Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:39

Freya:
Het probleem is , dat ze vroeger als een zonnetje liep, voordat ze gedekt werd, Daarna heeft ze goed ander half jaar stil gestaan. Omdat beide griffel beenderen links achter had gebroken en ik keuze moest maken, of veulen kwijt of gehandicapt door operatie of onder het mes zodra veulen gespeend was, voor het laatste gekozen met in het achterhoofd gehouden mocht het fout gaan, dan als nog laten opereren en maar risico voor het veulen.
Sinds dien is het rijden niet meer lekker gegaan, telkens druk druk in me handen, niet naar voren willen, geef je lengte om naar voren te gaan, gewoon zoals je normaal altijd doet, paard weg, weg nageefelijkheid en gaat ze als een malloot hangen in je handen.
Ik ben gewoon soms echt ten einde raad, dat ik soms echt het idee heb , dat wij geen match zijn met z'n tweeën, op een ander paard rij ik zo weg, maar niet op die van mij meer.

Kleine achter grond info van Donna.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:40

Daph:
Heb trouwens een vraagje aan jullie,
een maand geleden is de Osteo voor Jess geweest en ze zou nu helemaal goed moeten zijn maar ze draagt haar staart al een paar weken wat scheef, 19 augustus komt de Osteo weer, is het verstandig haar ook weer mee te laten nemen ?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:40

Maxielover :

@ Balou_k :

Wow, dat is wel dik ja ! Is ze snel zo dik ? Die van mij wordt vooral in de breedte dik, dat als je 'm van de achterkant ziet dat zijn buikje nog ronder is dan zijn kont, hahaha ! :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:44

Ik weet het niet, ik heb haar zo gekocht namelijk haha !
Maar ze is nu zo goed als goed nog het laatste omzetten in spier et Voila duurd nog wel een maandje zijn we toch 5 maanden bezig geweest.

Edit :
Dat was Daphne speaking :+

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:45

Freya:
Ik herken dat, Donna staal al jaren op een streng dieet.
krijgt totaal geen snoep, soms een appeltje of een peentje, en staat op nog geen 170 gram re-form brok van Treurniet per dag, naast het ruwvoer.
Nu extra streng dieet, beetje stro, want ze vreet dr box leeg sinds kort.
Ze krijgt wel al 6 a 7 jaar soulmate nutrition een voedingssupplement die of over dr brok gaat met olie, of door een zemelenpapje gaat.
Ik doe haar weer ( tijdje niet gedaan ) iedere week wegen ...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:51

Freya schreef:
Freya:
Ik herken dat, Donna staal al jaren op een streng dieet.
krijgt totaal geen snoep, soms een appeltje of een peentje, en staat op nog geen 170 gram re-form brok van Treurniet per dag, naast het ruwvoer.
Nu extra streng dieet, beetje stro, want ze vreet dr box leeg sinds kort.
Ze krijgt wel al 6 a 7 jaar soulmate nutrition een voedingssupplement die of over dr brok gaat met olie, of door een zemelenpapje gaat.
Ik doe haar weer ( tijdje niet gedaan ) iedere week wegen ...

Daph:
Ze is overlaatst gewogen toen ze geopeerd werd op 560
500 zou goed zijn, ik denk dat ze daar nu wel aan zit.
Als de hoefsmid komt zal ik haar weer eens laten wegen !
Dan meld ik het hier ook gelijk :)

jSophiaF

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:58

Freya:
Ik weeg dmv een formule
borstomvang x borstomvang x lichaamslengte , gedeelt door 11900 = kg.
borstomvang = rondom net achter de voorbenen en lichaamslengte, helft van de borst tot helft van de kont.
via deze link http://www.donna-de-haflinger.nl/gewicht.html / of de link van paardnatuurlijk kan je het laten uitrekenen als je die gegevens hebt. De formule heb ik gekregen van Treurniet

Donna woog volgens deze formule op 7 augustus 458 kilo. Zij is optimaal, bij volledig in spier met 405 kilo, dus we hebben nog genoeg te gaan,maar liever langzaam dan snel.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:02

Freya schreef:
Freya:
Ik weeg dmv een formule
borstomvang x borstomvang x lichaamslengte , gedeelt door 11900 = kg.
borstomvang = rondom net achter de voorbenen en lichaamslengte, helft van de borst tot helft van de kont.
via deze link http://www.donna-de-haflinger.nl/gewicht.html / of de link van paardnatuurlijk kan je het laten uitrekenen als je die gegevens hebt. De formule heb ik gekregen van Treurniet

Donna woog volgens deze formule op 7 augustus 458 kilo. Zij is optimaal, bij volledig in spier met 405 kilo, dus we hebben nog genoeg te gaan,maar liever langzaam dan snel.

