Haflingers en de pubertijd...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Re: Haflingers en de pubertijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:45

Citaat:
Ik ga het gevecht niet aan. Ik geef ze een plak hooi. Dan staan ze lekker rustig te eten en ik kan rustig poetsen zonder steeds te hoeven corrigeren

Eens, doe ik ook Vork
Maar soms is Stan ook een dramkont hoor. Als hij z'n boterhammetje of appel of zoiets heeft gehad in zijn voerbak, na het rijden kan hij het soms op een zeuren zetten. Als ik dan bij hem sta om nog even te poetsen steeds duwen, proberen te happen, me omver willen lopen. Helaas pindakaas dan helpt alleen maar een flinke dreun / duw (soort kruising Duivel ) . Ik zeg een keer niet doen maar als hij dan niet luistert krijgt hij een duw / dreun. Gebeurt maar eens in de 2, 3 weken maar ik weet zeker als ik het niet doe, ikde volgende dag de hele tijd zo'n duw/dram/bijt pony heb.

Met rijden moet ik ook echt goed opletten. Als hij een keer niet door de plassen wil, moet hij er de volgende keer echt wel door anders wil hij er helemaal niet meer door. Of dat hij dan wel heeeeeel dicht tegen het schot gaat lopen. Of de bochten afsnijden. Of opeens inderdaad die ene boomtak zo interessant vinden die moet eraf gebeten worden. Of opeens heel erg moeten kijken naar een hond of kat die door de bak gaat / over de weg steekt. Of een konijn Clown Of heel, maar dan ook wel heeeeel hard hinniken als hij vindt dat het rijden/ werken te lang duurt. Echt niet normaal wat voor geluid er in dat beest zit.

Ik vind ze eigenlijk ontzettend grappig. Maar gebok en geren daar hou ik niet van hoor, dat wordt bij mij zwaar afgestraft / niet getolereerd Boos!

Blondiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:52

ik heb ook een haflinger,,
en ze heet blondie:P
maar die loopt steeds zijn stal uit, want ik poets hem heel vaak in zijn stal en dan staat die gewoon los alleen dan loopt hij soms zijn stal uit als ik even voor haar stal sta,.
en als ik aan het poetsen gooit ze wel is de voerton om,,
maar ik weet niet hoe ik het haar kan afleren,,
want ze is al14 als ik het goed heb;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:03

Stan gooit ook alles om wat in zijn buurt staat....gewoon zorgen dat het niet in zijn buurt staat Clown

wart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:54

Hallo,
mijn haflinger ruin is 1 mei 6 geworden:D maar ik vind dat hij een beetje raar doet...
in het land gaat hij alleen staan en op stal loopt hij alleen maar te heen en weren:S
ik heb zelf ook het idee dat hij nogal down is...
kan dit gedrag komen omdat zijn hormonen gaan opspele, of omdat hij uit zijn puberteit raakt?