waarom kies jij voor de haf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle_ke

Re: waarom kies jij voor de haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:41

Eerst had ik niets met Haffies, vond het dikke beesten, veel te klein enzo. Maar op kamp mocht ik op ene rijden en die was zo zalig. Nu ben ik echt gek van Haffies!!!

x_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:39

Ik vind haflingers altijd een prachtig koppie hebben en het zijn veelzijdige lieve paardjes die je nooit expres iets aan zouden doen Lovers

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:34

Als klein meisje droomde ik al van een eigen haflinger toen er eindelijk een eigen paardje mocht komen, werd mij geadviseerd een 'echt' sportpaard te kopen, ik heb me toen over laten halen.
Dat lieve paardje heb ik nu ruim 13 jr en is met pensioen, daarom kon ik een ander paard erbij kopen, wederom adviezen van mensen......niks meegedaan en mijn hart gevolgt (wou geen wedstr meer rijden) met als gevolg een lekkere grove haflinger een echte stamperd niet echt geschikt voor de sport maar daar zijn de moderne versies weer geschikt voor waar mijn oog niet echt op viel ik wou een 'echte'.

Mijn Djanna is niet zo veelzijdig als de meeste moderne haflingers, maar het net wat je wilt en zoekt natuurlijk.
Het was voor mij dit type haf of niet, ze is een aparte om het vriendelijk uittedrukken, maar ik spoor ook niet helemaal dus we passen goed bij elkaar.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:09

Ik zocht naar een mooie leuke veelzijdige pony, lief, maar ook wel fel en pittig, en Goldy was dat.
En naast Goldy kwam Wolder.

P_liefhebber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:28

Ik zocht een leuk dier met karakter, niet te groot en niet te klein, veelzijdig en sober. Gangenwerk moest wel goed zijn, (kan het dressuurrijden toch niet laten), bij voorkeur een koudbloed waar mijn dochter over een paar jaar ook lol van kan hebben. Kortom............een haflinger. Knipoog

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:25

ik had eigenlijk niks met haflingers, maar toen we Joerie als 3jarige kregen en ik hem begon in te rijden was ik helemaal gek van hem Haha! toch ben ik niet echt een haflinger fan, meer een Joerie fan denk ik Lachen

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:01

Omdat ik niets te kiezen had Clown Ze was eerst mijn verzorgpony en toen stond ze te koop en hebben mijn ouders haar gekocht! Haha!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:11

Mijn dochter verzorgde haar al. Stond zich in een wei naast mijn huis kapot te vervelen. Toen ik een paard wou, vond mijn dochter dat Wendy het beste paard voor mij was. Was toevallig een haflinger. Zo bleef ik eraan hangen. Ben nu helemaal fan van dit soort, zie nog elke dag de voordelen van dat kleine gedrongen paardje met het gouden karakter en de glimmende hertenogen. Loyaal, vrolijk, bijdehand, goedkoop in onderhoud, goedkoop in aanschaf van spullen ('alles' past), lekker klein, gedwee, geduldig, in voor van alles (zelfs een verklede intocht door Epe) picknickfähig, voetbalfanaat, snel tevreden met wat je haar voorschotelt.

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:25

ik mocht een paard kiezen, en er stonden 2 haflingers, ik keer eerst naar de een en toen naar de ander, en de laaste waar bij ik keek was ik gelijk verliefd. het karakter wat ik toen zag, daar was ik helemaal weg van. ze stond lekker rustig op stal geen stalgebreken en was ook super lief op stal. uit eindelijk de beslissing genomen om haar te kopen, ze is super lief, luisters goed, ( als ze der eigenwil deet dan gaat ze daar ook voor Bloos). ze is ook heel erg knuffelig, en ze is ook super werkwillig maar soms ook lekker eigenwijs. verder als ik ooit nog een ander paardje kan nemen dan neem ik een haffie, maar dan een ruin. ik vind de haflinger echt super, vooral omdat ze alles kunnen zo veelzijdig.

love_Aaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:29

Nou ze zijn heel sterk kunnen springen en dressuur zien er super uit en weetje? ze heeft de zelfde kleur manen als mijn haar echt gaaf! Pling Cool

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:30

suus_Mette schreef:
Omdat ik niets te kiezen had Clown Ze was eerst mijn verzorgpony en toen stond ze te koop en hebben mijn ouders haar gekocht! Haha!

Ik heb totaal geen medelijden met jou gek hè?

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:32

suus_Mette schreef:

Had je zelf liever een ander paard gehad dan?

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:35

Omwille van hun veelzijdigheid, humor, aparte karakter, ... Lachen
Ben gewoon verliefd geworden op het ras Lachen

eetjewand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:51

ik heb dingo gekregen maar een haflinger is erg mooi en kan veel gewicht dragen dus altijd handig! zo kan ik hem voor altijd houden Pling

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:42

Ik had weinig met haflingers en ik heb er nog steeds niet bijster veel mee... Lachen Maar ik viel voor m'n paardje en het is gewoon echt m'n meissie. Ik heb een paar andere haflingers gereden waar ik niet mee uit de voeten kon, of waar ik gewoon weinig aan vond. Ik denk dat ik voor mij gewoon de juiste pony tegengekomen ben. Lachen

Een toekomstig eigen paard zal denk ik geen haflinger worden, maar ik houd alle opties open gezien je nooit weet waar je tegen aan loopt.

aleX17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:10

Ben al verliefd op dit ras vanaf pennyleeftijd, ben nu 38 en dat pennygevoel is nooit genezen. Heb 3 jaar geleden dan ook de kans gekregen om een veulentje aan te schaffen en die kans onmiddelijk aangepakt, nu 3 jaar later nog geen dag spijt van mijn besluit gehad. Een heerlijk veelzijdig ras.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:25

Ik ben voor haar knappe koppie gevallen, ze straalt gewoon zoveel uit.

En verder om hun veelzijdigheid, karakter, humor en vooral hun mooie verschijning. Daarbij is de haflinger ideaal qua maat omdat ik niet zo groot ben. Toen ik nog een kleine penny was, was ik al gefascineerd door het ras, en toen ik de mogelijkheid kreeg op een haflingerstal te rijden heb ik die gelijk aangepakt Lachen