Helaas met veel verdriet gaat toch mijn haffie weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: Helaas met veel verdriet gaat toch mijn haffie weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:57

Ik heb in die tijd ook voor een schoolkeuze gestaan en dus voor een paardenkeuze.. Echter heb ik gekozen voor mijn haflingers en een school gekozen waar het paard niet verplicht was..
Ik ben blij dit gedaan te hebben want nu heb ik ondertussen 4 haflingers en fok ik veulentjes.. Geweldiger kan ik het niet hebben. Een groot paard vind ik persoonlijk ook niets..

Maar ik vind het wel een dappere keuze van je! Succes met je opleiding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:38

BWP is geen hannoveraan hoor. Lachen
Belgisch Warmbloed Paard (BWP dus) komt uit België en Hannoveranen komen uit Duitsland! Ik heb zelf een hanoveraan met een duits papier dus, vandaar. Er kan wel hanoveranen bloed in zitten natuurlijk. Lachen

Ik ben blij dat Stella weer zo'n goed plekje krijgt!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:46

eeh zijn ouders zijn bijde volle hannoveranen! ze staan wel bijde onder het belgisch warmbloedpaard ingeschreven maar de ouders daar van zijn volle hannoveranen! Vader: Wedekreis Bwp vader daar van zelfde naam alleen een hann. moeke: Valdi Bwp. vm Strauss.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:46

*wendekreis

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:05

Dan is het dus een paard met een volledig Hanoveraanse bloedlijn die opgenomen is in het Belgisch Warmbloed Paardestamboek.

Mijn paard heeft ook Wendekreis (Hann) in haar pedigree, maar dat is de opa van haar moeder (en de opa van jouw paard dus). Lachen

Ik denk alleen dat de BWP Wendekreis niet bij Hannover is goedgekeurd, maar alleen bij het BWP. Maakt natuurlijk niks uit. BWP is ook prima hoor. Lachen

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 23:28

haha ja inderdaad.. Ach het is gewoon een goed paard en dan maken die papieren niet veel uit.. Maar vind het leuk om uit te pluizen.. Bij Stella was dat wel anders:P Erg leuk ik heb haar vader strizzi gezien op een hengstenkeuring in Roden!! Mooi paard. Ik heb namelijk contact met de eigenaar... Heel leuk af en toe eens even mailen vragen hoe het gaat en of er nog nieuwtjes zijn! Leuk leuk leuk..

Maar morgen is de grote dag Minder leuk!
We vertrekken hier om 8 uur smorgens om stella richting Hillegom te brengen.. Spannend maar ook zeer dramaties.. hmm maar even geen make-up op doen. Alles ligt hier klaar. Krijg er echt een vreselijk gevoel van maar goed het is niet anders en ben gewoon ook aan wat nieuws toe.
Nou iedereen pff het is zo ver..

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:02

heel veel sterkte nu stella weg is!

ik heb afgelopen april mijn pony naar een nieuwe eigenar gebracht, moeilijk, voor mij was het moment dat ze iid gezegd hadden we doen het en toen weg reden heel moeilijk, ineens zo definitief! en het waren de eerste kijkers zelfs! toen wel even een traantje gelaten. maar met wegbrengen eigenlijk niet meer. mijn pony vond reizen geweldig, en was supervrolijk! gedroeg zich helemaal of ze er al jaren was daar op haar nieuwe plekkie.
zij, ze was mijn maatje, en ze heeft er zelf voor gezorgd dat ik het er minder moeilijk mee had. zelf heeft ze het erg naar haar zin.

ook ik heb, (zo ongeveer iedere week via msn enz.) wel contact met de nieuwe eigenaren, geweldig, ik had geen betere situatie voor mijn pony en mij zelf kunnen verzinnen! ik heb na veel strubbelingen met een merrie die ik na haar had gekocht nu een superleuke haf, een wereld knol, kan niet leuker haast! en dat helpt ook. heb je het naar je zin met je nieuwe beest is het gemis ook minder, maar eigenijk het belangrijkste is dat je weet dat je maatje het goed heeft.

veel sterkte en heel veel suc6 met je opleiding!!!!

gr leonie

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 19:01

Floortje2002 schreef:
heel veel sterkte nu stella weg is!

ik heb afgelopen april mijn pony naar een nieuwe eigenar gebracht, moeilijk, voor mij was het moment dat ze iid gezegd hadden we doen het en toen weg reden heel moeilijk, ineens zo definitief! en het waren de eerste kijkers zelfs! toen wel even een traantje gelaten. maar met wegbrengen eigenlijk niet meer. mijn pony vond reizen geweldig, en was supervrolijk! gedroeg zich helemaal of ze er al jaren was daar op haar nieuwe plekkie.
zij, ze was mijn maatje, en ze heeft er zelf voor gezorgd dat ik het er minder moeilijk mee had. zelf heeft ze het erg naar haar zin.

