[Centraal] Keuringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Girlgamer

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:37

Ik ben er ook. Heb net vrij gekregen Haha!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:41

Is er al een agenda van keuringen voor 2008? En is er toevallig iemand die mijn haflinger wil voorbrengen op zo'n keuring in Friesland?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 23:57

De agenda is er nog niet, maar die komt wel is toch pas in de zomer. Misschien ben ik op de keuring in Friesland, maar dat durf ik niet toe te zeggen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:09

Mijn merrie wordt dit jaar 14 en is augustus '97 gekeurd, toen was ze drie jaar oud. Ik ga er vanuit dat ze dan nog aan huis gekeurd is?
Ze is toen 'goed' gekeurd en opgenomen in het keurstamboek. Maar wat wil dat nou eigenlijk zeggen? En kan ik haar nu nog een keer laten keuren om soort van wat meer duidelijkheid te krijgen? Ik wil ook nog wel een keer een veulentje uit haar fokken (eigenlijk minstens 1) om dan een merrieveulentje zelf te houden om later weer mee door te gaan. Is het dan slim om met het veulen naar de keuring te gaan of van te voren ook al eens, of maakt dat weinig uit?
Ik weet ook niet of ze nog van het type is wat ze graag willen zien tegenwoordig Tong uitsteken

Dit was ze een paar jaar geleden

En nu, na 2 maanden weer echt voer te hebben gekregen (was flink ondervoed en bijna dood toen ze bij mij aankwam, dus die spieren moeten er eerst weer op Tong uitsteken )

Ze is ook maar 1.40 hoog, maar fokt wel heel leuk. De veulens zijn alleen nog nooit bij keuring geweest volgens mij...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 23:03

Je kan met haar naar de keuring voor de premiering. Dan krijg je dus een premie, voor punten hoeft ze niet meer opgenomen te worden, want ze staat al in het keurstamboek Lachen
Ik zou voor het veulenen naar de keuring gaan dan zijn ze toch beter in conditie dan met een veulen aan de voet.

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:10

ik weet de keuringsdata van 2008. de haflinger zijn in friesland op 19 juli aan de beurt. ik heb zelf ook wat haffies mee naar de keuring maar misschien kan ik wel helpen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:56

Maar wat wil dat zeggen dan, dat ze in het keurstamboek staat? Is dat gewoon opgenomen in het stamboek of heeft het ook echt 'status' zeg maar?

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:02

Ik ga 29 januari naar de haflingerkeuring in Brabant
groetjes ryanne

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:44

stom stom stom.
ik heb een fout gemaakt.
de haflinger keuring van friesland is op 12 juli en niet op 19 juli. die van noord holland en die van drenthe zijn op 19 juli.
sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:37

weet iemand welke datum de nationale haflingerkeuring in brabant is Lachen ?

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:08

Ik ben er net achter gekomen dat mijn merrie in 2006 al eens naar de keuring is geweest (als 1jarige) en een 1G premie heeft behaald. Weet 1 van jullie waar die G voor staat? Is dit misschien de plek die ze behaald heeft in haar leeftijdscatagorie? (dus 7de)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 05:00

Dat is inderdaad de plek die ze behaald heeft van de 1e premies.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:54

zo jij was er vroeg bij! Tong uitsteken

Maar dankje! ik geloof dat ik het hele keuring gebeuren eindelijk begin te snappen! Haha! (werd tijd Knipoog )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:06

Is het standaard dat voor de keuring de sokjes worden geschoren / het haar aan de benen wordt weggehaald of blijft dat er juist aan? Het lijkt me dat het eraan moet blijven maar als ik foto's zie van keuringspaarden heb ik het idee dat de benen opgeschoren zijn. Lijkt me raar, maar goed, vragen staat vrij Bloos

En van mijn haffie zijn jammergenoeg door een of andere onverlaat de manen geknipt vorig jaar Duivel (heb haar net, dus weet niet wie en waarom). Ze zijn nu zo'n 10 cm lang en beginnen weer naar beneden te hangen . Wat voor invloed heeft dat op de jury?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 13:11

De sokken worden hier allemaal afgeschoren en geknipt en wat ik zie word dat inderdaad allemaal gedaan. Been lijkt luxer en is beter te zien.

Het knippen van de manen is mij wel eens verteld dat het invloed kan hebben, omdat het mogelijke zomereczeem kan zijn en je de manen niet mag knippen. Wellicht dat het tegen die tijd niet meer opvalt Lachen

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:26

Ik heb ook nog een vraagje!

Hoezeer kijken ze naar de bespiering op een 3 jarige? Magic wordt in juni 3 maar eigenlijk wil ik zo laat mogelijk beginnen met longeren en dergelijke. Ik zal er wel voor zorgen dat haar buikje wat minder is Tong uitsteken maar echt bespiering zal er dan toch nog niet opzitten...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 14:23

Tjah ze zullen er wel naar kijken of de haflinger gewoon correct gebouwd is en zeker niet te vet. Ik had toen mijn 3-jarige er voor gezet met niet echt veel bespiering, heeft een 1e premie behaald, maar was ook niet vet. Ik had haar liever als 4 jarige er voor gezet bij nader inzien, maar ze was drachtig en met een veulen aan de voet krijg je ze toch nooit zo mooi. Als ik nu de keus had en ze was niet drachtig zou ik als 4 jarige gaan voor stamboekopname kan je toch wat meer.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:17

Dat is misschien ook wel een idee om pas met 4 jaar te gaan inderdaad. Dan ga ik dit jaar gewoon zelf kijken om te zien hoe alles werkt!

In elk geval bedankt voor de informatie!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:22

Wel bijzonder dat de benen wel worden opgeschoren. Vind het zelf wel erg luxe staan hoor daar niet van. Tja, die manen, geen idee waarom ze eraf zijn gehaald. Hoop dat het snel groeit!

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:05

hmm ook ik had nog een vraagje, mijn merrie heeft wel een paspoort maar dr ouders zijn onbekend. Als ik nu een veulen fok word hij/zij dan wel opgenome in het stamboek?

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:41

Weet iemand de keuringsdatum van Utrecht ?
en in welke plaats dit zal zijn ?

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:47

iSaBeLL schreef:
Weet iemand de keuringsdatum van Utrecht ?
en in welke plaats dit zal zijn ?

21 juni (Derde zaterdag juni) Hoofddorp

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:58

Op de site van het kvth staat anders dat de keuring in hoofddorp 19 juli pas is?? Ik dacht ook altijd de 3e zaterdag van juni..

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:06

ow...dan weet ik het ook niet Tong uitsteken Ik heb dit van t haflingerforum afgeplukt...

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 01:13

Oke, dan wacht ik het nog even af Knipoog
weet iemand wel hoe je je kan inschrijven.

Is voor mij de eerste keer vandaar Knipoog