Citaat:dinsdag zullen we te horen krijgen hoe het verder zal gaan met sterago.
Hou ons op de hoogt
succes in ieder geval
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik zie dit topic waarschijnlijk een beetje laat..Maar hoe werkt het als je met een hengst naar de hengstenkeuring wil? Ik heb 2 Haflingerhengsten lopen, eentje die dit jaar 3 word. Ben ik dan te laat, of kan ik alsnog als hij 4 jaar oud is met hem naar de hengstenkeuring toe? Ik ben wat dat betreft echt een leek, wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen
Citaat:ik zou er alleen heel goed over nadenken waar je aan begint
ik heb met nymo mee gedaan omdat ik graag 1 nakomeling zelf wil hebben voor de sport
maar als ik ga bedenken wat ik nymo allemaal ontneem
buiten spelen met vriendjes is er echt niet meer bij
zou ik er echt heel goed over nadenken of je dit werkelijk wilt
maschke schreef:zou je dit ook recht in mijn gezicht durven zeggen mocht ik je tegen komen?? Abe EN Auke zijn prachtige hengsten waar wij veel plezier aan beleven, en dit zien wij zowiezo als training voor de hengsten, en ten tweede is de jury van mening dan Abe niet genoeg hengst is, wat in mijn ogen geen rieeel commentaar is, en die mening deeld de eigenaar met mij.... Als je je een beetje verdiept in de hengsten bond weet je ook meteen wie dat dan is he... Abe verslaat meerdere goedgekeurde hengsten op concours zowel in de B ALS in het L1, dus waarom zou hij dan niet kunnen bewegen??? Auke is misschien wel nog wat l
klein en dat wisten wij ook. Voor de eigenaar en mij is t goed te weten dat we de moeder nog steeds op stal hebben en uit een hele mooie lijn komt, helaas nooit iets meegedaan vanwege t beroep van de eigenaar, zoals je in t boekje kunt lezen ( prof. dr J. de Haan ) . beetje respect graag!! Maar wie ben jij eigenlijk en waarom heb je iets tegen mijn schatten??
Sjelle schreef:Want qua dressuur zullen er ook een heleboel merries en ruinen de ggk hengsten eruit lopen of dit nu in de B is of tot in de Z.
Wat niks zegt over de bewegingen van het dier.
Op de keuring spreken we van natuurlijke beweging ! Dit is wat anders dan de bewegingen die een paard laat zien ohz.
Daarom rijden een hele hoop hengstenhouders al een paar maanden niet meer op hun paard voor de keuringen!
Amanda_T schreef:@DVVHGLCitaat:ik zou er alleen heel goed over nadenken waar je aan begint
ik heb met nymo mee gedaan omdat ik graag 1 nakomeling zelf wil hebben voor de sport
maar als ik ga bedenken wat ik nymo allemaal ontneem
buiten spelen met vriendjes is er echt niet meer bij
zou ik er echt heel goed over nadenken of je dit werkelijk wilt
Ik heb zelf een stal/weiland, dus geen problemen met merrie's etc. Hebben wel een weide aan de overkant liggen met in de zomer wat hengstige merries (paarden zijn van iemand anders), maar die ligt ver genoeg weg, en hij heeft veel respect, ook voor de draden (hekwerk is heel hoog), dus maak me daar geen zorgen om. Die 2-jarige die we hebben lopen is ook nog hengst. Dus een vriendje heeft hij zowiezo.Mijn ambities liggen toch niet bij het houden van merries, dus verder geen problemen of verleidingen voor hem
Citaat:ik heb het niet over merreis of verleiding of je hek werk( ik neem aan dat je je paard opvoed )
ik heb alleen gezegt dat ik er heel goed over na zou denken of je dat werkelijk wil