Haflinger Weekend Ermelo 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:49

Nou Birmaantje, je bent echt terecht zo hoog geeindigd bij bestgaand zeg! Wát een gangen heeft Manchester en wat stuurde je hem mooi de baan door :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 04:50

Het was weer een topdag. En we hebben het erg getroffen met het weer.

Ik ben heel erg benieuwd naar foto's van het spiegelparcours mennen, als iemand die heeft gemaakt van ons. :j

Janouk liep haar 4e ZZ dressuurproef. Helaas dook ze in de ring achter de leidsels en liet zich niet meer oprichten :( 196 punten. 8 tekort voor een winstpunt.

In haar 1e Z vaardigheid mennen liep ze top: 1 balletje eraf op de 19. Eerste winstpunt is binnen.

Bestgaand mennen werd ze als zesde opgesteld.

In haar eerste spiegelparcours had ze het helemaal naar haar zin. Ze ging van bij de start van stilstand naar uitgestrekte galop in één sprong. _/-\o_ Ze was echt fanatiek. Helaas in de finale rit had ze een pion om en werd geklopt op snelheid. Maar 2e was super prestatie.

En de parade vinden wij altijd een machtig gezicht: zoveel Haflingers. Ik had beloofd om in mijn Oostenrijkse Dirndl jurk in de parade te verschijnen en belofte maakt schuld: dus achterop de koets in Dirndl, al hoort dat meer bij onze authentieke koets dan op de marathonkoets.

Ik heb tijdens de prijsuitreikingen een flink aantal bokkers gezien, omdat ik de haflingers herkenden. Maar geen bokkers gesproken.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 07:45

Monica_86 schreef:
Volgens mij heb ik van jou in de parade ook een aantal.
Haha morgen ermee aan de gang!

Hoop dat je ook een fototje hebt van Gonnie met Willow..
Had mn camera mee, maar die hield er halvewege mijn proeven al mee op. Dus heb verder helemaal geen foto's, op wat groezelige plaatjes met mijn telefoon na dan..

knetterhard

Re: Haflinger Weekend Ermelo 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:31

Ik ben geweest als supporter dit jaar voor het eerst, ik moet zeggen dat ik de deelname wel minder vond dan die jaren ervoor?
Maar dat kon de pret niet drukken, bestgaande vond ik juist beter georganiseerd dan vorig jaar.
iedereen kon zich eerst netjes opstellen en de jury keek als alles in ozrde was en deed bij een paar haflingers de neusriem nog losser. Dit vind ik een goede zaak, zeker als het om deze dingen gaat.
Ik heb alleen groep 1 en 2 gezien en daarbij kon ik het met de top 4 eens zijn.
de rest zat allemaal aardig dicht op elkaar.
ik heb me erg vermaakt en de haflingers zagen er weer top uit! :j

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:36

Jij was zeker wel trots op je oude paardje Ches! Goed man!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:41

Ja echt wel, enorm trots haha, heb stiekem nog even van hem mogen genieten!
Mijn dag kon echt niet meer stuk, het begon wel weer te kriebelen toen ik al die haflingers zo zag haha.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:24

Van het spiegelparcours heb ik ook nog foto's. Zal die vanavond even laten zien. :)

Afbeelding

Klik En ik heb er over de 100 van de parade :=

Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:30

Gave foto's staan hier zeg! Jullie hebben gister wel veel mzzl gehad met het weer.
Degene die vandaag moeten hebben minder geluk met het weer.
Succes iedereen die vandaag moet.

lucky16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:40

Whauw wat was het toch weer super gisteren. Helaas gingen mn proeven bagger.. Mevrouw was zeeer lastig te rijden, ze bleef maar hinniken en toen begonnen er een stel kinderen te schreeuwen en te zwaaien naast de ring.. TOEN knapte de bom.. ;) Alsnog 7e geworden! Ook mn zusje heeft het super gedaan met mn paardje (bixi-proef). En of dat nog niet genoeg was, na 4 dressuurproeven liep mevrouw de sterren van de hemel tijdens het bestgaand! Uiteindelijk zijn we 5e geworden van Nederland! *ik kan het nog steeds niet geloven!!* Daarna direct door naar de parade, waarbij ik voor het eerst vlaggendrager was! Je zou denken dat mevrouw doodmoe was na zo'n dag, maar ik had mn handen vol aan mn meisje..

