[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nordsvensk

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:33

Succes met je les noa! Je laatste?

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:35

Voorlopig wel ja, in het weiland nog even afwachten hoe het gaat

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:37

Hoop voor je dat ie het in het weiland ook goed doet :)

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:41

Succes noa!
Fijn van Andor!

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:43

Nordsvenk, Saartje liep vandaag ook al braaf :)
fijn dat het goed ging

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:44

Pernille: Veel plezier op wedstrijd dit weekend! :)
Lara: Fijn dat het al met kleine stapjes vooruit gaat.
Tamara: fijn dat je nu een diploma op zak hebt! Dat mag worden gevierd met een buitenrit :p
Super dat het vanmiddag goed ging op buitenrit, en knap dat je toch door de weilanden bent gegaan.
Marrit: Super fijn dat het goed ging! :)
CelestaT: Als je wil mag je wel meekletsen over je 'stuk goud' als je je even voorstelt. :)
Noa: veel plezier met je les.

Ik heb vandaag Vrouwke gelongeerd en heb heel veel overgangen met haar geoefend. op het laatste had ze ook een mooi actief achterbeen gebruik. :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:49

Nou, mijn vervolg:
Pagina 7 + 8 +9 + 10 + 11:
Wedstrijdkriebels, heel herkenbaar. Helaas is het nog best duur om officieel te starten als je alles bij elkaar rekend -O-
Kim_97, hier ook een paar haarballen, zeer herkenbaar dus :D
Da's niet leuk Tamara, ik heb je eigenlijk ook nog nooit over je zus horen praten, ik wist niet eens dat je er een had :')
stvieee Wat leuk zeg! Veel plezier met hem!
xLaraaj, ziet er goed uit! ook mooie veredus peesbeschermers! Ik heb er ook ooit een paar gehad, maar ik durfde er niet mee te rijden dus heb ik ze maar verkocht, erg hé :=
Tamara, fijn dat de smid kan komen. Ik heb minder geluk. Robin (mijn smid) Is al de 3e keer in 1 jaar tijd in het gips. -O- :')
SaartjeNina, zonde hé. die tijd die je aan het wachten bent. Daar had je veel andere dingen mee kunnen doen :n
Beterscha Elaine!
Mijn eigen staat het hele jaar door op de wei en mijn verzorgpaarden staan nu ook allemaal op de wei op 1 na.
Fijn Superassie, ik ga dadelijk even lezen hoe is is gegaan met die duivel van je :D
PeerAppel Leuk zeg!
Balen superassie!
haha, ik merk het xkimmieejj
Super dat het zo goed ging Tamara , wie weet kun je nog eens normaal over een veld galoperen *blijven dromen*
Fijn Nordsvensk
Kim_97 fijn dat het zo goed ging.

*bijleesmodus uit*

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:53

Romy spijt me dat ik het zeg maar ik wil niet dat die man ooit met een vinger aan Andor komt.. Heb hem zo vaak bezig gezien en hij heeft naar mijn idee nogal losse handjes..
Als een paard al niet perfect stil blijft staan heeft ie al een mep hangen met een vijl(of hamer of wat hij dan ook in zn handen heeft).. Andor houd niet van stil staan en gaat dan hangen enz, en ik hoef hem niet verziekt te hebben. Van mijn huidige smid krijgt hij ook wel een elleboog por als hij zich niet gedraagt maar dat is echt alleen als hij stront vervelend is..

Maargoed, daar ging het niet over :')

Nja normaal over een veld galloperen.. Laten we beginnen met stappen en niet trillend en half jankend afstappen omdat ik het niet meer geregeld krijg :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:53

Nou ondertussen is er zoveel veranderd in een paar dagen/weken dat ik jullie even moet bijpraten.
- Goede vriendin (Julie) reed een halfinger die bij die wat ik rij staat een paar keer per week, samen met een andere verzorger.
- Goede vriendin is van die halfinger, Amy, afgevallen (waarschijnlijk, want ze weet niets meer), hersenschudding en nog een paar dingen.
- Dag erna is de andere verzorger ermee gestopt.
- Ik rij nu 4 keer per week die haflinger erbij.

- Ik ga een jong paard doorrijden (Floris)
- Daar ga ik zéér binnenkort mee starten.

Dus even een hele korte samenvatting, anders kunnen jullie er niets meer van begrijpen _O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:56

Vandaag Floris lekker gepoets met Julie, daarna nog samen gaan uitrijden met de haflingers.
Het was echt super gezellig :D .
Ze vond het wel een beetje spannend (1e keer na het ongeluk weer op Amy rijden) maar het ging supergoed!

