Jastiehorse, wat grappig dat jouw Haflinger Marit heet. Ik heet ook Marit
Niek heeft een slechte tijd achter de rug. Veel problemen gehad waardoor hij hele lange tijd heeft stilgestaan (paar jaar). Ik ben het nu weer aan het opbouwen vanaf de grond
met voorzichtig longeren. Hij wil wel heel graag maar zijn lichaam wil niet altijd meewerken. En bij 'opbouwen' komen er ineens weer andere problemen aan het licht. Zo ontdekte ik gisteren bij hem dat het gezwel dat hij heeft (al jaren), dat zit op de plek waar zijn mannelijkheid ooit heeft gezeten aan de binnenkant, weer groter is geworden. Hij heeft ook artrose en was eigenlijk toen ik hem kocht al versleten.
Zolang hij geen pijn heeft en ik zijn kwalen op een vrij eenvoudige manier kan oplossen en hij goed blijft lopen laat ik het zo. Zodra er een kliniek aan te pas moet komen is het einde verhaal. Paard heeft al te veel meegemaakt in zijn leven. Heb die grens voor mezelf en voor hem vorig jaar getrokken. Maar daar wil ik eigenlijk nog niet aan denken
Gevoeligheid voor suikers wordt het eerst zichtbaar in de vetopslag op de manenkam, maar ook bij de staartaanzet. Houd haar goed in de gaten hoor wat dit betreft.
Ik heb het traject Insuline Resistentie al doorlopen met Niek. Daar is hij nu gelukkig overheen maar omdat hij niet in training staat blijft het oppassen.