Haflinger hengstveulen gekocht van de paardenmarkt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re: Haflinger hengstveulen gekocht van de paardenmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:24

ik ben een volwassen vrouw Lachen maar wat heeft struisvogelpolitiek hier nu mee te maken? communiceer normaal.. of onderbouw je antwoord eens

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:32

Ik heb mijn andwoord onderbouwd in mijn eerste reactie.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:35

je zin struisvogel politiek bedoelde ik !

maar denk dat een normale discussie A) niet mogelijk is

B) niet het juiste topic Knipoog

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:50

Miepie1980 schreef:
Wat een knap paardje. Ik heb even in je profiel gespiekt. Als je hem ook zo netjes kunt beginnen met opleiden weet ik zeker dat je er wel iemand voor vind. Geweldig zoals jij met je paarden omgaat.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Wat ga jij op een goede manier met paarden om zeg! Werkt aanstekelijk. Ik krijg meteen zin om ook allerlei cursussen te gaan volgen!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:02

Roos, wat heeft ie een lekker kontje *LOL*
Echt een knapperd!!!

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:06

jodi schreef:
Ondanks je goede bedoelingen moet ik toch even mopperen:
Zolang mensen dit soort véél te jong gespeende veulens blijven kopen,zullen fokkers en handelaren doorgaan met deze arme dieren veel te jong in de vrachtwagen te gooien en op de markt te zetten.
Het is een mooi beestje maar hij had nog bij zijn moeder moeten staan....

En hier móet ik dan weer even op reageren:

Als zij hem niet gekocht had zou het diertje nu in Spanje/Italië aangekomen zijn om daar een gruwelijke dood te vinden. Verder is het juist goed om een dier met 4 maanden van zijn moeder af te halen, je wil niet weten hoe die merries eronder te lijden hebben als de veulens ze te lang leeg blijven trekken. Ons merrieveulen blijft nog 1 maandje bij haar moeder en gaat dan ook als zelfstandig veulentje door het leven. Tuurlijk hebben ze het in het begin even zwaar, maar daar komen ze echt wel overheen hoor. En het moment van afspenen blijft ook zwaar voor veulens als je het op 6 maanden doet, vergeet dat niet.

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:15

_Guppie_ schreef:
Miepie1980 schreef:
Wat een knap paardje. Ik heb even in je profiel gespiekt. Als je hem ook zo netjes kunt beginnen met opleiden weet ik zeker dat je er wel iemand voor vind. Geweldig zoals jij met je paarden omgaat.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Wat ga jij op een goede manier met paarden om zeg! Werkt aanstekelijk. Ik krijg meteen zin om ook allerlei cursussen te gaan volgen!

Dat vind ik nou ook! Je gaat er geweldig mee om.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:51

Ik heb je profiel gelezen en ik moet zeggen dat ik echt denk dat jij een gave hebt. Ik ben normaal helemaal niet van zweverige gedachtes, maar wat ik lees van jou, ook met je vorige paarden, ik denk echt serieus dat dit veulen voorbestemd was om bij jou te komen.

Ik denk dat hij geen beter tehuis kon krijgen en hij kijkt zeer tevreden uit zijn ogen Haha!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:29

Hee Roos,

Wat leuk dat jij dat ding hebt gekocht!
Ik hoop dat hij een goed leventje tegemoet gaat, maar dat zal vast lukken!

(ik heb zelf ook een ongelukje van de paardenmarkt meegenomen Bloos )

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:46

Wat goed dat het beestje bij jou is gekomen.
Ik heb even in je profiel gekeken,erg interessant!

Knap wat je allemaal met je paardjes doet!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:36

Bloos wordt een beetje verlegen van jullie reacties... Lachen

jodi, ik moet zeggen dat ik het met je eens ben.. helaas zie ik om me heen veulens ook allemaal zo jong bij de moeder weg gehaald worden, dus ook de diertjes die niet op de markt terecht komen... dat ik dit diertje zou laten staan zou daar niet heel veel meer invloed op hebben denk ik helaas, zou het dat wel hebben, dan zou ik het zeker doen..
(om je een klein beetje 'gerust te stellen'... er stonden maa 3 haf veulens op de markt, geen fjordenveulens en het aantal andere veulens viel ook enorm mee.. shetjes wel heel erg veel helaas.. ben zelf iemand die zich heel erg inzet voor het welzijn van dieren en doe alles waar ik kan, teken petities etc maar markten zouden afgeschaft moeten worden in Nederland.. helaas sta ik in mijn eentje niet zo sterk..)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:27

Misschien sta je minder alleen dan je denkt,maar het is lastig om iedereen bij elkaar te krijgen Knipoog

Een kind van 3 jaar kan heel goed zelf eten,maar ik denk dat niemand me tegen gaat spreken als ik zeg dat hij nog een hele tijd zijn ouders nodig heeft om uit te groeien tot een evenwichtig en sociaal mens.

Eén van mijn veulens heb ik moeten afspenen met 4 maanden omdat zijn moeder ziek was.Hij is in de kudde gebleven met andere merries en ik heb hem nooit anders behandelt als de anderen.Toch is dit paardje(nu 3) een zenuwlijder met gebrek aan zelfvertrouwen! Toeval?