Morgen ga ik Sting en Amy lekker wassen met Julie *\o/*

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:56

Oei, das wel naar dat ze zo vervelend gevallen is dat ze niks meer weet!
Jij hebt ook wel veel op je bord nu :P
Is Amy zo'n rotzak dan, dacht altijd dat die zo braaf was haha

Lekker wassen! Ik moet werken van 12 tot 6, echt balen.. Weet nog niet of ik voor t werk of erna naar stal ga xd
Ga zondag weer buitenrijden dus dan kan ik ook niet wassen :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:58

SuperAssie schreef:
Romy spijt me dat ik het zeg maar ik wil niet dat die man ooit met een vinger aan Andor komt.. Heb hem zo vaak bezig gezien en hij heeft naar mijn idee nogal losse handjes..
Als een paard al niet perfect stil blijft staan heeft ie al een mep hangen met een vijl(of hamer of wat hij dan ook in zn handen heeft).. Andor houd niet van stil staan en gaat dan hangen enz, en ik hoef hem niet verziekt te hebben. Van mijn huidige smid krijgt hij ook wel een elleboog por als hij zich niet gedraagt maar dat is echt alleen als hij stront vervelend is..

Maargoed, daar ging het niet over :')

Nja normaal over een veld galloperen.. Laten we beginnen met stappen en niet trillend en half jankend afstappen omdat ik het niet meer geregeld krijg :')

Hij heeft inderdaad soms een beetje losse handjes.
Maar hij is wel consequent en dat heeft Romy echt nodig.
Ze heeft wel nog nooit een mep gekregen, want ze blijft altijd perfect stilstaan :P
Maar het is wel een hele goede smid, en dat vind ik het belangrijkste :j

Maar voor Andor zou het inderdaad echt niet werken, die leert echt niet van een klap :=
Die kun je doodslaan dan luisterde hij nog niet :')

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:01

Zozo deborah haha!

De les ging echt super! Jens gaat zo vooruit, hij loopt al hele stukken aan de teugel en ruim etc. Heel gaaf! Het is zo'n schatje, nergens van geschrokken, hij beschermde mij toen ik in het pikkendonker terug liep en aan het bibbberen was omdat ik doodsbang was in mijn 'eentje' ( hoorde allemaal enge geluiden ) En Jens liep heel stoer voorop haha. Ben zo blij met hem! <3

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:01

SuperAssie schreef:
Oei, das wel naar dat ze zo vervelend gevallen is dat ze niks meer weet!
Jij hebt ook wel veel op je bord nu :P
Is Amy zo'n rotzak dan, dacht altijd dat die zo braaf was haha

Lekker wassen! Ik moet werken van 12 tot 6, echt balen.. Weet nog niet of ik voor t werk of erna naar stal ga xd
Ga zondag weer buitenrijden dus dan kan ik ook niet wassen :P

Hij vloog er de laatste rijd wel eens vandoor bij de vorige verzorger en Julie.
Misschien ook omdat hij door het veel ziek zijn van de vorige verzorger maar 2 of 3 keer per week gereden werd.

Ze is inderdaad heel vervelend gevallen denken we.
Ze had een zware hersenschudding en pijn aan haar nek en been.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:02

noaxhorses schreef:
Zozo deborah haha!

De les ging echt super! Jens gaat zo vooruit, hij loopt al hele stukken aan de teugel en ruim etc. Heel gaaf! Het is zo'n schatje, nergens van geschrokken, hij beschermde mij toen ik in het pikkendonker terug liep en aan het bibbberen was omdat ik doodsbang was in mijn 'eentje' ( hoorde allemaal enge geluiden ) En Jens liep heel stoer voorop haha. Ben zo blij met hem! <3

Superleuk!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:03

Ja dat klopt, die leert t nooit :')
Hier zijn op stal ook mensen die hem hebben en ieder z'n eigen ding denk ik zo haha!
Jean(mijn smid, heeft ook een paard bij ons staan dus die is er vaak das wel lekker makkelijk) is ook echt een goede, die wat ik hiervoor had was wat minder(en ook goedkoper). Ben benieuwd hoe lang zn ijzers houden! Zouden een goede 9 a 10 weken mee moeten kunnen dus we zullen zien!

Wat fijn noa!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:23

Hopen dat ie zijn ijzers houd Tamara!

Ik ga zo rond 10 uur naar de paarden, ben wel weer een uurtje of 2 zoet mee om delen van het draad in het weiland te vervagen en om een hek erin te plaatsen in het midden. Dan om 13:00 Jenny ( oude eigenaresse ) hier, samen even rijden enzo en dan in de namiddag kijk ik wel weer haha

