Hoe houden jullie de manen en staart zo Wit ..??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idsie

Re: Hoe houden jullie de manen en staart zo Wit ..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:27

je paard uit de modder houden werkt niet^^ dan kun je je paard net zo goed voor eeuwig op stal laten staan.... ik raad jeook aan er iedere dag antiklit in te doen .. dan word ie lang niet zo vies als dat hij nromaal zou worden

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:45

lidy schreef:
Helina0611 schreef:
ik gebruikte bij mijn verzorg haf natuur azijn de goedkoopste die dr is, echt super goed spul. houd ook nog eens de zomer exeem redelijk goed weg ivm het niet kunnen leggen van eitjes.

iedere dag spuiten, De DA zei dat het geen kwaat kan ivm natuur product!

Hoe doe je dat dan? doe je azijn in een plantenspuit en spuit je dat 1 keer per dag in de manen?
niet uitspoelen ofzo?
Ben nl. wel benieuwd of dat werkt! Tong uitsteken

Bij mijn haf zitten de manen altijd in een vlecht, bovendien staat ze nu op een gigantische wei met gras, dus rollen in de modder gaat niet lukken! 's nachts op stal en geen centje pijn. Haha!
maar je moet ook geluk hebben, het is sowieso absoluut geen viespeuk, dekens zijn ook nooit vies of kapot.

ik een oude platenspuit of die van de antiklit als hij schoon is gemaakt enzo.
gewoon de azijn er in en iederedag spuiten op de manen en staart, stinkt wel maar super resultaat. niet direct na een keer werkt het gaan een paar dagen over heen Knipoog pben mag

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:46

ik vind wassen in de winter geen goed idee tenzij je warmtelampen hebt waar je kan onderstaan met je paard.

Ook vind ik "niet naar buiten gaan geen optie. Want Het geluk en benen strekken vind ik zelf veel belangrijker dan witte manen en staart.

Ik heb dus drie haflingers en ik ondervind dat bij de één zijn manen veel sneller vuil zijn en het vuil erin blijft zitten dan bij de andere en ze doen allemaal hetzelfde, ze lopen in de zelfde loopbak en hebben allemaal een stal met stro en worden evenveel gemest. De enen ligt dan wel in zijn eigen poep en de andere niet.

Ik was alleen op warme lente en zomerdagen en das al. De mooiste manen krijg je nog altijd door de regen.

JessicaHanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 15:28

idsie schreef:
je paard uit de modder houden werkt niet^^ dan kun je je paard net zo goed voor eeuwig op stal laten staan.... ik raad jeook aan er iedere dag antiklit in te doen .. dan word ie lang niet zo vies als dat hij nromaal zou worden

Ja dat zou ik wel willen doen .. Tong uitsteken uit de modder houden ..
Maar, Als je mijn Haff in een stuk groen weiland zet,
Dan is ze wel schoon maar ook Heel gou Buikje Rond ..:S
Dat moet ik ook niet hebben ..

groetjes..

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:48

De staart was ik (ook in de winter) best wel vaak, meestal met teer-shampoo
en meestal daarna ook nog met babyshampoo.. Vork
dat de manen zo vies zijn heb ik eigenlijk nooit zoveel last van,
Maar als je pony zomers op de wei staat (?),
bleken de manen vast wel wit... Knipoog

Succes...

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:29

pris87 schreef:
Ik kreeg als supertip staart met betadine shapoo wassen. Heb het nog niet geprobeert, maar zal het volgende week is gaan proberen.

Zou je dit echt wel gaan doen? Betadine shampoo is zo oranje en mijn ervaring is dat dat snel in de huis/haren trekt. Straks heeft je moppie geen witte staart maar een gelige (zonde)

Gr Esther

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:09

Kreeg vandaag een leuke tip om een paarden staart, manen, bles en zelfs benen snel wit te krijgen (blijft alleen niet zo lang zitten) Na het wassen de witte delen talken met talkpoeder, dit is alleen handig bij bv een show of voor het maken van foto's....

Gr Esther

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:24

dat talkpoeder wist ik niet, maar lijkt me niet echt prettig omdat dat vaak jeuk veroorzaakt

arankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:41

ik ken een haflinger en die staart is ook zo zwart je moet hem in de zomer gewoon goed wassen en verder gewoon anticlit er op spuiten en uitkammen dan kam je de modder er ook uit

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:45

ik heb toevallig net de zwart witte staart van mijn bonte vanmiddag gewassen.
die was helemaal zwart Tong uitsteken
moet zeggen dat het aardig gelukt is!
gebruik zilvershampoo .. is niet duur gewoon huismerk ofzo.
en dan ook echt halve pot er op doen ! flink laten intrekken en uitspoelen.
ik doe het voor de wedstrijd en anders gewoon 1x per 2 maanden ofzo.
zilvershampoo is wel het beste middel van alles (en dat is veel) wat ik geprobeert heb Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:57

ik gebruik showclean, erg fijn spul en zuinig in gebruik

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:29

Betadine shampoo of Biotex werken als de beste. Ja
Wordt vaak gebruikt voor keuringen.

(en anders gewoon blonderen. Vork)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:47

Ik heb dan wel geen haflinger, maar wel een tinker met witte lange manen en staart.

