Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 23:23

Me fotokaartje is door de helft geknakt :o
Zegmaar netzo groot als een reuze bonk van knikkers (je kan het zo vastpakken) ;(
Me vriend gaat me vannacht een paar keer wakker maken voor de zekerheid...

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:27

Oei, dat moet dan toch wel echt hard aangekomen zijn :(:)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 23:29

Stiekem ben ik wel blij dat die stok niet op me neus is belandt :')

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:33

Haha, begrijpelijk :j
Gebroken neus wordt je denk ik ook niet vrolijk van :=

Ik moet nog leren, (bored :O ) dus ik ga bokt maar even afsluiten := Begin steeds meer te snappen dat mensen het verslafend vinden :))

Succes met je blauwe oog en mega bult, hopen dat het morgen minder is Y;(

Ik ga nu leren en dan slapen, anders zitten die duitse woorden morgen nog niet in m'n brein. ;(
Doeidoeixx :wave:

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 23:34

Leerse :evaw:
xxx

DanielleLau

Re: Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:38

Oehoej. Wat lees ik nou Laura. Gaat het een beetje met je hoofd. Doe maar goed koelen. Had je het rijden wel nog gefilmd, ben eigelijk benieuwt hoe het gaat. Mijn training gaat goed. Voor ons doen. Deze dagen iets minder doen, want t weekend moet er carnaval gevierd worden. Maar Laura pakt het nageefelijk steeds beter op. Alhoewel ik haar met vrij veel druk moet rijden en ervoor moet zorgen dat ze actief blijft lopen. Maar we doen hard ons best. Zul je zien dat het met de training goed gaat en met losrijden op het wedstrijdterrein ook maar zodra ik dan de bak in moet om mijn proefje te rijden, ga ik anders rijden en Laura anders lopen. Jammer dat we daar nog te weinig ervaring voor hebben. Want het mag eigelijk geen verschil maken.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 03:04

Woon je vlakbij Brabant? Dat wordt dan wel een dikke party daar *\o/*

:= Ja daar ben ik dus ook bang voor, kom je straks in de ring lopen ze voor geen meter :=
Die auto die in de bak van Rosmalen stond vond Alves heel errug spannend!
Ik rij nu af en toe een kwpn-er bij ons op stal en die moet je soms ook even wat harder doorvragen :o, maar daarna wel meteen hand ontspannen en niet langer dan 1 seconden per keer doorvragen.

Alves ging vandaag ook echt lekker, maar die verdomde linkergallop ~~}> 8)7 _-:(
Kijk hij springt wel meteen a la minute aan en doet echt zijn best, maar zit steeds overkruist :+
Ik blijf absoluut heel kalm en rustig en neem hem steeds terug en vraag hem opnieuw, daar wordt hij heel heet van en wil dan voor je gaan denken en zelf al aanspringen (dus ik moet super snel zijn en optijd begrenzen!) :+
Zaterdag klim ik weer op hem en ga weer een poging doen tot die gallop :Y) Dan ma,wo en za nog rijden voor de wedstrijd en dan hopen dat de gallop lukt! Maar ja ik kan ook niet te lang gaan hameren op die gallop _-:( , hij is nog te jong en straks denkt hij dat alles gallop is :)*

Mijn moeder is vandaag terug uit Euro Disney dus ik pik haar fotokaartje wel :Y)
Zaterdag plak ik me vriend langs de bakrand en laat hem filmen ~~}>

Ik heb net de huisartsenpost gebeld, als die bult pijn doet is het geen aanleiding tot paniek. Als het geen pijn doet dan moet ik me zorgen maken...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:38

Ik heb Alves en mij ingeschreven voor deze wedstrijd: doei @ [HA] 17 April Dressuurwedstrijd in Zevenaar

Weten jullie nog een paar leuke haflingerwedstrijden?
Wij gaan ook naar de CK in Heerjansdam en Ermelo, verder heb ik eigenlijk niks in de agenda staan.
En hoe zit het nou precies met selecteren voor bestgaand ohz voor de Nationale Tentoonstelling? Ik kom er niet uit waar die voorselecties zijn?!

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:46

Hm, ik ben verder nog niet bezig met wedstrijden, dus zou het niet weten voor leuke haffie wedstrijden :o

Waarschijnlijk begin ik met wedstrijden in 2013 :P Dit jaar goed oefenen, volgend jaar veulentje, en dus in 2013 alle tijd :D Dan wordt Omelia al wel 9, vinden jullie dat te oud om te starten met wedstrijden? := Heb ooit van iemand gehoord dat een jury van een 9 (nu bijna 7 :D ) jarige verwacht dat ie alles al kent >;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:50

Bij de HTC-competitie staat de leeftijd en afstammeling etc. niet op de puntenlijst :n
Dus volgens mij kijken ze er helemaal niet naar!

