Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lidy schreef:Helina0611 schreef:ik gebruikte bij mijn verzorg haf natuur azijn de goedkoopste die dr is, echt super goed spul. houd ook nog eens de zomer exeem redelijk goed weg ivm het niet kunnen leggen van eitjes.
iedere dag spuiten, De DA zei dat het geen kwaat kan ivm natuur product!
Hoe doe je dat dan? doe je azijn in een plantenspuit en spuit je dat 1 keer per dag in de manen?
niet uitspoelen ofzo?
Ben nl. wel benieuwd of dat werkt!![]()
Bij mijn haf zitten de manen altijd in een vlecht, bovendien staat ze nu op een gigantische wei met gras, dus rollen in de modder gaat niet lukken! 's nachts op stal en geen centje pijn.![]()
maar je moet ook geluk hebben, het is sowieso absoluut geen viespeuk, dekens zijn ook nooit vies of kapot.
idsie schreef:je paard uit de modder houden werkt niet^^ dan kun je je paard net zo goed voor eeuwig op stal laten staan.... ik raad jeook aan er iedere dag antiklit in te doen .. dan word ie lang niet zo vies als dat hij nromaal zou worden
pris87 schreef:Ik kreeg als supertip staart met betadine shapoo wassen. Heb het nog niet geprobeert, maar zal het volgende week is gaan proberen.
Angeliekje schreef:Ik heb dan wel geen haflinger, maar wel een tinker met witte lange manen en staart.
Ik was de staart ongeveer om de twee maanden, en voor de rest houd ik m continue in een vlecht. Omdat ik een merrie heb plast ze anders vaak over de staart waardoor de onderkant geel wordt, en dat krijg je er dus nooit meer uit. De manen borstel ik vaak zachtjes uit (geen antiklit), en dan van onderen naar boven. Als je van boven naar beneden borsteld dan smeer je het vet uit wat in de manenkam zit door de rest van de manen waardoor je dus zo'n grijze vieze rand krijgt. Ook houd ik de manen continue in een vlecht (af en toe laat ik ze los).
Hier een foto van dr manen (niet gewassen): http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTK74QMK.jpg
BarbaLala schreef:ik was staart altijd met zilvershampoo.
Gewoon een flesje bij het kruidvat halen, is paarse shampoo en werkt bij mij tot nu toe het beste.
En de manen was ik eigenlijk nooit.