Ik kijk echt terug op een topdag! Zelfs nog enkele bokkers gesproken.. Het was super gezellig! :D

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:42

Wie weet waar er allemaal foto's komen te staan van gisteren? Ik heb er 1 gevonden op oypo

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:43

Nou het regende gisteren soms ook hoor, haha :)) Ook niet heel zuinig soms. Harde wind er ook bij.. dan weer opeens de zon, dan weer niet. Ik wist niet wanneer ik nou wel of niet mijn jas kon uittrekken werd er gek van :')

Afbeelding

Afbeelding

Klik- Klik - Klik - Klik - Klik - Klik - Klik - Klik - Klik

Ik heb nog van:
- Finale Bestgaand onder het zadel.
- Spiegelparcours.
- Enkele bestgaand mennen.
- Enkele vaardigheidsfoto's mennen & onder het zadel.
- Enkele sfeerplaatjes.

Maar die komen allemaal nog :)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:51

@cynn_x, heb je misschien ook foto's van de prijsuitreiking of niet? Ik stond bijna in het midden met een haf die een vlecht op de manenkam had. Hij heeft een vrij brede bles. We zijn kampioen geworden dus ik was benieuwd of je ook een leuke foto van ons heb tijdens de prijsuitreiking :P Van de parade durf ik geen foto's te zien waar ik op sta. Lijkt wel of ik op een giraf zit denk ik, hij was bijna niet te houden! Hij vond het zo machtig mooi :)

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:53

amado7 schreef:
En ik zag Feey , ik herkende het gelijk, omdat ze ( je ) zij dat je in het bruin zou komen! Ik stond te kijken naar suus en Feey bij het bestgaand haha

Jolandeee wat leuk.. Akito was niet helemaal in TOPvorm maar deed het super!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:53

Ik heb er heel veel foto's van, dus ik zal je vanavond even proberen te zoeken! Ik krijg zo visite dus beetje onbeleefd om dan nog met foto's bezig te zijn (al wil ik het wel :D )

Van FeeY had ik op de vorige pagina ook nog foto's geplaatst, was idd makkelijk te vinden! :D
En nog meer komen ook nog. :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:55

Cynn_x schreef:
Nou het regende gisteren soms ook hoor, haha :)) Ook niet heel zuinig soms. Harde wind er ook bij.. dan weer opeens de zon, dan weer niet. Ik wist niet wanneer ik nou wel of niet mijn jas kon uittrekken werd er gek van :')

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Leuk! Hier staat mn poown ook op! Op de eerste foto helemaal rechts.. :D

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:13

Wat een top dag gehad!!!! 3e met het springen en 5e met de dressuur!!!! Volgend jaar weer!!!! (nu nog hopen dat er nog leuke foto's voorbij komen)

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:36

Jeee Sita wat naar zeg!

Nijland dan liep ik naast jou zoon in de parade :D Hij had het goed gedaan zeg! Leuk!

Erg leuke dag! Enorm vermoeiend maar wel leuk :)

Toen we aankwamen meteen eerst 2 proefjes gereden, ging opzich wel. De 1ste minder omdat het net aan het regenen was en behoorlijk glad was. Ik durfde Sil dan ook niet echt voorwaarts te rijden (waardoor ze te sloom was..) 176 punten 2de proef ging vlotter hoewel ik daar wel 2x uitgleed in de gallop.. 180 woeii net een winstpuntje :)
Vriendin van mij ging toen springen met Sil, inspringen ging heel soepeltjes en in het parcour kwam ze goed rond. Ze had 2 balkjes eraf haha maar dat was niet zo erg omdat ze toch geen barage wilde rijden :+
Vaardigheid onder het zadel kreeg ik Sil niet over het zeiltje (jammer vorig jaar nog wel.. en thuis ook) er lag water op en vond het te glad om het vaker te proberen. Verder weer erg leuk om te doen!
Parade vond ik ook leuk! Duurde alleen wel lang..