Toen wij pas begonnen was Alves 3 daar werd ook niet opgelet...
En jij hebt een merrie en ja vaak komt daar even een fokperiode tussendoor, weet je al welke hengst je op haar wil hebben? :D

Over het algemeen starten er allemaal wat oudere haffies in deze HTC, Alves en Newton zijn volgens mij de 2 jongste...

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:53

Haha oke :)

Omelia wordt in mei 7, maar is pas ruim een jaartje onder het zadel :o
Waarschijnlijk Nassau <3
20Maart is er opendag bij H. van den Berg, en daar gaan we hem dan ook even bekijken *D
Kan eigenlijk niet wachten om hem te zien, haha :))

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:59

Wat leuk!

Nassau is inderdaad een prachtige hengst, Amadeo van de Tibbe heeft ook wel mijn hart gestolen zeg <3
Standing Ovation is een hengst met prachtige bewegingen en bij Stakkato zit je denk ik wel goed om modern met goede beweging erin te krijgen :j

Voor mij was de planning ook om op 20 Maart even langs te gaan, maar meiden bij mij op stal hebben western wedstrijd en willen graag dat ik meega... twijvel,twijvel, twijvel...
Ik weet zeker dat Henriette je een goed advies kan geven welke hengst het beste bij Omelia past in wat jij wilt verbeteren aan haar.

doei

Re: Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 00:02

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:36

Ik zelf vindt dat Stakkato een wat minder mooi hoofd heeft := (Zou hem ook niet nemen voor Nancy, die heeft ook dat soort arabische knikje in d'r neus, en Stakkato heeft dat op de foto bij de hengstenlijst ook. Vindt dat persoonlijk niet mooi :o )
Standing Ovation is inderdaad ook prachtig. Zag hem in KVTH boekje staan :D
Amadeo van de Tibbe vindt ik persoonlijk echt een heel mooi hoofd hebben <3 Ook mooi donker en een bos manen :D
En Allachar natuurlijk, ook een prachtbeest :~ Al zou ik hem niet zo snel nemen omdat 'ie door zoveel wordt gebruikt. := Het is inmiddels wel bekend dat ie prachtige veulens fokt, een wat minder gebruikte hengst vindt ik toch wat 'specialer', niet iedereen gebruikt hem dus als daar een prachtveulen uitkomt, is het toch wat specialer *D

Haha, ik heb die site tussen mijn favorieten staan omdat het me hardstikke leuk lijkt :D
Maarja, geen trailer tot beschikking ;( En weet niet of m'n ouders er dan op zitten te wachten, misschien is ze op dat moment ook wel hengstig 8)7
Nu gelukkig nog niet :))

Western wedstrijd lijkt me ook gaaf om te zien :j
Haha, ik ga Hariètte dan zeker wel om advies vragen ja, zij weet tenslotte meer van hun hengsten dan ik :=

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 20:31

Nou meiden het beloofde trainingsfilmpje!

Ik heb nieuwe petrie laarzen die erg pijn doen |(
Beugels die dus 2 gaten langer zitten,
En van huis uit al bewegelijke beentjes :o
Ik kon er met het rijden vandaag dus niet meer uithalen als dat ik heb gedaan!

Ook knik ik hier en daar in en moet ik vooruit kijken!

Dus:
Let vooral op knappe Alves en niet op mij :')

http://www.youtube.com/watch?v=tZKWgLNIg-w

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 20:40

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:40

Zo, de carnaval zit er voor mij weer op. Het is wel een leuk feest geweest. Toch heb ik evengoed getraind voor a.s zondag. Het gaat goed. Actief, goed de achterhand eronder. Redelijk nageefelijk. De rechtergalop gaat nu ook stukken beter.
Laura ik heb je filmpjes even bekeken. Hoe gaat het met je blauw oog. Film 1 (even voor het gemak) daar vindt ik hem te loperig. Hij heeft zo'n hoog tempo dat hij zijn passen niet kan afmaken. Ook blijf jij continu drijven. Jammer van je middendraf, vaak in galop.(film2) verder heb ik het idee dat je hem iets beter mag voor bereiden. Op overgangen en stellingen wanneer jij van hand veranderd. Verder ziet het er heel netjes uit. Kan natuurlijk ook zijndat je er juist voor kiest om boven zijn tempo te rijden.
Zie ik het nou goed, probeer jij tijdens film 1 op de volte 10 à 15 meter nu aan te galoperen.
Maar Laura ik denk dat je heel tevreden mag zijn met zo'n goed paardje.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 00:14

