Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:03

Oeh, goed afgelopen?
Kijk maar uit, ken paarden die daar aan overleden zijn :=

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:04

BarbaLala schreef:
Oeh, goed afgelopen?
Kijk maar uit, ken paarden die daar aan overleden zijn :=

waaraan? brokken eten of op pad gaan :')

BarbaLala

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:06

Aan onbeperkt brok eten.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:10

BarbaLala schreef:
Aan onbeperkt brok eten.

ow.. hij zal wel aan zn *kuch* lijn hebben gedacht en ja klopt dat kan :')

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:45

Heb net de dierenarts gebeld :D ik mag in december
Weer gaan starten als ik vind dat ze er klaar voor
Is en mag haar weer losgooien, maar dan 20 minuten losrijden
En dan 2 minuten los en dan weer 20 minuten uitstappen.
ben benieuwd hoe het gaat... Hou mijn hart vast maar wil haar zo graag even die vrijheid geven om
te rennen

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:49

Yes, supernieuwe Mies!!

Ik ga vanavond lekker een lesje mee rijden met Storm als er nog een plekje is.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 07:51

Dat is goed nieuws Miiejs. :D

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:56

Ik meld me ook even!

Ik ben nu 23 jaar oud en mijn Haflinger 3.5 (Foto's in profiel, volgens mij) Zijn wel oudere foto's.
Ik heb hem sinds hij 1,5 was en toen was ik dus 21.

We hebben zeer moeilijke periodes en momenten gehad. Maar we zijn nu op de goede weg en kunnen van en met elkaar genieten van de dingen die we doen!
Ik ga hem volgend voorjaar beginnen in te rijden. Heb wel afgelopen maand 1x op hem gezeten. En wat was dat een geweldig gevoel zeg! Voor het eerst op je eigen paardje die je als jaarling gekocht hebt!

Afbeelding

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:10

Wat een leuk topic!

Ik ben 26 en heb mijn haf nu bijna 7 jaar, kocht haar toen ze 10 jaar was.. Ze is maar 1.40 maar rijd met haar nog wekelijks lekker in het bos, het is echt een lieverd maar er zit flink pit in!
3,5 jaar geleden heb ik haar laten dekken door een tinker en haar dochter heb ik nogsteeds, ook echt een leukerd waar ik super veel van haar moeder in terug zie!

Lijkt me super bijzonder om straks voor het eerst op mijn 'veulen' te zitten, dus begrijp jou helemaal Roweentje! Ga je hem zelf inrijden?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:32

Vandaag heb ik alle tijd: ben ziek thuis gebleven... Dus: lekker het hele topic door lezen, en op iedereen reageren O:)

Ik wil eigenlijk ook jullie mening hebben over het volgende:
ik sta op een stal met binnen en buitenbak, de paarden komen gemiddeld 5 uur buiten, onze paarden staan nu onder een gevoerde regendeken, vanaf morgen onder een 200grams winter-outdoor deken.
Maar mijn haflinger (Stanley ook eigenlijk) begint nu echt te zweten tijdens de training/ het rijden.
Gister had ik ruim een half uur gereden en hij was behoorlijk nat!
Nu twijfel ik enorm: zal ik hem dit jaar scheren of niet?
Vorig jaar (toen ik hem net had) zat ie nog niet zo dik in het haar als nu. En toen kwam ik prima de winter door.
Alleen nu heeft ie al zo'n lekkere vacht, dat ie na een uurtje rijden echt dweil is.
Dus nu dacht ik: als ik hem nou laat scheren...

Wat zouden jullie doen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:33

Als je hem niet meer droog krijgt, zou ik hem gewoon gaan scheren. Ik zit hier ook in dubio.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 08:34

EngeltjeS, ik twijfel ook enorm. Ergens diep van binnen heb ik de knoop al doorgehakt om hem wel te scheren, mijn enige twijfel is dat ie 24/7 buiten staat in een HIT-actief. Ik ben er niet elke dag, je zult net zien dat het koud is en dat er een gat in z'n deken komt en niemand het opmerkt ofzo...

Hihi ik ben bang dat ik me dagelijks zorgen ga zitten maken of ie het niet warm/koud heeft.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:37

Ik zou hem ook scheren als je hem moeilijk droog krijgt.. Heb die van mij vorig jaar 2x geschoren en vond het ideaal!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:41

Ik ben ver over 21+ :D Zit al meer dan 30 jaar in de Haflingers. Heb jarenlang voor een fokker/hengstenhouder (Erkelens, Van Zeijerveld, velen moeten deze naam kennen) gereden. Nadat ik daar gestopt ben te rijden, ben ik een aantal jaren Haflingerloos geweest.
In 2006 weer een Haf gekocht, die helaas in 2009 op vierjarige leeftijd overleed.
Daarna opnieuw een Hafje gekocht, merrie van 8 maanden oud. Zij is nu 3,5 en het gezelschapsmaatje van mijn Fries.

Rijden doen we nog niet ivm nog te jeugdig type. Hopenlijk volgend voorjaar.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:44

Hoi!

Even geen tijd om alles door te lezen, maar wil me alvast even melden voor ik het topic kwijt raak ^^

Ik ben nu 25, was 24 toen ik mijn eigen paardje kocht, een haflinger!
De dochter van mijn grote liefde, Onuya, helaas verkocht en niet aan mij |(

Maar ik ben superblij met mijn knolletje Ornel :)

Ik ben absoluut geen held, maar voel me prima op haar rug. We rijden buiten en voor het eerst in al die jaren dat ik rij ben ik echt bezig met dressuur.

