Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dagmach schreef:en wat is het verschil tussen haflingers en warmbloeden? Zijn die bij warmbloeden al met 3/4 gesloten? ELK paard is pas uitgegroeid met hun 7de levensjaar.De groeischijven van haflingers/fjorden en andere sobere pony's sluiten pas tussen het vijfde en zesde levensjaar.
winnietou schreef:En het is een pony die wil werken voor je en dat zeggen er een hoop
winnietou schreef:Klieren doet ze al vanaf het begin!! het is gewoon soms een draak!! Maar hij heeft zeker geen pijn want als je met je vinger over de rug gaat duikt ze niet in!! en ze loopt goed!! Me lesgever weet echt wel wat ze doet!! de oude eigennaar van mij pony die rijd zelf ook paarden in en die zij met 3 kan je beginnen!! En ik ben best dun weeg maar 45 kilo en dat kan ze wel hebben!!Ik ga misschien in maart een onderling wedstrijd rijden bij mij in de buurt 10 lopen van mij vandaan!!En ik wil ook nog niet beginnen!! IK VRAAG ALEEN WANNEER ZOUDEN JULLIE BEGINNEN!! en niet dat ik nu al ga beginnen!!en me nederlands daar ben ik niet goed in!! heb soort dislexie en daar kan ik niks aan doen!!Krijg een beetje negatieve reactie!! maar wie zegt dat ik nu ga beginnen!! dat zeggen jullie ik niet!! ik vraag het!!
Nadya schreef:Helaas lopen er ook een hoop mensen rond die les geven zonder echt verstand van paarden te hebben. Ja, zelfs mensen met papiertjes.
Babsie_Flash schreef:Nadya schreef:Helaas lopen er ook een hoop mensen rond die les geven zonder echt verstand van paarden te hebben. Ja, zelfs mensen met papiertjes.
Inderdaad... Jammer genoeg wel ja
Een jaar bij een paard is 3 "mensenjaren" Dus als jouw paard 3 is, moet je dat vergelijken met een mensenkind van 9 jaar. Een kind van 9 aan het werk zetten noemen wij kinderarbeid...