Van de bosrand haflingers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jinthe

Re: Van de bosrand haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:02

zilverster schreef:
Ik herken er zeker ook dingen in Jinthe. Op de weg is ze ook erg braaf. Ik ga regelmatig koetsieren en ze doet het dat super. Door het verkeer met motors naast haar rijdend.
Ze is idd erg gesteld op haar mensen. Al heeft dit wel eventjes geduurd voordat ik dat was. Maar we zijn nu echt vriendinnetjes!
Dominant kan ze ook zijn, ze is de baas over de paarden op stal, zelfs over de hengst Haha!

Nazgul, wat super dat je hem hebt verzorgt! Hij is idd geweldig.
Wat je beschrijft over hem, dat je nooit echt problemen met hem hebt gehad. Dat is wat wij bedoelen met zijn persoon. Hij mag die persoon en tegen die persoon is hij dan ook lief en doet hij alles voor!
Ongeduldig kan Linsy ook zijn, en in combinatie met haar karakter (misschien nog van moeder mee) kan ze dan heet worden.

Leuk om te lezen allemaal!

zooooooooooooooooo herkenbaar dit en inderdaad heerlijk om die herkenning te lezen want ik vind dat shakira eigenlijk een heel moeilijk en appart karakter heeft...
Maar vooral ook dat stukje van als je eenmaal het vertrouwen hebt gewonnen dat linsy dan ook alles voor je doet... nou shakira dus precies zo Knipoog

http://www.zippyvideos.com/107122792683 ... _tonlopen/
hier nog een filmpje wat onze band wel goed laat weer zien denk ik... we doen ook aan natural horsemanship dat is wel een andere omgangsvorm natuurlijk maar zal nooit het karakter van je paard verranderen want dat staat natuurlijk vast en gelukkig maar want ik vind shakira een heeeeeeeeeeeerlijk beestje nu ik haar eindelijk goed begin te kennen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:18

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:14

Grappig filmpje Pling
Je ziet wel dat zij een dochter is van Maestro, ze heeft zijn mooie kleur, en de manen
geerfd.
Ik noem het ook wel "de Bosrandcoupe", en wordt veel gezien bij de Magister/Maestro
afstammelingen.
Niet erg lang, en een wat pluizige structuur.
Maar daarintegen vaak wel een heel dikke staart.
Maestro's zoon Matcho v/d Bosrand heb ik ook een keer gezien, ook dezelfde kleur, manen, en
ook het ranke lijf.
Alleen Matcho's hoofd vond ik niet mooi.

Een paar weken geleden zag ik op marktplaats een 4 jarige hengst van Maestro te koop staan.
Ook daar was de kleur weer herkenbaar, maar deze had wel heel lange manen, maar dat kwam vast omdat er Star in de moederlijn zat.
Mijn hart ging wel even sneller slaan, bij het zien van deze knappe verschijning Bloos

jinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:36

Nazgul schreef:
Grappig filmpje Pling
Je ziet wel dat zij een dochter is van Maestro, ze heeft zijn mooie kleur, en de manen
geerfd.
Ik noem het ook wel "de Bosrandcoupe", en wordt veel gezien bij de Magister/Maestro
afstammelingen.
Niet erg lang, en een wat pluizige structuur.
Maar daarintegen vaak wel een heel dikke staart.
Maestro's zoon Matcho v/d Bosrand heb ik ook een keer gezien, ook dezelfde kleur, manen, en
ook het ranke lijf.
Alleen Matcho's hoofd vond ik niet mooi.

Een paar weken geleden zag ik op marktplaats een 4 jarige hengst van Maestro te koop staan.
Ook daar was de kleur weer herkenbaar, maar deze had wel heel lange manen, maar dat kwam vast omdat er Star in de moederlijn zat.
Mijn hart ging wel even sneller slaan, bij het zien van deze knappe verschijning Bloos

Shakira haar manen zijn helaas geknipt en groeien nu weer wat aan, dus ik hoop dat ze wel wat langer nog worden en dat zal ook wel, heel toevallig is de vader van haar moeder star, dus als ze dat van hem heeft geerft moet het wel goedkomen, verder leuk dat je meastro in haar herkent, dan komt ze in ieder geval niet van de buurman Bloos

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:25

Leuk jinthe! Bij sommige dingen had ik zoiets van: He dat zou Linsy ook doen! Haha! Zoals weglopen als je erop wilt stappen, maar dan toch weer terug komen. Grappenmakers Knipoog

De bosrandcoupe idd! Donkere kleur en pluismanen, ranke lijf en dikke staart. Komt helemaal overeen met Linsy!
De moeder van Linsy is ook een van de Bosrand, Lisanne van de Bosrand. Ze is daar dus helemaal geboren en getogen. Al zullen haar manen niet veel langer worden dan dit. Zij heeft namelijk geen Star in haar moederlijn zitten. Ben benieuwd hoelang haar manen zullen worden, Jinthe!

Matcho, was dat niet de ggk zoon van Maestro?

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:48

Matcho is inderdaad een goedgekeurde zoon, en staat volgens mij ergens in Limburg.
Maestro zou nu ergens in Belgie staan, particulier verkocht.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:53

Ik heb een tijdje Janneke van de Bosrand gereden. Heel fijn paard, alleen ontzettend eenkennig. Als ze het baasje niet zag, liep ze gewoon niet meer. Die hadden zo'n super band samen.

Zou haar misschien kopen, toendertijd stond ze te koop, niet gedaan vanwege die sterke eenkennigheid. Ik kon in principe wel alles met haar doen, maar alleen als het baasje in haar gezichtsveld was.