En als je dan ziet(leest Clown )wat voor verschrikkelijke problemen mensen kunnen hebben met hun paarden,dan vraag ik me wel eens af of niet veel van die problemen voortkomen uit een slechte start in het leven.... Verdrietig

(Ik ben in ieder geval dankzij jou,voor een Penny aangezien!Ik voel me weer helemaal jong Haha! )

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 08:34

dat is zeker waar, en er gebeuren zoveel dingen die niet ok zijn...
het enige wat ik op dit moment voor zo'n beestje kan betekenen is hem in een stabiele kudde zetten, 1 die hem leert op eigen benen te staan en snel te leren..
donar, mijn vorige veulen, is gelukkig uitgegroeid tot een dappere en stoere bink, dus ik denk dat je als mens gewoon een extra grote en zware taak hebt om er heel veel tijd in te steken, 'meer' dan een veulen wat pas een paar maanden later wordt gespeend..

het verschil tussen donar en dit veulen is dat donar bij elk paard ging kijken of hij kon drinken, dat heeft dit hafje nog bij geen enkel paard gedaan.. kan 2 dingen betekenen, of hij was toch al eerder afgespeend, of hij was zelf al gestopt met veel drinken en leek zich aardig te redden (wat alsnog geen reden mag zijn om hem weg te halen bij zijn mams..)

maargoed, veulen is in ieder geval 'gered' van een lang transport naar het buitenland om uiteindelijk in de worst te komen... hij krijgt nu goede begeleiding en wanneer de juiste persoon zich meldt mag hij aan zijn echte stabiele leventje beginnen, dit is even zijn opvanghuisje, net als echte weeskinderen etc...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:52

Sterkte en geef de stijd niet op Vork

En een knuffel voor je weesje Ach gut Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:49

Wat super Roos dat je dit heb gedaan...

Dat wordt dus lid worden van ons Haf forum he hahahahaha...

Het is een leuk ding... ik hoop dat dat hij opgroeit tot een mooi manneke.

Gefeliciteerd meid.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:52

aah wat lief van je dat je deze bink ook opvangt! Als dit verhaal hetzelfde wordt als dat van Donar is het echt super!!!

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:05

Te vroeg?? Valt wel mee. Mijn vorige veulen heb ik met bijna 5,5 maanden gespeend en ons haffieveulen van dit jaar met 4,5 omdat ze al goed brok en hooi at, maar haar mams helemaal leegtrok. Gespeend en ze is helemaal niet teruggevallen en mams werd weer snel joliger en leek zelfs opgelucht. Het liefst had ik haar ook tot 6 maanden erbij gehad, maar volgens mij heeft ze slagroom van mams gehad en daardoor al een voorsprong Haha! ! Is natuurlijk ook minder stres dat ze niet hoefde te verkassen, wat dit veulen wel moest.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt; hij had het niet beter kunnen treffen denk ik!
Veel plezier met deze knapperd! Ben ook benieuwd naar de afstamming!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:46

zodra ik de afstamming weet zal ik het in dit topic bijschijven Ja
thanx voor de leuke reacties weer!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:07

Leuk!! Wordt een leuk beestje, vast en zeker Ja.

Ik heb precies een jaar geleden mijn (toen nog veulen) op de markt in Elst gekocht, ook een haflingertje. Zat wel onder de wormen maar nu gaat het harstikke goed met hem, en hij groeit super!

Geniet van hem Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:42

Hee Roos, wat een verhaal weer.... typisch iets voor jou en zeker "ment to be" Ja
Maak er iets moois van maar dat is jou meer dan toevertrouwd Kusje

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:20

SuperRoos schreef:
.. als hij vruchtbaar wordt zien we wel eens verder..

Vanaf 5 mnd zijn ze vruchtbaar..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:35

Fijn dat je deze man een goed thuis hebt kunnen geven! Hij ziet er goed uit en ik ben heel benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Succes met hem!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:45

Ik vind het in ieder geval leuk dat je dat leuke haffie een kans geeft.
En laten we eerlijk zijn, als iemand (nu toevallig jij) de moeite neemt zo'n diertje
op te vangen, en te beleren en te verkopen aan geschikt iemand, dan heeft
hij een super kans om leuk rijpaard te worden in plaats van broodje worst!
En zo te zien heb je er ook de mogelijk heden voor, dus niets om je voor te schamen.

Ben benieuwd naar zijn "vervolg".

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 21:37

Even een update dan maar, op dit moment is hij officieel niet meer van mij, maar van mijn mams Lachen die toch best wel verliefd op hem is geworden
Hij doet het super in de kudde en we zijn flink bezig met hem overal aanraken en leren netjes mee te lopen, aan zijn gedrag lijkt het of hij nooit, of bijna nooit in de hand is geweest en de eerste weken was het alleen maar trappen als je al naar zijn benen keek hihi alles was hem onbekend..
vandaag een mooie doorbraak gehad, we kunnen zijn voorbeentjes als rustig uitkrabben en heb ze vandaag mooi rond gevijld omdat er aardig wat karteltjes aanzaten..
Heb zn beentjes op mn knie naar voren gelegd en hij deed het super, hij groeit ook als kool dus gaat helemaal heerlijk Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:41

Leuk om te horen!
Foto's Haha! Haha! Haha!