Daph:
Phoe de mijne zou goed zijn op 470/500 maar moest ook kijken hoe en wat, ze moet niet alleen de cijfers goed hebben maar ze moet er ook goed uit zien :')
Zo weegt mijn hoefsmid trouwens ook :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 23:03

Mandarijn schreef:
Claudia:

@Marga, Famiera is 1.43m en die heeft qua dekenmaat 185, in ieder geval van zweetdekens - andere dekens heb ik nog niet voor haar.

Marga: Dank je Claudia, ik denk idd dat ik dan minimaal mt 185 / 195 nodig heb voor Azkaban. Ik ga eens kijken of ik wat kan vinden voor hem.
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 11-08-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:10

Hallo mag ik ook meepraten.

Ik ben Klaaske en heb ook een haflinger, Marjan heet ze ze is 16 jaar en haar vader is Amtmann, moedersvader is Status.

Vandaag dus evn gereden in de buitenbak maar die was eigenlijk niet zo fijn te rijden aangezien het een groot waterballet was, tja wat wil je ook met dit weer.

Dus uit frustratie ben ik dus maar lekker naar buiten gegaan blokje om.

o ja rijdt trouwens Western met haar.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 23:13

flaim schreef:
diana:

wat zijn er weer veel pagina's bij zeg :)
mooie hafjes weer allemaal.

@marga fijn dat azkaban weer goed loopt en dat je weer kan rijden.en hij is echt braaf als ik het zo lees.

@suus knappe haf heb je jullie zijn een leuk stel zo.

@ingrid dat doet zeer hoor je tenen onder een paard stoppen,maar daar was je al achter beterschap

vandaag 11-8
vanavond lekker op bobby gereden.
omdat ik hem nog niet zolang heb begin ik rustig aan met hem om elkaar goed teleren kennen.
ben er ook vandaag achter gekomen dat ik in een jaar tijd zijn 6e eigenaar ben dus hij heeft ook wel wat mee gemaakt het afgelopen jaar.
ben zelf geen echte dressuur ruiter maar houd er wel van als een paard lekker met zijn hoofd omlaag loopt
en inbuigt.en heb wat te doen als ik in de bak rijd.
in het begin moet hij altijd even warm lopen en loopt hij meer met zijn hoofd omhoog,maar ben super trots geeindigd
en zelfs in draf bleef hij laag lopen.lekker ontspannen in de regen gereden vanavond.

Marga:
Jeetje das veel zijn 6e eigenaar, maar dat betekend niet dat er wat mee mis is, hij heeft gewoon geen geluk gehad, maar nu wel nu hij bij jou is. Dat hij zo ontspannen loopt zegt heel wat. Succes en ik lees graag meer van jullie.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:15

Daph:

6e eigenaar in een jaar tijd, phoe..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 23:15

Marga:

@Klaaske, zeker welkom hier, leuk dat je western rijdt, we lezen graag dagboekverhalen van jou en je haf. Ik heb met mijn vorige haf even western gereden.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:19

Balou_k schreef:
Daph:

6e eigenaar in een jaar tijd, phoe..

Jeetje das wel veel sneu voor het paard, of de klik is er telkens niet geweest.

Sjemira schreef:
Marga:

@Klaaske, zeker welkom hier, leuk dat je western rijdt, we lezen graag dagboekverhalen van jou en je haf. Ik heb met mijn vorige haf even western gereden.

