haflingerhengst Abel..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: haflingerhengst Abel..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:53

aliluck schreef:
Dat zou kunnen een goed paard kun je natuurlijk niet onderaan zetten, maar als je kijkt in drenthe staan heel vaak dezelfde mensen boven aan en dat zijn lang niet altijd de beste paarden.

Vind jij... maar de keurmeesters niet. Een stal die vaak vooraan staat is de Broekstreek in Drenthe en dat is meer dan terecht super paarden hebben hun staan. Ik ben nu meerdere keren naar de keuring in Drenthe geweest en ik heb daar nooit het gevoel gehad dat de grote stallen vooraan staan. Ik heb daar ook merries van particulieren voorgebracht vorig jaar daarmee nog 1A gehaald boven merries van grote fokkers.
Het is ook maar net wat je wil zien... grote stallen hebben gewoon vaak de beste paarden en weten gewoon waar ze mee bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:15

Moderatoropmerking:
Faniek schreef:
Verder een vriendelijk verzoek. Foto's posten is leuk, maar wel graag in link Knipoog

Ja Lachen

tervuerense

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:10

Hallo,, ik heb ook een zoon van de hengst ABEL, mijn haflinger is vernoemt naar zijn vader dus heet ook abel, hij is 5 jaar oud en net gecrastreert. hij is 4 mnd onder het zadel, het gaat best goed maar het is wel een eigenwijs maar als je eenmaal met hem bezig bent wil die ook voor je werken hij is net 4 mdn onder het zadel en heeft al 6 winstpunten in de B

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:34

grote fokkers hebben ook meer geld over om te betalen voor een kwaliteitsvolle merrie of hengst.

Als je als hobbyfokker erbij geraakt dan heb je ofwel een hele goeie merrie of hengst ofwel gewoon geluk.

Dat er vriendjespolitiek bij keuringen is daar ben ik van overtuigd en zelf met eigen ogen en oren bewezen gekregen. Maar goed. Zo is er bij ons een mankende hengst reservekampioen geworden, onvoorstelbaar en tot de grote ongoocheling van het publiek waarvan de hengstenhouders het moeten hebben. Het boe geroep was dan ook wel terecht. Dan is er ook nog eens bij diezelfde hengstenhouder een hengst goedgekeurd die in nederland werd afgekeurd op nakomelingen Ach gut .

Algemeen is geweten dat er altijd gefoefeld wordt bij de paarden eender welk ras.

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:48

Kunnen we weer terug komen op de Abel nakomelingen... Het is nu wel een keer duidelijk dat niet iedereen tevreden is over een keuring.. En dat niet iedereen weg is van Abel is ook wel duidelijk.

Wij hebben ook nakomelingen van Abel gehad:

Anton oet de Broekstreek (goedgekeurd)
Amber oet de Broekstreek ( elite)
Eva oet de Broekstreek.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:51

Wij hebben 2 afstammelingen van abel. Volle broer en zus. Als hebben we broertje pas geleden verkocht dus eigenlijk hebben we er nog maar 1... maargoed.. Tong uitsteken we hebben van de merrie nu ook weer een veulen.. die hebben we laten dekken bij het bedrijf waar ook abel gestald staat. maar niet door abel zelf watn dat zou natuurlijk niet helemaal juist zijn Tong uitsteken

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:55

ik ben faniek eens de fokkers zijn kritiser op een hengsten keuze bij hun merrie en kiezen vaak beust terwijl een particulier vaak voo rhet plaatje wil gaan, terwijl het juist om de combinatie gaat.

Dat maakt verder niks uit, maar dat kan wel met de keuringsuitslagen te maken hebben, anders zou er nooit een foklijn kunnen worden neergezet.

plus training kleuringsklaar maken ben je al tijden mee bezig ipv het uit het land plukken van je pony dikke buik wassen en naar de keuring (want dat zie ik ook nog wel eens regelmatig op de keuring)

en wat betreft abel nakomelingen en verevelend denk dat elk jong paard wel vervelend kan zijn Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:56

elsie1 schreef:
Dat er vriendjespolitiek bij keuringen is daar ben ik van overtuigd en zelf met eigen ogen en oren bewezen gekregen. Maar goed. Zo is er bij ons een mankende hengst reservekampioen geworden, onvoorstelbaar en tot de grote ongoocheling van het publiek waarvan de hengstenhouders het moeten hebben. Het boe geroep was dan ook wel terecht. Dan is er ook nog eens bij diezelfde hengstenhouder een hengst goedgekeurd die in nederland werd afgekeurd op nakomelingen Ach gut .

Algemeen is geweten dat er altijd gefoefeld wordt bij de paarden eender welk ras.

Volgens mij kom jij uit belgië? Die hebben een ander stamboek als nederland. Knipoog
Dat er hier geen vriendjespolitiek heerst, daar ben ik van overtuigd.
Hengstenhouder heeft problemen met het stamboek. (wie of waarom daargelaten) Zijn absoluut niet de beste vriendjes. Hengstenhouder krijgt toch meerdere hengsten goedgekeurd, en een kampioen. Dat zal vast niet zijn omdat ze hem zo aardig vonden. Knipoog

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 11:11

leuk dat er nog zo veel reacties zijn. Annabel heeft nu last van zomerexeem. dus haar manen zijn weg geschuurt.. Erg jammer want als ik naar de fotos kijk zie ik wel dat alle paarden mooie lange volle manen hebben.

emmaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:35

Mirranda schreef:
Ik heb een inmiddels 3 jarige hengst van Abel, gekocht als veulen, modern type en echt uberlief. Totaal geen hengstenmanieren ontwikkeld (alleen tegenover soortgenoten) en ik geniet al stilletjes van het idee dat hij binnenkort (na castratie) aangereden gaat worden en ik eindelijk wat met hem kan gaan doen. Superkarakter en leuke uitstraling.

ik ben ook in het bezit van een nakomeling van Abel; Andor genaamd, een uit de kluiten gewassen haffie. in de stal is hij ongelofelijk lief en wil alles, maar als je hem zadeld word hij ongeduldig en wil eingelijk alleen maar keihard galloperen. veel suc6 met aanrijden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:25

Omdat dit een oud topic is, hier een slotje.