ook ik heb, (zo ongeveer iedere week via msn enz.) wel contact met de nieuwe eigenaren, geweldig, ik had geen betere situatie voor mijn pony en mij zelf kunnen verzinnen! ik heb na veel strubbelingen met een merrie die ik na haar had gekocht nu een superleuke haf, een wereld knol, kan niet leuker haast! en dat helpt ook. heb je het naar je zin met je nieuwe beest is het gemis ook minder, maar eigenijk het belangrijkste is dat je weet dat je maatje het goed heeft.

veel sterkte en heel veel suc6 met je opleiding!!!!

gr leonie

Dank je floortje..
Bij mij was het dus precies het zelfde.. Mijn haffie stapte zo de trailer op was lekker rustig en was helemaal gek toen ze weer uit de trailer mocht ze rende zowat achteruit:P
Maar goed bij ons waren het ook, de eerste kijkers meteen de kopers.
Toen zij er waren heb ik echt vaak een traantje weg gepinkt (zeg maar heb dikke huil bui gehad daar:()
Maar toen we haar daar heen gebracht hebben was het eigenlijk goed. Ik wist dat het goed was Stella begon ook meteen het stro uit de stal op te eten en was vrolijk en entousiast! Heel leuk. Ze komt ook gewoon op een plekje te staan waar ze prima staat het is er heel netjes!
En ook heb ik een msn adres en ben ik altijd welkom! Allemaal erg leuk!
Ik kijk nu ook erg naar mijn nieuwe paardje uit die morgen al komt:D:D
11 uur staan ze met hem voor de deur en begint er weer een nieuw avontuur.

Ik moet ook wel zeggen gister heb ik nog met Stella gereden en is er een filmpje gemaakt. Nou echt ik wist niet dat ik er zo ............ op zat. Als je de verhoudingen ziet, het klopt niet ben echt aan een groter paard toe.. Al kan ze wel heel veel hoor alleen het plaatje past niet meer.

Maar goed daardoor was mijn reactie ook ja dit is de goeie beslissing deze moest ik nemen ook om verder te leren en te groeien in de dressuur sport.
Wel hoop ik dat als ze ooit weer verkocht word dat ik haar dan meteen terug kan kopen als de mogelijkheid zich voor doet. zodat ze als nog haar laatste dagje bij mij kan zijn!

Owwww allemaal nieuwe spullen kopen echt heerlijk!! Vrijdag 2 uur in de ruitersportzaak rond gelopen:D leuk als je vaste klant bent en ze je goed kennen.. hihi meeste tijd gaat op aan gezellige gesprekken!
Zin in morgen!

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 07:32

Fijn dat ze zo goed terecht gekomen is, en nu op naar het nieuwe avontuur!

metternich

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 08:02

Hai Stella,

Om je op te beuren. Ik heb bijna 3 jaar geleden mijn grote E weggedaan omdat ik ook groter wou. Paard heeft lang op marktplaats gestaan, veel kijkers en reacties gehad. Toen er na 6 weken een gezin kwam met meisje van 13. Ze stond te zwijmelen bij de box. Zie viel als een blok voor mijn mooie vosje met 4 hoge witte benen. (hij was van Havel nl) Dit was echt liefde op het eerste gezicht.
Mijn paardje is ver onder de vraag prijs weggegaan maar ik heb er geen minuut spijt van gehad. Hij heeft het ontzettend goed en ik heb nog steeds contact met deze mensen. Ik krijg regelmatig foto's. Ik ben ook blij dat ik de juiste mensen voor hem gevonden heb ondanks dat er eerder al 3 kopers waren die hem wilde hebben voor de vraagprijs. Toen ik haar bij de box van hem zag staan wist ik dat dit gewoon goed zat!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:52

XxStellaxX schreef:
Maar morgen is de grote dag Minder leuk!
We vertrekken hier om 8 uur smorgens om stella richting Hillegom te brengen.. Spannend maar ook zeer dramaties.. hmm maar even geen make-up op doen. Alles ligt hier klaar. Krijg er echt een vreselijk gevoel van maar goed het is niet anders en ben gewoon ook aan wat nieuws toe.
Nou iedereen pff het is zo ver..

Hillegom? Waar komt ze te staan dan? Ik heb een vriendin in Hillegom Tong uitsteken .

