Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nala26 schreef:Ik heb gister helaas mijn haflinger aan de gevolgen van PSSM1 laten inslapen.
Pascal van de Lohofte
Ambach x Tilly vd Lohofte (Wilfried van mereveld)
Pascalle is p1/p1 getest. Dus zgn een lijder. En moet dus via beide ouders doorgegeven zijn.
13 jaar nooit geweten, tot ze na een vakantie samen spierbevangen stond. Vanalles nog geprobeerd, met ups en downs, maar helaas mocht het niet baten.
Ik weet dus heel goed hoe vreselijk dit is, en hoe belangrijk dat er niet wordt gefokt met PSSM paarden.
janouk schreef:Ze zeggen dat het rond het 8e jaar naar voren komt.
Als je het qeet, kan je met goed management proberen aanvallen te voorkomen
Whoopster schreef:Ik heb Engelrosa van de Torpma cluft laten testen (Watson Imladris x Altess) en die is vrij.
Ook Babett van Terra Nova is vrij (Standing Ovation x Wallenstein)
Testen voor mijn andere 2 merries zijn onderweg naar Wageningen
Toffifee van Terra Nova laat ik niet testen, aangezien beide ouders vrij zijn (Sternkonig x Watson Imladris)
Syb_sem schreef:Weet iemand of er ergens een lijst is waar ik de ouders van mijn pssm1 merrie kan aanmelden? Zodat er een soort database komt?
suffie schreef:Syb_sem schreef:Weet iemand of er ergens een lijst is waar ik de ouders van mijn pssm1 merrie kan aanmelden? Zodat er een soort database komt?
Ik zou het sowieso hier plaatsen, zodat mensen die op dit topic stuiten het ook kunnen lezen.
Het ideaalplaatje zou zijn als de stamboeken dit zouden oppakken.
patricia73 schreef:Mijn haflinger is pn/p1 getest. Vader windspiel moeder Angelina. Helaas..... Maar moet zeggen dat ik hem weer aardig op de rit heb. Gelukkig. Jammer genoeg zijn er nog vroeg mensen die ik het vertel en toch hun haf niet laten testen. Vriendin van mij heeft het wel gedaan en ook die had is pn/p1. Nordsee x midas.