Dat is mooi! Ik denk dat als je Laura actief hebt het geheel er al veel beter uitziet en er makkelijker aan te rijden valt :j

Precies wat jij zegt Danielle heeft me instructrice me vandaag mee geholpen :j

Mijn botsing was die snelheid, met wel een heerlijke aanleuning en de overgangen die ik wilde rijden kreeg ik eruit (puur op zit).
Maar het tempo over het geheel lag voor mij ook te hoog, me buikspieren doen echt zeer, ik heb het echt geprobeerd met mijn zit op te vangen :o
Dat bijdrijven doe ik dan weer om hem niet op voor te laten vallen, alleen miste ik hierin het opvangen in tempo dus (plus mijn benen wiebelen sowieso :+ ).

Ik wilde dat hoge tempo niet afstraffen, want die impuls wilde ik behouden. En ik wilde niet zomaar gaan prutsen eraan zonder dat me instructrice het had gezien, voor mij is die looplust ook nieuw :P

Vandaag hebben we in de les constant geschakeld, geen reactie op mijn zit was een ophouding in de buitenteugel (1seconden).
Eigenlijk na een paar keer daarmee te hebben gespeeld snapte Alves mij ook. En was mijn zit uiteindelijk alleen nog nodig.
Toen had ik hem in een onwijs laag tempo met heel veel impuls en een geopende hand, ik kon toen heel erg duidelijk alle 4 zijn benen voelen en tilde die ze ook goed van de vloer :j
Schakelen naar meer en terug ging vanaf toen ook veel gecontroleerder... En al 2x op een rij goede gallop ohz *\o/*

Inprincipe moet ik de middendraf ook op die manier oplossen, maar ik ben daar vaak nog niet snel genoeg voor :=
De gallop in het filmpje was een miscommunicatie van mijn kant :j Ik wilde hem niet in gallop hebben :P En ook daar ben ik zelf weer te laat met reageren, ik ga doorzitten en Alves denkt wel even voor mij dat we in gallop moeten B-)

Kijk het is allemaal nog niet perfect, maar ik ben echt super tevreden <3 Als ik de filmpjes van de afgelopen maanden bekijk hebben Alves en ik echt een hoop geleerd +:)+ Hij voelt onwijs fijn in me handen en durft echt zijn lijf los te laten :j Ook gewoon in omgang op stal het is zo een fijn beestje! Hij hoort mijn auto aankomen, meteen dat hoofdje uit de staldeur en snel rondjes lopen en weer kijken, loop ik richting de paddock draaft hij al naar het deurtje. Hij houdt me echt constant in de gaten...

Pfff een hele lap tekst :o
Excuses _O-

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:37

Zo, wat een lap tekst haha :))

Wat leuk om te lezen dat jullie zo vooruit gaan :D
Het vooruit denken van Alves herken ik := Omelia doet het ook wel eens. Ik ga doorzitten en hop, mevrouw gaat galloperen >;)
Omelia komt sinds kort ook weer aangedraaft als ik het weiland in kom lopen, leuk om te zien <3
Ik heb het idee dat het hoofdstel die ik overgekocht heb van een bokker magie afgeeft :=
Omelia en ik zaten in een dippie, en heb nu 2x met het nieuwe hoofdstel gereden en het ging opeens weer lekker (Oke, de galop nog niet, maar dat vindt ze zoooo lastig, maar het wordt ook steeds beter :) ). Misschien vindt ze de kleur bruin gewoon leuker om te dragen en doet ze meer haar best _O-

Ik moet m'n moeder toch ook maar weer eens meeslepen met m'n camera naar de rijbak om foto's te maken (ze vindt paarden prima, zolang ze veilig achter een draad staan := ) Ze gaat zelden mee, in ruim een jaar tijd zijn er 5 keer foto's gemaakt :')
Al moet ik wel zeggen dat ik toch wel verschillen zie in de foto's :D Ups en downs en weer ups. Altijd leuk om te zien hoe we vooruit (en achteruit) gaan:o

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 00:50

_O- Kan echt wel dat dat hoofdstel magie geeft!
Ik heb magische handschoenen, ze stinken een uur in de wind, zijn versleten, maar know way dat ik nieuwe koop of ze in de wasmachine stop _O-
Voor de wedstrijden heb ik exact dezelfde handschoenen maar dan in het wit, ze zitten toch echt anders!