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:01

Ik ben blij dat ze weer een goed plekje heeft!
Ik weet nog als de dag van gister dat ik haar naar jullie toe moest brengen; de heenweg tranen met tuiten gehuild, zo erg dat Lammert al terug wilde gaan en haar maar houden. Hij kon het niet aan zien! Lachen Toen ik eenmaal bij jullie was, toen ging het wel weer al heb je misschien wel gezien dat ik me maar moeilijk los kon rukken; ik wilde gewoon niet meer naar huis. Tòch was het daarna ook wel weer goed. Lachen
Je zult wel ongeveer hetzelfde gevoel hebben nu!
Heel veel plezier met je nieuwe paard, ik ben benieuwd naar foto's e.d. Het is tenslotte famillie van mijn Atlanta en dus ook van Avolante! Het Wendekreis-topic! Haha!

Jaixy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:17

Heel veel sterkte hoor. En ook veel plezier met je nieuwe paard. Succes met je opleiding, en gelukkig kan je haar nog vaak bezoeken

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:40

Hoi, als eerst heel veel succes straks met het afscheid en ok met je nieuwe paard! ik snap wat je doormaakt want ik heb ook die keuze moeten maken, maar gelukkig kon ik uiteindelijk toch nog mijn haffie houden Lachen
Groetjes

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:28

Succes met het verwerken!

sternb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:27

moeilijk lijkt me het afscheid nemen,vreselijk!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:15

Ik heb mijn haflinger hengstveulen met 10 maanden verkocht, had hem toen 7 maanden. Hij is naar een goed tehuis verkocht en toch heb ik vaak spijt. Hij wordt goed verzorgt, maar niet zoals ik mijn paard verzorg en dan denk ik dat hij tekort komt. Hij staat op een stal als lespaard voor de koets. Eigenaren zijn super tevreden over hem, maar ik weet het niet. Hij reageert niet als iemand in zijn wei komt of hem aait, terwijl het bij mij een knuffel was die door de draad liep om bij mij te zijn. Als mijn merrie niet meer loopt ga ik proberen hem terug te kopen denk ik. Maar ja voorlopig loopt ze nog wel even hoop ik, ik zou haar niet kunnen missen.

succes met je nieuwe paard en studie

Welldun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:59

mijn haffie was egt een springwonder 1.10 en dressuur L maar verder komen dan dat kan egt bijna niet ieder geval niet met mijn haffie daarom hebben wij hem weg gedaan

axje_en_jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:34

ik vin het heel zielig voor je ! Huilen maar in ieder geval veel plezier met je nieuwe paard Haha!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 12:29

hey hallo mensen,

Zo het is weer even geleden maar ben weer va de partij. zo druk gehad de laatste tijd.

Stella was 10 april jarig ze is 10 geworden:D het meisje waar aan ik haar heb verkocht heeft haar geschoren, ze hebben er geen prolemen mee gehad.. (hi had het ook niet verwacht). Nu gaat ze in de zomervakantie met haar op pony kamp.. Echt iets voor Stella. We gaan er dan ook even heen want waar ze heen gaat is voor ons al een stuk dichter bij:D dus heb er super veel zin in:D

Het gaat dus stuper met Stella. Al hoop ik dat ze haar wel een beetje onderhoud in de dressuur want na mijn mening kon zo nog ver komen. Maar goed Het gaat goed met haar en daar geet het nog het meeste om!

Heb super veel zin om haar weer te zien.. Mis haar nu wel erg vooral met dit lekkere weer.. liep laatst in het bos achter ons huis en de tranen schoten in mijn ogen.. lekker met stella door het bos roekeloos galopperen.. Ja roekeloos omdat ik haar 200 % vertrouw en zij mij.. Ik had een zeer sterke band met Stella dus we konden alles aan.. Maar goed ik ben blij met het contact met haar nieuwe baasje:D

En nu sta ik wel helemaal achter mijn beslissing.. door mijn paardje leer ik nu nog beter te rijden. Hij leerd mij dingen in plaatst van dat ik hem dingen leer. Heb er veel aan en het rijden op een paard is tussen haakjes ook wel weer zo prettig.. alleen het roekeloze is er af wat soms jammer is. Ik spring niet zomaar op een paard van 1.72 om even zonder zadel te rijden of gewoon even te genieten van het zitten op een paard dat los staat en lekker de zonne stralen op te vangen.

Ja dat is over.. Maar he ooit komt dat wel weer.. ik hoop Stella ooit terug te kopen als haar eigen baasje haar toch weer weg wil doen. Pony's blijf ik geweldig vinden. Maar paarden het is heerlijk om daar op te rijden. Heb ineens veel meer bewegings vrijheid bv met mun armen en handen..
Tis gewoon heel anders!