Misschien dat ze nu ook bij een bokker staat, voor zover ik weet is ze inmiddels verkocht. Op de keuring is het volgens mij een erg bekend paard, ze heeft alles gewonnen wat ze maar kon winnen. En heel veel veulens gefokt Lachen

jinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 05:39

xtostarlight schreef:
Zou haar misschien kopen, toendertijd stond ze te koop, niet gedaan vanwege die sterke eenkennigheid. Ik kon in principe wel alles met haar doen, maar alleen als het baasje in haar gezichtsveld was.
Lachen

zoooooooooooo herkenbaar!

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:08

volgens mij 2 vz haflingers van mij ik zal vanavond even kijken Knipoog

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:34

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 20:50

hoe heet haar vader?

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:51

De vader is: Staros van de Bosrand

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:32

Ik heb 5 jaar lang een 'van de bosrandje' gehad. Maksy van de Bosrand. Vader was Matador van de Bosrand (hengst uit België uit Peer).

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 21:05

nog meer mensen die van de bosrands hebben of gehad?

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:36

Hee,

Is er mischien iemand die joska van de bosrand kent? Ze scheen een fok merrie te zijn. en haar vader was Matcho van de Bosrand.
Ze is nu weg en we weten niet waar! ze is even geweest maar moest weer weg omdat ze iets an de achterbenen had en als je aan har staart trok viel ze om! t was zoo zielig! maar ze moest weer terug en ik wou weten of er iemand meer weet over haar!!

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:27

xtostarlight schreef:
Ik heb een tijdje Janneke van de Bosrand gereden. Heel fijn paard, alleen ontzettend eenkennig. Als ze het baasje niet zag, liep ze gewoon niet meer. Die hadden zo'n super band samen.

Misschien dat ze nu ook bij een bokker staat, voor zover ik weet is ze inmiddels verkocht. Op de keuring is het volgens mij een erg bekend paard, ze heeft alles gewonnen wat ze maar kon winnen. En heel veel veulens gefokt Lachen

Janneke van de Bosrand is 4 jaar geleden verkocht. Ik ben inmiddels in het bezit van een dochter van Janneke van de Bosrand (Jarenda) de vader is Magic van de Bosrand

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:03

Puck79 schreef:
Janneke van de Bosrand is 4 jaar geleden verkocht. Ik ben inmiddels in het bezit van een dochter van Janneke van de Bosrand (Jarenda) de vader is Magic van de Bosrand

In de tijd dat ik Janneke reed, was Jarenda net onder het zadel. Heb foto's dat ik op janneke zit en een ander meisje op Jarenda. Is alweer heel wat jaar terug, denk een jaar of 8 geleden zoiets?
Klein wereldje zo Ja

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:21

xtostarlight schreef:
Puck79 schreef:

In de tijd dat ik Janneke reed, was Jarenda net onder het zadel. Heb foto's dat ik op janneke zit en een ander meisje op Jarenda. Is alweer heel wat jaar terug, denk een jaar of 8 geleden zoiets?
Klein wereldje zo Ja

Nee dat is dan ongeveer 6-7 jaar geleden. Jarenda is nu 10. Waarschijnlijk zat Mirjam toen op Jarenda, zij heeft haar ingereden. Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar de foto's.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:55

Zal ze voor je inscannen als ik bij mn ouders ben Ja

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:12

xtostarlight schreef:
Zal ze voor je inscannen als ik bij mn ouders ben Ja

Leuk, dank je !

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:57

Story zijn vader is Staros van de Bosrand. Story heeft ook echt de 'Bosrand Coupe' Stevig gebouwd en een lekkere volle staart en dubbele manen.
Heeft er toevallig iemand nog foto's van Staros?

Story:
http://i78.photobucket.com/albums/j119/Chantal808/Story/s6-9.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j119/Chantal808/Story/s7-9.jpg

_Maggy_ schreef:

Die foto die jij liet zien is niet Staros van de Bosrand maar dat is We-re Di van de Vrijthof.

Dit is de overgrootopa van mijn haflinger zijn moeder. (ja ja goed te volgen he Tong uitsteken) Mijn haflinger lijkt ontzettend veel op We-re Di.

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 10:45

Story schreef:
Story zijn vader is Staros van de Bosrand. Story heeft ook echt de 'Bosrand Coupe' Stevig gebouwd en een lekkere volle staart en dubbele manen.
Heeft er toevallig iemand nog foto's van Staros?

Story:
http://i78.photobucket.com/albums/j119/Chantal808/Story/s6-9.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j119/Chantal808/Story/s7-9.jpg

_Maggy_ schreef:

Die foto die jij liet zien is niet Staros van de Bosrand maar dat is We-re Di van de Vrijthof.

Dit is de overgrootopa van mijn haflinger zijn moeder. (ja ja goed te volgen he Tong uitsteken) Mijn haflinger lijkt ontzettend veel op We-re Di.

Hoe jou haflinger eruit ziet, lijkt sprekend op mijn ''ex'' haflinger

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:56

@ bud_gloor: Wat leuk, heb je geen foto van hem/haar? Ben ik wel benieuwd naar Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:43

Mijn haf, zie profiel...
M; Mellody vd bosrand
MV; Maestro vd bosrand

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:22

ik heb jaren ook een van de bosrand gereden. Rolinde van de bosrand. Ze zal nu 19 jaar zijn als ze nog leeft. Erg leuke pony met een lief maar oozoo eigenwijs karakter. haar vader is altjo van de kenterstreek en haar moeder roosje van rosanne. Maestro en staros zijn haar halfbroers. Zelfde moeder. Heb met haar M2 dr gereden, was in die tijd erg moeilijk om met een haflinger in de sport te rijden. Als iemand haar kent pb me dan even zou dr nog wel eens een keertje willen zien.