Het is een echte pony: alles voor eten, weet dat ze haar kracht kan gebruiken als ze iets wil. Maar ze is soms ook een gigantische trut :D Schrikken van de stomste dingen, bijvoorbeeld.
Ik zou haar niet meer kunnen missen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:51

Ik twijfel ook over scheren, maar dan alleen de hals! Gisteren rit gemaakt over Veluwezoom. Drijfnat binnen no-time! Maar...................als ik de weerbericht zie dan gaat de temp goed onderuit na vandaag, dus ik doe even niets. Het moet niet zo zijn dat ze het warm heeft als er een warmterecord wordt gebroken en staat te rillen als het gewone temp is voor de laatste week van oktober.
Twijfel dus alom!

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:52

Mijn haf heb ik nu een deken model geschoren, en staat onder een regendeken
Zo kan ik hem gewoon aan het werk zetten zonder dat hij drijfnat word en dat bevalt erg goed
Erg mooi vind ik het niet, maar hij is nogal ongeduldig en had geen zin om de strijd aan te gaan om hem helemaal te scheren

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:55

Die van mij gaat staan slapen tijdens het scheren! Was echt stom verbaasd vorig jaar toen ik het voor het eerst bij haar deed!
Twijfel nu wel want ze zit al aardig in haar vacht

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:58

Wendy_Chewie, goh wat herkenbaar :P alles voor eten! Toot doet daar ook alles voor :oo
Nadita, goed van je dat je naar je paard kijkt i.p.v. de leeftijd. Wat doe je nu zoal met je haflinger?
_Nelleke_, ja ik ben ook enorm voorzichtig met hem, en wil ook niet dat ie het koud krijgt! Daarom twijfel ik zo...
Nouksjens, wat een leuke kruising heb je gefokt zeg!
Roweentje89, wat een leuke foto van jullie samen zeg. Ziet er uit, als of er heel veel vertrouwen is. Ga je hem ook bitloos/boomloos inrijden? :)
Miiejs, goed nieuws! *\o/*
Faringo, hoe ging je les? of was er geen plek meer? (mooie foto's!!!)
Pieter, heeeee! jij ook hier! :P leuke verjaardag gehad?
Storm, wat een gave coupe zeg!!! Dat staat mijn haflinger ook, denk ik... maar zijn manen beginnen nu pas echt te groeien :P en dat is ook wel mooi <3
Plutolover, wat heb jij een leuke haf zeg!
marlies405, wat een knoepert heb jij zeg, maar wel een beeldig plaatje!
rosanna1990, wat een leukerd!
Liesbethje, jij hebt een grote haflinger of niet? :D
Silby, prachtige haflingers!

Toot zijn hals is ook het 'natste' gedeelte na het rijden :)streepmodel lijkt me ook wel wat!
Geen idee hoe hij zal reageren, hij is nog nooit geschoren :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:16

Wat een mooie Hafjes komen er voorbij. En Kanjer is echt een kanjer :oo 1.57 is bijna een paard. De mijne is maar 1.41 ;(

@ Engeltje: Helaas is mijn Hafje nogal ondermaats. En nog erg overbouwd. Daarom laten we haar nog een jaar staan, in de hoop dat er nog wat cm bijkomen van voren. Twijfel soms een beetje, de een zegt dat ze aan het werk moet en dan groeit, de ander raadt aan om haar nog even te laten lopen....

Ze is erg braaf, goed opgevoed (al zeg ik het zelf ;) ) We nemen haar vaak mee uit wandelen, kent het 'los longeren' en commando's ho, stap, draf. Ze is gewend aan de longeersingel. Hoofdstel heeft ze nog niet omgehad, omdat ze wolfskiesjes heeft die eerst getrokken moeten worden.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:19

@ Nadita, hmm herkenbaar hoor :) Toot was 1.42 toen ik hem kocht, vond hem klein en iel (echt een pupje ;) ) toen was hij 4.5 jaar. Nu, ruim een jaar later: 1.47/1.48 en nu aan het 'uitzwaren'.
Gewoon doen, wat goed voelt, en je aanpassen aan je haflinger :j
De eerste maanden reed ik hem max. 3x in de week, nu is het 4 of heel soms 5x in de week.
Moet ik er wel bij vertellen, dat Toot een laatbloeier is :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:19

Dit is onze Happy (Winxs of Felsberg x Liz. Amadeus)
Op de foto 3 jaar oud.
Afbeelding

Ik moet nodig weer eens foto's maken, dit zijn de laatste. Al anderhalf jaar geleden :oo

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:21

De mijne is gewoon geschoren hoor. Daar hoef ik (tegenwoordig) niet lang meer over na te denken :-)

Ik ze doen. Ook met hit aktief stal. Gewoon goede 1200 den deken op :-)

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:29

Mijn haffie scheer ik niet. Maar goed ik rij alleen buiten en is het wat warmer en hij zweet snel dan stap ik alleen, of ik zet hem in het begin aan het werk en daarna alleen stappen. Hij heeft trouwens ook geen deken, hij heeft een stal met een stukje paddock er aan en vind het wel makkelijk dat ik niet aan een deken hoef te denken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:36

Ii heb mijn haf in een dekenmodel geschoren.
Hij staat 24/7 buiten met schuilstal en na 20 minuten stap de heuvel in het bos (ook Veluwezoom trouwens) was hij al nat.
En met alleen stapritten maak ik hem niet blij, ik rijd liever wat tempo.
Door het dekenmodel kan ik gewoon zonder uitrijdeken naar buiten, dat vind ik wel zo prettig.
En hij heeft ook gewoon een deken op, sinds gisteravond de 100 grams liner weer onder de ongevoerde regendeken.