Dankje, vindt het ook een fijne manier van rijden.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:21

Claudia:

@Diana, dat verhaal van die 6 eigenaren komt me bekend voor... Famiera is ook in 1 jaar tijd minimaal 5 keer verkocht geweest. Snap nooit dat mensen zo'n beestje niet even de tijd geven om te wennen en een beetje tot zichzelf te komen, toen ik haar net had was het echt een kreng. Ze schooide als een malle en dan nog bloedlink worden ook als ze geen koekje kreeg, viel je aan als je d'r aan een touwtje had en er was een ruimte van meer van 3 meter tussen haar en jou - allemaal dat soort dingen. We zijn nu ruim een jaar verder en niemand herkent haar nog terug, het is echt een heel lief paard geworden. Helemaal vergeleken met toen, destijds had je geluk als je zag dat ze d'r oren naar voren had ipv plat in d'r nek - nu is het juist andersom :) .
Ze heeft nog wel d'r momenten, vooral bij vreemden is ze heel afstandelijk en doet ze nog wel vaker d'r oren naar achteren.
In het begin rende ze alleen maar voor je weg in de wei, nu komt ze hinnikend naar het hek toe (en nee, ik heb nooit eten bij me dus dat kan het niet zijn :D ).

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:27

Daph:

Ik weet niet hoeveel eigenaren Jess heeft gehad..
Ze is gefokt in Duitsland en de eigenaar voor mij heeft haar een jaar gehad..
en ik haar nu 4 maanden en ze is net 9 geworden.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:30

Ik heb mijn haflinger al bijna 11 jaar.

We hebben in het begin ook heel wat comunicatiestoornissen gehad, gelukkig is dat beter geworden, en helemaal toen ik western ging rijden met haar.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 23:32

Judith94 schreef:
Hallo!
Ik kom me ook melden hier xD
Mijn naam is Judith en ik verzorg een 11 jarige haflingermerrie; Maribel van de Hoeve Werklust.
M: Annabel van de Hoeve Werklust
V: Marok
MV: Alwin van de Hoeve Werklust

Ik rijd voornamelijk buiten maar afentoe 'dressuren' we ook en springen kan ze ook (over de 1m).

Hier een paar foto's van Maribel:

Ik heb net ook een topic geopend voor mensen met een haflinger of een afstammeling van de Hoeve Werklust, ik zou het leuk vinden als mensen met die haflingers zich daar ook even willen melden :)

Marga:
Welkom, we zien graag je dagboek verschijnen

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 23:34

Westerntrail schreef:

We hebben in het begin ook heel wat comunicatiestoornissen gehad, gelukkig is dat beter geworden, en helemaal toen ik western ging rijden met haar.

Marga:
Graag even je naam erbij zetten als je reageerd, dank je wel.

@ allemaal: welterusten en tot morgen xxx

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:36

Sjemira schreef:
Westerntrail schreef:

Marga:
Graag even je naam erbij zetten als je reageerd, dank je wel.

@ allemaal: welterusten en tot morgen xxx

@Klaaske,

Is goed.

Welterusten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:45

Daphne :
Welterusten iedereen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 00:15

Maxielover :
Welkom Klaaske. Naar dat je Haflinger al zo veel eigenaren heeft gehad in korte tijd, zo kan ze nooit ergens wennen... Fijn dat ze nu bij jou mag blijven ! Ik heb mijn Haf alweer bijna 8 jaar en ik ben in zijn leven (hij is 18) zijn 5e eigenaar, als alles wat ik van hem weet klopt. Maar daar hebben ook een aantal jaren manegewerk in gezeten, is voor een paard ook niet leuk. Nu is hij al bijna 8 jaar gelukkig bij mij en zo lang hij er nog is blijft ie ook bij mij ! :d

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 00:25

Manon:

@ rianne; Ja, ontzettend gaaf hé, voelde al aankomen dat hij wegmoest, maar dat ze hem aan mij wilde geven (en dat me ouders ermee instemde) had ik echt niet kunnen dromen. Ze deed niet zoveel met 'm en had liever vriendjes enz. Maar ze is altijd goed voor 'm geweest, dat wel! Hij is inmiddels acht, helaas zit een wedstrijdcariére er voor ons niet in: Najego heeft in z'n sprong een ocd zitten. Maar recreatief rijden en véél bosritjes doen we dan weer wel! Ik zie trouwens nu pas dat mijn bijdrijdster (LEKKERGEK @ bokt) zich ook heeft aangemeld bij dit topic!
@iedereen; morgen uitgebreid commentaar op iedereen, dan ga ik lekker bijlezen en kennismaken. Zit momenteel in frankrijk, voor de laatste week. Ben hier dan zeven weken geweest en mis m'n knappe najego veel! Dus binnenkort kan ik hem weer ophalen en jullie vervelen met onze verhalen!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 03:34

