Hoe houden jullie de staarten schoon?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Alivia

Re: Hoe houden jullie de staarten schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:50

Heb ik toch een gelijk dat mijn vz's bijna allemaal een donkere staart hebben.
Was ze alleen met wedstrijd of keuring! Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:51

Cassidy schreef:
Voorkomen dat hij vies wordt. Witte haren zijn hol van binnen, dus viezigheid die daar in gaat zitten krijg je er niet meer uit. Dus voorkomen dat hij vies wordt: staart regelmatig wassen, insprayen met goede antiklit, in een vlecht, staartzak er omheen. Eens in de week loshalen, doorkammen en weer in die vlecht.
Je kunt met vlecht rijden, en hij kan met vlecht en staartzal los. Geen probleem.

macho zn staart is gewoon weer spierwit hoor in de zomer, na een winter lang zwart te zijn geweest Ja

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:58

Schoonhouden? Niet Tong uitsteken
Ik was hem wel ong. 1× in de 3 weken. Maar tussendoor schoonhouden doe ik niet aan, hij heeft hem toch meteen weer vies en ik krijg hem altijd weer wit ..

Quinto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:29

hoi ik heb het geluk dat mijn haf in de winter niet buiten komt, maar hij maakt zich vaak vies door lekker in het zand terollen dan doe ik er anti- klit in en als het echt heel erg is was ik zijn staart bortelen doe ik maar 1 keer in de week hij krijgt nu eindelijk een volle staarten anders trek je alle haren eruit
groetjes

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:36

xx_Irisje schreef:
1 x in de wee of 2 weken goed wassen met zilvershampoo, voor de rest vlecht erin en staartzak erom heen.
ideaal Haha!

helemaal mee eens! Lachen

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:34

Niet Clown kan ik het na het rijden weer doen Tong uitsteken haal er alleen een borstel door heen. elke keer wassen heeft toch geen zin

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:54

Onmogelijk Clown Maar als ik hem was, doe ik dat met zilvershampoo, hij wordt dan weer helemaal wit. (de dag erna is hij wel weer bruin Tong uitsteken )

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:57

schoonhouden? dat kan ik bij die viespeuk op stal niet. Ik was alleen noodzakelijk in de winter. Dan is de staartwortel geirriteerd en begint ze te schuren. Voor de rest laat ik haar lekker vies Duivel

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:41

Bij Senna zit er altijd poep in der staart.
Dan heb ik hem net gewassen en dan is die weer zwart.
Wat doen jullie er mee in de winter?
Ook wassen?
Ik gebruik ook zilver shampo.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:36

MissToseland schreef:
macho zn staart is gewoon weer spierwit hoor in de zomer, na een winter lang zwart te zijn geweest Ja

Laat me raden, Macho is een ruin? Die plassen niet zo snel over hun staart, zoals bijv. Merries dat wel doen Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:42

Cassidy schreef:
MissToseland schreef:

Laat me raden, Macho is een ruin? Die plassen niet zo snel over hun staart, zoals bijv. Merries dat wel doen Haha!

ik ken ook merries en hun staarten worden in de winter ook niet gewassen maar die zijn in de zomer ook wel weer spierwit Haha!.
Ruinen hebben het vaak smeriger dan merries... tenminste die ik ken Tong uitsteken.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:02

ACSM schreef:
Onmogelijk Clown Maar als ik hem was, doe ik dat met zilvershampoo, hij wordt dan weer helemaal wit. (de dag erna is hij wel weer bruin Tong uitsteken )

De dag erna pas Clown . Die van mij is een echte smeerkees en heeft 'm dezelfde dag alweer bruin Haha! .

Hij staat trouwens ook 24/7 buiten en ik stoor me er niet aan. Zo 1 keer in de 3/4 weken was ik de staart tegen het ergste vuil (modder en mest) 's zomers uiteraard vaker. En ik krijg 'm altijd wel weer mooi wit (voor zolang het duurt dan Knipoog )

Staartzak vind ik persoonlijk niks bovendien staat Simon met een jaarling en een enthousiaste 16-jarige buiten. Dus er wordt ook flink wat afgespeeld.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:30