Ik was de staart ongeveer om de twee maanden, en voor de rest houd ik m continue in een vlecht. Omdat ik een merrie heb plast ze anders vaak over de staart waardoor de onderkant geel wordt, en dat krijg je er dus nooit meer uit. De manen borstel ik vaak zachtjes uit (geen antiklit), en dan van onderen naar boven. Als je van boven naar beneden borsteld dan smeer je het vet uit wat in de manenkam zit door de rest van de manen waardoor je dus zo'n grijze vieze rand krijgt. Ook houd ik de manen continue in een vlecht (af en toe laat ik ze los).

Hier een foto van dr manen (niet gewassen): http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTK74QMK.jpg

JessicaHanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 16:41

Angeliekje schreef:
Ik heb dan wel geen haflinger, maar wel een tinker met witte lange manen en staart.

Ik was de staart ongeveer om de twee maanden, en voor de rest houd ik m continue in een vlecht. Omdat ik een merrie heb plast ze anders vaak over de staart waardoor de onderkant geel wordt, en dat krijg je er dus nooit meer uit. De manen borstel ik vaak zachtjes uit (geen antiklit), en dan van onderen naar boven. Als je van boven naar beneden borsteld dan smeer je het vet uit wat in de manenkam zit door de rest van de manen waardoor je dus zo'n grijze vieze rand krijgt. Ook houd ik de manen continue in een vlecht (af en toe laat ik ze los).

Hier een foto van dr manen (niet gewassen): http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTK74QMK.jpg

echt een mooie pony .. Witte manen ..Haha!
best wel mooi .. Haha!
Mijn pony Houd ook van rollen en zo .. "Daarom zijn ze zo snel Vies denk ik .. !!

groetjes, Jessica

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:07

Goed bijhouden met anti-klit helpt bij mij het allerbeste.

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:39

ik heb een aantal haffies. en de ene is inderdaad gewoon schoner als de andere. om de staart wit en schoon te krijgen doe ik groene biotex in een emmer warm water en daar doe ik de staart in en dan goed wassen. en dan later wassen met silvershampoo om de staart echt spierwit te krijgen. inderdaad werkt talkpoeder nog eens extra als je een keuring of wedstrijd hebt. en regelmatig bijhouden met anti-klit. maar hoelang je het schoon houd hangt af van de omstandigheden en hoe schoon je pony van nature is. ik heb mijn pony die naar keuringen gaat en regelmatig gereden word ook met een halsdeken opstaan. ook omdat hij geschoren is. en dat scheeld wel voor het vieze vuil al worden daar de manen weer wat sneller vet van.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:14

bij mijn paardje doe ik eerst met Biotex en vervolgens met groene zeep..
dit werkt best goed vind ik zelf

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:25

Silvershampoo werkt uitstekend! dat is speciaal voor blonde haren. Is gwn te koop bij bijv kruidvat, werkt echt hartstikke goed!!

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:38

BarbaLala schreef:
ik was staart altijd met zilvershampoo.
Gewoon een flesje bij het kruidvat halen, is paarse shampoo en werkt bij mij tot nu toe het beste.
En de manen was ik eigenlijk nooit.

Zilvershampoo dat is echt het beste. !! Ik had voor mijn vorige ponietje (een schimmel) ook zilvershampoo, en ook nog die van de Kruitvat (die paarse). !! Het werkt echt super heel mooi wit het lijkt net zilver. !! heb op 2 verschillende wedstrijden en ook 2 verschillende jury's een 10 gekregen omdat mijn pony zo'n mooie witte staart had. !! dat stond er ook bij. !! ECHT WAAR.
Dus ik raad je deze zilvershampoo aan werkt echt. !! Pling Afbeelding EN DIT IS NOG NIET EENS EEN WEDSTRIJD WAAR IK EEN 10 HAD. !! Tong uitsteken

succes. !! met het schooon/wit houden van de staart van je pony Haha!
xxx

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:56

Betadineshampoo werkt echt super goed, wordt die staart echt hagelwit van! En je hebt ook niet veel nodig. Als je de staart wast lijkt het net of ie oranje wordt, maar zodra je het uitspoelt worden de haren weer gewoon spierwit Pling echt superspul..

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:23

Ik gebruik vaak zilvershampoo en anti-klit..

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:33

Ik heb een schimmeltje die nooit in de modder rolt.
Verder was ik de staart 1 keer per maand met warm water .
En toevallig is dat met isobetadine schampoo omdat je met weing zeep veel kan wassen en ik graag de fles 1 keer per jaar vernieuw.
Als je het erop spuit dan is het echt geel maar eens je begint te masseren met water word het schuim gewoon wit.
En ja het werkt zeer goed.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:38

ik als eigenaar van een bijna witte tink zal ook even een poging doen advies te geven Tong uitsteken

heel simpel wassen en vlechten
regelmatig wassen dan was je het opgebouwde vuil er uit
en met vlechten voorkom je dat er veel vuil de haren in trekt (witte haren zijn hol Knipoog )

btw zand en modder zijn niet erg maar mest en urine wel

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:08

Pff de manen+ staart van mijn haf zijn ook niet altijd even wit, alleen op wedstrijd zijn ze spik &span *LOL*
Ik gebruik altijd gewoon paardenshampoo, uit een donkerblauwe cilindervormige fles Lachen Superspulletje!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:45

Ik was staart/manen/voetjes altijd met baby wasgel van de action (zit in oranje flessen).. En daar word het echt spierwit van.. En als ik geen wedstrijd heb maar moet wel ergens heen (les bijvoorbeeld) spuit ik er veel anti klit spul in en daar wordt het ook meestal wel stuk witter van Lachen