Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Freya schreef:Freya:
Ik herken dat, Donna staal al jaren op een streng dieet.
krijgt totaal geen snoep, soms een appeltje of een peentje, en staat op nog geen 170 gram re-form brok van Treurniet per dag, naast het ruwvoer.
Nu extra streng dieet, beetje stro, want ze vreet dr box leeg sinds kort.
Ze krijgt wel al 6 a 7 jaar soulmate nutrition een voedingssupplement die of over dr brok gaat met olie, of door een zemelenpapje gaat.
Ik doe haar weer ( tijdje niet gedaan ) iedere week wegen ...
Freya schreef:Freya:
Ik weeg dmv een formule
borstomvang x borstomvang x lichaamslengte , gedeelt door 11900 = kg.
borstomvang = rondom net achter de voorbenen en lichaamslengte, helft van de borst tot helft van de kont.
via deze link http://www.donna-de-haflinger.nl/gewicht.html / of de link van paardnatuurlijk kan je het laten uitrekenen als je die gegevens hebt. De formule heb ik gekregen van Treurniet
Donna woog volgens deze formule op 7 augustus 458 kilo. Zij is optimaal, bij volledig in spier met 405 kilo, dus we hebben nog genoeg te gaan,maar liever langzaam dan snel.
Mandarijn schreef:Claudia:
@Marga, Famiera is 1.43m en die heeft qua dekenmaat 185, in ieder geval van zweetdekens - andere dekens heb ik nog niet voor haar.
flaim schreef:diana:
wat zijn er weer veel pagina's bij zeg![]()
mooie hafjes weer allemaal.
@marga fijn dat azkaban weer goed loopt en dat je weer kan rijden.en hij is echt braaf als ik het zo lees.
@suus knappe haf heb je jullie zijn een leuk stel zo.
@ingrid dat doet zeer hoor je tenen onder een paard stoppen,maar daar was je al achter beterschap
vandaag 11-8
vanavond lekker op bobby gereden.
omdat ik hem nog niet zolang heb begin ik rustig aan met hem om elkaar goed teleren kennen.
ben er ook vandaag achter gekomen dat ik in een jaar tijd zijn 6e eigenaar ben dus hij heeft ook wel wat mee gemaakt het afgelopen jaar.
ben zelf geen echte dressuur ruiter maar houd er wel van als een paard lekker met zijn hoofd omlaag loopt
en inbuigt.en heb wat te doen als ik in de bak rijd.
in het begin moet hij altijd even warm lopen en loopt hij meer met zijn hoofd omhoog,maar ben super trots geeindigd
en zelfs in draf bleef hij laag lopen.lekker ontspannen in de regen gereden vanavond.
Balou_k schreef:Daph:
6e eigenaar in een jaar tijd, phoe..
Sjemira schreef:Marga:
@Klaaske, zeker welkom hier, leuk dat je western rijdt, we lezen graag dagboekverhalen van jou en je haf. Ik heb met mijn vorige haf even western gereden.
Judith94 schreef:Hallo!
Ik kom me ook melden hier xD
Mijn naam is Judith en ik verzorg een 11 jarige haflingermerrie; Maribel van de Hoeve Werklust.
M: Annabel van de Hoeve Werklust
V: Marok
MV: Alwin van de Hoeve Werklust
Ik rijd voornamelijk buiten maar afentoe 'dressuren' we ook en springen kan ze ook (over de 1m).
Hier een paar foto's van Maribel:
Ik heb net ook een topic geopend voor mensen met een haflinger of een afstammeling van de Hoeve Werklust, ik zou het leuk vinden als mensen met die haflingers zich daar ook even willen melden
Westerntrail schreef:Ik heb mijn haflinger al bijna 11 jaar.
We hebben in het begin ook heel wat comunicatiestoornissen gehad, gelukkig is dat beter geworden, en helemaal toen ik western ging rijden met haar.
Sjemira schreef:Westerntrail schreef:Ik heb mijn haflinger al bijna 11 jaar.
We hebben in het begin ook heel wat comunicatiestoornissen gehad, gelukkig is dat beter geworden, en helemaal toen ik western ging rijden met haar.
Marga:
Graag even je naam erbij zetten als je reageerd, dank je wel.
@ allemaal: welterusten en tot morgen xxx