Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
elsie1 schreef:nu het gaan hangen op de teugels los ik anders op.
Voorwaarts rijden is één ding maar je moet ze dan tegelijkertijd ook aan de teugelvragen, opvangen. Tegen je hand inrijden. Los werken. Van je binnenbeen naar je buitenteugel. Elke keer als ie gaat hangen moet je streng zijn, eens goed je benen erin zetten en vragen, zo worden ze lichter. Gaat niet in 123 hoor maar het loont zeker wel.

romylisa schreef:het is haar bouwgewoon, want mijn andere haflinger is een groter bouw en de andere is wat een kleinere bouw, en eigelijk is ze al afgevallen wnat had eerst een andere zingel.en nu heb ikeen kortere gepakt en die past nu veel beter:D
Het ligt idd ook aan de bouw, jouw Haf is wat ouderwetser gebouwd dan de moderne Haflingers die je nu veel tegen komt, en dus is ze ook wat steviger.
Dat is mijn Haf ook, alleen is hij extreem ouderwets gebouwd (veel meer dan die van jou). Als je haar teveel laat afvallen valt ze in op de flanken, logisch. Dat gebeurt bij ieder paard dan.
Van achteren opdrijven, van voren opvangen...
Zo verkrijg je meer ontspanning in de mond en dus ook minder getrek, dan zal ze wss ook op haar bit gaan knabbelen en mss wel wat nageeflijk gaan lopen, of in elk geval wat zakken met haar hals.
verwacht dit niet meteen na 1x, het is voor haar ook allemaal nieuw dus het kan best ff duren. Ik weet niet op wat voor bit je rijdt ? Ik rij mijn Haf op een dubbelgebroken bustrens, met rond middenstukje.
Erg zacht bitje dus, hij heeft ook niet veel nodig aangezien hij sowieso ontspannen loopt met zijn hele lijf.
Als je de mogelijkheid hebt om een lekker buitenritje te gaan maken of een keer een sprongetje, doe dat dan vooral !!
Als je elke dag hetzelfde doet gaat dat vervelen voor je paard en zal ze daar wss op reageren met vervelend gedrag.
Hou het ook leuk voor haar, en stel niet al te grote verwachtingen ineens. Bouw het rustig op, dat je al wat verbetering ziet is een goed teken. Ga lekker zo door, toppie !!!
dankje groetjes
maja ik rij nu met sporen en dat werkt super
Sharon001 schreef:Hee Henrieke..
Sorrie maar heb daar nog nooit last van gehad.. wat je verteld van dat ze daar van genieten..
Het is trouwens ook instructrieces advies!!.. en ik vind het super werken.. En je paard ziet het niet als iets waarbij het dan neit zoveel hoeft te doen.. want je stoort het dan juist weer in het ritme.. door hem stil te zetten.. Want het gaat er immers om dat het paard neit de teugels uit je hadne mag trekken.. jij hebt de leiding en niet dat het paard zegt waar het heengaat. En zodra je hem stil hebt, probeer je het gewoon weer opnieuw!![]()
Snapje het nog.. Voor 't geval ik het nu vaag uitleg..!
.
.

Jukebox schreef:gewoon 't zelfde wat je bij andere paarden ook zou doen.
.
,maar ga er mee aan de slag.