanochtend heb ik een buitenritje gemaakt met Feyda,even beide koppie leeg maken...
Was heerlijk rustig o de weg,beetje samen alleen op de wereld idee met die mist erbij <3

Afbeelding

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:55

@ silby : Aaaaaaah heerlijk is dat!! Is altijd genieten met je paardje op pad en zo rustig in de omgeving :) en beter paardjes aan huis, wou dat het hier anders was.

Wij hebben 3 paarden, waarvan er 2 van mijn moeder zijn en dus ook thuis staan (weiland met inloopstallen) maar die van mij staat op een manege in de buurt zodat ik gewoon kan doorrijden en niet van het weer afhankelijk ben en een bak tot beschikking heb. Maar helaas elke keer met die feestdagen zijn er weer van die leuke openingstijden.....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:43

Hier ook geen carnaval openingstijden. Ik woon boven de rivieren, lekker makkelijk :P

Er zijn hier in de buurt zo veel wedstrijden op een straal van 10 kilometer, dat ik mijn God nooot weet naar welke wedstrijden ik wil :P de keuze Is reuze iig :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:44

Ah oké, dat scheelt inderdaad wel Marinda! Bij mijn vriend is het meer dat 'ie het maar enge dieren vindt :P
Zag de foto op Facebook voorbij komen, heerlijk uitzicht zo!

Huh, je kunt niet eens naar je paard wanneer je zelf wilt SRY? :wow: Op zo'n stal zou ik eerlijk gezegd liever niet staan.
Bij mij op stal geen openingstijden gelukkig.

O dat is wel ideaal Peelie! Dat is hier helaas niet zo.. Gelukkig in de zomer wel 3 wedstrijden in eigen dorp. Kan ik mooi naar toe stappen :D

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:45

Mijn pony's staan ook aan huis, nadeel is idd dat ik niet de hele winter door kan rijden en naar een stal in de buurt moet wat toch weer een boel extra tijd kost, maar het is toch wel fijn om altijd naar de paarden te kunnen en zelf m'n tijd in te kunnen delen :)