Ieder gaatje op me hoofdstel blijft hetzelfde, geen veranderingen in het bit, precies dat zweepje wat we altijd hebben _O-
Het enige wat vaak moet veranderen is het zadel := :$

Het doet echt je hart sneller doen kloppen als de paardjes zo vrolijk uit vrije wil op je af komen lopen <3
Heerlijk he paarden? Ik ben verslaafd :P

Die donders zijn onwijs slim en willen voor je denken, maar ja ook weer zielig om af te straffen, want ze bedoelen het zo goed :+
De enige oplossing is sneller zijn dan je paard en dat ben ik nog niet _O- Het wijken aan de hand gaat uitstekend, ik denk dat het een kwestie is van grondhulp aan commando koppelen en hij snapt het :j Maar ik ga die aap toch echt niet leren klimmen, voordat ik heb leren klimmen, straks komen we op de AC-lijn en denkt hij ff wijken B-)

Ik ben benieuwd naar foto's van Omelia en naar jullie hoofdstel 8-)

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 01:05

Magische handschoenen, hm, welk merk zijn ze? :))
Ik wil ook magische handschoenen hebben }>

Verslaaft zijn aan paarden is wel een leuke verslafing :D
Sinds kort vindt Omelia het ook goed dat als ze gerolt heeft ik dr mag aaien en kroelen. Eerst stond ze meteen op, maar laatste paar dagen blijft ze even liggen <3 Hart verwarmend zo'n moment <3

Haha :D Ik ben ook nog niet sneller. Nog niet }>

Mevrouw is niet fotogeniek en het is mobielkwaliteit :=
http://i54.tinypic.com/f26ck9.png

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 01:10

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 01:16

Haha teddyhaf :D
Op dr hoofd, nek en benen wel :P Ze heeft een deken op (tot zover je het nog deken kan noemen, de héle binnenvoering ligt los -O- Flutdeken ;( Maar ach, binnenkort krijgt ze toch alleen een regendeken op en kan deze de prullebak in :\
Knuffelgehalte is ooit 0% geweest hoor, ze was eerst levensgevaarlijk :n
En nu is het een mak lammetje wat achter me aanloopt en alles best vindt, ze heeft ooit het licht gezien geloof ik _/-\o_

Oeh, ik ga mijn mama aankijken voor die handschoenen hoor :))
Mijn huidige begeven het op de plaats waar de teugels zitten, dus moet binnenkort toch weer nieuwe 8-)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 01:26

Ik vind het altijd wel schattig die donzige winterpaardjes!
Bij Alves moest ik scheren, want hij kon de warmte niet meer kwijt met vacht...

Ik moet zeggen het is ideaal met poetsen en rijden, maar zijn mooie donkere kleur is nog steeds niet terug :n
Ik had hem 3 November helemaal kaal geschoren en er is nauwelijk vacht teruggekomen... Wel fijn met werken maar zonde voor de kleur.
En stiekem ben ik nu wel blij! Alle paarden op stal verharen heftig en wij hebben nergens last van :P De furminator ligt hier nog braaf in de kast!

Even serieus die handschoentjes zijn erg fijn en zeker een aanrader ;)

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 01:35

Het is leuk een teddyberen vacht, maar niet als ze bezweet zijn en het uren duurt voordat ze droog zijn :n
Daarom heb ik dit jaar een deken erop gelegt, maar wil ze volgend jaar eigenlijk (gedeeltelijk) kaal hebben. Ze heeft zelfs in de winter een keer (en dan had ik nog niet eens intensief gereden) van half 4 tot 10 uur op stal gestaan met een zweetdeken op, en was nog nat -O- Tja, dan móet ze naar buiten, want m'n vader vindt het niet goed als ze 's nachts op stal staat.. Al vindt ik het een fijner gevoel als ze op stal staat als ze bezweet is dan nog nat op de wei, áls ze ziek wordt zijn we duurder uit dan een nachtje op stal :o

Qua verharen vallen ze bij ons nog mee gelukkig. Omelia zit niet zo heel dik in d'r vacht door dr deken, en de rest van de pony's worden zelden geborstelt (ze dienen als grasmaaier) en heb dus geen last van die haren. Als het echt lang duur ga ik er met zo'n ijzeren kam voor de honden overheen, ideaal. Met een beweging veel meer haren eruit. Vorig jaar dacht mn vader dat ik een hele pony had kaal geplukt, zoveel haren lagen er toen :=

Oke :D Naast dat ze dus magisch zijn, moeten ze natuurlijk ook fijn zijn ja, anders vervloek ik ze alsnog ~~}>