Laura:
Ik geef wat reacties van pagina 9,5 tot 11 :+
pfff stelletje kletskousen!!! _O- Hou het niet meer bij!!! Maar heb van iedereen verder de berichten gelezen O:)

@Ingrid
De rijfoto ziet er goed uit! Netjes 3e bestgaand hoor (hoeveel punten hadden jullie?)! Is het paard van de rijfoto Niles :9 ?
Balen van je kleine teen :(:)
@Marga
Ik had maat 185 van Weatherbeeta daar is hij uitgegroeid, moeten nu naar 195
Weltrusten, we hebben elkaar misgelopen op msn :*
@Daph
Ja ik zou toch nog voor de Osteo gaan, soms kan iets terug schieten en moet de osteo het nog eens behandelen.
Deal wbt het weer :D Morgen de fotoshoot dus ik wil zon tot 5 uur, daarna mag jij de zon :):)
@Jolanda/ Freya
Misschien kan je proberen haar "patroon" te doorbreken...
Door bv. een half uur te longeren en 2 rondjes erop uit te stappen...
De volgende dag 3 rondjes uitstappen...
1 rondje opppakken en 2 rondjes uitstappen...
Stukje draven etc.
@Klaaske
Welkom!
@Manon
Heerlijk zolang in Frankrijk, ben je daar op vakantie?
Logisch dat je je paardje mist :(:)

Dagboek Alves (en Boy)
Ik dacht Boy even 2 daagjes vrij te geven zodat hij al het nieuwe kon relativeren...
Dat werkte en werkt erg goed bij Alves! Hahaha maar niet in Boy zijn geval _O- mister bommetje :):) :):) :):)
Ik wilde eerst aan de hand wat oefenen in Showmanship, maar al snel had ik door dat hij zijn ei kwijt moest.
Zodoende richting roundpen gegaan waar hij een mooi showtje weggaf, uiteindelijk gefreestyled dat ging erg goed!

Toen heb ik zijn staart, manen en benen lekker gewassen voor de fotoshoot morgen en toen kwam het :+

"Het grote enge spookachtige solarium" Daaraan kan je goed zien dat hij mij nog niet goed genoeg kent :x Hij wist het nog niet maar ik krijg altijd mijn zin hoe dan ook _/-\o_
De paarden moeten het solarium achterwaarts in, zowel links als rechts kunnen ze opzij, dus het is een vak apart en een inparkeerrijbewijs kan goed van pas komen. Ik was alleen op stal en had niemand die links of rechts zijn billen kon begrenzen := Maar ik ben geen type om te zeggen het lukt nu niet, jij wil het niet dus ik geef je jou zin en probeer het morgen nog eens! Want ik weet dan wordt het morgen nog moeilijker! Na dik een uur 1 doel voor ogen te hebben gehad, stond hij +:)+ _O- Ik heb hem onwijs beloond :j Daarna nog 2 keer erin gezet en het knopje solarium is goed geprogrammeerd :D
Dit is Boy trouwens:
Afbeelding

Met Alvesje heb ik een stuk gewandeld aan de hand, gewassen/ geschoren/ geknipt, solariumpje :+ (met 2 hoeven in zijn neus gaat hij erin).
Als ik zijn bakkebaarden scheer, haal ik het halster er helemaal af, dan ga ik op een krukje zitten en legt hij zijn hoofd op mijn schoot, kijkt me heel lief met een slaperig oogje aan dat is zo schattig <3

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:31

Annemarie:

Goeiemorgen!!

Pfff ben weer vroeg wakker zeg...kon niet meer slapen. Nu dus maar met een bakkie thee en de laptop op schoot op de bank.

Welkom aan de nieuwe meekletsers in het topic :-)

@Laura, fijn dat het gelukt is op Boy in het solarium te zetten. Gaaf beest trouwens!! Alves heeft een lekker tut en bijwerkdagje gehad.

Nou ik ga even serieus op zoek naar een baan. Dat werkeloos thuis zitten is echt niet mijn ding dus moet maar snel wat vinden. Storm is vandaag een dagje vrij, want ik ga vanmiddag naar de bruiloft van een goede vriendin. Hoop dat het weer nog wat opknapt.