Foto van de parade (helaas heb ik niet zo'n geweldige camera :+)
Afbeelding
Suus volgens mij sta jij helemaal links toch? Heb verder eigenlijk niemand herkend..

In het midden ben ik :)
Afbeelding

En een fototje van de proef
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:16

Cynn_x schreef:
Van het spiegelparcours heb ik ook nog foto's. Zal die vanavond even laten zien. :)

[ Afbeelding ]

Gave FOTO! mooi getimed. Dank je wel. Janoukje met de gouden springschoenen.

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:20

Ik zie net op de foto van het spiegelparcour, dat ik aan de achterkant rij in de barage van het springen

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:22

Haha leuk dan heb ik jullie ook gezien, ik dacht nog 'Wat een leuke schoenen!' :)
Mooie actiefoto :j

Had een foto van springende Sil gevonden :)

Afbeelding

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:43

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:09

@_clau_1991: Dank je! Manchester was wat heet met de finale van bestgaande maar daardoor liet hij zich goed zien! Had me handen er wel vol aan!hahaha Hij liep echt als een tierelier ;)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:28

@Birmaantje: Ik dacht al dat het manchester was die naast ons stond bij de trailers, maar nu ik je foto-topic zie weet ik het zeker! Durfde niet te vragen of het manchester was, want was bang dat ik ernaast zou zitten dat zou ook zo stom klinken :+

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 13:56

Zo ik ben er weer helemaal bij, sjonge wat was ik stuk gisteravond :P

Het was jammer dat het weer niet altijd mee zat maar gelukkig hebben we er niet heel veel last van gehad:)
Ik vond de organisatie wat rommelig dit jaar.. Er liepen veel dingen uit. Zo liepen de proeven van zowel m'n stalgenoot als van mij een half uur uit.. Terwijl de menproef van Willem (stal eigenaar) ineens een kwartier eerder moest.. (heb dus geen foto's van hem kunnen maken ;( ) en Luna was werd narrig van al dat wachten en liep dus vooral de 2e proef erg te klieren..
Maar buiten dat, hebben we wel een erg leuke dag gehad!! Ik heb geen idee hoeveelste we geworden zijn in de dressuur.. Komt dat nog ergens online??
Met Mennen werd m'n stalgenoot 1e in de 1e proef en Willem 1e in de 2e proef.
Met bestgaand enkelspan werdt Willem 1e!! Dat was wel even heel spannend aangezien paard Willem en fokker Willem nog over waren voor de 1e en 2e plaats :D (Willem heeft Willem gefokt :P )

De parade... Tja.. Daar had ik me zooooo onwijs op verheugd!! De eerste keer met m'n 'eigen' pony de parade rijden! Daar had ik nog het meeste zin in van de hele dag.. En dan is het uiteindelijk zover.. Rijden er gewoon zeker meer dan de helft MINDER haffies mee dan vorig jaar.. ;( Nouja het was wel leuk maar viel beetje tegen dit keer.. Volgend jaar maar met vlag rijden :D

Ik zal ook eens wat foto's en filmpjes gaan uitzoeken :) (heb alleen van ons en van de parade) zal de paradefilmpjes ff bewerken en uploaden :)

@ Cynn_x, ben benieuwd of ik nog op je foto's sta.. (met de parade stond ik aan de linkerkant van de bak)
En het zou geweldig zijn als je de finale bestgaand enkelspan ook op de foto hebt!! Aangezien Willem daar 1e werd!! Had mijn camera toen uitbesteed en die foto's zijn niet best helaas..
Ga je alle foto's online zetten? of op aanvraag?

@ Monica_86 Ben ook benieuwd naar jou foto's :)

Weet trouwens iemand wie het was die foto's maakte bij de B-dressuur zonder kaart bak? Ze had een western shirt aan.. Want volgens mij heeft zij een paar geweldige foto's van mij gemaakt :)

Dit waren wij (Stal van Steenbergen) Dus mocht er iemand nog foto's van ons hebben...
Roos aangespannen (ohz nr 30 M1)
Afbeelding

Willem bestgaand. (nr aangespannen B dressuur weet ik niet meer)
Afbeelding

En ik met mijn 'waar moet ik heen blik' (nr 31 met bestgaand (om 15:00) nr 13)
Afbeelding

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:14