Maar het gaat hier dus redelijk goed. Al zet Oregon mij goed aan het werk, hij is niet de makkelijkste om te rijden. Maar ja dat had ik ook niet verwacht en als alles oed zou gaan was het ook geen leuke uitdaging meer.

Maar volgens mij heb ik wel weer genoeg geschreven:P Geloof dat mijn berichtje op een oudere topic zo niet verwijderd wordt:P maar goed jullie hebben ook weer genoeg te lezen..

Tevens nog bedankt voor jullie lieve/leuke reacties. Ben blij met jullie steun..

Groetje Linda en Oregon

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:10

Fijn dat het zo goed gaat met Stella! Lachen
Heb je al foto's van Oregon? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:16

Heeyy!!
Wat leuk dat het goed gaat met stalla.
Het is wel mooi paardje stellen.
En wat yvonnelind al vroeg.
Heb je foto van jou en je nieuwe paardje:D

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:29

Hallo,

een kleine half jaar geleden heb ik ook mijn pony moeten verkopen.
Hij is een arabier en ik heb hem sinds hij eind 2 jaar was, hij was op 3 maanden na nog geen 3. Ik heb hem zelf ingereden en naar de M1 gereden. Ik ben nu zelf 18 en 178 lang, en de pony is 142.

Ik wilde hem ABSOLUUT niet verkopen, maar kon echt niet meer lekker rijden op hem omdat ik veel te lang was geworden. Hij kon mij nog makkelijk hebben , ik weeg maar 50,5 kilo, maar ik reed echt niet meer lekker in de bak (in het bos had ik er geen last van). Ik was dus super erg toe aan een paard en heb vorig jaar april een paard van 176 gekocht. Tarzan wilde ik dan verhuren. Leek me erg moeilijk een geschikt iemand te vinden want het moest zeker iemand zijn die niet te groot was, maar wel met ervaring . Maar toch had ik al snel een leuk meisje gevonden, 20 jaar en maar 160 lang. Echt super !
Na ongeveer 3 maanden denk ik, betaalde ze 3 maanden achter elkaar niet , en kwam bijna niet meer.
Ik verhuisde toen ook naar een andere stal (prive) en heb het met haar stop gezet, en wilde toen toch maar opzoek naar een leuk baasje voor hem, want dit was niet eerlijk voor hem! HIj verdiende alle liefde aandacht en tijd en dat kon ik hem niet geven. Ik dacht, dat duurt toch wel lang, de winter kwam eraan, en iedereen die ik kende zei dat het moeilijk is om een paard of pony te verkopen in die periode, dat het met de lente pas een beetje op gang kwam.

Donderdag avond zette ik hem op marktplaats, en vrijdag ochtend rond half 10 toen ik op de scooter naar school reed belde een vrouw voor een afspraak om te komen kijken. De volgende dag, zaterdag, kwamen ze al. Een meisje van 10, super lief , en klikte super met mijn pony.
3 weken later hebben we hem naar hun toe gebracht en om de zoveel weken kom ik nog op bezoek.
Het is wel ver weg, bijna 100 km maar dat heb ik er zeker voor over!

Ik weet denk ik wel hoe je voelt, het deed me enorm veel pijn, ik was bang dat zei hem niet zo goed zouden verzorgen als ik, want ik heb hem 6 jaar lang gehad en ik kende hem door en door! Gelukkig had ik het mis, want ze is super goed voor hem. HIj staat lekker bij haar aan huis , met 2 hectare weiland en een shetland maatje. Beter had ik me niet kunnen wensen voor hem!

Sorry voor het lange verhaal, maar het lucht echt heel erg op, ik mis hem nog elke dag, en laat geregeld nog een traantje, maar ik weet, dit is het beste voor hem..

Sterkte meid xxmellaniexx

LiSETT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:45

Ik heb niet meegemaakt maar het lijkt me niet echt leuk

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 18:01

hey bedankt mellanie! Helemaal niet erg hoor zo'n lang verhaal. Vind het juist wel leuk. en berijg dat het oplucht. dat dit topic er nu is en nog bekeken wordt doet mij goed.. ook omdat ik ook mijn hart kan luchten zo af en toe. (ik dacht dat ik al eerder heb gereageerd hier op... raar hoor heb een heel bericht geschreven maar die is hier niet op gekomen:S) Nou ja.. eeh foto Oregon.. Ik eeh nu eigenlijk geen tijd.. heb zo prive les en moet eigenlijk me nu snel gaan omkleden anders heb ik te weinig tijd straks... dus volgende keer misschien vanavond.. ik kijk nog wel even.. heb het erg druk de laatste tijd pc is dan ook niet meer waar ik dagelijks achter zin:P

groetjes!