In de zomer staat mijn haf 24/7 op wei, dan blijft haar staart redelijk schoon en was ik hem ongeveer 1 keer per 2 weken. In de winter wordt haar staart heel snel vies. Niet doordat ze in de poep gaat liggen, maar door de modder die erin vliegt tijdens het buiten rijden. Ik heb dan ook geen zin om haar staart steeds te wassen als hij de dag erna toch weer vies wordt. Voordat ik op wedstrijd ga was ik haar staart altijd wel.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:31

Furie houdt haar staart heel goed schoon op de een of andere manier, terwijl ze wel een hele volle staart heeft en um dus soms moeilijk kan optillen als ze nodig moet Clown . Wij wassen ze 1 keer per maand, in de zomer vaker.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:17

Maar de staart is nog goed schoon te maken... Wassen kan zelfs in de winter (vind ik), maar de manen!! Dat is pas rampzalig. Mazzel ligt altijd in zijn mest en rollen in de modder vindt hij ook geweldig!!

beckertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:43

Ik was zijn staart met betadine shampoo

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:21

Ik denk dat ik ook maar eens opzoek ga naar een staartzak.. lijkt mij ook wel wat als ik dat zo hoor. Ik doe Wianda's staart steed in een vlecht. Verder was ik haar staart zeg 1x in de maand in de winter nu ik wel eens een wedstrijd rij. Ik gebruik Biotex, wordt de staart mooi wit van.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:24

niet borstelen, alleen de stro'tjes of krullen eruit halen, dag voor concour goed wassen, equi shine en een vlecht erin, en klaar! Haha!

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:27

hallo,

Mijn pony heeft het geluk dat dr baasje kapster is... en die houd van een mooie schone staart!!
swinters knip ik hem kort, ongeveer 15cm boven de kogel!! dat doe ik omdat ze veel op stal staat en er veel stro of poep aan blijf hangen, wat er voor zorg dat de haren gaan splijten!! En daar word je staart niet mooier van! en een haar van een staart doet er een jaar over om tot onder te komen, dus met 3 - 4 maanden is ie weer mooi lang! ook spray ik hem iedere dag 2x in met speciale anti klitt voor paarden ( de antiklit van glisskur doet het ook super) borstel niet te vaak, doe er dan een vlecht in tegen de klitten, en als ie vies word.. lekker wassen met zilver shampoo!! voordat die van mij op keuring gaat ofzo verf ik het onderste randje.. want dat blijft altijd gelig!!
successs!!!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:10

Ik was Stella ong. 1 keer in de 2 weken.
maar ze houd zelf de staart aardig netjes! Haha!
Verder doe ik er wel eens een borstel door heen, maar meer ook niet.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:25

Wij wassen de staarten met baby wasgel Knipoog ( gewoon die van de action Knipoog )
De volgende dag insprayen met anti klit... ( helpt ook tegen vuil) en dan goed uitpluizen.. En dan houden ze hem meestal wel weekje, tot 2 weken schoon..

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:14

Ivana2004 schreef:
hallo,

Mijn pony heeft het geluk dat dr baasje kapster is... en die houd van een mooie schone staart!!
swinters knip ik hem kort, ongeveer 15cm boven de kogel!! dat doe ik omdat ze veel op stal staat en er veel stro of poep aan blijf hangen, wat er voor zorg dat de haren gaan splijten!! En daar word je staart niet mooier van! en een haar van een staart doet er een jaar over om tot onder te komen, dus met 3 - 4 maanden is ie weer mooi lang! ook spray ik hem iedere dag 2x in met speciale anti klitt voor paarden ( de antiklit van glisskur doet het ook super) borstel niet te vaak, doe er dan een vlecht in tegen de klitten, en als ie vies word.. lekker wassen met zilver shampoo!! voordat die van mij op keuring gaat ofzo verf ik het onderste randje.. want dat blijft altijd gelig!!
successs!!!

twee keer per dag???? Wow!

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:49

Ik was in de zomer zijn staart best wel vaak met biotex Tong uitsteken En nu lijkt zijn staart wel een vuilafstotend laagje te hebben Knipoog En als hij vies is dan doe ik er glans/anti klit in, even in laten werken en met een harde borstel zijn staart borsten! Tadaa, staart weer mooi wit Pling

Toen ik hem kreeg had hij trouwens wel een ongelovelijk vieze staart hoor

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:53

niet doorkammen dan gaan de haren er onodig uit. gewoon om de paar dagen anti klit en bladeren/hooi enzo eruit halen. Lachen

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:03

Doorkammen met een harde borstel trek je het niet mee uit dat kan wel