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:24

Zo wat goed ik lees dat iemand zijn grenzen heeft verlegd en een veld is over gestapt.
Top.
Dat is een mooi nieuw begin en zoals je al schreef bij een dubbele hartslag stap je gewoon even af en daarna weer op. Top gedaan meid.
En dan lees ik dat iemand zijn les goed ging en het al een heel dressuurpaard begint te worden.
Leuk hoor.
En er is iemand die wedstrijden gaat rijden.
Kortom allemaal leuke en goede berichten
Fijn dat ik van jullie nog mag komen " buurten"
Ja wedstrijden rijden kunnen behoorlijk aan tikken.
Zo ga ik morgen op wedstrijd en start 2 dressuur proeven en 2 vaardigheidsproeven.
Het is ruim 60 km van huis.
Niet overnagedacht dat deze wedstrijd dus 100 euro kost.
Want ja 4x startgeld a12.50 en brandstof en misschien nog iets te eten of te drinken tikt er hard in.
Ik kan dus begrijpen dat mensen vanwege de financien niet starten.
Maar zelf krijg ik er wel een kick van.
Ik hoop er nog veel te kunnen rijden al zal ik wel iets minder moeten doen gezien de kosten.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:39

Welkom terug Deborah! Jemig wat rijd jij veel paarden bij hee! Hoeveel rijd je er nu precies bij? En je doet ook nog VWO? Wedstrijden (eigenlijk de hele paardensport) is niet goedkoop nee. Ik kan je wel de tip geven om je vereniging zeer goed uit te kiezen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Daar is veel geld op te besparen. Of je nou bij een vereniging van €80 of €30 per jaar gaat. Daar dan nog bovenop die €17,50, abonnementskosten P&S €32,50 en dan nog eens de startkaart van €58,00 of €78,00 (+€3,00 administratiekosten). Al deze kosten zijn wel per jaar. Ik kan ze bijvoorbeeld door mijn zomerbaantje zelf opbrengen. :j

Tamara, goed zeg! +:)+ Blijf genieten he, van die buitenritjes!
Noa, top! Wat klinkt dat laatste lief! <3 Begint het bij jou al wat meer te kriebelen? :P
Flurk, jij rijdt menwedstrijden toch? Lijkt me ook onwijs gaaf!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:59

1 haflinger 4 a 5 keer per week
1 haflinger 3 a 4 keer per week
1 merrie die Z2 loopt 3 keer per week
1 jong paard (net zadelmak) 4 keer per week
2 span welsh pony's 1 keer per week voor de koets
1 welsh pony 4 keer per week wat mee wandelen/vrijspringen/longeren. Voor de rest heb ik een bijrijdertje.

De merrie die Z2 loopt krijgt over 3 maanden een veulen dus dan heb ik al wat meer rust :P

Bij ons is de goedkoopste vereniging 250 euro per jaar :=
Je krijgt dan wel 1 keer per week les erbij maar dat hoef ik echt niet.
Je kunt daar ook steunend lid worden (60 euro) maar daar kan je weer geen wedstijden meer starten -O-

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:18

Jaa het begint wel te kriebelen ja haha.

Leuk Flurk!

Druk Deborah, poe poeh, wat een paarden!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:19

Wat veel joh! Heb je ook weleens een dagje rust? Ik rijd nu ook 2x per week een Z2 merrie (weet niet of je dat nog meegekregen hebt?) en heb dan mijn eigen nog en vind dat al wat. :=
Kom snel hier dan! Hele gezellige en leuke verenigingen van +/- €40 per jaar! :P Alles is duur daar in Limburg volgens mij? Heb ook stallingsprijzen gehoord waarvan ik steil achterover sla...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:46

Stalling vind ik juist wel mee vallen. Ik betaal 195 per maand, in de zomer 24/7 buiten, in de winter zelf buiten zetten, 2x per dag eigen hooi, rojaal opgestrooid iedere dag, 1x per week machinaal mesten, krachtvoer van stal, buitenbak en je bent binnen 5 minuten in de heuvels, kunt uren rijden zonder op de grote/openbare weg te hoeven komen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:25

Ik betaal €40 minder. Heb bijna hetzelfde behalve het uitmesten (en de heuvels :') ) en wij hebben ook nog 2 paddocks en onze bak is 20x60. Maar Groningen is ook wel een van de goedkoopste regio's van Nederland volgens mij? Naja ik ken iemand uit jouw regio die meer dan 2x zoveel als ik betaalt en daar schrik ik dan toch wel van... :oo

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:32

Ja dat klopt hoor, maar hier is het land heel schaars overal, bij ons hebben ze extreem veel weilanden als je kijkt naar andere maneges en pensionstallen. Ook zijn er hier niet veel pensionstallen in de buurt.
De stal waar Andor eerst stond betaalde je tussen de 180 en 280(afhankelijk van of je een klein donker stalletje hebt of een grote lichte box met paddock erbij enz), waar je dan een binnenbak, buitenbak en roundpen met speciale nieuwe bodems hebt, hele jaar door weidegang en 5 minuten van het vijlenerbos etc.
Hoe het zit van de rest van de stallen weet ik ook niet helemaal. Hier zit nog ergens wat in de buurt dat kost 185 en daar komen ze in de zomer ook 24/7 buiten en in de winter helemaal niet buiten, geen dag..
Dus het zit ongeveer hetzelfde hier, rond de 200 over het algemeen.